Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:56

Ik heb trouwens een foto gemaakt van m'n nieuwe setje zondag. Kan hem natuurlijk hier wel even plaatsen, want het zadel staat er ook op :P Dit is het leenzadel waar ik nu mee rijd. De Flight met lange wrongen. Vienna zitting (is standaard bij de Flight) en verder gewoon zwart buffelleer.
Afbeelding

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:20

Mooi zadel! Morgen costum op bezoek.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:29

Succes morgen! Laat je het weten?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:37

Uiteraard :D

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:26

Ik heb zojuist 2 op maat gemaakte hoofdstellen besteld in de zelfde kleuren als het zadel :)) wat een super service en communicatie weer, echt klasse. Er wordt een testhoofdstel opgestuurd die ik dicht moet malen op mijn paard om de juiste maat te bepalen en weer terug sturen. Hoofdstellen worden rondgenaaid met een zacht onderlegd kopstuk, trens en stang en trens ( pas begin volgend jaar nodig, maar wie weet wordt alles dan duurder dus denk bestel um maar gelijk ;) ) dus ben helemaal enthousiast!

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:37

Wat zijn de prijzen daar van? Wie weet in toekomst S&T hoofdstel

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:21

^

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:15

info@zadelservicenederland.nl
Moet je even contact opnemen met deze mevrouw. Alles is mogelijk, ik heb zelfs sporenriempjes met hetzelfde leer en stiksel laten maken :D

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:28

Oh ja, die had ik destijds gemaild om te vragen of we nog iets met mijn KN konden, maar werktripje, druk, druk en toen was iemand anders van Custom al op stal. Wist niet dat zij ook Custom deden, interessant!

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:07

CK88 schreef:
Ik heb zojuist 2 op maat gemaakte hoofdstellen besteld in de zelfde kleuren als het zadel :)) wat een super service en communicatie weer, echt klasse. Er wordt een testhoofdstel opgestuurd die ik dicht moet malen op mijn paard om de juiste maat te bepalen en weer terug sturen. Hoofdstellen worden rondgenaaid met een zacht onderlegd kopstuk, trens en stang en trens ( pas begin volgend jaar nodig, maar wie weet wordt alles dan duurder dus denk bestel um maar gelijk ;) ) dus ben helemaal enthousiast!


Cool! Zijn zij ook onderdeel van Custom? Is dit van die mevrouw die zich eerder in het topic gemeld had?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:31

Jup, die mevrouw ja :j

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:09

Ik plaats niet snel een positieve reactie over een merk...

Maar ik ben helemaal fan *\o/* (en mijn paard ook trouwens) ik heb mijn paard gekocht in september als 3 jarige hengst, zadel laten checken bij zadelmaker en zou goed passen. Binnen de kortste keren had ik een paard wat niet wilde lopen, me tegen de bakrand aan gooide, op hol sloeg en begon te bokken, en uiteindelijk begon te steigeren.. En ik maar zeggen dat hij pubert.

Uiteindelijk het probleem gevonden, zadel natuurlijk. Binnen een week kwam Claudia langs, heb op dat moment het zadel niet goed kunnen proberen omdat hij direct gestrest werd, maar na een week loopt hij weer als een trein!

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:19

vencedor schreef:
Mooi zadel! Morgen costum op bezoek.


En hoe was het.
Ben helemaal niet nieuwsgierig ;)

Morgen om 12 uur zijn ze bij mij om te passen en proberen.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:41

Nou waar ik het meest bang voor was, was helemaaaal niet nodig. Super capabele zadelmaker! Werkt ook voor zichzelf en voor andere merken oa costum. Mn paard is een twee weken terug voor het eerst naar osteo geweest en opnieuw opgebouwd. Hierdoor is de bespiering en spierspanning in de rug veel veranderd. Mijn huidige zadel is dus inderdaad helemaal niet oke meer.

Hij nam de tijd om mn verhaal aan te horen en om paard uitgebreid te bekijken. Dat het een uitdaging wordt was hij mee eens. Maar hij wilde nu absoluut nog geen zadel aanmeten. Paard moet eerst kwa bespiering weer bij geen komen. Wel zijn er verschillende zadels gepast. Uiteindelijk lag een custom flight ( volgens mij zelfde model als foto hierboven die met bruine randjes) het best. Hier moet ik nu even mee rijden en kijken wat ze wer onder doet. Bij extreme gedrags veranderingen bellen.

Hij heeft wel vast alle maten gemeten en de rug etc. Zodat we over een paar weken kunnen kijkenhoe ze zich ontwikkelt. Bij mij gaat het dus iets langer duren maar worden wel goed begeleid hier in zodat wij ook uiteindelijk eindigen met een zadel wat gewoon helemaal goed is. Op dit moment zou dat nog niks uithalen..!

Duss super service!

De flight is voor mij wat te groot en ligt niet helemaal perfect waardoor ik iets voorover neig. De wrong vind ik wel erg fijn! Vienna zit gaat hem hier ook niet worden denk ik. Ik vind het te stroef. Maar voor nu kan ik prima met dit zadel uit de voeten, mn training oppakken en zo uit die vicieuze cirkel klimmen. ( zadel niet fijn, minder rijden, minder bespiering, zadel nog minder oke etc)

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:54

Goed om te lezen vencedor! Grappig dat jij (en je paard) ook voor een Flight gekozen hebt. Heb je soms een leren zitvlak dat je de vienna zitting te stroef vindt? Ik vind het heerlijk namelijk! Maar ik rij dan ook altijd met broeken met stoffen zitvlak. Kan me voorstellen dat wanneer je een leren zitvlak hebt en ook nog een vienna zitting, het wel erg stroef wordt! Maar misschien is dat bij jou helemaal niet het geval :P Iedereen z'n eigen ervaring natuurlijk :)

Succes met het rijden met je niuewe zadel en het opbouwen van de spieren! Plaats je nog een foto ;)

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:00

Ik heb nog geen model gekozen :D. Heb alleen deze kunnen proberen want niks lag er verder haha. Dus dat gaan we over een paar weken doen. Ik heb geen leren zitvlak. Maar mijn paard zit eigelijk heel fijn en houd van een beetje bewegingsvrijheid. Ik vind de flight ook eignlijk net wat te diep. Heb nu een 17,5 en daardoor gaat het wel maar denk dat ik in een 17 te opgesloten zit. dus ben nog erg benieuwd naar de rest!

Wat voor boom hebben jullie?

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 22:10

Ooh dan had ik het verkeerd begrepen, sorry :)
Ik heb eerlijk geen idee wat voor boom ik heb.. Erg he?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:14

Je hebt drie zadels met kunststof en de rest is met hout geloof ik!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:22

vencedor schreef:
Ik heb nog geen model gekozen :D. Heb alleen deze kunnen proberen want niks lag er verder haha. Dus dat gaan we over een paar weken doen. Ik heb geen leren zitvlak. Maar mijn paard zit eigelijk heel fijn en houd van een beetje bewegingsvrijheid. Ik vind de flight ook eignlijk net wat te diep. Heb nu een 17,5 en daardoor gaat het wel maar denk dat ik in een 17 te opgesloten zit. dus ben nog erg benieuwd naar de rest!

Wat voor boom hebben jullie?


Ik had dus hetzelfde als jou en ben voor de Wolfgang gegaan in glad leer :) Heb je deze ook geprobeerd?

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:30

Ik wil ook een Custom aan laten meten voor mijn paard. Mijn huidige zadel ligt niet lekker op hem en is niet fijn passend te maken. Maar ik begreep dat ze niet inruilde of heb ik dat mis? Dat zou het ideaalste zijn. Moet mijn zadel eerst verkocht hebben namelijk...

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:33

Die man die ik had deed ook in tweedehands zadels..maar eigenlijk niet gevraagd.

Heb op nog geen enkel ander model gezeten als deze! De wolfgang spreekt mij heel erg aan!

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:35

En wie had jij vencedor?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:49

Ehm ligtvoet achternaam. Voornaam zou ik morgen even moeten kijken. Op shirt stond ook iets van sadle huppeldepup.

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:02

Ik heb hem gevonden. Edwin van saddlematch. Thanks! Is wel een stukje rijden vanaf mij...

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:17

:wave:
ik was ook nieuwsgierig en wezen kijken bij vencedor. ik vond het ook een eerlijke, vooral niet-commerciele zadelmaker.
hij mag bij mij ook nog wel eens komen denk ik.