Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:12

Op de Engelse eBay kun je vaak wel voordelig aan zweetbaden komen. Ik heb van mijn oude vz-WoW op die manier een springzadel gemaakt.

Je zou ook nog kunnen proberen de huidige zweetbaden te ruilen via marktplaats of Facebook. Is het zadel dat je op het oog hebt zwart?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:15

Ik heb via mijn fitter een zit, kussens en zweetbladen allemaal los in de juiste maten kunnen kopen.
Zij heeft die voor mij samen gevoegd tot een passend zadel.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:33

@Mrijn klopt zadel is zwart vind bruin mooier maar voor onderdelen zwart handiger.
@ Nouvel Ik had ook het idee zodra ik de specificaties van het zadel ontvangen heb die goed op mijn paard past. Wat andere fitters te bellen / mailen om te kijken wat die hebben liggen en zo wel tot een goed passend zadel te komen voor beide.

Wat een ellende is het trouwens een wow zadel vinden van een particulier. De meeste hebben hebben werkelijk geen idee wat voor zadel ze hebben liggen en komen niet verder als 17.5 inch medium boom.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 06:55

Klopt, je wilt niet weten hoeveel wij er hebben opgehaald om te passen, fitter erbij, alles op maat gemaakt, past niet...
Drama is dat...
Uiteindelijk heeft zij toen uit 2e hands onderdelen iets voor ons samengesteld.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:24

En kijk ook eens op engelse e-bay daar worden heel vaak losse onderdelen verkocht. Maar misschien is een nederlandse of belgische fitter vinden die losse tweedehands onderdelen verkoopt of te koop weet nog beter.
De zitting is idd moeilijk te zien qua welke boom erin zit, dus dat is wel een probleem als de verkoper dat niet weet.

Voor ebay, zie b.v. deze zitting : https://www.ebay.co.uk/itm/Wow-Curved-D ... SwJmtdTo0K
Of voor extra diepe zit : https://www.ebay.co.uk/itm/Wow-Curved-E ... SwY~NdTqXW
Maar ik weet niet wat je precies zoekt en of deze verkoper naar Nederland wil sturen.
Laatst bijgewerkt door Maris op 11-08-19 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:28


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:00

Maris schreef:
Nouvel, had je deze gezien ? Of heb je deze al ? https://www.ebay.co.uk/itm/WOW-Saddle-M ... SwbTBdRweW


Nee niet gezien, ik kijk eigenlijk nooit op eBay...
Maar die zijn zwart jammer genoeg...
Ik twijfel ook of het andere zijn die ik heb, ik heb nu grote er in zitten.

Thanx in ieder geval voor het meedenken!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:12


felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:52

Ik heb er nog een nachtje over geslapen. En heb besloten om een andere fitter te vragen.
Ik heb gisteren niet alle mogelijkheden van de wow kunnen zien en /of kunnen ervaren en dat vind ik toch wel erg jammer.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:54

felicity schreef:
Ik heb er nog een nachtje over geslapen. En heb besloten om een andere fitter te vragen.
Ik heb gisteren niet alle mogelijkheden van de wow kunnen zien en /of kunnen ervaren en dat vind ik toch wel erg jammer.


Je was dus niet helemaal tevreden over de samenstelling zoals die werd gemaakt door de fitter ?
Denk ook ajb niet dat een wow zadel voor ieder paard past of voor iedere ruiter. Dat is echt niet zo.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:56

Ik wilde graag een tweedehands zadel. Maar de mogelijkheden in tweedehands is natuurlijk minder als in nieuw.

Ze heeft ruim de tijd genomen voor ons. En was ook blij verrast te voelen dat hij zoveel beter bewoog dan onder zijn huidige zadel. Echt een wereld van verschil. Het zadel had alleen voor mij de verkeerde zweetbladen.
Erg jammer

Als het budget er zou zijn vooor een nieuw zadel worden de mogelijkheden ook makkelijker.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:33

Maar als het alleen de zweetbladen waren was het dan niet lonend om het zadel toch te kopen en een paar nieuwe zweetbladen erbij te kopen?

Heb zelf een tweedehands zadel gekocht voor mn 2de paard en die paste gelukkig perfect op de zweetbladen na. Heb met de fitter afgesproken dat ik het even aan zou kijken en als t me niet helemaal bevalt ik nieuwe zweetbladen bij haar aan laat meten. Zadel was 3 jaar oud en heb er €1500 voor betaald. Scheelt toch veel met een nieuwe...

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:36

Omdat ik geen idee heb welke zweetbladen ik dan wel nodig heb. En ik ook geen idee heb wat nieuwe zweetbladen kosten.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:20

felicity schreef:
Omdat ik geen idee heb welke zweetbladen ik dan wel nodig heb. En ik ook geen idee heb wat nieuwe zweetbladen kosten.


Weet je wat voor zweetbladen er op deze zitten?

En heb je niet met je fitter overlegd welke dan wel?

Ik heb op mijn ene zadel zweetbladen die het net niet zijn voor mij en wil eigenlijk dezelfde als op mijn andere zadel. Ik weet niet welke fitter je hebt maar mocht het voor beide passen kunnen we misschien iets regelen.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:48

Een fitter is er juist toch voor om, samen met jou, te kijken naar de mogelijkheden en wat het beste bij je past? Kan ze gelijk vertellen wat het gaat kosten. Mijn fitter( Mechteld Jonker) is best makkelijk. Bij mijn eerste zadel zelf aangegeven dat ik het een lastig zadel vond om goed in te zitten maar omdat het wel het beste op de rug van mijn toenmalige paar lag die wel gekocht. Na een maand of 4 waarin mijn paard heel veel bespiering erbij had gekregen het zadel tegen het aankoopbedrag weer ingeruild op een nieuwe wow. Met headplates is het ook vaak omruilen mits het gangbare maten zijn, kost het niks en zit ik ook niet met onderdelen die ik verder niet gebruik. De zweetbladen die ik nu heb zijn ook gangbaar en krijg er ook wel weer wat voor terug als ik de andere laat aanmeten. (wil dezelfde alleen dan de wrong meer naar het midden) weet nog niet precies wat het gaat kosten. Misschien dat zij nog een ander type aanraad om uit te proberen maar dat kan dan gewoon.
Vraag je fitter wat verschillende zweetbladen mee te nemen en probeer ze uit. Ook kan je je fitter vragen wat de standaard zweetbladen kosten, daar heeft ze als het goed is gewoon een prijslijst van.

@minimax welke zweetbladen wil je wegdoen en naar welke ben je op zoek?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:11

De conventional wil ik weg doen en de grote hoge wrong terug.

Heb even plaatje bijgevoegd.



Afbeelding

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:25

Ik heb die grote hoge wrong. Zal aan je denken als ik Mn nieuwe zweetbladen krijg. Zal aan Mechteld vragen wat ik er bij haar voor terug krijg en t je laten weten dan kan je ze eventueel overnemen als je dan nog interesse hebt

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:42

felicity schreef:
Ik wilde graag een tweedehands zadel. Maar de mogelijkheden in tweedehands is natuurlijk minder als in nieuw.

Ze heeft ruim de tijd genomen voor ons. En was ook blij verrast te voelen dat hij zoveel beter bewoog dan onder zijn huidige zadel. Echt een wereld van verschil. Het zadel had alleen voor mij de verkeerde zweetbladen.
Erg jammer

Als het budget er zou zijn vooor een nieuw zadel worden de mogelijkheden ook makkelijker.



Ik heb een tijd terug nagevraagd en toen was het rond de 400 euro nieuw staat me bij. Maar ik weet even niet meer of dat voor m'n oude of nieuwe wow was. Want er zit volgens mij prijsverschil qua leer etc. Als het goed is zou je bij wow een prijslijst kunnen vinden, en anders je fitter zeker wel. Ik heb zelf mijn oude zadel ingeruild tegen mijn huidige wow en de kussens voor de goede voor mijn paard bij mijn fitter. Zweetbladen die erop zitten zijn niet heel logisch voor de huidige kussens, maar omdat ik vrij klein ben zitten ze voor mij perfect dus die toen laten zitten. Terwijl ik in eerste instantie de ruil enkel deed voor een maat 1 bruine seat. Ben er nog steeds heel blij mee <3.

Ik ben zelf een beetje tegen nieuwe stijgbeugelriemen aan het aanhikken. Ik heb nu van wow zelf, zijn heel prettig maar de nieuwprijs wordt ik niet heel blij van. Ik heb een donkerbruin zadel, iemand tips voor merken die fijn voor op een wow zijn? Ik zoek wel mono-stijgbeugelriemen (gesp beneden)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:11

Ik heb volgens mij bij mijn fitter €200,- voor 2e hands zweetbladen betaald, die met die hogere wrong, volgens mij dezelfde als op de foto.

Ik heb laatst donkerbruine enkele stijgbeugelriemen bij de agradi besteld, van Kentaur volgens mij.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:48

Ik had zwarte stijgbeugelriemen van Stubben.

Dat is echt niet veel voor 2de hands zweetbladen ! Volgens mij kosten die inmiddels nieuw wel iets van 1000 euro toch ?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:19

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden, ze had uit losse onderdelen een heel zadel voor ons samengesteld, dus misschien was het ietsje meer, durf het zo niet precies te zeggen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:17

MiniMaxi schreef:
felicity schreef:
Omdat ik geen idee heb welke zweetbladen ik dan wel nodig heb. En ik ook geen idee heb wat nieuwe zweetbladen kosten.


Weet je wat voor zweetbladen er op deze zitten?

En heb je niet met je fitter overlegd welke dan wel?

Ik heb op mijn ene zadel zweetbladen die het net niet zijn voor mij en wil eigenlijk dezelfde als op mijn andere zadel. Ik weet niet welke fitter je hebt maar mocht het voor beide passen kunnen we misschien iets regelen.


Nu weet ik het wel. Moest nog even wachten op antwoord van de fitter.
Ze raad mij dressage moveable blocks of dressage fixed blocks aan.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:45

Zweetbladen nieuw zitten rond €1250-1350 en gebruikt rond de €350-500 afhankelijk van de staat en het type. Begreep dat conventional niet zo geliefd is en dus goedkoper en moveable block duurder omdat veel ruiters dat prettig vinden. Op UK ebay zie je vergelijkbare prijzen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 05:26

Thanks.

Maar dat gaat hem dan niet worden. Zadel plus andere zweetbladen kost dan bijna net zo veel als een nieuwe.
Dan kan ik beter een nieuwe laten samenstellen in de kleur die ik mooi vind.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:19

Tweedehands wow zadels deden een paar jaar terug maximaal 1200 euro tweedehands. ik weet niet of die prijzen veel veranderd zijn ?
Je zou ook nog kunnen vragen of je de zitting en de kussens zou mogen kopen en dan dus niet de zweetbladen.