Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:59

Ik heb al een hele tijd geen WOW meer maar ik kan me erg vinden in het verhaal van MP.

Ik heb nog nooit zoveel geld weggegooid als met m'n WOW. Tegen de 4000 euro zat erin toen dat ding wegging. 4 fitters erbij gehad, verschillende singels, lekke kussens etc etc. Hij is destijds voor 900 weggegaan op MP, met pijn en moeite na 4mnd te koop te hebben gestaan.

Fijn dat er mensen zijn die blij zijn met hun WOW, maar als je goed zoekt zijn er misschien wel net zoveel mensen die niet blij zijn met hun WOW, en daar vind ik het toch wel een beetje een kostbaar zadel voor. :=

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:44

Zoals met elk zadel . Is geen enkel zadel voor elke combinatie zaligmakend .
Evenals er veel blijde gebruikers zijn van wow zijn er ook genoeg niet blijde gebruikers .

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:27

Met welk zadelmerk, zadelmaker of alles wat er in paardenland is (hoefsmeden, paardentandartsen, ect) dat niet zoveel verschillende mensen, ervaring en wensen

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:25

Niet eens. Fitters die verkeerd meten, kussens die lek gaan en niet onder garantie vallen, zadel is nooit passend geweest... Dit soort dingen zijn geen uitzondering bij WOW en dat vind ik voor die prijs gewoon echt niet kunnen.

Natuurlijk heb je zoveel mensen zoveel wensen. Maar bovenstaand is gewoon ronduit slecht.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:44

Ik heb die problemen nooit gehad !!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:21

:')

Gelukkig niet. Zou het ook wel raar vinden als je dat wel had en nog steeds tevreden gebruiker zou zijn. :+

Nee even serieus. Als ik het vergelijk met mijn goedkope zadeltje dat ik nu heb (budget was op na 1,5jr WOW) heb ik daar toch veel meer service bij gekregen dan bij WOW (nu K&M via MSFC zadelmaker) Bovendien vond ik de leerkwaliteit van wow echt slecht en als je op MP kijkt zien bijna alle WOWs die 2jr oud zijn eruit alsof ze 20jr oud zijn.

Zo ook de mijne, terwijl ik nieteens intensief rijdt. Mijn K&M ziet er nu na 1,5jr uit alsof 'ie nieuw is.

Tsja, ik kan er een boek over volschrijven wat er mis is gegaan met mijn WOW, voor degene die interesse hebben wil ik het best nog een keer op een rijtje zetten. :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:51

Is erg jammer dat je zoveel leed gehad hebt met je wow .
Heb zelf idd altijd veel plezier gehad van mn zadel .

IndomitableJarig

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:37

Jammer Nelleke dat je zo'n zure ervaring hebt gehad. Gisteren hoorde ik zo'n verhaal ook over een ander zadel. Ik denk dat jou lijstje hier niets toe gaat voegen. Dan kan er in ieder willekeurig topic over zadel ervaringen wel zo'n lijst van pro's en con's toegevoegd worden.

Mijn zadel is nu 5 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw, kwestie van goed onderhouden en zuinig zijn. Je moet het bijvoorbeeld ook niet in de volle zon leggen, daar kan geen enkele leersoort tegen. Ik gebruikte eerst stubben zadelzeep en lederdressing van Rapide. Ik heb naar aanleiding van een van de vorige Wow topics de Affex bruin gekocht en ik moet zeggen dat dit inderdaad veel beter voor je zadel is/lijkt. Dus die is zeker aan te raden.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:23

Affex bruin ? ik heb net al even gezocht met de zoekfunctie , maar ik kan er niets over vinden ?!

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, Belgiƫ

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:35

effax moet dat zijn :D

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:44

Maris schreef:
batje, welke kussens zitten eronder dan ? Je hebt D - DWG - DXWG aan breedtes ruggewervelkanaal. En dan kan je idd met het klitteband nog wel wat veranderen zoals Pantarhei zegt.

Beetje genant, maar ik heb mijn WoW tweedehands bij een fitter gekocht, heb dus echt geen flauw idee welke kussens er onder zitten. :o Ik twijfel ook een beetje. Eigenlijk ligt het zadel gewoon heel fijn, veel beter dan de tientallen andere zadels hiervoor. Maar goed, het tussenkanaal is best breed, er past ruim een vlakke hand tussen, dus het kan best iets te breed zijn.
Bedankt voor het meedenken, ik ga overwegen of ik een nieuwe fitter laat komen :)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:54

Als je 1 kussen eronder vandaan schroeft kan je zien welk maat het is, dat staat erop !

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:58

Ik ga kijken, dank je! :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:48

Zou van een ontvreden gebruiker wel een paar flaps willen kopen . Liefst voor een appel en een ei :D

IndomitableJarig

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:50

Ik bedoelde inderdaad Affax, oeps.... :D vergeef me!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:19

Effax! :')

IndomitableJarig

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:00

omg 3 keer fout, hoe dom...... -O-

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:07

Hoe gaat het met de verkopen bij die wow onderdelen verkoopster op facebook ? Iemand ervaring met haar ?

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:26

Hoor weinig ervan ....

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:32

Moet je dan de onderdelen naar haar toe sturen of bemiddeld ze tussen verkoper en koper ?

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:54

hier is de fitter ook weer geweest afgelopen woensdag, was een beetje vreemd, zadel lag bergopwaarts, dus grotere HP in toen zakte het zadel te diep over de schoft. hmmm
ik heb dus een heel groot tussenkanaal, wat voorheen eigenlijk goed was is dat nu dus te breed. paardlief is erg veranderd van bouw, hij heeft echt schoft gekregen wat er daarvoor helemaal niet zat, schouders vrij, ruggegraat en rugspieren duidelijker te zien,...

maar ik heb dus maat DXWG en zou dan naar DWG moeten? helaas heb ik een kleur die ze niet meer maken, maar mocht iemand hele mooie donker bruine panelen voor een prikkie weg doen hoor ik het graag haha( 17,5") ;)

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:34

Maris schreef:
Moet je dan de onderdelen naar haar toe sturen of bemiddeld ze tussen verkoper en koper ?


Je doet een vriendschap verzoek . Dan wordt je lid van de pagina en dan kun je melden wat je wilt kopen of verkopen en plastst zij het op de site ..

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:38

en zijn daar kosten aan verbonden ? Ik ben geen lid van facebook namelijk, dus ik kan het niet opzoeken....

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:30

Nee , voor zover ik weet niet . Neem tenminste aan van niet . Heeft ze niks over gezegd iig.

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:43

Ook ik helaas geen goeie ervaring...mijn paardje verrekt vd pijn in z'n rug ondanks z'n wow..in het begin leek het super, maar nu anderhalf jaar en zo'n 3000,- verder drama:( Hij wil niet eens meer lopen onder z'n wow..terwijl hij met de albion v m'n instructeur bijna geen rem meer heeft, oortjes erop en lol *\o/*
Vind het zo sneu voor hm! Had echt nooit verwacht dat hij pijn zou kunnen krijgen van lucht??
T zal voor sommigen super zijn maar voor mijn paardje en portemonee helaas n ramp..