Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

Iemand die toevallig nog een dressage fixed giant high angled backwards shallow seat 18" zoekt?
Ik wil de mijne verkopen, bij interesse kan ik altijd even foto's sturen en is een pb altijd welkom. Prijs komen we wel uit :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:51 



 
Profiel   

Ik gooi deze weer even omhoog, zoek voor mijn ene jonkie een WOW zadel tweedehands, maar ik kom niet veel tegen op marktplaats en op FB bij WOW ZADEL en of onderdelen. Nog tips waar ik kan kijken?

Ik zoek:
Curved seat, 18 inch (size 2), deep of extra deep
Kussens: panels DWG2 no tab
Zweetbladen: liefst DRM

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:28 



 
Profiel   

op engelse ebay ! of bij engelse wow fitters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:29 



 
Profiel   

Of de Engelse fb sites, of Ebay, co.uk of via WoW zelf..

Wow had voor mij verschillende demo seats waar ik uit kon kiezen op voorraad, daar heb ik er een van gekocht. Ook gevraagd of ze ook nog xc flaps hadden, daar hadden ze 1 paar van, maar die stonden me niet aan, dus heb ze nieuw laten maken, meteen maar wat korter omdat ik klein ben.. Helemaal blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 14:58 



 
Profiel   

Verleden je bent net te laat, net verkocht via mijn zadelpasser

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:56 



 
Profiel   

veerledec schreef
Ik gooi deze weer even omhoog, zoek voor mijn ene jonkie een WOW zadel tweedehands, maar ik kom niet veel tegen op marktplaats en op FB bij WOW ZADEL en of onderdelen. Nog tips waar ik kan kijken?

Ik zoek:
Curved seat, 18 inch (size 2), deep of extra deep
Kussens: panels DWG2 no tab
Zweetbladen: liefst DRM



Ik heb een curved seat en drm zweetbladen met klitteband kniewrong en mijn zadel is te koop als onderdelen apart of als een geheel. op markplaats te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:45 



 
Profiel   

Heb nog een oud WOW zadel liggen, 18". DWG2(=18") zonder tab, helaas geen drm flap. Wel Belgie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:00 



 
Profiel   

Ik vind het goede zadels en voor een paardje met moeilijke rug ideaal. Had er 1 voor mijn vorige paard en voor mijn huidige ook.

Ik heb nog een wow zadel te koop:
Kussens 17 Inch, zitting 18 inch.

Het is een curved tree, deep seat. Volgens mij een DWG 1 met tab en stitch, standard fixed block flaps.

Mocht iemand opzoek zijn. Geen hoofdprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:24 



 
Profiel   

Sinds eind september heb ik een (deels) nieuwe wow aan laten meten. (nieuwe zit, nieuwe kussens)
Ik heb de lady seat en ben daar zo ontzettend blij mee. Kan nu eindelijk zo lang stappen als ik wil zonder ongemak.
Mijn pony bolt zijn rug als het zadel niet goed zit. Als het zadel echt niet goed zit staakt hij meteen en komt hij omhoog of gaat bokken. Dat doet hij met de wow niet. We hebben wel een veel verschillende kussens geprobeerd, voordat hij aangaf dat het goed zat.

Maar nu merk ik dat iedere keer als ik gereden heb, nou vooral de dag erna, dat hij zere rugspieren heeft. Als ik erop duw trekt hij zijn rug weg. Ik denk dat hij ook wat last van de regen had want nu met een deken op is het wel minder maar zeker niet weg.
Ik masseer hem, doe 2 dagen grondwerk / oefeningen en longeer wat. Dan is het weer zo goed als weg.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en dan specifiek met een wow zadel?
En wat zou ik hieraan kunnen doen?
(de zadelpasser staat al in de planning, ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere mensen die met wow rijden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:55 



 
Profiel   

Ik ben even heel enthousiast want we hebben hier eindelijk een Wow gauge in het land! Ik heb 2 mensen overtuigd om ook een Wow te proberen en 1 van die dames heeft een gauge besteld.
Nu kan ik dus al mn paarden nameten en dan op zoek naar tweedehands onderdelen voor een zadel voor allemaal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:04 



 
Profiel   

Babybeertjes schreef
Maar nu merk ik dat iedere keer als ik gereden heb, nou vooral de dag erna, dat hij zere rugspieren heeft. Als ik erop duw trekt hij zijn rug weg. Ik denk dat hij ook wat last van de regen had want nu met een deken op is het wel minder maar zeker niet weg.
Ik masseer hem, doe 2 dagen grondwerk / oefeningen en longeer wat. Dan is het weer zo goed als weg.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en dan specifiek met een wow zadel?
En wat zou ik hieraan kunnen doen?
(de zadelpasser staat al in de planning, ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere mensen die met wow rijden)


Ze kunnen in het begin wat spierpijn krijgen. Zeker als dit zadel goed past worden de spieren die anders weggedrukt werden, wordt nu aanspraak op gedaan. Dat behoeft een andere manier van bewegen. Lucht is ook veel beweeglijker dan wol of schuim, hier moeten sommige paarden ook aan wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:41 



 
Profiel   

Hallo, ik ben opzoek naar een goede wow zadelpasser die komt in de Achterhoek. Wie raden jullie aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:03 



 
Profiel   

Chyennevd schreef
Hallo, ik ben opzoek naar een goede wow zadelpasser die komt in de Achterhoek. Wie raden jullie aan?
irma van de oude hietmoat zit daar. Maar ik zelf ben er niet kapot van

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:03 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
Chyennevd schreef
Hallo, ik ben opzoek naar een goede wow zadelpasser die komt in de Achterhoek. Wie raden jullie aan?
irma van de oude hietmoat zit daar. Maar ik zelf ben er niet kapot van


Koetjeboe, bedankt. Nee ik ook niet. Heb daar niet zulke goede verhalen over gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:27 



 
Profiel   

Heeft iemand hier wel eens gehad dat het metalen schroefgat van het kopijzer uit de boom is losgekomen?
Ik zal een foto bijvoegen voor de duidelijkheid;

[ img ]

Dit is dus het schroefgat aan de voorkant van de boom, waar je normaal gesproken de schroeven in schroeft, die het kopijzer op hun plek houden. Ik kan zien dat ze waarschijnlijk eerst deze metalen moertjes (noem je dat zo?!) op de plek hebben gezet en vervolgens iets eromheen hebben gegoten om ze op de plek te houden. Het lijkt erop dat het materiaal wat hiervoor gebruikt is, rubberachtig is.

Dit is dus mijn zadel en ik zit met handen in het haar want het is hier echt niet zo simpel om even iets te vervangen. Nieuwe boom is natuurlijk een idee, maar dat kost me behalve veel geld ook nog eens veel geduld aangezien de post onwijs achterloopt hier en het zo 5 maanden kan duren.

Heeft iemand ervaring of een idee hoe deze terug te plaatsen?
Heb WoW zelf ook al gemaild, maar wie weet kan iemand hier helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:00 



 
Profiel   

Oh, dat is nog een van de eerste bomen. Wow vervangt dat kosteloos. Maarja, met trage post heb je daar nu niets aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:14 



 
Profiel   

Heb je de moer nog? Dan terug inlijmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:39 



 
Profiel   

Ja de moer heb ik nog, maar ik ben bang dat simpel lijm het niet doet, hij zat namelijk echt helemaal erin, met het rubber als het ware eromheen gegoten. Ik heb ook een smalle boommaat, dus er staat best wel veel druk op die schroef, om de boom bij elkaar te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:07 



 
Profiel   

Nee, die bomen werden gegoten met het schroefdraad erin. Lijmen is mogelijk tijdelijk, maar dan kan het weer afbreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:26 



 
Profiel   

Je zou dan sport hars kunnen proberen maar dat houdt niet van flex

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:05 



 
Profiel   

Heb je een voorbeeldje van wat sport hars is? Ik heb even gegoogled maar kom vooral hars voor handbal tegen :P Kan ook komen doordat Google hier Engelse resultaten eerst toont...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:08 



 
Profiel   

Ik denk erover om in het ergste geval er maar een klein gaatje door te boren en een boutje aan de bovenkant te bevestigen := Misschien zonde, maar als ik het niet anders kan maken, heb ik er ook niets aan. Dat deel ligt mn been toch niet op.
Heel dom idee of wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:44 



 
Profiel   

pantarhei schreef
Je zou dan sport hars kunnen proberen maar dat houdt niet van flex

Epoxy hars had er moeten staan, twee componenten

Je kan Wow mailen en je vraag voorleggen? Wellicht kunnen zij je adviseren mede gezien de post problematiek

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 17:55 



 
Profiel   

Thanks! Dat heb ik inderdaad gedaan, ik krijg zsm antwoord zeiden ze. Ik heb ook 2 soorten epoxy hars gehaald, die test ik nu en dan gebruik ik de sterkste. Onwijs bedankt voor het meedenken allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:03 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels antwoord gehad van WoW. Die raden me aan om hier iemand te vinden die het leer kan verwijderen, dan een plaatje te plaatsen met schroef door de hele boom heen, en dan leer terug te plaatsen.
Omdat mensen hier niet zo goed zijn in dingen netjes doen, durf ik dat risico niet te lopen. We hebben het dus anders opgelost.
De epoxy hield niet, maar daar waren we natuurlijk al bang voor.

We hebben dus gewoon een boutje met platte kop vanaf de onderkant door de boom gestoken en dat met een moertje aan de bovenkant vastgedraaid. De bout had precies de juiste lengte, dus hij steekt boven niet meer uit dan nodig en aan de onderkant is hij mooi plat zodat hij geen druk veroorzaakt.

[ img ]

En de onderkant;

[ img ]

Geen schoonheidsprijs, maar wel een functioneel zadel waar we lekker mee kunnen rijden :) En heel erg storend vind ik het eigenlijk ook niet, zeker niet nadat we het moertje en ringetje aan de bovenkant zwart hebben gekleurd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen