Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:52

xLeticia schreef:
Babybeertjes schreef:
Ik denk dat geen 1 zadel voor alle paarden geschikt hoeft te zijn. Maar 8 jaar had ik het niet vol gehouden als het niks was :)


Omdat het een wow zadel is en er mega veel aanpassingen gedaan konden worden. Dan probeer je de hoop er in te houden dat het ergens wel moet lukken.
Ook noemde ik al dat in die 8 jaar ik steeds meer kennis kreeg. Hoe minder je weet hoe meer je vertrouwd op de fitter.


Ik kreeg mijn wow zadel ook niet goed voor mijn paard hoor. En ik heb het ook lang geprobeerd. Totdat ik een keer een ander zadel te leen had en mijn paard beter liep en ik veel beter zat. Wat een verschil !

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:44

Zitten er hier momenteel dealers in dit topic?
Vond onlangs een sticky met de vertaling van de wow-website (http://firstthought.co.uk
) erop, dus mocht je interesse hebben :PB mij.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:18

Weet iemand een dealer die ook de H-girth verkoopt?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:26

xSCWx schreef:
Weet iemand een dealer die ook de H-girth verkoopt?


Staat hij niet ergens op ebay ofzo ? Heb je er wel al eens mee gereden ? Want niet ieder paard vindt de H-girth fijn ( voorzichtig uitgedrukt :+ ).

edit : https://www.ebay.co.uk/itm/224845345811 ... SwBlZiEAYF ik weet niet welke maat je nodig hebt ?

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:05

Ik weet iemand die een H singel heeft liggen. 3 weken gebruikt. Paard kon er niet aan wennen. Dus die ligt nu niks te doen. Als je interesse hebt dan kan ik ff navragen?

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:46

Afbeelding

Hoi hoi sorry dat ik hier kom binnen vallen! Maar kan iemand mij iets meer vertellen over dit type wow zadel? Ik wil dit namelijk graag tekoop aan gaan bieden maar eigenlijk blijkt uit de vragen die ik krijg dat ik helemaal niets van dit soort zadels af weet.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:34

Wat je het beste kunt doen is even het serienummer op zoeken, dat staat aan de onderkant van je zadel, op een ringetje of labeltje. Als je WoW even mailt, kunnen ze je precies vertellen wat voor onderdelen er in dit zadel zitten.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:26

Iriscope schreef:
Wat je het beste kunt doen is even het serienummer op zoeken, dat staat aan de onderkant van je zadel, op een ringetje of labeltje. Als je WoW even mailt, kunnen ze je precies vertellen wat voor onderdelen er in dit zadel zitten.



Top thanks ga ik zo eerst eens doen! Bij intresse het mag verkocht worden en zeker niet voor de hoofdprijs

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:31

Ik ben nog steeds op zoek naar kussens maat 1, DXWG, geen tab, met stitchlijn.
Is er toevallig iemand die dit heeft liggen in het zwart?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:13

Staan er geen op engelse ebay ? Of heb je de fitters al gemaild of ze die kussens misschien 2de hands hebben liggen ?

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:44

Iriscope schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar kussens maat 1, DXWG, geen tab, met stitchlijn.
Is er toevallig iemand die dit heeft liggen in het zwart?


ik heb er liggen

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:59

Ik kwam er vandaag achter dat mijn pony op de rug 2 dun behaarde plekken heeft gekregen. Het is niet warm niet gevoelig en ze doet normaal met opzadelen. Je voelt wel dat de huid iets bobbels heeft.
De foto met mijn hand erbij daar zit bij mijn vingertop de kale plekken. Zou dit irritatie zijn van de stiknaden of drukplekken ik rij altijd met een wollen dekje. Maar ben sinds het pas consult eind mei wel fanatieker gaan rijden. Ritten zijn langer geworden. Regelmatig een rit gemaakt van rond de 25 of tegen de 30 km, daar ik dat eerder zelden deed en het meestal rond de 15 tot 20 km was.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:35

Mag ik mij hier ook melden met vragen over de wow-zadels en zadelfitters?

Sinds afgelopen juni heb ik mijn eerste eigen paardje gekocht (hij is 5,5 jaar al mijn verzorgpaard geweest). Nu heeft zijn vorige eigenaar als eens een zadelmaker die wow-zadels aan meet laten komen, maar helaas is het alleen bij een fitting gebleven en helaas nooit weer iets van deze persoon te horen gekregen. Nu heb ik die persoon een paar keer gebeld om een afspraak te maken, maar ook is het mij niet gelukt.

Waarom wij toen gekozen hebben voor een wow-zadel heeft te maken met u-vormige boom en als ik het goed zeg de langere Franse kussen ivm zijn schoft en schouders.

Nu ben ik benieuwd naar of er meer wow-zadelfitters in de regio Friesland, Groningen of Drenthe zitten?
En ik ben benieuwd naar of er meer paarden zijn die met de langere Franse kussen rijden in hun zadel?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:51

Koetjeboe, is je boom niet te smal geworden?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:56

kamsel schreef:
Koetjeboe, is je boom niet te smal geworden?


Gisteren zelf nog ff de boom uit zadel gehaald. Maar die is nog goed.
Mariska denkt aan een wrijving. Niet aan het niet meer goed passen. Desondanks ga ik 10 aug weer naar haar toe om er naar te laten kijken

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:18


DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:27

Myca schreef:
@DrawnHorse, heb je Mechteld Jonker geprobeerd? https://www.horsescan.nl/home
Ik ben zeer te spreken over haar.


Ja, Mechteld is bij ons geweest, maar helaas gaat mijn bericht over de communicatie met haar.
Vandaar dat ik opzoek ben naar eventuele andere wow-zadelfitters

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:40

Mechteld komt ook bij mij en ben heel tevreden over haar kunde en kennis . Ik herken wel het stukje dat de communicatie soms wat stroef verloopt. Heb het idee dat dat geen onwil is maar meer komt doordat ze zo druk is. Ik app haar vaak met opties van dagen en tijden dat ik kan en stuur gerust die app een paar x totdat ik reactie krijg zo verdwijnt mijn app niet in de lange lijst apps en lukt het altijd wel om een afspraak te maken

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:22

Mechteld kwam op ons ook zeker over als een kundig persoon. Misschien is het inderdaad een goede optie om haar te appen ipv te bellen.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:19

Heeft iemand nog een goede tip waar een tweedehands zadel/onderdelen te scoren?
Ik zoek een maat en ook nog eens in een kleur die wat lastiger te vinden is. Heb wel een lange adem maar als het makkelijker kan is dat fijn.
Ik kijk nu op Facebook in een groep, op bokt en marktplaats. Nog een goede bron waar ik kan kijken?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:39

EBay en fitters vragen. Die hebben vaak ook wel wat liggen.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:45

Op de Engelse facebook groep wordt veel verkocht. Helaas wil niet iedereen het naar NL versturen.
Mijn ervaring is dat WOW in Nederland particulier weer verkopen echt lastig is. Jammer want er zijn zo veel mogelijkheden om het zadel pas te maken.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:38

En engelse fitters vragen.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:19

Ja als je echt iets specifiek zoekt zal het niet evident zijn/worden.
Onderdelen vind je wel genoeg op het net. Maar ja kleuren en juiste maat etc dat is vaak wat anders.

Heb hier ook nog een 18" die ik mss beter uiteenhaal en dan de onderdelen apart verkoop. Maar zie op tegen het gedoe lol (verkoop liever in geheel)

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:32

Nee he bulck, daar heb je gelijk in. Ik vind in onderdelen niet erg. Immers, geen 1 zadel zal aan alle maten exact voldoen. Ik heb ook prima een lange adem, dus als ik er 6 maanden overdoe is dat geen probleem. Moet ook wel, ik zie maar weinig zittingen die echt volledig naar mijn wens zijn. Kussen zal ik denk ik separaat bestellen, XWG zie ik echt nooit aangeboden worden :+
Ik denk ook dat als verkopende partij, het iets meer opbrengt al die losse onderdelen. Maar snap goed dat je geen zin hebt in dat geneuzel en berichten steeds met potentiële verkopers.

Ik zie de optie “Engelse fitters” vaak voorbij komen. Ik vind het wel spannend daar iets te kopen. Hoe zijn hier de ervaringen daarmee?