Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 140 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

koetjeboe schreef
https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... ALw_wcB#10

Ik heb deze onderaan onder dat hoesje zit een gesp. Ze zijn fijn dun en rij mij er nooit aan open

Bedankt voor de tip. Alles van Wow zelf is idd erg duur
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 17:45 



 
Profiel   

Woensdag 10 februari heb ik een passessie op staan voor een Wow zadel voor op mijn New Foresthengst. Ben erg benieuwd :o

Jaren geleden heb ik een Wow geprobeerd op een van mijn paarden. Deze merrie ontplofte zo ongeveer en ik had het gevoel dat ik op een skippybal zat. Uiteindelijk heb ik toen voor een ander (wolgevuld) zadel gekozen.

Maar omdat het vrij lastig is om echt een goed passend zadel te vinden op een pony als volwassene (17/17,5 inch), toch besloten om weer eens te kijken naar een Wow. Mijn pony is niet lang en heeft dus korte kussens nodig. Daarnaast heeft hij wel een behoorlijke schouderpartij en is hij rondgeribt.

Momenteel ligt er een MacRider Challenge op, deze gaat qua lengte net. Het zadel is laatst weer iets aangepast maar ik heb wel te horen gekregen dat ik beter uit kan gaan kijken naar een ander zadel.

Ik probeer er zo blanco mogelijk in te gaan. Er zijn eventueel ook nog andere merken die kortere (pony) kussens kunnen plaatsen onder hun zadels. Alleen vind ik momenteel veel zadels gewoon "te veel zadel" voor op een compacte pony of compact paard :o .

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 18:01 



 
Profiel   

Ik heb 2 maat 2 wow zadels. 1 met korte kussens en 1 met normale kussens. Maar zit gek genoeg geen verschil in kwa lengte en zijn beide heel kort. Ik heb een connemara van 146

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 19:50 



 
Profiel   

Lola96 schreef
Ik ben nu ongeveer anderhalf uur aan het lezen in dit topic, het is lang...
Het staat vast ergens genoemd maar hoop dat er iemand is die mij uit kan leggen wat de stitch inhoud en hoe het zit met de breedte van de kamer DWG etc.

Ik heb een paard met een lastige bouw voor een zadel, ik heb er in de 4 jaar dat ik hem heb al 10 zadels op gehad, zadels die in theorie perfect zouden moeten passen maar hem in de praktijk niet lekker zitten.
Ik wil nu een WOW zadel gaan proberen, in de hoop dat dit oplossing bied.
Te beginnen met een tweedehands, maar dat blijkt nog niet zo simpel om tweedehands het juiste zadel aan te schaffen.
Dat er een ander kopijzer of zweetblad aan moet dat maakt me niet uit maar de rest hoop ik toch wel passend te kopen.

Ik wilde me hierover laten informeren door een WOW fitter maar ook dat blijkt niet zo simpel.
Weten jullie voor mij misschien een WOW fitter in Noord-Oost Nederland?


Hoop dat je oplossingen gaat vinden, wat ik kan zeggen is dat de saddle fitter opleiding (ook WOW) mijn paard had uitgeroepen tot paard met meest lastige bouw hihi. Ik heb ook dé fitter van WOW Kerry Sharp erbij gehad en alhoewel ze graag zien dat WOW dé oplossing is voor ieder paard waren zijn woorden toen hij aan kwam lopen en mijn paard zag staan “now that’s not an easy job” :D Maar WOW was het hoor, de combinatie van onderdelen ennn niet te vergeten de H-girth ! (singel) als laatste stukje van de puzzel. Door de jaren heen wat aan moeten passen ivm groei/verandering maar dat vind ik juist het voordeel van WOW, al jaren veel plezier van en voor mij het aller belangrijkste, tevreden fysio/osteo, nooit gevoeligheden over de rug, dus toen ik mijn haf kreeg wilde ik weer een WOW, inmiddels 5 jaar verder en een goed ontwikkelde losse pijnvrije rug. Als ik een WOW met wol-gevuld zadel zelf bekijk en in druk en voel met name de flexibiliteit van het deel tegen de schouders dan denk ik als ik paard was . . .
Ik hoop dat jij hetzelfde mag ervaren. Paard 1 een nieuwe WOW op aangemeten, onze haf WOW in 2e hands onderdelen op maat gemaakt,
Onthoudt vooral de flexibele H-girth (singel) dus met de zachte flexibele banden.
Goodluck !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 12:57 



 
Profiel   

room10 schreef
Ik heb ook dé fitter van WOW Kerry Sharp erbij gehad en alhoewel ze graag zien dat WOW dé oplossing is voor ieder paard waren zijn woorden toen hij aan kwam lopen en mijn paard zag staan “now that’s not an easy job” :D


Met alle respect, maar met deze opmerking doe je de Nederlands (sprekende) door wow-opgeleide fitters een beetje te niet.
Wat Kerry kan, kunnen zij ook.

En iedereen die een duur zadel gaat aanschaffen hoort graag dat zijn paard het waard is, in de vorm van ' dit is een uitdaging.'

Het is een prima wow-dealer, maar hij is niet verheven boven de rest hier in Nederland.

Spoiler:
Het feit dat Kerry in Nederland opereert is omdat hij een grotere marge heeft op dit product, maar dat hebben jullie niet van mij, wat overigens niet betekent dat jullie meer betalen, hij kan het voor minder inkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 21:03 



 
Profiel   

Eens met nielsjoram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 22:53 



 
Profiel   

Nog steeds opzoek naar zweetbladen met meer steun (vz of spring) :D

Evt te ruil tegen bruine spring movable bladen (waar grote wrongen in zitten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 22:47 



 
Profiel   

Dani95 schreef
Nog steeds opzoek naar zweetbladen met meer steun (vz of spring) :D

Evt te ruil tegen bruine spring movable bladen (waar grote wrongen in zitten)


En welke zweetbladen zoek je dan precies ? Misschien wel handig om te vermelden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:19 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Heb sinds een paar weken een tweedehands Wow dressuurzadel.

Mijn paard loopt er heel fijn op, ik red me ermee, maar zou liever een iets vlakkere zit hebben.
Dus rustig op zoek naar een vlakke zit size 1, maar dat valt nog niet mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:21 



 
Profiel   

Hoe zit Wow eigenlijk? Meer specifiek: merk je iets van de lucht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 20:17 



 
Profiel   

Vind zelf dat je qua zit niet iets merkt dat je op lucht zit. Vind het wel bijzonder hoe mijn paarden reageren op een half pompje lucht meer of minder in de kussens. Die nauwkeurigheid kan je bijna niet nabootsen met een andere vulling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 20:31 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe zit Wow eigenlijk? Meer specifiek: merk je iets van de lucht?


Ik merk er niets van, reed er meteen fijn mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 12:01 



 
Profiel   

M’n zadelpasser gaat morgen inmeten zodat ik misschien kan kijken naar iets tweedehands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 12:19 



 
Profiel   

Valt een maat 1 zitting inderdaad wat ruimer dan 17 inch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 11:37 



 
Profiel   

Muze schreef
Valt een maat 1 zitting inderdaad wat ruimer dan 17 inch?


Ligt ook erg aan de diepte van de zit. Een vlakke zit is veel ruimer dan een diepe zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 12:31 



 
Profiel   

Mijn passer zei dat diep bij Wow niet heel diep is..
Alleen de extra deep zou echt wat dieper zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 13:21 



 
Profiel   

Ik denk dat je dat zelf moet ervaren met het passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 14:33 



 
Profiel   

Ik begin toch weer te twijfelen over een wow zadel, maar ben benieuwd wat de prijzen zijn voor een nieuwe? En zou je ook zonder zweetblad kunnen rijden? Ik ben fan van zweetblad loze zadels geworden nm :') Dat zou mij wel overstag halen dat ik dan maar 1 zadel hoef aan te schaffen voor beide disciplines

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 14:38 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik denk dat je dat zelf moet ervaren met het passen.

Heb geen budget voor nieuw, alleen tweedehands vandaar m’n twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 14:46 



 
Profiel   

Muze schreef
Maris schreef
Ik denk dat je dat zelf moet ervaren met het passen.

Heb geen budget voor nieuw, alleen tweedehands vandaar m’n twijfel.


De zadelpassen komt toch inmeten ? Dus dan kan je er toch op zitten en rijden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:04 



 
Profiel   

Moet je m wel eerst kopen.
Er staat weinig te koop momenteel

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:07 



 
Profiel   

Muze schreef
Moet je m wel eerst kopen.
Er staat weinig te koop momenteel


Ik snap het even niet geloof ik ? Ik nam aan dat er een zadelpasser kwam om samen met jou het juiste wow zadel samen te stellen zodat je weet naar wat je op zoek moet. Maar ik geloof dat je dat niet bedoelde ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:20 



 
Profiel   

Zadelpasser heeft al die onderdelen niet op voorraad.
Dus wel gekeken naar wat zou kunnen passen.
Maar ik denk dat ik er maar vanaf zie.
Kan t dus pas proberen als ik tweedehands wat vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:23 



 
Profiel   

Hmmm zomaar een 2de hands wow kopen en dat het dan past. Die kans is niet zo groot. Dus wel handig om te weten welke zitting je nodig hebt en welke zweetbladen. De kussens zijn in verhouding niet zo duur, dus gemakkelijker aan te passen. Dat geldt natuurlijk helemaal voor de headplate.
Ik begrijp dat je dus niet hebt kunnen rijden met een wow zadel op je paard ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:27 



 
Profiel   

Ja dat heeft ze uiteraard wel nagekeken, wat er zou kunnen passen.
Maar nee. Heb er niet mee kunnen rijden en neig daarom toch maar naar een ander merk.
Ben zo bang dat het teveel bounce wordt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 140 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen