Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 145 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 ... 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

knollentuin schreef
Mijn ervaring is ook dat als je ze zelf mailt er snel actie ondernomen wordt, erg vriendelijk te woord gestaan en netjes geregeld allemaal


Maar dat is juist ook het grote probleem, want daardoor ondermijnen ze hun lokale vertegenwoordigers.
Het is niet dat die mensen geen acties ondernemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 08:40 



 
Profiel   

Dat zal wel bulck, maar een heel aantal wow eigenaren doen ook zelf de lucht regelen . Het is sowieso een lastig concept een wow alleen door een wow fitter laten doen, lukt bij geen ander zadel, ook bij wow niet dus. Het is af en aan met fitters bij wow, maar de vasten of oud gedienden zijn er nog steeds. Van een oud gedienden kregen we t advies om zelf de onderdelen te bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:17 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
En wat aanpassen betreft. Mariska van oest gaat cursussen geven om zelf je eigen zadel aan te kunnen passen.
Ik doe dat nu al zonder cursus maar wil die cursus ook gaan doen.


Oeh, daar heb ik ook interesse in, weet jij wanneer/ op welke termijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:46 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Dat zal wel bulck, maar een heel aantal wow eigenaren doen ook zelf de lucht regelen . Het is sowieso een lastig concept een wow alleen door een wow fitter laten doen, lukt bij geen ander zadel, ook bij wow niet dus. Het is af en aan met fitters bij wow, maar de vasten of oud gedienden zijn er nog steeds. Van een oud gedienden kregen we t advies om zelf de onderdelen te bestellen.


Tuurlijk zullen ze dat advies geven, dan kunnen ze zelf de handen er vanaf houden als het misgaat en bespaart de kost van het voorfinancieren.
En zelf wat aanpassingen doen, dat is zeker mogelijk maar als het misgaat zijn mensen dan vaak niet zo correct ;-). Zelf ben ik destijds meerdere keren teruggegaan om dat echt(beter) te beheersen. Een fitter kan je al zijn na een cursus van 2 dagen, mijn inziens niet voldoende om echt de markt op te gaan, maar het gebeurt wel. Dat aanpassen is qua handelingen niet moeilijk, maar het oog ontwikkelen en echt 'problemen' leren oplossen zijn dat wel.
En daar komt dan vaak de frustratie om de pas zoals hier ook wel meerdere keren in het topic aanbod is gekomen. En dat is ook het nadeel van het concept. Ik heb nog niemand zijn wolgevuld zadel uit het niets weten beginnen opvullen of aanpassen (wss zullen er wel bestaan). De te hard opgevulde zadels zijn vaak door mensen gefit die een wolzadel als referentie gebruiken. Gaat het goed, des te beter, maar helaas gaat het vaker mis. Anders was dit merk echt wel breder bekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:31 



 
Profiel   

Ik laat lucht aanpassen altijd nog aan mijn fitter over, dat durf ik zelf niet aan, heb gevoelige paarden waar het heel nauw bij luistert.
Headplates wisselen we zo nodig wel eens zelf.

Dat ik zelf Wow ben gaan benaderen voor mijn zitting was echt uit nood, ik was al zo’n tijd aan het tobben met een nieuw aangeschaft zadel en er zat echt 0 schot in, ik was zelfs al bezig om ‘m te koop te zetten mijn nieuwe wow omdat ik er echt moedeloos en verdrietig van werd.
Laatste stap was nog zelf een poging wagen en anders had ik het dus echt opgegeven...
Gelukkig was het toen heel snel opgelost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:49 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Vraagje, weet iemand de lengte van 17 inch Wow kussens? Geen idee of het model nog veel uitmaakt qua lengte, maar ik zit erover te twijfelen om te kijken of mijn Wow pas gemaakt kan worden op mijn pre met heel korte rug. Ikzelf heb echter eigenlijk wel 18 inch nodig :o

Je kunt kortere kussens onder een langere zitting plaatsen. 17 inch is wel echt 17 inch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 14:07 



 
Profiel   

Wat was uiteindelijk de oplossing Nouvel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 14:52 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik laat lucht aanpassen altijd nog aan mijn fitter over, dat durf ik zelf niet aan, heb gevoelige paarden waar het heel nauw bij luistert.
Headplates wisselen we zo nodig wel eens zelf.

Dat ik zelf Wow ben gaan benaderen voor mijn zitting was echt uit nood, ik was al zo’n tijd aan het tobben met een nieuw aangeschaft zadel en er zat echt 0 schot in, ik was zelfs al bezig om ‘m te koop te zetten mijn nieuwe wow omdat ik er echt moedeloos en verdrietig van werd.
Laatste stap was nog zelf een poging wagen en anders had ik het dus echt opgegeven...
Gelukkig was het toen heel snel opgelost!


En wat was uiteindelijk de oplossing? Denk inderdaad dat je hier eens wat over gepost had.
Ik ken gelijkaardige verhalen, waar ze vaak sneller reageerden op klanten dan hun eigen fitters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:27 



 
Profiel   

Ze hebben de hoeveelheid foam in de voorkant van de zitting aangepast, waardoor de bult aan de voorkant minder hoog werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 17:27 



 
Profiel   

kamsel schreef
koetjeboe schreef
En wat aanpassen betreft. Mariska van oest gaat cursussen geven om zelf je eigen zadel aan te kunnen passen.
Ik doe dat nu al zonder cursus maar wil die cursus ook gaan doen.


Oeh, daar heb ik ook interesse in, weet jij wanneer/ op welke termijn?



Nee weet ik niet op haar site staat er ergens info overm anders haar ff mailen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 15:00 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ze hebben de hoeveelheid foam in de voorkant van de zitting aangepast, waardoor de bult aan de voorkant minder hoog werd.


Ok maar die aanpassingen zou ik ook nooit gedaan hebben. Als het dan misgaat heb je een klacht van de klant en WOW. Wel goed dat je geholpen bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:08 



 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen hoeveel variatie er is in de kussens?
Je hebt de maat, dan met of zonder tab, met of zonder stitch, is er nog meer variatie mogelijk dan dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:18 



 
Profiel   

bulck schreef
Nouvel schreef
Ze hebben de hoeveelheid foam in de voorkant van de zitting aangepast, waardoor de bult aan de voorkant minder hoog werd.


Ok maar die aanpassingen zou ik ook nooit gedaan hebben. Als het dan misgaat heb je een klacht van de klant en WOW. Wel goed dat je geholpen bent.

Die zou ze ook niet zelf doen, maar het zadel zou daarvoor terug naar Engeland gaan of ik zou een andere zitting krijgen, maar dat contact liep niet, waardoor het maar bleef duren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 10:51 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Kan iemand mij vertellen hoeveel variatie er is in de kussens?
Je hebt de maat, dan met of zonder tab, met of zonder stitch, is er nog meer variatie mogelijk dan dat?


Dat gaat echt heel ver. D is standard panel, maar je hebt daar de varianten in. front of rear gullet doet ook nog wat.
Destijds waren het een 14 of 15 tal standaard panels maar met al die variaties geraak je snel aan 100 variaties. Opnieuw dat maakt het dus ook enerzijds een interessant concept, maar ligt ook de moeilijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 11:15 



 
Profiel   

Ruggengraat vrijheid is de andere variant in veel soorten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 13:01 



 
Profiel   

Weet iemand waar er wow beugelriemen op voorraad zijn? Ik moet de 26 inch hebben. Mijn eigen zadelmaker heeft ze niet op voorraad helaas. En de levertijd is lang.
Heb nu anatomica beugelriemen er aan hangen gloednieuw, maar de hoesjes schuiven tijdens het rijden naar beneden waardoor de gesp alsnog op mijn zadel zit. Zo balen, want zo goedkoop waren die beugelriemen niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 08:53 



 
Profiel   

Tip : doe de gespen en de hoesjes niet bovenaan, maar juist bij je beugelriemen. Dat gaat ook. En ik vond het ook nog eens veel fijner met rijden dat ze niet onder mijn bovenbenen zaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 09:31 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde probleem Tarja, heb speciaal enkelvoudige beugelriemen gekocht,
maar die hoesjes schuiven ook naar beneden en dan zit de gesp op het zweetblad. (Ik heb wel goedkope riemen, maar duurdere zijn dus niet de oplossing.)

Denk dat ik de gespen maar met ducttape omwikkel en dan de hoesjes er omheen schuif.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 09:47 



 
Profiel   

@maris: bij mono beugelriemen gaat dat volgens mij niet? Tenminste ik weet niet hoe.

@kamsel: maakt dus idd niet uit duurdere beugelriemen.

Bij de hoesjes van wow kunnen ze niet schuiven.
Iemand ervaring evt met bates webbers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 10:41 



 
Profiel   

Ja hoor dat gaat met mono beugelriemen. Ik had ze altijd zo. Dus met de gespen bij de beugels.

Edit : ik begin opeens te twijfelen hierover ...... :o :o Ik weet het niet meer zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 10:45 



 
Profiel   

Maris schreef
Ja hoor dat gaat met mono beugelriemen. Ik had ze altijd zo. Dus met de gespen bij de beugels.

Edit : ik begin opeens te twijfelen hierover ...... :o :o Ik weet het niet meer zeker.


Oh haha, wilde net vragen of je me kon uitleggen hoe ik de beugelriemen dan moest doen :D zit er net naar te kijken, maar kwam er niet aan uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 11:21 



 
Profiel   

Gewoon simpel de beugelriemen van stubben of euroriding, zelfde principe (betere kwaliteit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 13:23 



 
Profiel   

bulck schreef
Gewoon simpel de beugelriemen van stubben of euroriding, zelfde principe (betere kwaliteit)

Die van anatomica zijn ook mooie kwaliteit en zeker niet de goedkoopste. Had goede recenties ook gelezen, maar bij mij helaas schuiven de hoesjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 15:18 



 
Profiel   

_tarja_ schreef
@maris: bij mono beugelriemen gaat dat volgens mij niet? Tenminste ik weet niet hoe.

@kamsel: maakt dus idd niet uit duurdere beugelriemen.

Bij de hoesjes van wow kunnen ze niet schuiven.
Iemand ervaring evt met bates webbers?



Ik heb de Bates Webber aan 1 van m’n zadels en aan de andere exact t zelfde model maar weet t merk zo niet meer. Ik vind t ideaal. T is Ff onhandig om ze aan de beugelriemhaak te doen ( t beste kan je je zadel neerleggen en ze er dan aandoen) maar je voelt geen beugelriemen en gespen bij je bovenbeen

Ik ben zelf 1.65m en had de tussenmaat nodig van de Bates, die waren in 3 lengtes te verkrijgen. De grootste maat kon qua lengte wel maar dan kwam t haakje zo hoog te hangen dat t op m’n zweetblad kwam en dat wilde ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 18:20 



 
Profiel   

_tarja_ schreef
@maris: bij mono beugelriemen gaat dat volgens mij niet? Tenminste ik weet niet hoe.

@kamsel: maakt dus idd niet uit duurdere beugelriemen.

Bij de hoesjes van wow kunnen ze niet schuiven.
Iemand ervaring evt met bates webbers?



Ik heb de zelfde beugelriemen. Maar heb je wel de juiste maat dan.
Bij mij zit de gesp ruim onder het zweetblad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 145 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 ... 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen