Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:03

Kerry Sharp denk ik

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:33

dieseltje09 schreef:
Ik ga even binnenvallen haha. Ik wil opzoek naar een WOW voor mijn jonkie.(zal 2e hands worden, ik ga echt geen nieuw zadel op een amper ingereden 4 jarige leggen :') )

Ik heb jaren geleden al eens een wow gereden maar toen verkocht omdat aanpassen echt een ramp was. (Al was dat vooral de fitter hier in de buurt, spreken was echt niet te doen)

Maar ik blijf echter heel erg te spreken over het concept en wil het toch een nieuwe poging geven!

Maar welke wow fitter komt tegenwoordig wel in het Westland/ Hoek van Holland? En heeft bij voorkeur 2e hands, scheelt een hoop bij elkaar zoeken O:)

Wil terug naar een deep seat (gezien rugvorm zal het een semi curved worden), dressuur bladen met movable blocks en dan geen idee welke kussens haha

Maar voor de maat van de boom en de kussens heb ik wel echt een dealer/fitter nodig!
Dus iemand suggesties voor een goede fitter?

www.los-paard.nl
Niet heel actief meer als fitter, maar veel demo-modellen op voorraad, en in je buurt.
Fijn paardenmens, en gewoon Nederlands :o

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:25

Nielojram schreef:
dieseltje09 schreef:
Ik ga even binnenvallen haha. Ik wil opzoek naar een WOW voor mijn jonkie.(zal 2e hands worden, ik ga echt geen nieuw zadel op een amper ingereden 4 jarige leggen :') )

Ik heb jaren geleden al eens een wow gereden maar toen verkocht omdat aanpassen echt een ramp was. (Al was dat vooral de fitter hier in de buurt, spreken was echt niet te doen)

Maar ik blijf echter heel erg te spreken over het concept en wil het toch een nieuwe poging geven!

Maar welke wow fitter komt tegenwoordig wel in het Westland/ Hoek van Holland? En heeft bij voorkeur 2e hands, scheelt een hoop bij elkaar zoeken O:)

Wil terug naar een deep seat (gezien rugvorm zal het een semi curved worden), dressuur bladen met movable blocks en dan geen idee welke kussens haha

Maar voor de maat van de boom en de kussens heb ik wel echt een dealer/fitter nodig!
Dus iemand suggesties voor een goede fitter?

https://www.los-paard.nl
Niet heel actief meer als fitter, maar veel demo-modellen op voorraad, en in je buurt.
Fijn paardenmens, en gewoon Nederlands :o


Ik overwoog ook een zadel bij haar aan te schaffen. Kwam over op mij als een vriendelijke en kundige dame.
Uiteindelijk niets gekocht maar dat lag niet aan haar :j

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:37

Mijn mooie bruin/zwarte wow is te koop. Zwarte kussen zijn 3 jaar oud, de originele bruine kunnen er ook bij.
rasin tree deep seat 18”, DWG2 (18”) no tab, +stitch, flaps: dressage fixed block

De zwarte kussens zijn 2,5” achter

De originele bruine kussens zijn DWG2 +tab, no stitch
Incl bruine Jaguar singel.
Heel klein gutsje op de lepel.
De kussens kan ik in principe kwijt al.

Afbeelding

Yael_Tdh
Berichten: 1094
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:02

Mocht iemand interesse hebben, ik heb enkele onderdelen te koop;

oud kopijzer maat 2 (blauwe) worden tegenwoordig uit ander materiaal gemaakt, deze is echter nog helemaal goed kan nog een ronde mee.
- kopijzer maat 1 uu (grijze) in super staat
- kopijzer maat 5 (zwart) in super staat.


- kussens maat 1, kleur zwart, dwg met tab. Al wat oudere set kussens maar nog helemaal goed. Gaan weg wegens niet meer passen op huidige paard.

- dressuurflappen kleur zwart ; dressuur giant high fixed block Angled back. Ook een wat oudere set, nog helemaal goed. Gaan weg wegens dubbel en toch vaker de spring dan de dressuur flappen in gebruik.

Alle onderdelen zijn nagekeken door een gecertificeerde Wow fitter en nog in super staat. De leer onderdelen hebben een vetje nodig en dan kan het zo aan je Wow zadel.

Evt. Te ruilen tegen kussens maat 2 short - DWG zonder tab met stitch

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:35

Voor mijn jonge paard ben ik op zoek naar een tweedehands wow zadel of onderdelen.
wie weet iets

-size 2 semi curved seat (deep)
-Panels DWG, size 2 short of size 1, 2” back gusset, no tab no stitchline


dank alvast
groet
nien

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:53

Nienekenien schreef:
Voor mijn jonge paard ben ik op zoek naar een tweedehands wow zadel of onderdelen.
wie weet iets

-size 2 semi curved seat (deep)
-Panels DWG, size 2 short of size 1, 2” back gusset, no tab no stitchline


dank alvast
groet
nien


kijk eens op engelse ebay, daar staan vaak wow onderdelen op aangeboden.

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:00

thx

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:19

Mijn pony is gevallen tijdens het rijden. Ze struikelde, viel op haar knieën en kapte zo om op haar zij. Ze bleef ook even liggen.

Weet iemand hoe ik bij een WOW zadel kan checken hoe de boom gebroken is?

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:38

Kan iemand mij een tip geven over de seat? Ik rijd zelf nu met een deep seat maar voor mijn andere paard heb ik een semi curved nodig en die kan ik krijgen met een extra deep seat.. rijdt het heel anders? wat kan ik verwachten?
ook heb ik nu equitana flaps, en dit zijn flaps met standard blokken.. is het een groot verschil?

Dank alvast!

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:53

Oretha schreef:
Mijn pony is gevallen tijdens het rijden. Ze struikelde, viel op haar knieën en kapte zo om op haar zij. Ze bleef ook even liggen.

Weet iemand hoe ik bij een WOW zadel kan checken hoe de boom gebroken is?

Je zitting is gemaakt van carbon, hier kan een tractor overheen rijden, en dan nog blijft het heel ( is ergens een filmpje van wow overgemaakt, vast te vinden op youtube)
Het enige wat mogelijk een klap kan hebben gehad is je kopijzer, die kan je nakijken door simpelweg het flapje aan de onderkant van je zitting opzij te doen.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:56

Nienekenien schreef:
Kan iemand mij een tip geven over de seat? Ik rijd zelf nu met een deep seat maar voor mijn andere paard heb ik een semi curved nodig en die kan ik krijgen met een extra deep seat.. rijdt het heel anders? wat kan ik verwachten?
ook heb ik nu equitana flaps, en dit zijn flaps met standard blokken.. is het een groot verschil?

Dank alvast!

Als jij gewoon netjes in het midden van je zadel zit, zal je niet veel verschil merken. Je zitting is alleen ietsje hoger aan de achterkant.

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:12

dank je wel!! nu alleen nog bedenken waarom de flappen minder geschikt zouden zijn voor mijipv equitana

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:30

Nielojram schreef:
Oretha schreef:
Mijn pony is gevallen tijdens het rijden. Ze struikelde, viel op haar knieën en kapte zo om op haar zij. Ze bleef ook even liggen.

Weet iemand hoe ik bij een WOW zadel kan checken hoe de boom gebroken is?

Je zitting is gemaakt van carbon, hier kan een tractor overheen rijden, en dan nog blijft het heel ( is ergens een filmpje van wow overgemaakt, vast te vinden op youtube)
Het enige wat mogelijk een klap kan hebben gehad is je kopijzer, die kan je nakijken door simpelweg het flapje aan de onderkant van je zitting opzij te doen.


Dank je wel!

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:13

Is er iemand die toevallig WOW beugelriemen te koop heeft tweedehands?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:14

Oretha schreef:
Is er iemand die toevallig WOW beugelriemen te koop heeft tweedehands?


Ik weet niet of dat nog zo is, maar vroeger ( echt wel jaren geleden dus ) waren die niet van goede kwaliteit. Niet om 2de handse nog te kunnen verkopen.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:33

Oretha schreef:
Mijn pony is gevallen tijdens het rijden. Ze struikelde, viel op haar knieën en kapte zo om op haar zij. Ze bleef ook even liggen.

Weet iemand hoe ik bij een WOW zadel kan checken hoe de boom gebroken is?




Ik zou hem toch checken. Ik heb ooit een wow zadel gehad en daar is de boom dus gebroken (of bout los of wat ook) zonder dat er iets gebeurd is van vallen of wat ook.
Dus er kan gezegd worden dat dit niet kan.....

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:10

Maris schreef:
Oretha schreef:
Is er iemand die toevallig WOW beugelriemen te koop heeft tweedehands?


Ik weet niet of dat nog zo is, maar vroeger ( echt wel jaren geleden dus ) waren die niet van goede kwaliteit. Niet om 2de handse nog te kunnen verkopen.


Ik heb nu een set van ruim 2 jaar oud en die zijn super van kwaliteit. Zoek nog een setje langere erbij voor mm verzorger

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:37

Oretha schreef:
Mijn pony is gevallen tijdens het rijden. Ze struikelde, viel op haar knieën en kapte zo om op haar zij. Ze bleef ook even liggen.

Weet iemand hoe ik bij een WOW zadel kan checken hoe de boom gebroken is?




Tyke schreef:
Ik zou hem toch checken. Ik heb ooit een wow zadel gehad en daar is de boom dus gebroken (of bout los of wat ook) zonder dat er iets gebeurd is van vallen of wat ook.
Dus er kan gezegd worden dat dit niet kan.....


Je boom was niet gebroken, de plaatjes waar de schroeven van de headplate zaten waren stuk gegaan.

Was een probleem van de allereerste wow-zadels, is ondertussen allang opgelost.

Je moet echt je best doen om de boom ( Het is feitelijk een stuk carbonfiber verstevigd met tuigleer) kapot te maken :o

SilvanoN
Berichten: 204
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:09

Ik heb lange (boven)benen. Welke dressuur flaps passen daar het beste bij?
De giant high blocks werken voor mij niet. Dan word ik teveel achter in het zadel geduwd. Of heb blauwe plekken op mijn been.
Beetje steun is wel gewenst

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:57

SilvanoN schreef:
Ik heb lange (boven)benen. Welke dressuur flaps passen daar het beste bij?
De giant high blocks werken voor mij niet. Dan word ik teveel achter in het zadel geduwd. Of heb blauwe plekken op mijn been.
Beetje steun is wel gewenst


Ik denk eigenlijk dat daar geen algemeen advies voor is. De giant high blocks waren de enigen die voor mij werkten. Maar dat kwam ook omdat ik door het wow zadel juist heel erg naar voren werd gezet. Dus tegen andere wrongen kwam ik totaal niet aan. Dat was trouwens wel in de tijd dat de semi curved boom niet meer werd gemaakt, dus zadel lag gewoon niet perfect.

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:05

met de equitana flap kun je het blok verschuiven, die heb ik nu. zijn twee versies van. ik ga nu voor mn andere paard standard blocks proberen. hopelijk werkt dat ook

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:09

DRESSAGE THIGH FIXED BLOCK

Code – DRFT

Lengths Available – -2″, -1″, Standard, +1″ & +2”

Description – The Dressage Fixed Thigh Block flap will suit those that do not want knee support but want something to roll the thigh into for stability in the half halts. It will also suit riders with a long upper leg.

hier kun je alles bekijken.. nu kan t ook wel per paard anders zijn. ik heb een rond breedgeribt paard en een paard dat heel slank is. zit heel anders en daarom hoop ik dat de flappen die nu bij het zadel zitten passen. hier zie je de info van wow zelf https://wowsaddles.com/products/dressage-flaps/

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:08

Ik heb movable blocks met klittenband, ideaal voor mijn lange benen, je kunt erin doen wat je wilt en op de manier die je wilt.

Je kunt alle enkele beugelriemen gebruiken, die van Prestige zijn heel fijn.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:33

Ik heb ook moveable blocks, zijn er in korte en langere versie
Ik heb nu de wintec enkele beugelriem is ook fijn