Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 148 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

creatief hoor ! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 14:59 



 
Profiel   

Fijn dat het werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:11 



 
Profiel   

Is hier iemand die een paar Mark 2 in maat 2 panels heeft dit zijn kussens die minder grote lucht zakken heeft en meer foam. Mijn pony heeft een hele gevoelige rug. En medisch is alles zo ongeveer wel uitgesloten nu. Wil eens kijken hoe ze reageert op geen of minder lucht. Pony is heel rond dus het geheel wiebelt nu behoorlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:38 



 
Profiel   

Ik heb de Wow gauge maar heb wat moeite met het uitlezen van tab/no tab en de wijdte van de boom. Kan iemand hier uit deze foto iets opmaken of me tips geven?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:37 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Ik heb de Wow gauge maar heb wat moeite met het uitlezen van tab/no tab en de wijdte van de boom. Kan iemand hier uit deze foto iets opmaken of me tips geven?
[ [url=m/d5YbW7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik het zo zie zeg ik met tab. Kan je de graden van de boom niet aflezen op de gauge

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:29 



 
Profiel   

Je bedoelt denk ik de wijdte van het verwisselbare kopijzer? Dat kan ik uitlezen, maar ik bedoel de wijdte van de boom, dus of hij DWG, XDWG etc moet zijn. Heb het filmpje 3x gekeken en snap het nog steeds niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:35 



 
Profiel   

Dat zijn je kussens dan toch ? Daar zit de ddwg dwg enz in

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:46 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Dat zijn je kussens dan toch ? Daar zit de ddwg dwg enz in


Wat ik begrijp kan Iriscope dus niet goed uitlezen welke kussens ze nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:52 



 
Profiel   

Juist, gaat om de wijdte van de kussens, niet de boom, sorry! Soms is de overschakeling naar Nederlands niet helemaal vloeiend meer, na zoveel jaar in Afrika :+
Ik dacht zelf dat het no tab was en of het dan DWG of XDWG is moet ik dan voelen aan zn rugspier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:56 



 
Profiel   

Ja klopt , dat moet je voelen aan de rugspieren en breedte van de rugwervels

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:16 



 
Profiel   

De zadelfitter hier zei dat je het altijd nog breder kan maken met een groter kopijzer, maar ik vertrouw daar niet zo op. Ze zei dus dat als je DXWG nodig hebt, je ook DWG kan kiezen met groter kopijzer. Maar dan zijn de kanalen aan de achterkant toch nog steeds te smal of zeg ik nou iets geks...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:44 



 
Profiel   

De gauge werkt heel goed om de kussen dikte, kopijzer en vorm van de boom te bepalen. Het verschil tussen dwg en dxwg is de breedte van het tussenkanaal. Maar ik kwam er ook niet uit met de gauge. Wow gemaild voor advies maar ook dat bleek niet juist. Nu heb ik 4 soorten kussens :( Met de zafelfitter heb ik uiteindelijk de juiste kussens kunnen kiezen door middel van passen. Als je paard rond is bij de schoft kan meestal wel met tab nemen. Heeft je paard een hoge schoft dan is no tab vaak beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:36 



 
Profiel   

Iriscope schreef
De zadelfitter hier zei dat je het altijd nog breder kan maken met een groter kopijzer, maar ik vertrouw daar niet zo op. Ze zei dus dat als je DXWG nodig hebt, je ook DWG kan kiezen met groter kopijzer. Maar dan zijn de kanalen aan de achterkant toch nog steeds te smal of zeg ik nou iets geks...


Bij mij zei de zadelfitter dat je van DWG kussens ook bijna DXWG kussens kan maken door het klitteband veel strakker om de kussens vast te zetten, zodat ze smaller worden. Geen idee of dat klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:01 



 
Profiel   

Welke WoW fitter raden jullie mij aan in Noord-Holland?
Ik heb Horsescan al een paar keer gemaild, maar die reageren helaas niet.
In het verleden was ik wel zeer over haar te spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:49 



 
Profiel   

Myca schreef
Welke WoW fitter raden jullie mij aan in Noord-Holland?
Ik heb Horsescan al een paar keer gemaild, maar die reageren helaas niet.
In het verleden was ik wel zeer over haar te spreken.


Hé Maaijke,

Raar dat ze niet reageert. Kun je haar anders geen appje sturen? Haar 06 nummer staat op de site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:43 



 
Profiel   

Na 8 jaar een wow zadel te hebben gehad ga ik hem toch verkopen. Het grootste gedeelte ben ik toch wel ontevreden geweest. Door de jaren heen meer kennis opgedaan en steeds meer dingen die me opvielen en tegenvallen.

Het zadel heeft nog nooit niet geschoven. Eerste instantie zo ver dat het echt op de schoft kwam aldoor (Paard met gigantische schoft.) Dat probleem met veel gedoe opgelost maar daarna schoof het aldoor mega naar rechts aan de achterkant. Dit probleem is nooit écht opgelost.

Met zeer weinig lucht en een (volgensmij toch te) smalle boom lag het zadel stabiel genoeg maar drukte het op de rug en schoft. Als ik er op zat en aan het stappen was kon ik met mijn vinger aan de voorkant onder het zadel voelen dat het drukte. Met meer lucht er in was het zadel net een skippybal. Klapperen en mega schuiven.
Uiteindelijk moest het zadel aangemeten worden met een schaapwollen bontje er nog onder. Dan nog merkte ik bovenstaande problemen, maar dan waa het tenminste ‘te doen’.

Door de beweeglijkheid van de lucht moest ik altijd strakker aansingelen dan ik wilde. Fysio merkte ook op dat het gebied van de singel vast zat.

Voor mijzelf was het zadel ook niet prettig. Eerste instantie werd een kniewrong aangemeten die ik al niet echt lekker vond zitten, maar het gaf mijn been ‘stabiliteit’ en een nieuw zadel was wennen. Werd gezegd. Heb er 1 keer mee gereden, heel veel pijn maar ik dacht het is even door de zure appel heen bijten de eerste tijd. Na deze ene keer heb ik 4 maanden niet kunnen rijden wegens onstekingen die ik opgelopen had onder beide knieschijven.

Toen ik weer kon rijden, nieuwe kniewrongen maar eigenlijk ook niet echt passend. Het is opgevuld met schoonmaakdoeken/schuim/wintec wrongen. Mijn been lag stabieler maar het kan niet fijn zijn geweest voor mn paard, die dikke bobbels.

Daarnaast is er een 18 inch zitting aangemeten voor mij; 1,68m en slak postuur. -zodat mijn knieen ontlast zouden worden-
Toen mee ingestemd door onwetendheid. Achteraf denk ik, wat een domme oplossing. Ik schoof altijd te ver achter in het zadel. Doorzitten was heel moeilijk daardoor en kon nooit echt de juiste beugellangte aannemen.

Ik heb het zadel 8 jaar gehad en altijd positief geweest in de zin van het is een wow, er is veel mogelijk qua aanpassingen dus het komt wel goed. Maar achteraf gezien niet geweest wat ik van een wow verwacht had. Ik ben trouwens niet perse negatief over de fitter. Was een toffe vrouw die echt wilde luisteren en altijd in oplossingen dacht. Nam veel tijd voor me en heeft me veel gematst qua rekeningen door al het gedoe. Maar ik denk dat het zadel gewoon niet op mijn paard en op mij passend gemaakt kon worden. Ik denk dat ze zo goed mogelijk haar best gedaan heeft dat wel te proberen.

Zal ik met een ander zadel meer tevreden zijn? Ik heb geen idee, zadels zijn altijd ellende :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:55 



 
Profiel   

Wat jammer ook geen geluk met fitter gehad denk ik. Ook niet voor elk paard geschikt helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:09 



 
Profiel   

Inderdaad heel zonde zeg…
Is het geen optie voor je om toch eens een kleinere maat zitting te proberen en evt andere kussens die beter op de rug van jouw paard passen?
Dit klinkt alsof het toch allemaal niet goed heeft gepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:50 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Inderdaad heel zonde zeg…
Is het geen optie voor je om toch eens een kleinere maat zitting te proberen en evt andere kussens die beter op de rug van jouw paard passen?
Dit klinkt alsof het toch allemaal niet goed heeft gepast


We hebben 3 verschillende kussens geprobeerd door de jaren heen. De 17 inch zitting had ik voorgelegd tijdens de laatste fitting. Maar het antwoord was dat derest van de zadelonderdelen dan ook aangepast moeten. Ofwel dan kon ik prijstechnisch beter een volledig nieuwe kopen en de oude verkopen, dan een splinternieuw onderdeel bij een 8 jaar oud zadel. Dat was ik opzich wel eens. Om toch kosten te besparen zou ze kijken of ze komende tijd tijdens fittingen nog een mooie tweedehands 17 inch zou tegenkomen voor me om mee in te ruilen.

Inmiddels is mijn paard verkocht als fokmerrie door chronische blessure en komt er wel weer een nieuwe aan. Omdat daar toch weer iets volledig op aangepast moet, denk ik dat ik dan liever helemaal van de wow af stap na deze 8 jaren..

Dus mocht er nog iemand een net zwart wow zadel van 18 inch willen kopen, stuur gerust een PB :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:21 



 
Profiel   

Jammer dat het zo gelopen is, maar soms gaan dingen inderdaad anders dan je hoopt.
Wat voor boom zit er in het zadel? Een curved/flat/ of semi curved?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 07:14 



 
Profiel   

Heb je nooit proefgereden? Ik heb 1 keer op een wow zadel gereden en behalve dat mijn knie over het zweetblad schoof zat ik gewoon stabiel hoor. En dat zadel was niet eens specifiek op mij en mijn paard aangemeten. Paard liep er net zo onder als met een willekeurig ander zadel, dus het is het niet geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:17 



 
Profiel   

Het komt soms best nauw qua aanpassen met juiste kussens en type zitting. Niet elke fitter heeft dezelfde kennis en/of passende spullen. Dan kan het ellende worden
Mijne wil niet onder wol lopen (echt heel veel zadels geprobeerd, tot echt maatwerk aan toe) en wel met lucht, allemaal anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:43 



 
Profiel   

lkaw schreef
Myca schreef
Welke WoW fitter raden jullie mij aan in Noord-Holland?
Ik heb Horsescan al een paar keer gemaild, maar die reageren helaas niet.
In het verleden was ik wel zeer over haar te spreken.


Hé Maaijke,

Raar dat ze niet reageert. Kun je haar anders geen appje sturen? Haar 06 nummer staat op de site.


Het is inmiddels gelukt om contact met Mechteld te krijgen, inderdaad via Whatsapp.
Ze is vandaag langs geweest en heeft mijn zadel weer helemaal goed aangepast. Ik ben weer helemaal happy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:27 



 
Profiel   

xLeticia schreef
Na 8 jaar een wow zadel te hebben gehad ga ik hem toch verkopen.

Zal ik met een ander zadel meer tevreden zijn? Ik heb geen idee, zadels zijn altijd ellende :(


Wat jammer, ik zelf ben juist heel tevreden met de wow zit. Heb zo veel last van mijn plasser gehad op 3 van mijn andere zadels. Met wow lady seat was dit in 1 keer opgelost. En mijn heupen en knieën, daar had ik zo vaak last van en nu met de wow seat, en flappen zonder noemenswaardig knieblok hangen mijn benen mooi af naar beneden. Geen last meer van mijn plasser, geen last van mijn heupen en knieën.

Van het weekend even kort op mijn oude massimo zadel gereden, na een half uur ben ik ernaast gaan lopen. Pijn in mijn plasser....

Ik denk dat geen 1 zadel voor alle paarden geschikt hoeft te zijn. Maar 8 jaar had ik het niet vol gehouden als het niks was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 11:19 



 
Profiel   

Babybeertjes schreef
Ik denk dat geen 1 zadel voor alle paarden geschikt hoeft te zijn. Maar 8 jaar had ik het niet vol gehouden als het niks was :)


Omdat het een wow zadel is en er mega veel aanpassingen gedaan konden worden. Dan probeer je de hoop er in te houden dat het ergens wel moet lukken.
Ook noemde ik al dat in die 8 jaar ik steeds meer kennis kreeg. Hoe minder je weet hoe meer je vertrouwd op de fitter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 08:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 148 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen