Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:18

Mijn maat 2 zadel staat ook op boktmarkt, prijs onderhandelbaar
Ook nog andere kussens beschikbaar DWG

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:49

Vandaag de fitter op stal gehad voor mn wow. Nu is er een popnageltje afgebroken van het plaatje waar de headplate vastgezet wordt. Om dit te laten repareren moet mn zadel uiteindelijk een keer naar Engeland opgestuurd worden. Alles wordt voorlopig nog op zn plek gehouden door de overige 2 popnagels. Iemand hier ervaring daarmee? Hoe lang duurt dat ongeveer? Kosten zouden rond de €250 komen te liggen. Of kan ik beter opzoek naar een tweedehands zitting gaan. Ik heb nu een zitting 18 inch extra diep met curved Y-bar.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:07

moos1984 schreef:
Vandaag de fitter op stal gehad voor mn wow. Nu is er een popnageltje afgebroken van het plaatje waar de headplate vastgezet wordt. Om dit te laten repareren moet mn zadel uiteindelijk een keer naar Engeland opgestuurd worden. Alles wordt voorlopig nog op zn plek gehouden door de overige 2 popnagels. Iemand hier ervaring daarmee? Hoe lang duurt dat ongeveer? Kosten zouden rond de €250 komen te liggen. Of kan ik beter opzoek naar een tweedehands zitting gaan. Ik heb nu een zitting 18 inch extra diep met curved Y-bar.


Heb je dit zadel bij deze fitter aangeschaft?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:20

moos1984 schreef:
Vandaag de fitter op stal gehad voor mn wow. Nu is er een popnageltje afgebroken van het plaatje waar de headplate vastgezet wordt. Om dit te laten repareren moet mn zadel uiteindelijk een keer naar Engeland opgestuurd worden. Alles wordt voorlopig nog op zn plek gehouden door de overige 2 popnagels. Iemand hier ervaring daarmee? Hoe lang duurt dat ongeveer? Kosten zouden rond de €250 komen te liggen. Of kan ik beter opzoek naar een tweedehands zitting gaan. Ik heb nu een zitting 18 inch extra diep met curved Y-bar.


18 inch, is dat een size 1 of 2 ? Zit er net tussen in waarschijnlijk...
een size 1 : https://www.ebay.co.uk/itm/Wow-saddle-e ... SwfV9eE622

Size 2 : https://www.ebay.co.uk/itm/WOW-Saddle-E ... SwURheEykH

Staat alleen niet bij of ze curved zijn.


p.s. ik zie net dat er heel veel bruine onderdelen op engelse e-bay staan nu !

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:28

18 is size 2

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:30

Heeft iemand die Equestic clip aan zijn wow hangen? Werkt dat met de luchtvulling?

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:55

Thanx allemaal voor het meedenken. Heb dit zadel niet bij deze fitter aangeschaft. Het zadel is bij een andere fitter opgebouwd uit 2e hands onderdelen 3 jaar terug. Maar was idd meer dat ik best bereid ben wat meer uit te geven voor een nieuwe zitting als weken mn zadel kwijt te zijn.

Ik heb trouwens de Equestic clip en gebruik hem icm mn wow en dat werkt prima!

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:45

Volgende week komt de fitter weer.
Ben echt zo blij. Mag dan na bijna een jaar weer op mijn paard. Hopelijk wordt het wat haha

Gelijk ook even helemaal mijn andere zadel van mijn overleden paard na laten kijken. Mocht ze iemand hebben die zo'n zadel zoekt bent ze hem gelijk mee. Zo niet gaat hij Marktplaats op.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:01

Heeft er hier toevallig nog iemand een hp maat 2 over?

_bella_
Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:45

Mijn nieuwe wow voor mijn lusitano merrie is besteld! En nu wachten...Jammer dat het zadel voor mijn kwpner niet past, maar mijn merrie heeft maat 0 kussens en maat 1 zit.
Heeft iemand ervaring met de bounty zit??

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:03

Eindelijk mijn spring WoW compleet en afgesteld, ben benieuwd hoe dat gaat rijden

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:36

Eindelijk weer een fijn wow zadel gekocht,deze keer voor mijn jonge PREmerrie. Nu heb ik er een 2V in zitten maar er moet een 3UU in.
Wie heeft er een 3U of UU liggen en verkoopt deze?

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:01

Ik heb inmiddels al zolang niet meer op een paard gezeten dat ik er echt helemaal uit ben. Is er hier iemand die me kan vertellen hoe ik er achter kan komen wat voor types zadel/zitting ik hier heb. De ene is een no.1 en de andere een no.2 maar meer info staat er volgens mij niet op. Kan ik dat ergens opzoeken?

Afbeelding
Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:53

Dat lijkt t kopijzer te zijn waar je foto van mee stuurt .

Je kan meten welke maat zitting je hebt .
Cm,s delen door 2,5 is inch
Vanaf de nagel voorkant zadel tot midden achter zitvlak

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:17

Zien er uit als diepe zit zadels

Als je nummers doorgeeft aan WOW UK krijg je type zitting, curved of flat en bouwjaar terug

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:17

Lisette03 schreef:
..



Die linker ziet eruit als een flat, extra diepe zit, maat van de zitting staat op het 'waslabeltje' onderop, tegen de cantle aan, ik gok een 2, je panels/kussens zijn ook die maat. ( van je zitting)

De rechter is curved, ook extra diepe zit, en je kussens zijn een maat kleiner, panels/kussens zijn tab met stiklijn, en de breedte zal DWG zijn, niet smaller in ieder geval.
Het zweetblad is conventional, normale lengte, en 'straight'. ( je kan de zweetbladen zo laten snijden dat ze wat meer naar voren of naar achteren vallen)

Maar
pantarhei schreef:
Als je nummers doorgeeft aan WOW UK krijg je type zitting, curved of flat en bouwjaar terug

dit is de meest betrouwbaarste optie, op dat genoemde 'waslabeltje' vind je ook het serienummer.

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:11

Lisette03 schreef:
Ik heb inmiddels al zolang niet meer op een paard gezeten dat ik er echt helemaal uit ben. Is er hier iemand die me kan vertellen hoe ik er achter kan komen wat voor types zadel/zitting ik hier heb. De ene is een no.1 en de andere een no.2 maar meer info staat er volgens mij niet op. Kan ik dat ergens opzoeken?

[ [url=m/UkxYmb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8suaB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mocht 1 van de zittingen 18 inch (size 2) extra diep met curved Y-bar zijn en je wilt hem verkopen houdt ik me aanbevolen ;)

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:02

moos1984 schreef:
Lisette03 schreef:
Ik heb inmiddels al zolang niet meer op een paard gezeten dat ik er echt helemaal uit ben. Is er hier iemand die me kan vertellen hoe ik er achter kan komen wat voor types zadel/zitting ik hier heb. De ene is een no.1 en de andere een no.2 maar meer info staat er volgens mij niet op. Kan ik dat ergens opzoeken?

[ [url=m/UkxYmb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8suaB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mocht 1 van de zittingen 18 inch (size 2) extra diep met curved Y-bar zijn en je wilt hem verkopen houdt ik me aanbevolen ;)


Ik heb er eventueel wel een 1 te koop, mijn man heeft liever een diep dan een extra diep

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:37

moos1984 schreef:
Mocht 1 van de zittingen 18 inch (size 2) extra diep met curved Y-bar zijn en je wilt hem verkopen houdt ik me aanbevolen ;)


Ja heb ik, maar wel in z'n geheel ;)

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:26

Mariska van Oest heeft ook extra diep 18 inch met verschillende kussens

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:12

Ik wacht nog op antwoord van wow wat het precies zijn. Ik had al wel een eerste reactie terug dus hoop volgende week het antwoord te hebben!

Bedankt voor alle tips en pb's.

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:43

Seat 5430 is an Extra Deep size 1 seat with a curved tree in Black. It was made in 2009. Seat 7278 is an Extra Deep size 1 seat with a flat tree. It was made in 2011.

Alleen klopt het niet helemaal want op de 5430 staat size 2, en dat klopt ook wel want die heeft een grotere zitting en kortere kussens. (En een donkerbruin randje)

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:13

Mellamoshan heb je PB gestuurd!
Pantarhei bedankt voor de tip!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:51

Hoi, ik ben nog steeds zeer tevreden mijn mijn WOW op mijn Groninger.

Ik wil nu voor 1 van de anderen ook een Wow aanschaffen, 2e hands, ik heb een flat tree nodig. Machteld heeft haar al opgemeten.

Maar, hoe kan je zien, welke boom er in het zadel zit? Niet het kopijzer, maar de boom, flat, curved of semi curved?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:16

Volgens mij kan je dat niet echt zien. Behalve dan misschien zoals op de foto geplaatst iets naar boven hier waar je 2 zadels naast elkaar ziet ( ene met rechte boom, andere met curved ). en dan weet je nog niet of het een semi curved is.