Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 154  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

 
Profiel   

Aangezien deel 3 alweer ruim de 100pagina's al gepasseerd is, hier het nieuwe topic.

In dit topic mogen ervaringen over de WOWzadels worden gedeeld.
Ook ervaringen over fitters zijn toegestaan.
Let er wel op dat je ervaring uit de eerste hand is en neutraal en onderbouwd is.
Advertenties van Marktplaats of Ebay bespreken is helaas niet toegestaan.

Slowchat/oneliners/offtopic berichten horen thuis in; [HK] WoWligans on the loose: copy/paste!
Evenals dat het geen verkoop topic is!! Dus men kan en mag hier geen eigen wowzadels aanbieden of te koop vragen.
Hiervoor hebben we de boktmarkt.
www.bokt.nl/markt

Dit om het overzicht te houden in het topic!

Deel 1: [HAR] wow zadel echt zo "WOW"
Deel 2: [HAR] WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2
Deel 3: [HAR] WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-13 12:04 



 
Profiel   

het is ook balen dat mijn zadel echt niet passend te maken is, want hij zit verder erg lekker en vind het een mooi zadel.
inmiddels al zoveel aanpassingen gedaan en het ligt nog steeds niet goed, dus ik heb geen andere keus denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-13 22:57 



 
Profiel   

My_precious, ik had dat ook! Honderden euro's aan aanpassingen en andere onderdelen uitgegeven en mijn paard bleef er niet fijn onder lopen. Uiteindelijk een wol zadel voor erbij gekocht en al mijn problemen waren in 1x voorbij... Uiteindelijk nu ruim een jr later de knoop doorgehakt en mijn WOW voor zwaar weinig geld verkocht... Heb nu alleen nog een paar panels en dan is mijn WOW volledig verleden tijd...
Maar je kunt 'm er in eerste instantie toch altijd nog bijhouden voor achter de hand, van liggen slijt ie ook niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-13 18:46 



 
Profiel   

Even een berichtje om aan te sluiten ;-)
Heb net een weekend veluwe gehad op mijn wow, dan ben ik er toch wel weer tevreden over hoor. Geen zere kont en rug van het paard voelde ook prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-13 08:39 



 
Profiel   

my_prescious ik kan je even niet volgen. Je ervan baalt dat je zadel niet passend gemaakt kan worden en je hebt al een Arno Brandt zadel besteld, maar toch had je liever de WOW?

Misschien een beetje meer moeite investeren en ook naar jezelf kijken en eerlijk zijn of het ook echt alleen maar aan het zadel en de fitter ligt?

Ik denk dat je fitter er ook voor open zou staan om samen naar een oplossing te zoeken. En dan komen jullie vast ook uit de kosten. Alleen dat wil je niet, maar wel een heel nieuw zadel laten aanmeten, dat vind ik een beetje vreemd.

Edit: typo

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-13 10:59 



 
Profiel   

Zoals je misschien eerder hebt gelezen heb ik 5 fitters gehad bij mijn zadel en bij alle fitters kwam mijn zadel niet goed te liggen. Ik heb juist alles maar dan ook echt alles aan mijn zadel veranderd en aangepast wat je kunt bedenken om hem passend te maken en dit is niet gelukt.. Het koste mij ontzettend veel geld.
Want elke wow fitter die je laat komen kost al 150 euro plus de aanpassingen.
Ik ben er gewoon achter gekomen dat mijn wow niet passend gemaakt kan worden op mijn paard.
En ik neem geen genoegen met bijna passend een zadel moet perfect liggen op je paard.. Ik ben ontzettend kritisch geworden in loop der tijd wat betreft het passen van zadels.
Het Arno brandt zadel paste perfect op mijn paard schoof niet naar voren en genoeg schouder vrijheid en ruggengraat vrijheid en ik zat rechtop in het zadel.. Dit heb ik met mijn wow nooit gehad en alle andere zadels die op mijn paard hebben gelegen ook niet..
Ik ben er daarom van overtuigd dat een wow niet voor mijn paard weg gekegd is.. Terwijl het zadel wel lekker zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-13 19:21 



 
Profiel   

Ben blij voor je dat je dan een goede keuze hebt gemaakt MP :).

Waar ik me niet in kan vinden in jou reactie is dat ik je vermelding mis dat je ook op eigen initiatief het zadel aan hebt gepast. Nu wordt het probleem 100% bij de fitters gelegd en dat geeft een foutief beeld. Niemand kan bewijzen dat jij na de diverse fittings zelf ook niet hebt lopen proberen. Voor nieuwe geintresseerde geeft dit een fout beeld over hoe een Wow gepast wordt. Voor mij hoef je het ook niet te bewijzen begrijp me niet verkeerd. Mij gaat het vooral om het beeld wat hier geschetst wordt tegenover het zadel en de fitters en dat is niet geheel de waarheid.

Veel succes in het Arno Brandt topic zou ik zeggen en succes met het wachten :). Hopelijk gaat je zadel naar wens zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 08:06 



 
Profiel   

Indomitable schreef
Ben blij voor je dat je dan een goede keuze hebt gemaakt MP :).

Waar ik me niet in kan vinden in jou reactie is dat ik je vermelding mis dat je ook op eigen initiatief het zadel aan hebt gepast. Nu wordt het probleem 100% bij de fitters gelegd en dat geeft een foutief beeld. Niemand kan bewijzen dat jij na de diverse fittings zelf ook niet hebt lopen proberen. Voor nieuwe geintresseerde geeft dit een fout beeld over hoe een Wow gepast wordt. Voor mij hoef je het ook niet te bewijzen begrijp me niet verkeerd. Mij gaat het vooral om het beeld wat hier geschetst wordt tegenover het zadel en de fitters en dat is niet geheel de waarheid.

Veel succes in het Arno Brandt topic zou ik zeggen en succes met het wachten :). Hopelijk gaat je zadel naar wens zijn.


ik wil geen verkeerd beeld geven aan nieuwe wow klanten maar ik wil hiermee wel zeggen dat een wow gewoon niet op elk paard past of passend gemaakt kan worden zoals iedereen beweert.
ik heb zeer zeker niet zelf lopen rommelen met mijn zadel want daar heb ik geen verstand van.
de 5 fitters die bij mijn zadel geweest zijn, zijn ook bekende van bokt en daarom noem ik geen namen.
wil deze fitters niet in een kwaad daglicht zetten.
tegenwoordig kan iedereen fitter worden door een cursus te doen daar ben ik wel achter gekomen.

ik vind een wow nog steeds een uniek concept en nog steeds een mooi en heerlijk zittend zadel waar veel mogelijkheden mee zijn, maar het zadel is niet weggelegd voor elk paard!

en idd ik hoef niet te bewijzen of er idd zoveel fitters zijn geweest want ik ga geen onzin in het topic verkondigen over mijn problemen met mijn wow zadel.
er zijn genoeg mensen die ook geen passende wow op hun paard kunnen krijgen.
en bij ons op stal waar 60 paarden staan weet iedereen hoeveel problemen en gezeik ik met mijn zadel heb.

en daarbij komt ook dat ik helemaal niet op eigen initiatief mijn zadel heb zitten aanpassen, want ik wil het allerbeste voor mijn paard zijn rug en zou daarom nooit zelf gaan rommelen, ik heb wel eens wat lucht erbij gedaan maar thats it.

de fitter waar ik mijn zadel bij kocht is zelf een aantal keer terug geweest in het begin om mijn zadel steeds aan te passen en vertelde mij uiteindelijk doodleuk dat ik met een correctorpad moest gaan rijden, nou sorry maar ik kocht een zadel van 3000 euro waar ik niet tevreden over was, de fitter moest daarvoor steeds terug komen en gaat mij vertellen dat ik maar met een pad moet rijden om het goed te krijgen?
dat is toch al een slecht teken als een wow fitter je dat verteld om je maar uit de garantie te werken.
en je kan het geloven of niet maar zo is het in werkelijkheid gegaan.
de laatste fitter nog niet zo heel lang geleden zou terug komen nadat ze van cursus uit engeland kwam en liet maanden niets meer horen, die ging weg en was ook niet tevreden met aanpassen, nadat ik een mail stuurde of er nog een afspraak kwam omdat mijn zadel nog steeds niet goed lag, kreeg ik te horen dat ze mijn zadel niet kon aanpassen en het moest overleggen met andere fitters.

en daarom baal ik van mijn wow omdat ik veel geld betaald heb voor een zadel die niet goed ligt.
als jij het zo goed weet of een goede fitter hebt mag jij komen kijken bij mijn zadel of een fitter mee nemen en eens kijken of jij het zadel passend krijgt op mijn paard.
als je dit voor elkaar krijg, krijg je van mij 100 euro.. maar ik weet zeker dat het niet lukt.
ik heb zelfs afgelopen maanden ook 2 andere fitters gehad die mij een zadel wilde verkopen, wat niet goed lag en goed zat en arno was de 3de die ik liet komen en heeft 3 zadel op mijn paard zijn rug gelegd en gekeken en gereden enz en pas daarna had ik het perfect passende zadel voor mijn paard.

edit: excuus voor het lange verhaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 08:28 



 
Profiel   

Je mag een lang verhaal schrijven .
En geen enkel zadel is 100% pas te krijgen op elk paard . Maar met wow vergroot je wel je mogelijkheden .
Ik weet dat Wow het enige zadel is tot heden waar zowel paard als ik fijn mee rijden .
En mijn paard is een heel heel stuk minder standaard als dat van jou .
Maar goed wederom hoop ik dat je fijn kunt gaan rijden met je AB zadel .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 09:48 



 
Profiel   

Aangezien ik een zadel voor mijn paard zoek die het beste past ben ik erg benieuwd of mensen mijn probleem herkennen en mij zeker een wow zadel aanraden.
Mijn KWPN paard heeft brede schouders, geen hele lange rug 18inch is al te lang en loopt iets wat hol.
Bij veel zadels loopt hij dus op tegen de schoudervrijheid, met name bij de schoft en de wat holle rug.
Ik ben aan het rond kijken welke merken goed voor hem zijn en lekker zitten voor mij en hoor veel positieve verhalen over de WOW.
Alleen word er vaak wel gezegt dat het leer sneller slijt?
Uiteraard laat ik mijn zadel passen door een fitter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 12:12 



 
Profiel   

Ik had zo'n paard. En die had ook een Wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 12:40 



 
Profiel   

Leer slijt imo niet snel, maar verkleurd wel snel.
Dus zwart wordt imo wat sneller bruin.
Maar dat heeft volgens mij met de manier van verven te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 12:40 



 
Profiel   

Heb precies zo, n paard wat jij omschrijft . En wow ligt daar super op .
Misschien zijn er andere merken die ook passen . Maar ik heb ze niet gepeobeerd meer na al 15 merken geprobeerd te hebben .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 13:12 



 
Profiel   

Ik ben zelf weg van Fryso zadels. Helaas heb ik de mijne moeten verkopen (paste niet meer, maar lag achteraf aan te weinig voeren op een pensionstal). WOW heb ik 1 keer op gereden, maar mijn knieen schoven over de zweetbladen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-13 17:35 



 
Profiel   

Jou paard lijkt inderdaad ongeveer dezelfde bouw te hebben! Ik heb nu ook al verschillende merken geprobeerd maar niks ligt echt lekker op hem. Hij reageerd ook sterk op een verkeerd zadel dus dit is gelijk te merken! Hij heeft gewoon een goed zadel nodig dus ik blijf maar door zoeken! maar misschien moet ik dan toch de wow gaan proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-13 08:03 



 
Profiel   

Mijn fries heeft ook flinke schouders en de wow ligt ook op hem super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-13 21:56 



 
Profiel   

begin mei komt de fitter weer bij mijn WoW kijken, half mei ga ik een weekend veluwe en dan wil ik wel dat ie echt goed ligt, doet ie nu ook maar even checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-13 07:22 



 
Profiel   

Zijn er eigenlijk mensen hier die zelf wel eens de wow oppompen? Zijn daar nog specifieke instructies voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-13 19:04 



 
Profiel   

Verkleuren bij wow komt door te weinig invetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-13 19:39 



 
Profiel   

Heeey Pantarhei! Jij ook hier! Heb jij ook een Wow zadel??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-13 11:59 



 
Profiel   

Ja heb ook een wow en ben heel tevreden, jij ook een?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-13 12:21 



 
Profiel   

Haha zoals ik al zei met amigo zijn bouw overweeg ik er 1 te nemen. Hij heeft geen makkelijke rug en ik denk dat zo'n zadel goed voor hem zal zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-13 16:23 



 
Profiel   

Weet iemand of je ook de breedte van het kussenkanaal aan kan laten passen? De fysio gaf aan dat het tussenkanaal voor mijn paardje wel eens iets te breed zou kunnen zijn. Heb een oud model zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-13 21:57 



 
Profiel   

een klein beetje aanpassen kan met WOW, door klittenband breder of smaller te zetten, als die echt te breed is dan moet je naar andere kussens. Voor een oud type is het vreemd dat de kussens breed zijn, die vielen doorgaans aanzienlijk smaller. Set kussens kost gebruikt rond de 3/400 euro nieuw ruim 700

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-13 08:26 



 
Profiel   

batje, welke kussens zitten eronder dan ? Je hebt D - DWG - DXWG aan breedtes ruggewervelkanaal. En dan kan je idd met het klitteband nog wel wat veranderen zoals Pantarhei zegt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-13 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 154 [ 3835 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 154  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen