Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8835
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:37

Ik niet . Ik achter . Kan dan fijner zitten .

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:43

Ik heb ze ook aan de achterste.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:04

Maris schreef:
goed. MITS de boom goed past voor de rug van het paard. En aangezien de wow zadels maar heel beperkt zijn in de mogelijkheden qua boom is dat gelijk een minpunt.
En aimee b.v. rijdt zelf met een wow zadel, maar heeft problemen met de zit voor de ruiter ( had ik ook voor mezelf met een wow )


Ik rijd niet meer met m'n Wow hoor :n
Heb inmiddels het singelsysteem zodanig aangepast dat het hele schuifprobleem verholpen is, maar daarmee blijft het een klote zadel om in te zitten.
Heb in ieder geval wel een mooi testobject thuis liggen :+ Misschien dat ik als volgende stap gewoon het complete zadel uit elkaar haal. Zitting veranderen, andere vorm headplate erin.... Zit al aardig in m'n hoofd (nu nog praktijk), alleen de oplossing voor de kussens nog niet.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:05

dorothea schreef:
Ik hoor het graag!


Stuur maar een berichtje :)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:11

Heb bij mijn merrie ook, nog steeds, problemen met schuiven. Rijd nu noodgedwongen met een bontje eronder. Alles schijnt goed te zijn, maar wat nu? Rijd ook al met een speciale Wow singel.
Overigens heeft mijn merrie dit probleem bij elk soort zadel en bij de Wow blijft het toch het beste liggen (maar nog niet voldoende).

Lees iets over singels veranderen, hoe werkt dat? Volgens mij heb ik nu nog de gewone singelvoering (2x V-vorm).

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:15

Je kan van de voorste singel een voorsingel van maken.
Ik heb nu gewone kussens onder mijn wow, wil eens uitproberen hoeveel verschil dat maakt voor je zit.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:31

Wat zijn "gewone" kussens?

Het voorsingelsysteem ben ik geen fan van, dan trek je namelijk de punten van de headplate in de schoft van je paard. Schuift ie misschien minder, maar doet ie nog meer pijn op de schouderbladen.
Het naar voren schuiven wordt grotendeels veroorzaakt doordat de singelstoten te ver naar achteren hangen. Als het zadel dan op de juiste plek ligt, hangen de singelstoten ergens rond de buik in plaats van ter hoogte van de singelgroeve. Enige dat werkt, is de singelstoten naar voren halen.

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:39

Aimee schreef:
Wat zijn "gewone" kussens?

Het voorsingelsysteem ben ik geen fan van, dan trek je namelijk de punten van de headplate in de schoft van je paard. Schuift ie misschien minder, maar doet ie nog meer pijn op de schouderbladen.
Het naar voren schuiven wordt grotendeels veroorzaakt doordat de singelstoten te ver naar achteren hangen. Als het zadel dan op de juiste plek ligt, hangen de singelstoten ergens rond de buik in plaats van ter hoogte van de singelgroeve. Enige dat werkt, is de singelstoten naar voren halen.


Ik ben er ook geen fan van, maar proberen kan geen kwaad. Meeste paarden reageren er alleen niet zo fijn op, maar dat merk je meteen :).

Gewone kussens: zonder lucht. Gevuld met foam en/of wol. Dan hou je nog wel het effect van beweegbaarheid van de voorboom en de aanpasbaarheid van de wow, alleen de lucht dus niet meer. Kan ik meteen ook eens kijken of het paard nu echt zoveel beter loopt door de lucht, of doordat het zadel gewoon fijn is en veel ruimte geeft aan de schouders.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:46

Oh... je bedoelt de vulling van de kussens :)
Van flair naar wol wisselen is niet zo moeilijk, kan iedereen in principe gewoon zelf doen. Klitteband open, kussens eruit, wol erin, goed verdelen, klitteband weer dichtplakken. Klaar.

sonjamoelaf
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Tijnje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:57

Heb even een stukje van pagina 1 gelezen en wil daar even een opmerking bij geven:

WoW zadels passen idd lang niet op alle paarden.
Op de stal waar mijn paard staat staan nog 2 arabieren. WoW zadel ligt er bij alle drie super netjes op, alhoewel de luchtverdeling bij mijn paard iets anders mag, dan bij Lorenzo (paard van het WoW zadel).

mijn paard (moelafka) heeft een moeilijke rug, en de meeste zadels staan aan de achterkant iets omhoog. Er is eigenlijk geen 1 zadel waarbij dit niet het geval is, ook heeft ze vrij ronde ribben waardoor een goed passend zadel vinden vrij lastig isWe hadden er eerst een Ainsley op liggen, daarna een wintec en toen hebben we de WoW van het andere paard er op gehad en die lag vrijwel meteen goed. Ook vind ik de WoW zelf echt super lekker zitten. Eigenaar van Lorenzo gebruikt het zadel voor lange afstandsritten en zij is ook erg tevreden over dit zadel, zowel voor haar paard als voor zichzelf.

Dus mijn mening over het WoW zadel.. Het zadel is in 1 woord WOW haha *\o/* <3

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:24

Hoi!! Heeeel lang geleden dat ik hier geweest ben! Ik heb altijd in het wow huiskamer topic gezeten maar ik heb een vraag. Ik heb Arie gehad als fitter maar zoek een fitter die in de buurt van Brabant zit. Laatst was Iris smalbeek toevallig bij ons op stal maar had geen tijd voor mij, had ook geen afspraak gemaakt hoor. Nou had ik haar benadert want er moet wel echt een andere headplate in. Rij nu met barebackpad.
Nou stuurde ze mij een mailtje dat het 60 euro rijkosten is, 80 euro voor een zadel check en 60 euro voor een nieuwe HP. HALLO!! Belachelijk die kosten.
Iris moet vanuit Arnhem komen ofzo iets maar weet iemand of er een fitter meer richting het zuiden zit?

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:05

Ja klopt die prijzen kloppen en vragen de meeste fitters. Eleonora zit wat dichterbij in de buurt voor jou, maar ze vraagt dezelfde prijzen voor consult en headplate.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:58

Prijsafspraken gemaakt??? >;) Erg opvallend, exact gelijke prijzen.... Niet geheel toegestaan (mededingingswet) en ook niet opgelegd vanuit GB..............

Los van mijn insinuatie hierboven die absoluut niet waar hoeft te zijn vind ik het ook jammer dat een zadelcheck zo duur is.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:51

Koop een HP op internet en zet hem er zelf in.. :D

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:08

Hahahaha ja die methode hanteer ik ook Elco

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:40

Volgens mij zijn het idd prijsafspraken. Is ook al jaren zo.
Als iemand nog een maat 0 headplate zoekt .......

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:15

Inderdaad.... Headplate vervangen kan iedereen, lekker zelf doen :D

Als je echt een zadelcheck wil, dan is het een ander verhaal.
Daarbij kan ik me ergens de prijzen wel voorstellen. Je koopt immers geen zadel bij hun, ze moeten het werk van een ander controleren en verdienen in feite vrij weinig aan je. Dat heeft Arie Boer al gedaan. Dit is de manier om er toch wat aan over te houden.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:21

Kijk als je paard en jij zelf er profijt bij hebben is het niey zo erg sl is 200 euro wel erg veel geld..Masr wij weten allemaal dondets goed dat er ook fitters zijn die er geen bal van snappen..En je dus achter laten met een lege portemonnee en een zadel wat voor geen meter zit en ligt.. :+

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:28


wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:42

Potverdrie, waarom nou weer op faceboek? Jammer.

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:33

Iris Smalbeek zit in zuid holland, nabij lekkerkerk dacht ik of ouderkerk ad ijssel

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:43

Mijn zadel is hopelijk verkocht, ik ga hem vanmiddag brengen.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:55

Ja weetje ik heb er niet genoeg verstand van en zou niet weten wat voor maar headplate er in moet.
Ik snap ook dag ze geld moeten verdienen maar die prijs maakt het dat ik hem verlopig niet passend kan maken. Ik heb nu niet zo maar 200 euro liggen helaas.
Ik wil iemand die er inderdaad verstand van heeft maar het mag wel wat dichter bij zijn zo een fitter ;-)
Iemand ervaring met Eleonora?!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:06

Heb het even uitgezocht maar Eleonora vraagt 35 cent per km, als het verder is dan 80 km vraagt ze 25 euro extra. Wat het dus 58 euro maakt, geen verschil met Iris :-/

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:07

Je kan Eleonora wel vragen of ze niet voor iemand anders in de buurt moet zijn, dan kan je de reiskosten delen.

Als je altijd Arie had, dan is er trouwens al wel een hele tijd niet naar je wow zadel gekeken, want hij is al een paar jaar gestopt. dus tot nu toe had je niet veel kosten eraan.