Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:07

Saaams schreef:
Ik vind de prijs van het bijvullen/aanpassen/controle niet zo schrikbarend. Ik betaalde nu ook €85 en dan verdween het wol zeer snel aan 1 kant ook nog is uit het zadel ivm de asymmetrie van mijn pony.
Het gaat mij er gewoon om dat ik de pas sessie flink aan de prijs vind. Maar wellicht omdat ik de zadelpasser al gesproken heb is er over de prijs te praten. Ik wil graag betalen voor kwaliteit. Maar zo blijft er wel minder geld over voor het juiste zadel. Want ik heb nog nooit kennis gemaakt met Wow. Straks bevalt het niet en ben ik wel €250 kwijt.


Normaal gezien vervalt die kost van het passen wel indien je overgaat tot aankoop. Maar bon het is idd wel een hoop geld. Mss kan je eens horen of ze niet ergens met een stand ofzo op een beurs/wedstrijd staan en aldus op die manier kan kennismaken? Ook kan je dan eens zitten en de materialen voelen en zien.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:23

Bulck, mijn paard was 20 plus toen ik met een wow zadel reed. Dus op gewicht houden in de winter was best een uitdaging.Dierenarts vond hem altijd het best verzorgde paard van stal.
Misschien dat dat je mening dan veranderd over op gewicht moeten/kunnen houden.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:28

Maris schreef:
Bulck, mijn paard was 20 plus toen ik met een wow zadel reed. Dus op gewicht houden in de winter was best een uitdaging.Dierenarts vond hem altijd het best verzorgde paard van stal.
Misschien dat dat je mening dan veranderd over op gewicht moeten/kunnen houden.


tja maar dan had je met een ander (wol gevuld)zadel niet beter uitgekomen. Dus anisch valt die kost dan in het niets, als die problematiek gekend is en je alsnog wilt blijven rijden

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:30

Dat is waar, maar voor controle van een wolgevuld zadel betaalde ik altijd veel minder. Kwam ook omdat die fitter gewoon in de buurt woonde, dus minder reiskosten. Maar goed dat zal voor meer mensen zo zijn, dat een fitter voor een wolzadel dichterbij woont dan een wow fitter. Tenminste ik geloof wel dat er in verhouding veel minder wow fitters zijn dus minder kans dat ze in de buurt wonen.
Wolgevuld zadel betaalde ik 40 euro voor, wow 100+.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:23

Dat is waar, maar voor controle van een wolgevuld zadel betaalde ik altijd veel minder. Kwam ook omdat die fitter gewoon in de buurt woonde, dus minder reiskosten. Maar goed dat zal voor meer mensen zo zijn, dat een fitter voor een wolzadel dichterbij woont dan een wow fitter. Tenminste ik geloof wel dat er in verhouding veel minder wow fitters zijn dus minder kans dat ze in de buurt wonen.
Wolgevuld zadel betaalde ik 40 euro voor, wow 100+. Maar misschien had ik wel mega geluk met de vraagprijs voor een consult van de zadelmaakster hier uit de buurt hoor.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:49

Voel me een heel gelukkig mens :D

Na jaren kijken zwijmelen en verder dromen. Is nu het moment aangekomen dat we voor een wow gaan kijken.
Helaas geen nieuwe (dan moeten we nog langer sparen) maar een goede tweedehands moet zeker lukken.
We hebben 1 juli een afspraak bij een wow fitter. Ik heb een voorkeur voor bruin. Dus ik hoop dat ze wat goed passend heeft liggen in het bruin.

Word vervolgd...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:21

Spannend, veel succes met passen!

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:36

Geduld hebben, dan komt er vanzelf een bruine voorbij :D

Hoe is het met jou en je zadel, Nouvel?

Ben nog steeds tevreden, laatst aan de voorkant iets omhoog gezet en nu ligt en zit t beter, ook mn dekjes blijven allemaal weer liggen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:40

Die is nog in Engeland... :+
Verwacht ‘m binnenkort terug en hoop dat ‘ie dan goed is...

Rijd dus weer vrolijk rond met mijn oude zadeltje, blij dat ik die nog had!

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:48

oh, dan duimen maar. Fijn, dat je je oude zadel nog had!

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:04

18-6 komt bij mij Mechteld weer om mijn Wow-zadel aan te passen. Denk zelf dat er een ander type boom op dit paard te beste is( zadel gaat gebruikt worden op een ander paard als voorheen). Wil ook graag een kleinere zitting proberen. Heb nu een maat 1 uit Mn hoofd(17,5"?). Heeft iemand ervaring met de maat kleiner? Tweedehands kon ik t niet echt vinden. Voor een nieuw paard ga ik ook een zadel aan laten meten. Hopelijk heeft ze wat tweedehands. Vind dat wel een lastige want dit paard is nog niet beleerd en om dan de goede keus te maken voor de zweetbaden lijkt me lastig. Heb wel gemerkt dat t zelfde zadel op een ander paard echt anders kan liggen terwijl t wel past. Denk dat dat meer komt door hoe rondgeribt t paard is. Heeft iemand ook een zadel aan laten meten terwijl t paard nog niet beleerd was? Kan je vertellen hoe dat in zn werk gaat?

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:15

Die kleinere zitting vind je amper 2e hands.
geen ervaring met zadel meten met onbeleerd paard...ze kunnen natuurlijk de boommaat meten en kijken hoe lang de kussens zijn.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:20

Maat 1 is officieel 17 inch, omdat ze vaak wat platter zijn vallen ze wat ruimer.
Volgens mij is er nog wel een maat kleiner, maar dan zou je dat even na moeten vragen.

Ik ben begonnen met een ouder kunststof zadel toen ik begon met mijn paard beleren, daarna heb ik de Wow van mijn andere paard (dat ondertussen ingeslapen was) aan laten passen.
De eerste jaren moest het echt wel elk half jaar aangepast worden, daarna 1x per jaar ong.

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:37

OK maat 1 is dus al 17 inch... vraag wel of ze de maat kleiner mee neemt en dan probeer ik t in eerste instantie bij Mn bestaande zadel. T paard wat dat zadel krijgt heb ik ook beleerd met een ander zadel maar voor t onbeleerde paard heb ik niks liggen wat enigszins past... deze twee zijn zo verschillend qua schoft en ribben dat t echt niet gaat lukken om 1 zadel te gebruiken. T zadel wat ik nu laat aanpassen op degene die al beleerd is gebruikte ik op haar ( was drachtig en heb haar in aug. beleerd en maar 2 a 3 x in de week 20-30 min. Gereden) maar t meest op Mn wedstrijdpaard. Deze 2 waren qua schoft en rug redelijk t zelfde alleen de een is rondgeribder. Vandaar of ik wil laten nakijken of de boom voor rondgeribde paarden beter ligt. Hij ligt verder wel goed.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:00

Boom voor rondgeribte paarden ? Bedoel je niet de kussens dan ?

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:50

Ging echt om de boom.( dat stukje wat je kan vervangen, er is een v een u en een. U waarvan de takken uiteinde net iets boller zijn weet niet hoe ik t anders moet omschrijven) heb er wel 1 in gehad maar de fitter die er toen was had niet de juiste maat.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:59

De u headplate past inderdaad beter voor bredere paarden en paarden met een bredere schoft , onze arabo fries heeft er een u in zitten

Zinzi_jewel

Berichten: 8816
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:10

En dan heb je nog UU die is nog ronder

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:50

ooh sorry de boom.... Dan denk ik niet aan de headplate maar echt de boom die over de rug ligt. Sorry !

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:48

Hebben jullie het gezien op boktmarkt ? Iemand die een aantal wow zadels en tig onderdelen verkoopt …...

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:11

Zinzi t is inderdaad de uu die we nu waarschijnlijk nodig hebben,de gewone u zit er nu in. De fitter die er de vorige keer was vertelde dat er 7 verschillende headplates( bedankt voor t juiste woord Maris) zijn en die dan weer in zoveel maten.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:08

@hesterve: ik heb nog wat onderdelen thuis liggen, weet niet wat je nu voor zweetbladen eraan hebt?

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:15

Ha , leuk dat je reageert! Dacht dat ik de conventionel zweetbladen er nu aan heb zitten. Mechteld heeft er ook een aanpassing aangedaan( verwijderbaar) zodat de wrong ook bij mijn been lag. Bij Kato is die aanpassing er nu tussenuit en ligt de wrong prima. Het lijkt me makkelijk om met zo n klittebandsysteem de wrong zelf op de juiste plek te kunnen zetten
Wat er voor de nieuwe nodig is qua kussen en headplate weet ik nog niet. Heb er gister voor t eerst een zadel op gelegd ( was prima om erop te leggen maar niet om mee in te rijden) daar reageerde ze goed op
Weet je ook wat voor onderdelen je hebt liggen? Dan kan ik ze eventueel wel van je overnemen. 18 juni komt Mechteld weet niet of je voor die tijd nog in de buurt bent ? Mag ook wel in pb

Yael_Tdh
Berichten: 1094
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:02

Hoihoi,
Ik ben opzoek naar een zadel (of losse zweetbladen en zitting)
Extra diepe zitting maat 2 + standaard dressuur zweetbladen standaard gesneden.

Mocht je iets hebben liggen, hoor ik het heel graag!

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:20

Ik heb een een vraagje, mijn zadel is nu 3 jaar oud en zit zaaaalig, er lijkt een soort van ‘kommetje’ in te zitten waardoor hij lekker diep zit...

Een vriendin is op zoek naar een nieuw zadel en vond mijn zadel ook heel fijn zitten maar nu heeft zij een testzadel (nieuw) voor een weekje maar hier zit dat ‘kommetje’ niet in, hij is ook veel harder, bij mij zit er precies een laagje op wat lekker comfy is en bij de nieuwe niet...

Is het gewoon een kwestie van inrijden? Of is de zitting veranderd?

Ik dacht dat mijn ‘kommetje’ er altijd was