Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:21

Als dit een 1 is zou ik denk geen 0 nemen denk...
Volgens mij past dit precies.

Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:31

Zou de 1 nemen :-)

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:48

Ik zou 1 nemen, kleiner moet je echt niet willen dan dit testzadel.

Syl_Engel
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-10-17

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:00

Dankjulliewel! Is er hier ook iemand die rijdt met de vzh richting dressuur ik ben benieuwd naar ervaringen :)

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:55

Je moet het echt voelen. Ik heb een 0 en een 1 maar t zit beide totaal anders! Vind de 1 meer een kommetje waar je op zit en en de 0 zit ik meer in. Bij de 0 blijf ik makkelijker in t diepste punt zitten. T zijn beide xdeep seat maar weet niet of de vorm van de boom t zelfde is. Het zijn 2 zadels die ik op verschillende paarden heb laten aanmeten. Degene met de zitting 1 heb ik na mijn zwangerschap aan laten meten en toen was ik nog iets zwaarder dan nu. De 0 heb ik vorig jaar aan laten meten. Ben 1.65 en weeg 58kg. Weet niet waar je woont maar zou zeggen kom t eens proberen al is dat in deze tijd wat lastiger te organiseren

Syl_Engel
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-10-17

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:38

Hoi Hesterve,
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Heb je foto’s van hoe je er in zit?
Ik heb nu een zadel waar ik teveel ruimte heb en dit wil ik liever niet nog een keer.
Ik ben zelf 1,68 en 50 kg. Ik had vroeger altijd 16,5 inch zadels. Klopt het dat wow zitmaat groter uitvalt?
Ik woon helaas niet in de buurt.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:54

Syl_Engel schreef:
Hoi Hesterve,
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Heb je foto’s van hoe je er in zit?
Ik heb nu een zadel waar ik teveel ruimte heb en dit wil ik liever niet nog een keer.
Ik ben zelf 1,68 en 50 kg. Ik had vroeger altijd 16,5 inch zadels. Klopt het dat wow zitmaat groter uitvalt?
Ik woon helaas niet in de buurt.


Groter. Volgens mij juist kleiner. Waar je op zat kwam echt niet over een met een 18" vind ik. Ik vind ze voor Mijn gevoel kleiner aan voelen als reguliere zadels

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:06

Het ligt helemaal aan de zit, de wrongen, je eigen maat maar ook de lengte van je benen.

Ik heb een maat 1 met een vlakkere zit en weinig wrong en daar pas ik nog heel goed in met mijn maat 38/40 en hele lange benen.
Maar met een diepere zit en meer wrong kom ik daar echt niet meer mee weg en kom ik op de achterkant te zitten.
Mijn nieuwe zadel heb ik dan ook een maat 2 genomen, iets diepere zit en verplaatsbare wrong.

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:41

Ik heb er helaas geen foto’s van... ik heb high fixed wrongen aan beide zadels. Daar ben ik niet zo tevreden over. Mijn benen hebben er geen steun aan. Daarvoor liggen de wrongen gever naar voren ook al zijn de zweetbladen naar achteren geplaatst. In de 0 is dat ietsje beter dan in de 1. Ik had in mn andere zadels altijd 17” en in vergelijking daarmee vind in mijn WoW zittingen groot uitvallen ondanks de xtra deel Seat. T is echt te duur spul om op de gok te kopen en adviseer je dan ook om goede afspraken te maken met de fitter als de maat je niet bevalt.

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:12

koetjeboe schreef:
Syl_Engel schreef:
Hoi Hesterve,
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Heb je foto’s van hoe je er in zit?
Ik heb nu een zadel waar ik teveel ruimte heb en dit wil ik liever niet nog een keer.
Ik ben zelf 1,68 en 50 kg. Ik had vroeger altijd 16,5 inch zadels. Klopt het dat wow zitmaat groter uitvalt?
Ik woon helaas niet in de buurt.


Groter. Volgens mij juist kleiner. Waar je op zat kwam echt niet over een met een 18" vind ik. Ik vind ze voor Mijn gevoel kleiner aan voelen als reguliere zadels


Bij mijn weten is een 0 16” een 1( waar ze nu inzit op de foto) een 17” en een 2 een 18”
Dat jij vind dat t niet overeenkomt met een 18” kan best kloppen want ze zit in een 17”

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:33

koetjeboe schreef:
Syl_Engel schreef:
Hoi Hesterve,
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Heb je foto’s van hoe je er in zit?
Ik heb nu een zadel waar ik teveel ruimte heb en dit wil ik liever niet nog een keer.
Ik ben zelf 1,68 en 50 kg. Ik had vroeger altijd 16,5 inch zadels. Klopt het dat wow zitmaat groter uitvalt?
Ik woon helaas niet in de buurt.


Groter. Volgens mij juist kleiner. Waar je op zat kwam echt niet over een met een 18" vind ik. Ik vind ze voor Mijn gevoel kleiner aan voelen als reguliere zadels


Bij mijn weten is een 0 16” een 1( waar ze nu inzit op de foto) een 17” en een 2 een 18”
Dat jij vind dat t niet overeenkomt met een 18” kan best kloppen want ze zit in een 17”[/quote]


Ja dat bedoel ik Silvia had ergens gelezen dat een wow zadel groot uit zou vallen. Een maat groter. Dus een maat 1=17" maar zou vallen als een 18" maar zo ervaar ik het zelf niet.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:13

De maat 1 is een kleine 17", de maat 2 is een kleine 18". Maar zoals gezegd, veel hangt af van de opbouw van het zadel en de lichaamsbouw van de ruiter. Passen en rijden is de enige goede graadmeter voor het bepalen van de gewenste maat van het zadel.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:30

De maat 1 met een vlakkere zit valt echt wel ruimer dan 17 inch is mijn ervaring.
Met diepere zit wel gewoon als 17 inch, echt kleiner is niet mijne ervaring.

Bovenste foto is maat 1 met vlakkere zit, onderste foto is maat 2 met diepere zit.
Afbeelding

Afbeelding

Syl_Engel
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-10-17

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:33

Mijn zadelfitter zegt ook dat sommige maten een halve maat groter vallen ligt ook aan de zitting idd.
De bestelling is doorgegeven ze heeft nog extra overleg gehad met Engeland voor de maten. Ben heel benieuwd..

Syl_Engel
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-10-17

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:35

Mooie zadels Nouvel welke kleur is het, heb je er twee voor je paard?

Lightninggg

Berichten: 607
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:37

Moest er iemand interesse hebben. Ik verkoop mijn WOW zitmaat 17 inch (verdere gegevens moet ik nakijken) wegens overschakeling op eventingzadel. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pantarhei

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:44

Ziet eruit als vlakke zit en vzh bladen

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:50

Syl_Engel schreef:
Mooie zadels Nouvel welke kleur is het, heb je er twee voor je paard?


De bovenste is al aardig oud en begint wat te slijten, ik wilde graag een nieuwe met ietsje diepere zit en iets meer ruimte voor mijzelf, dus een zitmaat groter.
Toen heb ik een nieuwe gekocht, de oude gebruik ik nog voor strandritjes, dat vind ik zonde van de nieuwe...
Volgens mij is de nieuwe nutmeg met dark brown, maar dat zou ik voor de zekerheid even op moeten zoeken.
De kleur bruin van de oude bestaat niet meer nieuw.

SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:52

Weten jullie trouwens waar kan ik naar toe om flair in te bouwen in mijn zadel?

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:15

Mariska van www.zadelhulp.nl kan dat, ik weet niet of ze het nog steeds doet, maar dat kun je vragen.

SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:13

Bedankt Nouvel :)

SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:13

Blijkbaar inbouwen van flair in mijn passende zadel is nu onmogelijk, want Wow is gestopt ermee. En ik heb niks terug gehoord van zadelhulp.nl..
Dus toch maar afspraak gemaakt om een pas sessie te boeken zodra het weer mogelijk is.

Ik zag op Wow website, hun andere zadels The Edge range, iemand heeft ermee ervaring?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:25


SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:32

Ik heb met Wow in England kontakt gehad en ze zeiden letterlijk dat ze 'fed up' zijn van verkeerde kussen inbouwen door anderen zadelmakers. En trouwens zo 'n zadelmaker moet de kussens bij wow bestellen, behalve als hij deze vorm wel in stock heeft. Dus het blijf een dingetje.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:35

Wil je dan in een wow zadel flair vernieuwen of laten inzetten of in een ander merk zadel ?

Wow zadels zijn niet de enige zadels met flair. Het flair systeem wordt ook gewoon in andere merken gezet die niets verder met wow zadels te maken hebben.