Sommer/Remos zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:54

Een week geleden is de zadelmaker bij mij geweest met nieuwe zadels voor mijn paard. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een bruine Sommer (Remos) Musica. Ik heb geen ervaring met dit merk, maar weet wel dat het een merk is met prima prijs-kwaliteit verhouding. Mijn zadel moest helaas besteld worden, dus ik mag nog een aantal weken wachten.

Zijn er bokkers met Sommer zadels die mij kunnen vertellen hoe het leer blijft?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:57

Gefeliciteerd!
Sommer zadels zijn echt goed. In Nederland zie je ze niet zoveel, in Duitsland wel.
Niet alleen het leer blijft goed, de kunststof boom is aanpasbaar (door een zadelmaker) en je hebt levenslange garantie op de boom.
Dat krijg je niet op een zadel van B-kwaliteit.

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:15

Ik heb zelf de Sommer (Remos) Dolce. Heb hem vandaag toevallig precies een jaar en ben super blij met het zadel, ideaal met de altijd aanpasbare boom. Zadel is inmiddels al een keer weer opnieuw aangepast door de zadelmaker, boom nog wat wijder en achter wat vulling erbij. Echt ideaal zo´n zadel dat zich eenvoudig laat aanpassen. Verder vind ik het echt een super comfortabel zadel. Ik zit er echt heerlijk op, zadel ligt als een huis en paard loopt er super fijn onder. Wij zijn er heel blij mee!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin wat minder enthousiast was en wel problemen heb gehad met het leer. Voor op de zitting werd het leer na een keer of 3 rijden al helemaal kaal/ruw. Maar dit is blijkbaar echt een uitzondering geweest, met net een slecht/dun stukje in het leer op een kwetsbare plek. Zadelmaker had al veel van deze zadels verkocht en nog niet eerder een klacht gehad over een Sommer zadel. Klacht is verder echt keurig afgehandeld, Sommer heeft het leer op de zitting vervangen (daar is overigens niets van te zien verder) en sindsdien is er niets meer aan de hand. :) Ben er nu echt super tevreden over, ook over de kwaliteit. ;)
Ken ook iemand anders met een Sommer zadel, zij heeft het zadel langer dan ik en bij haar is totaal geen sprake van slijtage en al zeker niet op zo´n korte termijn (na 3x rijden) als dat het bij mij zichtbaar werd. Dus wat dat betreft ben ik er ook wel van overtuigd dat de slijtage op mijn zitting echt een uitzondering was.

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:17

Ik geloof direct dat dat echt een uitzondering heeft moeten zijn.
Zelf vind ik het eenvoudig aanpasbare aan dit zadel ook erg fijn. Momenteel rijd ik weinig dus hij is een beetje rond en weinig bespierd, dus ik gok dat wanneer ik lekker met mijn nieuwe zadel aan de gang ga, ik er ook best gebruik van zal gaan maken. Zou zonde geweest zijn als ik dan een zadel had gehad met vaste boom :=

Carmy81

Berichten: 740
Geregistreerd: 10-04-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:19

Hier nog een tevreden gebruiker van Sommer zadels. Ik heb en spring en een dressuur zadel van dit merk. Beide reeds 1 maal aangepast in de boommaat. Af en toe goed invetten en dan blijven ze er prima uitzien :)

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:21

Ik krijg een bruine, hopelijk blijft dat ook netjes :)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:25

Ik heb twee bruine (dressuur en spring) het leer blijft echt super netjes.
Sommer maakt gewoon goede kwaliteit zadels.

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:27

Ah, kijk eens aan :D Daar wordt een mens blij van :')
Welke kleur(en) bruin heb jij?

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:28

Ik heb een oud Sommer dressuurzadel (zwart), echt een super fijn zadel.
Alleen op de zitting is hij wat bruiner/grijzer geworden, maar er zit nergens scheuren oid in.
Ondanks dat hij al jaren niet wat ingevet.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 17-04-13 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:36

Liesje89 schreef:
Ah, kijk eens aan :D Daar wordt een mens blij van :')
Welke kleur(en) bruin heb jij?


Ik weet eigenlijk niet hoe je dit bruin noemt.
De kussens zijn lichter dan de zitting/zweetbladen.
Het leer is echt bruin, niet zo'n geverfd laagje er op, daarom blijft het ook mooi.
Dit zadel is uit 2004, dus na 9 jaar oud kan je zoiets verwachten.
Dat springzadel heeft dezelfde kleuren.
Afbeelding

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:08

Mooi! Zoiets wordt de mijne ook, volgens mij iets meer roodbruin.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:03

Hier nog een Sommer fan! Ik heb mijn zadel nu een goed jaar (cognac bruin zadel, model passion dresuur). Zit heerlijk, makkelijk aan te passen, ligt keurig op mijn paard en wordt door gebruik alleen maar mooier. Het leer is veel beter dan de meeste kwaliteitsmerken vind ik persoonlijk. Ik wil er in de toekomst nog heel graag een springzadel bij hebben van Sommer.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:13

Mag ik vragen bij wie jullie je zadel laten aanpassen? Bijvoorbeeld als de boommaat veranderd moet worden bij een nieuw paard?

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 09:28

Karin Boer uit Delft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:30

Ik heb ook een Sommer, ik rijd naar alle tevredenheid al 10 jaar met mijn Diplomat Exclusive. Die er overigens nog uit ziet als nieuw! Ik zal vanmiddag even een foto maken.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:33

Wij hebben nu zo'n 3 jaar een zwart Sommer veelzijdigheidszadel dat er prima uitziet en fijn rijdt. Nooit problemen mee gehad, is al twee keer aangepast voor nieuw paard en ligt steeds weer goed. Wij hebben het gekocht en laten aanpassen door Ewald Pas uit Venhuizen, prima service.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:41

Toevallig dat ik dit topic zie, ben ook geïnteresseerd om een Sommer zadel aan te laten passen.
Omdat dit merk toch me het hardste aanspreekt wil ik gaan zien voor mijn merrie :)

Suzanne_18 : is jouw zadel hard verkleurd door dat het cognac is?

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:59

Ik heb mijn zadel gekocht bij en inmiddels 1x laten aanpassen door Ferdinand (www.dezadelmaker.nl) , ben erg tevreden!

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:19

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb inmiddeld mijn Sommer Limex dressuurzadel te koop.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:27

Ik wil me hier ook even melden!

Vorige week donderdag is Ewald Pas van Equipas langs geweest voor een zadel voor mijn merrie. Aangezien het geld niet op mijn rug groeit wilde ik voor de Remos lijn gaan als die goed zou liggen. Hij had ook een Sommer Diplomat bij in het bruin die perfect lag, maar helaas behoorlijk boven mijn budget zat! Toen een paar andere erop gelegd en de Sommer Dolce lag heel mooi, dus daar even mee gereden, man wat zat die lekker zeg!!! En Cookie ging er ook veel fijner mee lopen!

Hij heeft ook nog een Sommer Musica in bestelling staan in het bruin voor half November, dus hij heeft met de fabriek contact opgenomen en die gaan nu zorgen dat ze de Dolce ook voor half November in het bruin voor mij maken! :D Super blij!!! Anders had ik 4 maanden moeten wachten! Hij neemt als ze er zijn de Dolce en de Musica mee zodat ik die ook nog uit kan proberen, dus het word 1 van die twee zadels :D

Ik kan niet wachten tot hij er is!!!!!! :):)

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:49

Ik moest idd ook 4 maanden wachten.. duurt lang hoor als je hem graag wil hebben hahahaha!
Als je de Dolce prettig vindt zitten denk ik niet dat je blijer gaat worden van de musica. Die zit namelijk erg gesloten en veel breder dan de Dolce. Ik heb ook op beide gereden, eerst de musica en toen de dolce. Musica vond ik geweldig, maar de dolce had ik te weinig steun aan.

Ik ben er nog steeds heel erg blij mee, en heb hem nu 3 maanden :D
Hij wordt nu iets donkerder op de plekken waar wrijving is met mijn laarzen, maar daar ben ik juist blij mee, dan gaat het fabriekachtige er een beetje af en krijgt hij karakter. Dat vind ik het mooie van bruin :)

Foto van dinsdag:
Afbeelding

Döbert past er goed bij:
Afbeelding

Net nieuw:
Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:35

Super mooi!!! De Dolce zit idd heel vrij! Daar hou ik altijd wel van omdat ik hele korte benen heb en snel last krijg van mijn benen, maar wat meer steun vind ik ook fijn ;) Ik ga ze gewoon allebei nog uitproberen als hij weer komt en dan mag ik uit beide kiezen welke ik het fijnst vind :D Nog een week of 3 wachten! :D

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:48

Dat is om voor je het weet ;) Tegen mij was een levertijd van 6 tot 8 weken gezegd.. vervolgens bleek dat het dubbele te zijn := Vlak nadat hij binnen was bij de zadelmaker ging ik 2 weken naar frankrijk...... :Y) Ik heb dus lang mogen wachten, haha :P

Ik zat als eerst op de musica en was meteen helemaal verkocht _O- Daarna op de Dolce en dat verschil was gewoon zo groot!! Mijn paard ging ook direct fijner lopen (bij beide zadels hoor) dan onder zijn oude zadel, echt een geweldig gevoel geeft dat. Echt alsof er een wereld voor je open gaat, haha. Stom eigenlijk. Hij liep onder de dolce iets fijner dan onder de musica, maar ik kon er echt niet fijn op zitten, dus toch voor de musica gekozen. Inmiddels loopt hij onder de musica nog 10x fijner dan destijds onder de dolce. Was toen ook een kwestie van opwarmen. Nadat ik op de dolce had gezeten de musica er nog eens op gelegd, toen liep hij minstens zo fijn met de musica als met de dolce. Ik heb er ook meteen een MSFC singel bij gekocht. Wilde eigenlijk een fairfax maar dat liet mijn budget niet meer toe, dus toen maar voor de msfc gekozen. Kleurt er niet echt bij maar dat vind ik niet belangrijk, hij doet zijn werk goed en daar gaat het om :D

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:58

Ja het is omdat hij half November al die Musica zou krijgen dat hij voor de Dolce nog even heeft kunnen regelen dat die dan ook klaar is! Anders was het 4 maanden wachttijd!

Kan ik eindelijk fijn rijden, want ik rijd nu met een Wintec en dat ligt echt voor geen meter meer!! Ik kan er zelf niet lekker in zitten en het belemmert haar gewoon heel erg waardoor ze steeds korter gaat lopen! ;)

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 23:09

Ik zag het in je topic inderdaad. Die wintec ligt niet lekker meer nee.. Balen is dat he? Dan kun je meteen zelf ook niet meer lekker zitten. Gelukkig hoef je niet lang te wachten. Ik ben nog steeds conditie aan het opbouwen.