Sommer/Remos zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:37

Dankjewel! Krijg er ook vaak leuke reacties op! Bij mijn zadel zit er ook een witte bies bij de lusjes voor mijn beugelriemen en op de lepel, maakt het nog net wat sjieker!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:17

Mijn huidige Sommer bevalt zo goed, dat ik nu helemaal om ben. Ik wil voor mijn andere paard ook het liefst een Sommer of een Remos :o

Ik heb al wat rondgekeken op het internet, op de site van Sommer.
Ze hebben een nieuw model, de Remos Eterna DS

Afbeelding

Ik moet voor dit paard een zadel hebben wat korte kussens heeft, ze is vrij compact namelijk. Volgens de site heeft dit zadel korte kussens, dus dat geeft mij hoop. Mijn huidige Sommer heeft ook korte kussens trouwens. De prijs valt ook nog best mee, € 1.850,00....mijn huidige Sommer heeft een nieuwprijs van € 3.280,00 :oo (volgens de site), dat gaat 'm echt niet worden 8)7

Ik ga een zadelpasconsult aanvragen en hopelijk is dit een passend zadel voor mijn paard en mij....en anders is er misschien wel een ander model wat wel geschikt is :o

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:33

Dinsdag 30 december komt Equipas bij mij voor het aanpassen van mijn Sommer Esprit Athen en we doen meteen een zadelpasconsult voor mijn andere paard. Hij neemt een aantal zadels mee, helaas de Eterna niet want die heeft hij niet op voorraad en die heeft een levertijd van 14 weken :o

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:35

Equipas Zadelservice is 30 december bij mij geweest met een mooie collectie zadels. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Sommer Diplomat Exclusive in de kleur Moca met een Cognac biesje....zo chique <3

Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:46

Erg mooi!!! Zelfde kleur als mijn zadel :D

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:56

Hallo :wave:

Ik kwam dit topic tegen toen ik op zoek was naar meer informatie over de Sommer zadels. Ik heb er echt nog noooooit van gehoord en ik ben al ellendig lang aan het twijfelen over een zadelkeuze voor mijn 5 jarig paard. Helaas past mijn huidige zadel niet 100% op hem (hij ondervind er niet meteen last van, dus gaat niet staken ofzo, maar een zadel dat niet helemaal goed past is natuurlijk nooit goed ! ). Dus kijk ik nu uit naar een nieuw zadel.

Het enige 'probleem' is dat het een zadel moet zijn dat enigszins makkelijk verstelbaar is. Momenteel wordt mijn paard niet vaak/intensief gereden dus van zodra ik hem vaker en intensiever ga rijden gaat hij qua spieren nog meer uitzetten denk ik. Dus ik weet nu al dat mijn zadel een keer aangepast zal moeten worden. Een zadel met veel schoudervrijheid is ook een must !

Voor mezelf heb ik vooral graag een (vrij) diepe zit en een halve wrong omdat ik niet zo'n lange benen heb en mijn knieën bij een standaard wrong op de verkeerde plek komen waardoor mijn knie tegen/op de wrong zit en bijgevolg mijn benen naar achter duwt.

Nu was ik onlangs bijna overtuigd om uit te kijken naar een Schleese first ride (goedkopere versie van schleese), maar dan las ik opeens iets van de Sommer zadels en nu twijfel ik weer enorm :+

Hebben jullie enig idee binnen welke prijsklasse alle zadels vallen ? Ik zag prijzen voorbij komen van 1500-1800 euro en dat valt nog best mee (mijn budget gaat tot max. 2000 euro, ik wil erover gaan voor het ideale zadel maar liefst niet teveel :) ).

En daarbij woon ik ook in België, dus ik weet niet of het lastig is om dan voor een fatsoenlijke prijs een dealer te laten langskomen en te laten passen ?

Ik hoor het graag, hopelijk kunnen jullie mij wat helpen, alvast bedankt !

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:03

Ik woon in de provincie Zeeland en bij is Equipas geweest. Die zitten zelf in Noord-Holland. Ik heb begrepen dat ze door het hele land komen, misschien dat ze ook in België komen.
http://www.equipaszadelservice.nl

Ik ben erg tevreden over het zadel wat zij onlangs geleverd hebben. Ik heb van het weekend de bijpassende singel ontvangen :o

Zelf vind ik het erg fijn dat de voorkussens niet doorlopen tot de onderkant van het zweetblad (althans dat is bij de modellen die ik heb zo). Zo creëer je veel ruimte voor de schouder.

SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:15

Hello ! Ik had vandaag 'n Sommer dealer aan 't telefoon gehad en ik had 'n vraag dus..
Wij hebben lang gepraat over Sommer Opus DS - één van 't meeste verkochte modellen van Sommer in Polen. Ik probeerde beetje navragen over des Remos modellen, maar snel wijzigde hij op de Opus DS (natuurlijk, hij is duurder ;) ) Is er echt zo véél verschil tussen de hoofdlijn zadels leer en Remos zadels leer? Hij heeft mij ook geproposeerd om de verplaatsbare wrongen te kiezen.Hoe zitten ze eruit? Is dat niet echt "schokkend" als uitzicht op zulk mooi zadel ?
Wie-o-wie kan mij hier info op geven? Alvast bedankt ! :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:07

Het leer van mijn Remus is erg mooi en blijft ook mooi!! Ben nog steeds erg blij met mijn zadel en veel mensen vind hem erg mooi en degene die erop hebben gezeten vond hem heerlijk!

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 00:30

Same here! Hele nette kwaliteit. Het leer blijft echt heel netjes, zeker voor bruin! Vriendinnetje heeft nu een paar keer haar bijrijdpaardje ermee gereden omdat haar eigen zadel wat minder ligt (zadelpasser komt 3 maart), en zij vindt hem ook erg fijn zitten. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:26

Denk dat het met leerkwaliteit echt wel meevalt, ik heb een Sommer en die is nog geen 2 jaar oud en heeft al best wat slijtplekken. Niet schokkend maar heb dat van de Remos zadels vergelijkbaar is dan.

Op de vorige pagina staat een foto van mijn zadel die wrongen zijn met klittenband. Ik ben er erg blij mee heb ze al een paar keer verzet. Dat had met vaste wrongen niet gekund.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:59

Ik heb een Sommer Esprit Athen van bijna 5 jaar oud. Het leer is nog heel mooi, alleen wat lichte plekken op de plaats van de laarzen. De Sommer-lijn heeft een betere kwaliteit leer heb ik me laten vertellen. Mag wel ook, ze zijn een stuk duurder :$

Ik weet niet of het bij de Remos-lijn ook zo is, maar op de boom van mijn (nieuwe) Sommer zit 30 jaar garantie (stond in het boekje, heb het wel 3x gelezen voordat ik het geloofde).

SkoganJarig

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 01:48

Ik zou wel willen weten of er heel veel verchill zit tussen de thermoplastishe boom van Sommer en deze van Schleese.. Iemand weet er iets over ?

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:03

Ook hier een zeer enthousiaste sommer bezitter. Mijn springzadel is redelijk "bejaard" te noemen met zn 18 jaar ondertussen(ik heb een diplomate overigens) maar nog steeds geen centje pijn en het leer is nog steeds als nieuw. Ik ben trouwens geen poetstype mocht iemand het zich afvragen en toch is hij nog steeds diep zwart.
Had er vroeger ook een Sommer dressuurzadel naast maar helaas (stom, stom, stom achteraf) heb ik die verkocht. Ondertussen wel weer stiekem aan het kijken voor een dressuurvariant.

Over het verstellen van de boom, ik hem mijn zadelboom ondertussen laten buigen naar 3 verschillende paarden en bij mijn huidige paard ook al weer 3 keer extra. Ik ben erg tevreden over de mogelijkheid en recent is mijn zadel terug geweest naar Sommer zelf in duitsland omdat hij dus nu al voor de 6e keer verbogen zou gaan worden. Die extra controle op de boom en of alles nog goed was heeft mij geen cent extra gekost, petje af voor Sommer dus.
Ook het vervangen van de door mij zelf kwijtgeraakte kuitwrongen was zo geregeld en kosten mij slecht 50 euro incl verzending door een koerier vanuit de fabriek in duitsland.

Al met al dus tot nu toe een topservice en de kwaliteit vind ik buitengewoon, zeker voor het geld!

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 07:57

Ik ben opzoek naar een nieuw baasje voor m'n mooie cognac bruine Sommer Passion dressuurzadel. Dus mocht iemand op zoek zijn ;) ? (In m'n profiel staan wat foto's te paard)

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:08

Mijn Sommer te paard

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het zadel nu 3 maanden en ben er echt helemaal verliefd op <3 Het ligt voortreffelijk op mijn paard en het zit ook nog fantastisch :o Ik wacht alleen nog steeds op mijn bijpassende singel, de singel die geleverd werd was niet mijn bestelde singel helaas :(

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Sommer/Remos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:12

Mooi!! Leuk paard ook!

Ik heb een singel van Passier. Echt een fijne en de perfecte kleur bij mijn zadel! Havanna past perfect bij mijn bruine Sommer!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:19

Ik heb een Sommer singel besteld, ik hoop dat hij binnenkort binnen is. De singel is in dezelfde kleur als het zadel. Rij nu met een zwarte singel maar dat zie je amper door de schapenvacht :D

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:25

Het leer van 18 jaar geleden is beter dan dat van nu. Dat komt omdat het looiproces nu op jongere runderen komt en die hebben een andere structuur dan oudere stieren. En dat komt door de BSE. Bruine zadels slijten minder in kleur dan zwarte zadels. Ik vind Sommer prima zadels. Heb ooit iemand in Engeland gesproken die me er alles over kon vertellen. Heel leuk zadel!

En jazeker is de kwaliteit van leer van goedkopere zadels minder dan dat van dure. In leer zit ongelooflijk veel verschil in kwaliteit en dus in prijs.

In de winkel waar ik regelmatig werk ligt een 2ehands Sommer zadel.

En ja, inderdaad: Mooi paard!

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:34

Vandaag een foto genomen van mijn set met mijn laarzen erbij. Heb ze nu een kleine maand en wilde graag een foto maken voordat ze er straks minder nieuw uitzien zegmaar :')
2 jaar geleden besteld, hij is ruim 1.5 jaar oud nu. Ik ben er nog steeds heel blij mee!

Afbeelding

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:14

Ik ben rond aan het kijken bij verschillende merken zadels maar kan de officiele website van Sommer maar niet vinden. Kijk ik er overheen?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:35

Calimero_ schreef:
Ik ben rond aan het kijken bij verschillende merken zadels maar kan de officiele website van Sommer maar niet vinden. Kijk ik er overheen?

http://www.sattelmacher.com/ ;)

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:13

Voor de liefhebber, sinds ik het paard niet meer op stal heb staan waar ik mijn Sommer voor gekocht heb. Heb ik mijn Sommer te koop. Het is een prachtig bruin exemplaar. Model Esprit DS, 17.5 inch.

http://veragrevelink.weebly.com/te-koop.html

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:58

Ik kon geen nieuwer topic over Sommer vinden dus stel hier mijn vraag.

Tinker, boommaat XW, rug modelletje eetkamertafel, lage schoft.

Huidig dressuurzadel (Tribal classic) geeft te snel druk op de schouder, waardoor paard gaat staken.
Het westernzadel wat ik nu tijdelijk heb vind hij fijn, loopt er erg ruim onder. Maar ik vind het zelf niet fijn om mee te rijden.

En dan kom ik weer uit bij Sommer/Remos.
Wie heeft ervaring met deze zadels op een brede Tinker die heel veel schoudervrijheid wil.

Vooral de X Cross Freizeit en de Endurance zadels spreken me erg aan maar hoor ook graag over andere modellen.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:16

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Remos x cross dressage. Iemand hier die ervaring heeft met zo'n zadel?