ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:52

In principe moet je daarheen om zadels te passen, je kunt bij hen rijden in de binnenbak. Aan huis doen ze vrijwel nooit, alleen in hele uitzonderlijke gevallen. Ze zijn bij mij aan huis geweest voor mijn 3-jarige die nog nooit op de trailer/andere locatie was geweest. Maar nu aankomende keer ga ik er wel gewoon heen. Werkt ook prettiger en sneller!

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:05

Picassox schreef:
In principe moet je daarheen om zadels te passen, je kunt bij hen rijden in de binnenbak. Aan huis doen ze vrijwel nooit, alleen in hele uitzonderlijke gevallen. Ze zijn bij mij aan huis geweest voor mijn 3-jarige die nog nooit op de trailer/andere locatie was geweest. Maar nu aankomende keer ga ik er wel gewoon heen. Werkt ook prettiger en sneller!


okee dankjewel!

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:07

Arno werkt ook voor zichzelf die komt ook aan huis. Heb bij hem een tribal aan laten meten

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:24

Ja da's waar, maar in een bepaalde regio alleen toch? :)

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:52

Dat durf ik niet te zeggen in welke regio hij werkt

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:24

Nou wij gaan 7 maart naar Country Mill een zadel aan laten meten! *\o/*
Denk dat ik ook voor een Tribal zadel ga.
Iemand hier nog foto's van zijn/haar Tribal zadel op het paard? :)

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 19:09

Afbeelding

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:16

Tineke90 schreef:
[ [url=m/TrcEXY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:28

Ik heb ook mijn beugelriemen onder het zweetblad. Ik had dat op voorhand al aangegeven, bij het bestellen dus. Daardoor heb ik dus geen lusje voor het uiteinde, en is mijn zweetblad wat kleiner!

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:11

Mijn zweetblad is ook kleiner dan een gewone standaard

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:57

Langere tijd niet gereageerd in dit topic. Hoe is het inmiddels met de ervaringen van iedereen met de zadels?

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:59

Nog steeds super blij met mijn zadel

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:14

Goed, mijn dressuurzadel staat te koop. Voor interesse pb. Ik ga over op een springzadel. Anders had ik hem gehouden ben er echt gek mee.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:22

Kun je em niet inruilen voor een Tribal spring?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:53

Ik ga zaterdag naar Herman (Country Mill). Ga het nieuwste model Tribal aan laten meten voor mijn merrie. Heb de demo al gezien bij de Jumping. Het is het zelfde concept als Custom, de kniewrongen die er bovenop liggen. Mijn 'oude' Tribal een dressuur Classic ruil ik bij Herman in. Ik wil meer kniewrong en een diepere zit en waarschijnlijk buffelleer op de zit. Ben erg benieuwd!

Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:01

Hoe bevallen al jullie Tribals tot nu :D ?


Ik heb nu 6 tot 12 maanden een leenzadel van Country Mill, omdat mijn merrie nog bloot is op de rug (is 4,5 jaar oud). Dus als ze wat meer uitgezwaard is gaan we kijken voor een "echt" zadel en mijn oog is tot nu toe gevallen op Tribal, ook omdat dat via CM te bestellen is en ik graag bij hun wat wil aan laten meten.

Vind zelf de zadels van Custom ook erg mooi maar slechte ervaringen mee gezien/gehoord dus heb daar niet zoveel vertrouwen meer in. Ninon Schutte staat ook nog op mijn lijstje maar ik vind haar zadels wat minder mooi en als ik 2/3000 euro uitgeef wil ik wel iets dat zowel bij mijn paard als bij mijn wensen past.

Dus ben nu een beetje aan het orienteren in het hoe en wat :D
Ik zoek in ieder geval een zadel met een redelijk diepe zit, een normale/medium wrong (veel wrong vind ik heerlijk zitten maar ik kan er niet mee lichtrijden :x ) en vooral een zachte zit. :D

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:13

Ik moet volgende week naar de countrymill. Het leenzadel dat ik had schuift helaas.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:08

Ik heb zelf al 2.5 jaar een Tribal Dressuur classic zadel en ben er super tevreden over. Ligt erg fijn op mijn paard en het zit echt heerlijk zacht.

Ik heb afgelopen zaterdag het nieuwste type Tribal dressuur bij Herman besteld omdat ik zelf meer wrong en een diepere zit wou. Het is de Tribal dressuur Personal geworden, wrongen op het zweetblad (monoblad) en een diepe zit. Het leer kun je ook zelf uitkiezen en nog veel meer opties.

Ik heb zelf ook best wat negatieve verhalen van stalgenoten over de Custom gehoord, dus besloten om weer voor een Tribal te gaan. Over Tribal en de Country Mill (Herman) ben ik super tevreden!!

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:52

En Pantykous, hoe is het afgelopen?

Wij gaan binnenkort ook eens die kant op om het éen en ander uit te proberen, ben erg benieuwd!

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:18

Was een weekje in de war, vrijdag om 19.00 ben ik aan de beurt :D

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:34

Ik schop het topic toch weer even omhoog :o

Pas geleden bij CM geweest, de partner van mijn instructrice werkt daar en zij was van mening dat mijn zadel niet zo best zou liggen (moet zeggen dat ik het zelfde dacht!) Zadeldruk meting gehad en bleek gelukkig minder erg als gedacht, maar zadel moest hier en daar wel aangepast worden.
Zelf rijd ik op een kentaur.
Ik kreeg voor een week een tribal mee, en toen ik na een week dit zadel weer terug moest brengen deed ik dat met pijn in mijn hart...... wát een lekker zadel was dat!

Toch even nadenken, mijn andere paard heeft een hele korte rug en ik een niet zo'n slank achterwerk.
We rijden nu met een euroriding, maar ik zit vreselijk achterin en het zadel is mij eigenlijk een maatje te klein.
We hebben een afspraak staan voor 7 april voor een meting, en als blijkt dat het zadel beroerd ligt gaan we toch voor een tribal zadel! Omdat ik met zo'n korte rug weinig keuzes heb (of anders vreselijk dure zadels moet aanschaffen) en iedereen roept, tribal heeft korte kussens, daar kunnen we wel wat mee!, hoop ik dat dit dé oplossing is voor ons probleem

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:08

ivy_power89 schreef:
Ik schop het topic toch weer even omhoog :o

Pas geleden bij CM geweest, de partner van mijn instructrice werkt daar en zij was van mening dat mijn zadel niet zo best zou liggen (moet zeggen dat ik het zelfde dacht!) Zadeldruk meting gehad en bleek gelukkig minder erg als gedacht, maar zadel moest hier en daar wel aangepast worden.
Zelf rijd ik op een kentaur.
Ik kreeg voor een week een tribal mee, en toen ik na een week dit zadel weer terug moest brengen deed ik dat met pijn in mijn hart...... wát een lekker zadel was dat!

Toch even nadenken, mijn andere paard heeft een hele korte rug en ik een niet zo'n slank achterwerk.
We rijden nu met een euroriding, maar ik zit vreselijk achterin en het zadel is mij eigenlijk een maatje te klein.
We hebben een afspraak staan voor 7 april voor een meting, en als blijkt dat het zadel beroerd ligt gaan we toch voor een tribal zadel! Omdat ik met zo'n korte rug weinig keuzes heb (of anders vreselijk dure zadels moet aanschaffen) en iedereen roept, tribal heeft korte kussens, daar kunnen we wel wat mee!, hoop ik dat dit dé oplossing is voor ons probleem


En wat is het geworden ?:)

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:25

Hier mijn nieuwe Tribal zadel! *\o/* Zijn er meer mensen die er een Fairfax singel bij hebben gekocht? Zoja wat zijn jullie ervaringen ? :)

Afbeelding

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:43

Mooi zadel!

Ja, ik heb ook een FairFax! :) Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil...

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:37

Picassox schreef:
Mooi zadel!

Ja, ik heb ook een FairFax! :) Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil...


Oh haha! Dat is dan weer jammer haha! :')