Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 20 [ 484 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Back on Track beenbeschermers

 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met de Back on Track beenschermers. Zowel de Royal Work Boot als de normale 3 in 1 beschermers en de peesbeschermers. Vooral de maatvoering is voor mij belangrijk! Daarnaast moeten ze geschikt zijn voor een gevoelige huid en mogen ze niet te warm worden met rijden.

Royal Work Boots
[ img ]

Peesbeschermers
[ img ]

3 in 1 (peesbeschermers)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:26 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week die 3 in 1 beschermers. Reden van aanschaf was omdat mijn paard met normale peesbeschermers altijd schuurplekjes kreeg op de kogel. Met deze geen last hiervan. Benen worden er niet warm onder. Qua maat had ik eerst de L maar die waren wat te lang voor mijn paard (1.62), dus nu de M en die zitten perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 11:45 



 
Profiel   

Ik heb de 3 in 1 peesbeschemers en de middelste van jou plaatjes.
Ben er super blij mee pezen worden niet warm. Een vriendin van mij heeft een deken van back on track en merkt echt verschil met rijden. Ik heb ook een pony met atrose en denk er over om de stal beschermers van bb te kopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-15 16:46 



 
Profiel   

Even een schopje, want ik wil ook beschermers van BOT gaan aanschaffen en twijfel tussen royal work boots en 3 in 1. Voor buitenrijden en springen heb ik andere beschermers, maar voor dagelijkse dressuurtraining wil ik BOT. Kunnen de 3 in 1 een tik opvangen? Of moet ik dan voor de royals gaan? En wat doe je om de achterbenen bij de royals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 09:43 



 
Profiel   

Ik heb de beschermers liggen. Beide modellen (dressuur en spring) en ook die voor de achterbenen.
Bij interesse kan ik ze opmeten, stuur me dan even een PB.

De 3 in 1 beschermers heb ik in maat M in gebruik. Ik vind die vrij ruim vallen en wil ze ook omruilen voor 1 van de nieuwe modellen. Verder zijn ze ook super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 09:55 



 
Profiel   

Wat heb je voor de achterbenen van de royals dan? Kunnen ze zowel om voor als achterbenen of zijn er strijklappen?

Ruime 3 in 1 mag van mij. Mijn paard heeft qua lengte cob en breedte full.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 10:18 



 
Profiel   

Voor de achterbenen zijn dat de Royal kogelbeschermers (tweede plaatje van de TS)

Ook bij de 3 in 1 modellen zijn de afmetingen voor de voor en achterbenen anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 10:36 



 
Profiel   

Ja dat had ik gezien bij de paardendrogist. Mijn paard heeft voor 24 cm en achter 26. Maar ze vallen dus ruim?

Kan de 3 in 1 een tik opvangen of is het alleen een lapje stof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 10:47 



 
Profiel   

Ik moet zo weg, ik zal ze vanavond eens opmeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 12:34 



 
Profiel   

Ik heb de Royal work boots in maat cob besteld. Deze waren qua lengte goed, alleen veel te krap. Kreeg ze niet dicht.
Ik heb wel een barok paard, zal een andere pasvorm dan een gewone kwpn hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 18:18 



 
Profiel   

Mijn gewone kwpn heeft dus ook geen standaard maat ;)
Heb je daarna nog andere aangeschaft 2005?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 19:42 



 
Profiel   

Qua warm worden onder de beschermers: het is nu winter, de temperaturen zullen in het voorjaar/ zomer ook behoorlijk oplopen onder deze beschermers.
De backontrack beschermers weerkaatsen als het ware de warmte van het been terug naar het been door keramische deeltjes. Persoonlijk zou ik er nog een nachtje over slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-15 20:49 



 
Profiel   

Ja, dat terugkaatsen zou de doorbloeding stimuleren. Transpireren doet het niet.
De techniek kan ik niet verklaren, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen :)

Ik heb de royals nu binnen en krijg morgen de 3 in 1. Dan ga ik ze donderdag beide passen. Royals lijken qua lengte goed, qua breedte vond ik ze wat smal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-15 22:48 



 
Profiel   

In de zomer is de warmte ook echt een stuk minder dan de normale regulieren beschermers. Ik ben namelijk vel tegen been bescherming maar deze hebben me echt verbaasd! De drie in een is best dik neopreem. Maar als het echt om springen gaat zou ik voor de harde versie gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-15 18:02 



 
Profiel   

Nee, het is voor dressuurtraining. Ik heb nu de royals en 3 in 1 binnen. Kon ze nu nog niet passen ivm natte benen van het buitenstaan. Zaterdag ga ik ze passen. Ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-15 19:34 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met de peesbeschermers en de 3 in 1. :)

De peesbeschermers heb ik gelijk teruggestuurd, want mijn paard paste deze op geen enkele mogelijkheid (full). Ik kreeg ze niet dicht, terwijl ik beschermers van BR, Eskadron etc. wel gewoon dicht krijg.

Met de 3 in 1 ben ik tevreden, je moet geen wereldwonderen verwachten, maar de benen zijn inderdaad dunner geworden (gallen) en ik vind de benen zéker niet warmer dan wanneer ik met peesbeschermers reed. Na het werk zien de benen er naar mijn insziens zelfs prettiger uit, geen 'afdruk' meer op de benen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-15 19:39 



 
Profiel   

Ik had bij de peesbeschermers wel het idee dat ze wat krap leken. Qua lengte lijkt het goed. Maar heb ze nog niet om gehad.
Ik verwacht zeker geen wonderen. Ben ook niet naar op zoek. Maar tot dusver nog steeds geen negatieve verhalen, dat brengt wel iets verwachting met zich mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-15 20:23 



 
Profiel   

Ik zal ze morgen eens passen op die van mij.

Met de 3 in 1 beschermers zijn de gallen hier ook minder. Mochten die andere niet passen haal ik nog een setje 3 in1 maat S

Zondag begint de Spoga, Back on Track is daar ook aanwezig. Mochten ze hier ook krap uitvallen dan zal ik dat eens aangeven. Wie weet kunnen/doen ze er wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-15 21:58 



 
Profiel   

Helaas. De royals krijg ik niet dicht. Lengte is goed, maar kreeg alleen de bovenste dicht :(
Misschien nog wel ruilen voor een maat groter om te proberen.
De 3 in 1 kreeg ik wel dicht, maar de pasvorm kreeg ik niet goed. Net of zn kogel te dik is. En vind hem gek aflopen, zo schuin, voor mijn gevoel gaat dat schuren. Krijg t niet goed dicht.
Ik ga morgen met daglicht nog een keer de 3 in 1 passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 19:56 



 
Profiel   

Voor mensen die interesse hebben in de beschermers van Back on Track. Ik bied ze nu tijdelijk aan met 25% korting. Dat scheelt toch weer :-)

Zie mijn advertenties op Bokt

http://www.bokt.nl/markt/ad/313464/dive ... 25-korting
http://www.bokt.nl/markt/ad/319523/nu-a ... 25-korting

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-15 13:34 



 
Profiel   

En jotoma? Hoe zitten ze nu? Ga je ze houden? Heb je (of iem) Misschien foto's hoe ze zitten?
Twijfel zelf ook..

Is er iemand bij wie de Royal tendon boots (middelste plaatje) wel gewoon goed dichtgaan?

En heeft iemand de maten al opgemeten? Denk zelf aan cob maar maar als ze klein vallen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-15 15:37 



 
Profiel   

Nope, ik heb ze vandaag retour gestuurd. In afwachting van hoe de lengte van full is, probeer ik die nog. Maar ben even in afwachting van hotchocolate. Die zou ze nog opmeten.

Ik heb geen foto's genomen.

Wat voor maat heeft jouw paard normaal? Want bij mij is het gewoon hetzelfde euvel als altijd, behalve dat ik die probleem met 3 in 1 vaak kan ondervangen.. nu dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-15 16:20 



 
Profiel   

Hmm balen, hoop dat die full dan beter zitten. Als ik ze koop zal ik wel even foto's plaatsen, geeft wellicht een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-15 19:03 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen die hier ervaring hebben met de Back on Track stal beenbeschermers ? ivbm stalbenen-artrose

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-15 22:35 



 
Profiel   

Zou niet adviseren om beenbeschermers op stal om te doen.. wanneer staat een paard dan zonder?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-15 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 20 [ 484 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen