Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:50

@CeruttiZ De stalbeschermers werken juist perfect bij peesblessures en kun je 24/7 gebruiken (wel eerst even opbouwen in een aantal dagen). Bij peesblessures wordt vaak rust voorgeschreven en rust is juist hetgeen wat doorbloeding stopt terwijl doorbloeding zorgt voor sneller herstel. De reden dat het doorgaans zo lang duurt voordat peesblessures genezen zijn, is doordat het plekken zijn die lastig doorbloeden en als een paard stil staat, komt de doorbloeding helemaal niet op gang. Met de stalbeschermers houd je een continue doorbloeding waardoor het lichaam de kapotte weefsels sneller kan laten herstellen. Het helpt dus mee aan een volledig herstel.

Ik bedoel deze. En nu met 10% korting, scheelt toch weer
http://backontrackvoorpaarden.nl/73-bee ... rmer-royal

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:57

Wij hebben bij frutsels twee weken geleden ook de stalbeschermers besteld van BoT voor ons paard met een blessure aan het check ligament. Of het helpt bij de peesblessure is nog lastig te zeggen, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. De beschermers hebben een fijne pasvorm en zijn gemakkelijk aan te brengen en weer er af te halen. Paard doet ook geen pogingen om ze zelf af te doen, dus irriteren zal het zeker niet doen. Wel werden zijn benen er wat klam onder toen het wat warmer weer was.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:25

Die van mij trok ze wel zelf uit...

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:40

Ik gebruik voor mijn zieke paard nu 's nachts de mini honden dekens als bandage onderlappen.
Het zijn gewoon dikke lappen die je goed kan gebruiken voor de stalbandages. Door de bandages blijft het ook goed zitten. Ben er heel blij mee, gelijk al geen dikke benen meer. En lijkt minder pijnlijk.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:47

Waarom heb je gekozen voor de honden deken? Is het omdat ze goedkoper waren?

Fijn iedergeval dat het wel werkt.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:49

Ze waren idd iets goedkoper. Ook wilde ik ze graag snel in huis en deze waren direct leverbaar. Ik heb ze bij de Paardendrogist besteld ( dursydog) en had ze de volgende dag in huis.
Ik was 79,- kwijt voor twee lappen.

Edit: heb even de link opgezocht:

https://www.paardendrogist.nl/product/2 ... 196?v=True

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:43

Frutsels; waarom zijn die meer geschikt dan de beschermers die ik noemde? Ze hebben allemaal dezelfde voering lijkt mij? :)

Meiske1577: Wat fijn! Ik heb zelf ook een paar van die dekentjes. Heerlijk om op te zitten en de hond vindt hem ook geweldig!

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:55

@ Mette: omdat deze in stal gebruikt kunnen worden en 24 uur per dag omgehouden kunnen worden en de beschermers die jij noemde zijn beschermers om mee te rijden en kun je niet 24/7 omhouden. Meestal heb je die dan een uurtje om. Doorgaans mag je natuurlijk ook niet rijden op een paard met een peesblessure.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:56

Overigens heeft mijn paard van de week een ongelukje gehad. Ze is in de sloot gevallen en de brandweer heeft haar eruit moeten halen. Haar been was helemaal dik van de kogel tot en met de knie (daar heeft ze wrs ook een tik gehad). Been bleef de eerste 2 dagen dik. Heb daarna 1 nacht de stalbeschermer omgedaan en gisteren was het been volledig dun. Sta zelf ook helemaal achter het product. :)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:02

Super dat het zo goed geholpen heeft!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:44

Heb hier ook een paard met een zeer ernstige blessure aan het check ligament. Er heeft zich flink wat bindweefsel gevormd en de prognose is zeer slecht. Ik vraag me af of BOT beschermers nog iets zouden kunnen betekenen. En zo ja, wat doet het precies bij zo'n blessure als dit?

Stephanie_W

Berichten: 228
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: Nog net niet op de rug van knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:05

Pasterza schreef:
Heb hier ook een paard met een zeer ernstige blessure aan het check ligament. Er heeft zich flink wat bindweefsel gevormd en de prognose is zeer slecht. Ik vraag me af of BOT beschermers nog iets zouden kunnen betekenen. En zo ja, wat doet het precies bij zo'n blessure als dit?


Hoi Pasterza,

BOT stimuleert de doorbloeding van o.a. pezen en een betere doorbloeding helpt bij herstel. Het bindweefsel zal niet verdwijnen maar een betere doorbloeding draagt wel bij aan sterker weefsel wat op haar beurt zorgt voor verspoediging van het herstel en reductie van kans op nieuwe blessure.

Het is niet zaligmakend maar alle beetjes helpen. Dus als je het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen.

Succes met je paard!

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:23

Voor het bindweefsel losser te maken kan ik je de Bowen Therapie aanbevelen..Dat is bindweefsel massage.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:30

Ik zit al heel wat pagina's door te lezen. Super interessant!
maar heb nog even 2 vragen: zouden jullie Back on Track royal work boots ook aanbevelen als je paard geen klachten heeft? dus niet herstellend van peesblessure, en/of geen gallen, dikke benen?

en...Harry's Horse maakt ze exact na, uiteraard zonder het bekende Weltex, maar ook dat geperforeerde neopreen, de stiksels, de sluitingen, het is gewoon eng! (de grand prix elite r) maar zij maken wel bijpassende hoge achterbeschermers. De BOT royal work boots zou je dan moeten combineren met de tendon fetlock beschermers, om een set te hebben? dus hoog voor en laag achter is de enige mogelijkheid? Dan kun je volgens mij net zo goed de hele tendon set kopen. +:)+ Waarom is die Royal Work Boot zo lang rondom die kogel gevormd?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:57

Ik heb ze ook gekocht zonder klachten. Dus waarom niet :-)
Ik vind zelf wel fijn dat t mooi de kogel omsluit, maar waarom. Geen idee Haha.

Ik heb ook gezien ja, die HH dingen zijn precies t zelfde qua design! Miss zelfde fabriek waarbij bot dan hun eigen neopreen aanlevert.

Ik heb de bot strijklappen. Maar ik geef niet zo om setjes.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:44

@nikysa90 Ter info de Royal Work Boots zijn er nu ook voor de achterbenen.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:43

frutsels schreef:
@nikysa90 Ter info de Royal Work Boots zijn er nu ook voor de achterbenen.

super! ik zie ze alleen nog niet op je site. of moet ik ergens anders kijken?

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:46

Dit product is pas net op de markt dus het klopt dat ze nog niet op de site staan. De foto's en de prijzen zijn vandaag door de importeur aangeleverd. Wij zullen ons uiterste best doen ze uiterlijk woensdag bestelbaar te hebben op de website.

De Royal Work Boots voor de achterbenen zijn verkrijgbaar in zwart, bruin en wit en de verkoop adviesprijs is EUR 114,- per paar.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:47

Ik zou wel heel graag de cap willen. Nu even een winkel zoeken om te passen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:09

Ben erg benieuwd Frutsels !

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:04

Welke maat heb je Sjafrane?

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:58

De Royal Work Boots voor de achterbenen staan op de website en zijn vanaf nu te bestellen!

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:17

Van mijn huidige cap 58 maar dat is een gpa.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:38

Een aantal weken geleden had ik een vraag over de stalbeschermers. Deze wou ik aanschaffen, maar kreeg te horen van mijn dierenarts dat ik hem weer langzaam op mag pakken met stapritjes. Nu zit ik dus te twijfelen of ik dan toch de stalbeschermers aanschaf, of toch de beenbeschermers. Wat zouden jullie mij aanraden?
Daarnaast ga ik zeker nog niet dagelijks rijden in het begin, maar bouw dit langzaam op ook loopt hij nu weer dagelijks in de wei.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:50

Als je het geld ervoor hebt zou ik beide doen. Maar als je dat niet hebt(logisch super duur) zal ik voor de stal beschermers gaan. Omdat je aangeeft dat je nog maar weinig zal rijden is stal beschermer nu effectiever omdat het langer om zit. Denk ik :)