Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:54

Als je het geld hebt zou ik idd ook beide doen , ik heb beide voor mijn 'blessure' paard en ben er heel blij mee.

Maar als je niet beide kunt doen zou ik ook eerst de stalbeschermers doen.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:24

Bedankt voor jullie reacties.
Dan eerst de stalbeschermers en dan later de peesbeschermers aanschaffen.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:36

Ik ga hierin mee. Stalbeschermers heb je in deze fase het meeste aan.

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:54

Heeft iemand ervaring met de dekjes? Waaraan hebben jullie een verschil gemerkt ? Wat was de reden om het te gebruiken? Het lijkt me vreemd dat zo'n kleine oppervlakte een verschil kan maken ...

Patlican
Berichten: 99
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:04

Kan iemand mij vertellen waarom de 3 in 1 beschermers, 3 in 1 worden genoemd? Mijn paard staat nu nog met een blessure, gebruik normaal alleen bij het springen peesbeschermers. Hopelijk kan ik binnenkort weer op gaan bouwen met mijn paard en zoek ik goede beschermers die ik voor alles kan gebruiken. Kunnen de 3 in 1 beschermers ook gebruikt worden voor springen?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:23

Ik heb het dekje. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil. Maar heb wel vertrouwen dat het haar rug goed doet bij gebruik.

Voor springen zou ik zelf de hardere variant kiezen. En als je paard nu met een blessure staat en je gaat straks weer opbouwen zou ik die ook voor rijden en longeren gebruiken. Toch meer stevigheid voor de harde klappen.
Maar dat is mijn mening. Ik vind de bot erg geschikt wegens de goede ventilatie en goede bescherming van de harde beschermers.
Succes met je paard!

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:52

Ik heb een vraag aan jullie. ik probeer mij een beetje in te lezen in de Back on Track.

Nu heeft mijn paard artrose in zijn spronggewricht in zijn linker been. Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de spronggewrichtbeschermers van BoT?

En hoe gebruiken jullie deze en merken jullie verschil?

Patlican
Berichten: 99
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:13

Oke bedankt voor de uitleg! Vindt zelf de 3 in 1 er erg mooi uitzien, maar hier zit dus geen harde schaal in? Wat doen de 3 in 1 precies en wat zijn de gebruiksdoelen? De hardere zijn dus meer geschikt voor al het werk?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:32

Vind ik wel.

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:52

Nog iemand ervaring met de dekjes?

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:48

Wij hebben het dekje, de singel en de stalbeschermers bij drie verschillende paarden. Het dekje zorgt voor meer ontspannen rugspieren. De singel zorgt voor een merrie met singelnijd dat ze veel rustiger is met het aansingelen. En de stalbeschermers gaan 's nachts om bij een paard met twee peesblessures aan één voorbeen. Deze zorgen er voor dat de pezen een stuk minder dik zijn. Of het de genezing ook bevordert weet ik niet. Zo ver zijn we nog niet.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:45

Ik heb inmiddels naast de transportonderlappen ook de Back On Track stal beschermers Royal.

Ben er erg tevreden over. De benen van mijn merrie zijn een stuk minder dik dan wanneer ze ze niet om heeft. Ook lijkt ze minder stijf. Ze zijn makkelijk om te doen en zien er comfortabel uit voor het paard.

De reden dat zij ze draagt is een "chronische" tussenpeesblessure en een beschadiging van het lymfestelsel aldaar.
Toevoeging: sinds ze de lappen draagt is de verdikking rond de blessure weg en d'r pees weer zichtbaar. Het doet dus echt wel iets. :yes:
Mocht ik ooit weer bij de kliniek komen laat ik het weer eens met echo bekijken om te zien wat het verschil is. Ben wel benieuwd nl.


Ze zijn ook makkelijk te wassen btw.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:36

Ik heb net de stalbeschermers besteld bij de Dochorse, ze hebben daar 20% keuzekorting.
Ben heel benieuwd. Heb een maat L besteld voor een paard van 1.76 neem aan dat deze wel past.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:00

Ik vind ze vrij groot vallen dus dat zal wel passen

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:38

Welke maat van de 3 in 1 beschermers zouden jullie bestellen voor een paard van 1.72 met slank beenwerk? Ik kom er met opmeten niet helemaal uit, omdat ze er een beetje tussen valt.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:23

Ik heb de 3 in 1 maat m voor de achterbenen. Paard is 1.57 en heeft slanke kogels en benen.

Ik wil voor de voorbenen ook nog de 3 in 1. Maar zit te twijfelen tussen deze en brush boots vanwege de prijs. Maar staat wel weer raar 2 verschillende beschermers haha. wachten op een mooie korting

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:18

Even een vraagje over de stal beschermers.
Heb ze vandaag voor het eerst om gehad ongeveer 2 uurtjes. Morgen gaan ze wat langer om. Maar als je de introductieperiode hebt gehad, kun je dan gewoon de stal beschermers elke nacht om doen, of moet je om een aantal weken een stopweek inlassen, zodat je geen gewenning krijgt?

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:49

Ik heb ze 1 hele winter aan 4 benen gebruikt 2 dagen 4 uur en daarna meestal alleen 's nachts. Maar als het een keer niet uit kwam gewoon 24 uur. Niet echt een stopweek ingelast. En nu doe ik ze gelijk een nacht om als ik ze wil gebruiken. :D

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:21

Volgens mij is het voor de werking wel beter om na iedere drie weken een stopweek in te lassen.Dat staat bij alle Bot producten als algemeen verhaal vermeld.

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:19

Ja, die stopweek heb ik ook altijd aangehouden. Vind het ook wel makkelijk dat ik dan de tijd heb om ze te wassen en te drogen.

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:41

Bedankt!

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:05

Ik heb die stopweek nog nooit gedaan , paard draagt ze al 1,5 jaar in de nacht.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:45

Met die dekens vind ik dat wel lastig. Ze geven veel meer warmte dan mijn andere dekens.

Diertjec

Berichten: 4621
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:50

Ik heb de Tendon boots nu al een maand of 2, gebruik ze nu redelijk vaak. Met rijden bijna niet, maar met longeren wel. Ik merk duidelijk veel verschil nadat ik ze gebruikt heb.
Paardlief is 2 jaar geleden geopereerd aan het check ligament, waarna de diepe buiger goed herstelt is. Hierna hebben we nog een blessure gehad op de oppervlakkige buiger. Na de operatie heeft m'n paard altijd litteken weefsel over gehouden op de plek van het check ligament.
Plek is altijd wat dikker dan de rest van het been, soms wat dikker, soms wat dunner. Als ik de peesbeschermers heb gebruikt, dan zijn de benen direct dun. Litteken weefsel lijkt dan ook een stuk minder. Been blijft ook de dag erna nog doen.

Wel loop ik er tegen aan, dat als m'n paard flink gewerkt heeft, de peesbeschermers nat zijn en het been ook. Plus ook dat het been warm is, al is het been vrij rap nadat ik de beschermers heb afgedaan wel weer koud. Is dat te wijten aan het effect van de beschermers?

Ik ben al met al, dik en dik tevreden. Zeker het geld waard.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:36

Ik heb nog nooit gelezen over een stopweek :? Nooit gedaan ook :)

Wel aan laten wennen. :j