Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:14

marjotje82 schreef:
Oh ja geen idee ben er niet in thuis dus vandaar m'n vraag hier
Op de site van backontrackwinkel staan workboots (sorry ik had er workout van gemaakt)



Ik heb eens gekeken op die site.

Dat zijn de Royal beschermers. Die zijn voor de achterbenen niet in een lang model verkrijgbaar

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:04

Wie heeft er ervaring met de bot bij gallen?
Worden de benen direct droger of wordt het eerst erger door de warmte?

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:25

Bij mijn paard zijn de gallen minder geworden, ik geloof wel binnen een maand tijd.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:30

Bij mijn paard zijn ze ook minder geworden, helaas niet volledig verdwenen maar ze zaten er ook al jaaaren. Bij een stalgenoot zijn ze compleet verdwenen! Het is bij beide nooit erger geworden. :)

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:30

Hebben jullie de 3 in 1 of de peesbeschermers met harde buitenkant?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:33

Ik heb de peesbeschermers met harde buitenkant, stalgenoot heeft beide! Ze gebruikt de met harde schaal meer dan de 3 in 1.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:51

@Mette en Gass, weten jullie nog of het in het begin na het rijden leek of ze onder meer spanning stonden?

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:59

Ik heb de 3 in 1 beschermers, rondom. Mijn paard past de peesbeschermers met harde schaal niet.

Bij mijn paard was het de eerste paar keren wat meer bezweet en zacht, daarna alleen nog maar zacht. :) (voorbenen)

Mijn paard is heel gevoelig op bandages op de een of andere manier, toen ik de beschermers voor de achterbenen had gekocht, waren de benen na het eerste gebruik wel wat opgelopen, daarna hetzelfde effect als op de voorbenen.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:08

Oh toch :) ja ik heb ze bij die van mij gisteren in de molen aan gedaan, maar ik schrok wel een beetje toen ze wat dikker en iets bezweet waren. Maar gewoon doorzetten dus.

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:16

Het staat ook in de handleiding dat je de eerste paar keren een verdikking kunt zien, ik zie dit meer als een positief iets, dat het inderdaad de bloedcirculatie stimuleert. Ik gebruik ook de rugwarmer van Back on Track, toen merkte ik ook dezelfde reactie op.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:37

Okee, ja de handleiding :D die lezen is niet mij sterkste punt. Bedankt voor je reactie!

Pasterza

Berichten: 2697
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:10

Mijn e-pony heeft behoorlijke gallen op de kogels van beide achterbenen en wil de huidige strijklappen vervangen door BOT-beschermers. Nu twijfel ik over de kogelbeschermers en de strijklappen. De paardendrogist verkoopt helaas geen kogelbeschermers (wel de strijlappen), anders kon ik dat mee bestellen samen met een ander product. Scheelt verzendkosten.
Zou deze producten veel verschillen qua werking?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:59

Pasterza schreef:
Mijn e-pony heeft behoorlijke gallen op de kogels van beide achterbenen en wil de huidige strijklappen vervangen door BOT-beschermers. Nu twijfel ik over de kogelbeschermers en de strijklappen. De paardendrogist verkoopt helaas geen kogelbeschermers (wel de strijlappen), anders kon ik dat mee bestellen samen met een ander product. Scheelt verzendkosten.
Zou deze producten veel verschillen qua werking?


Waar zitten de gallen? Mijn pony heeft ze zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van haar been. Voor haar heb ik dus voor kogelbeschermers gekozen. Ze zijn door het gebruik van de beschermers wel een stuk geslonken! :)

Pasterza

Berichten: 2697
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:03

Binnen- en buitenkant, maar de binnenkant is erger/ grotere gallen. Denk dat ik dan toch maar voor de kogelbeschermers ga :)
Merk je ook verschil in beweging (bv. soepeler) dat de gallen geslonken zijn of is het puur het aanzicht wat is verbeterd?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:00

Pasterza schreef:
Binnen- en buitenkant, maar de binnenkant is erger/ grotere gallen. Denk dat ik dan toch maar voor de kogelbeschermers ga :)
Merk je ook verschil in beweging (bv. soepeler) dat de gallen geslonken zijn of is het puur het aanzicht wat is verbeterd?


Qua beweging is er zoveel veranderd dat ik niet kan zeggen waar dat aan ligt, oa nieuw zadel, paard is behandeld, BoT deken + dekjes en dan de peesbeschermers. Ze is qua beweging echt vooruit gegaan maar dat is een combinatie van dingen geweest. :) De gallen zijn wel zachter geworden!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:29

Vraagje wie had een maat S ik heb nu m M maar vind ze vrij lang wil eigenlijk de lengte en breedte van de s weten
Ik heb de neopreen 3in 1

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:26

Ik heb sinds woensdag de back on track Royal work boots, hij heeft ze nu 3x omgehad 2x met rijden en 1x in de molen, met rijden komen zijn benen er wel bezweet onder uit is dit normaal, toen ik hem uit de molen haalde waren zijn benen wat warmer maar niet nat, is dit normaal de eerste paar keer ?

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:20

Dat was bij mijn paard ook zo. Ik heb BOT gemaild en het antwoord was dat zij dezelfde had en er geen last van had?

Ik kan het niet rijmen hoor, benen wil je niet warm hebben maar als ze zwetend eronderuit komen lijken ze mij te warm.

Bij mij liggen ze in de kast en al helemaal met zomerse temperaturen.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 25-07-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11133
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:32

Als mijn merrie met haar hakbeschermer in stal heeft gestaan is het eronder ook warm, juist omdat de doorbloeding gestimuleerd wordt. Hoe dat met de andere bescherming is weet ik niet...

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:49

Ja dat doen die peesbeschermers ook natuurlijk, maar doorbloeding prima, maar warmte? Liever niet.

pien_2010

Berichten: 43730
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:16

Moderatoropmerking:
Commerciƫle aankondigingen zijn niet toegestaan op Bokt. Daarom heb ik die aankondiging verwijderd en ook de berichten die daarop reageerden. Graag hier dus aan denken want voor commerciƫle aankondigingen hebben we de http://www.bokt.nl/markt/

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:56

Iemand toevallig BOT stalbeschermers maat M te koop hier?

Pasterza

Berichten: 2697
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:56

Ik heb sinds een half jaar de BOT-kogelbeschermers. De zachte gallen zijn nagenoeg verdwenen en de harde gallen zijn inmiddels al wat zachter :). De kogels zijn na gebruik niet warm en nat, hooguit wat klammig. Dit i.t.t. de neopreen beschermers die ik voorheen gebruikte, daar kwamen ze altijd nat en warm onder vandaan.
Ze hebben een goede pasvorm en zijn fijn in gebruik.

Mijn e-pony heeft net boven de kogelbeschermer een flinke schiefel die er al 14 jaar zit, aan de binnenkant van het been. Iemand ervaring met zoiets i.c.m. met BOT? Zou een BOT-bandage of -stalbeschermer nog iets kunnen uithalen of is het daar inmiddels al te oud voor?

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:35


Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:44

Wat is de ervaring met de 3 in 1 bij opgelopen achterbenen? Paard staat met dik achterbeen vanwege mok. Mok wordt ook behandeld maar wellicht tegen een opgelopen been de BOT 3 in 1?