De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:13

Zijn er hier mensen die de Lamicell V22 hebben geprobeerd toevallig?

goldyc

Berichten: 752
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:59

Bielsje schreef:
Zijn er hier mensen die de Lamicell V22 hebben geprobeerd toevallig?


Ik heb niet die, maar de voorloper ervan. Lamicell pro heten die geloof ik. Die heb ik gekocht bij de aankoop van mijn paard, 8 jaar terug. Heb toen ineens een reservepaar gekocht maar die heb ik nog niet moeten gebruiken, al begint het eerste paar nu wel echt te verslijten. Sinds een jaar of 3-4 draagt mijn paard de beschermers gemiddeld 2x per week voor anderhalf uur. Wel stappen we voornamelijk dus heel representatief is het niet. Ik heb ze gekocht voor buitenritten en dat is waar ik ze nog steeds voor gebruik.

Ik ben er op zich nog wel tevreden van, de beschermers waren toen een van de enige zonder Velcro in maat pony, daarom heb ik ze toen gekocht. De voering is gewoon neopreen maar mijn paard zweet er niet extreem snel in, minder snel in feite dan onder de dure zandona’s die ze voor achter heeft. Het zijn goede peesbeschermers, ze doen hun werk goed en ze zijn voor een neopreen beschermer niet erg warm, maar ze zijn zeker niet de meest luchtige ivm de neopreen. Ik gok dat de V22 verbeterd is tov degene die ik heb, maar ik vind nergens wat de verschillen dan zouden zijn. Wellicht heeft men gaatjes in de neopreen geprikt oid, zo heb ik ook ergens maar dat maakt weinig verschil voor de warmte.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:58

Ik had de equilibriums bestel (de impact). Helaas is de M te smal en de L te lang := dus maar weer terug. Wel erg mooie beschermers!

lauret
Berichten: 395
Geregistreerd: 28-08-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:01

Mijn jonkie krijgt heel snel plekjes van zijn tuig en peesbeschermers. Ik had nu die van Catago maar ook daar heeft hij schuurplekjes van gekregen. Wat zijn nou goede peesbeschermers die erg zacht zijn om schuurplekjes te voorkomen?

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:35

Dan zou ik kijken naar beschermers gevoerd met echt schapenvacht

Eef_Bam

Berichten: 4100
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 00:20

Vraagje, ik heb de equilibrium tri-zone all sports boots (gebruikt) in maat L, en de impact boots maat L (nieuw in plastic) in het zwart. Ben er erg enthousiast over, maar ze zijn te lang voor mijn nieuwe paard. Is er iemand die een set in maat M heeft en zou willen ruilen of overkopen? Kleur maakt me niet zo uit.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:27

Ik heb nu ongeveer een week de equilibrium open fronted in gebruik, maar ik schrik er wel van hoe warm het wordt onder de beschermer. Misschien hebben we nu pech met het warme weer? Maar mijn paard zweet er nog net niet onder, en dan hebben we alleen nog maar gestapt. Ik had dit niet verwacht na alle goede verhalen hier

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:32

Ik heb de equilibrium allsports nu een tijdje in gebruik en vind ze juist fantastisch licht en koel!
...helaas als de bak ook maar een beetje nat is belandt er een kilo zand in (plus stukken schelp) en laatst in mooi droge bak zelfs een héle schelp, met de holle kant op haar been ook echt ;( |o Gelukkig geen schade, maar auw! -O-

Inmiddels de snugboots sowieso (opnieuw :+ ) aangeschaft en dat gaat goed. Blijven fijne beschermers.
Twijfel nu nog wat ik met de equilibriums moet. Ergens wil ik ze houden voor warm weer en clinics in een schelploze binnenbak enzo maar ze schuren eigenlijk ook en hebben (op super onlogische plaatsen) ook al wat losse witte haren veroorzaakt...dus eigenlijk moeten ze gewoon op marktplaats.

Capriootje

Berichten: 6753
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:40

xSCWx schreef:
Ik heb nu ongeveer een week de equilibrium open fronted in gebruik, maar ik schrik er wel van hoe warm het wordt onder de beschermer. Misschien hebben we nu pech met het warme weer? Maar mijn paard zweet er nog net niet onder, en dan hebben we alleen nog maar gestapt. Ik had dit niet verwacht na alle goede verhalen hier


Dit herken ik ook totaal niet. Van de week met 25 graden een flinke les gereden, paard was overal flink bezweet maar z’n benen waren mooi droog en koel. Wat balen voor je wel!

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:04

Capriootje schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb nu ongeveer een week de equilibrium open fronted in gebruik, maar ik schrik er wel van hoe warm het wordt onder de beschermer. Misschien hebben we nu pech met het warme weer? Maar mijn paard zweet er nog net niet onder, en dan hebben we alleen nog maar gestapt. Ik had dit niet verwacht na alle goede verhalen hier


Dit herken ik ook totaal niet. Van de week met 25 graden een flinke les gereden, paard was overal flink bezweet maar z’n benen waren mooi droog en koel. Wat balen voor je wel!



Komt het niet door het alleen stappen op een warme en windstille dag? Op het moment dat je draaft en gallopeerd heb je veel meer 'rijwind' die door de beenbeschermers gaan en die lucht koelt natuurlijk af.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:43

@amyz oh dat is ook balen dat het zand er zo tussen blijft zitten. Over snugboots gesproken, daar heb ik nog wel een paar van te koop. Mijn paard krijgt daar verschrikkelijke schuurplekken van.

@captiootje fijn dat ze bij jou wel goed werken
@mavantos dat is ook wel een mogelijkheid ja.

Iemand ervaring met de equick ekur dressuur? https://hypostore.nl/equick-ekur-dressu ... -voor.html

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 23:40


Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:32

Skogan schreef:
Hebben jullie deze al gezien?
Werkt het echt of is het alleen marketing praatje?

https://sporthast.com/products/heat-boots


Buiten dat ze er interessant uitzien.. gaan die prijzen toch nergens meer over.. kan me niet voorstellen dat een stukje mesh en wat klittenband zo duur zal zijn.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:31

€107,95 voor een lap stof met klittenband inderdaad. De stof lijkt me te slap om echt te beschermen tegen aantikken van achter, en met strijken ook niet geschikt. Dan kan je beter de LeMieux Carbon Mesh kopen, stuk goedkoper en evenveel bescherming (en ook warmte regulerend) https://www.agradi.nl/lemieux-beenbesch ... gIzEfD_BwE
Ik heb deze en ben er tevreden over, alleen omdat ik toch meer bescherming wilde overgestapt op de Equilibrium.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:51

Jennyxx schreef:
https://www.hetgareel.nl/kentucky-horse ... wol-15737/

Zouden deze beter ademen? Deze zijn van leer en echt wol.

De keuze die ik tot nu toe heb is:

- echt wol met leer (kentucky)
- echt wol met dichte tpe schaal (eskadron)
- nep wol met schaal met ventilatiegaten (bot, horsegear, northon)

Ik zoek een beetje betaalbare met echt wol én ventilatie, maar die kan ik helaas echt niet vinden in maat pony. Dus ik moet kiezen.


Klopt niet. Kentucky gebruikt enkel synthetisch bont.

Capriootje

Berichten: 6753
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:02

Klopt qua Kentucky en het ‘leer’ is ook geen echt leer maar kunstmatig. Het zijn wel fijne producten maar dus niet ‘echt’. Ik heb de pijpenkousen met leer en bont gehad voor mijn vorige gevoelige paard als hij in de winter geschoren was. Echt fijn in gebruik maar niet enorm ademend oid of zou ze ook niet met warmer weer gebruiken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:50

prijzen zijn tegenwoordig echt om te huilen met alles.

ik heb nog steeds niet de geschikte peesbechermer gevonden voor buitenritten en springen. Als ik denk ja dat is wat is het niet in de maat.. Of echt giga duur. Met gewoon rijden gebruik ik nooit beenbeschermers. met buitenritten meer voor uitstekende takken

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:55

plutolover schreef:
prijzen zijn tegenwoordig echt om te huilen met alles.

ik heb nog steeds niet de geschikte peesbechermer gevonden voor buitenritten en springen. Als ik denk ja dat is wat is het niet in de maat.. Of echt giga duur. Met gewoon rijden gebruik ik nooit beenbeschermers. met buitenritten meer voor uitstekende takken


Helaas erg herkenbaar, ik ben ook nog steeds zoekende. Ik zoek ze ook echt voor springen en crossen. Maatje pony :(

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:17

Ik ben wel blij met de Husks qua hoe droog de benen blijven, maar die geven niet super veel bescherming voor bvb crossen, maar voor mij was het belangrijker dat ze goed om haar been vormen ivm schiefel.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:27

Cross beschermers zijn nooit echt ademend. Daar kiezen we over het algemeen voor de minste van 2 kwaden en dat is bescherming. De warmte neem ik dan voor die enkele momenten voor lief. Die gaan gewoon zsm af na een cross(les)
De 'minst erge' qua warmte zijn naar mijn idee (nu) die van PE. Die hebben dan in ieder geval echte luchtinlaat openingen.
Of deze: https://www.dekroo.nl/products/lemieux- ... voorbeen-1
helaas maken ze de versie die ik nog heb niet meer. Die waren rondom van gerperforeerd materiaal.

Springen doe ik dus ook nooit met cross beschermers. Dan pak ik de equilibrium en de compositie.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:48

sevke schreef:
Jennyxx schreef:
https://www.hetgareel.nl/kentucky-horse ... wol-15737/

Zouden deze beter ademen? Deze zijn van leer en echt wol.

De keuze die ik tot nu toe heb is:

- echt wol met leer (kentucky)
- echt wol met dichte tpe schaal (eskadron)
- nep wol met schaal met ventilatiegaten (bot, horsegear, northon)

Ik zoek een beetje betaalbare met echt wol én ventilatie, maar die kan ik helaas echt niet vinden in maat pony. Dus ik moet kiezen.


Klopt niet. Kentucky gebruikt enkel synthetisch bont.


Ik had die van Eskadron gekocht en hoopte dat echt wol het meest ademend zou zijn, maar helaas. Zijn benen worden er erg warm onder. Plus ze zakken af door het gladde bont. Ik gebruik mijn oude Tri zone all sport, maar daarvan vind ik de pasvorm wat te recht waardoor ik bang ben dat ze schuren op zijn kogel met schieffel. En ik vraag me af of ze genoeg beschermen. Helaas nog geen betere optie gevonden in maat pony.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:02

pol013 schreef:
Cross beschermers zijn nooit echt ademend. Daar kiezen we over het algemeen voor de minste van 2 kwaden en dat is bescherming. De warmte neem ik dan voor die enkele momenten voor lief. Die gaan gewoon zsm af na een cross(les)
De 'minst erge' qua warmte zijn naar mijn idee (nu) die van PE. Die hebben dan in ieder geval echte luchtinlaat openingen.
Of deze: https://www.dekroo.nl/products/lemieux- ... voorbeen-1
helaas maken ze de versie die ik nog heb niet meer. Die waren rondom van gerperforeerd materiaal.

Springen doe ik dus ook nooit met cross beschermers. Dan pak ik de equilibrium en de compositie.


De lemieux heb ik nu besteld bij Agradi even wachten tot ze binnen zijn en dan kijken of ze passen. De QHP eventing boots pasten hier helaas niet, S te klein om dicht te doen en M te groot wat betreft de lengte.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:39

De NEW (New Equine Wear) air cross beschermers die ik had waren super ademend, hielden geen water vast, vormden mooi om het been en met harde plast achter. Alleen kan ik die nergens meer krijgen.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:08

Hier toch de equilibrium allsports gekocht (paardendrogist had ze in de aanbieding) en Yes *\o/* ze passen zowel voor als achter goed, dus meteen nog een paar bijbesteld. Helemaal blij nu hopen dat ze met rijden net zo goed gaan bevallen als iedereen zegt dat ze doen _/-\o_

Voorbenen
Afbeelding

Achterbenen
Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:19

Netjes Sandra :j

Ik baal, mijn paard krijgt van de Equilibrium open-fronted óók schuurplekken. Wat blijft er dan nog over…
Met de Lemieux Carbon Mesh lijkt het wel goed te gaan maar deze hebben geen harde schaal erin zitten