Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 164 van de 178 [ 4426 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 178  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De ultieme peesbeschermers?

 
Profiel   

Ik heb ze bij Online for Equine gekocht maar ook net voor de Brexit. Hun klantenservice vond ik heel erg goed via de mail dus je kan altijd informeren naar de kosten. Mijn pakketje was kwijtgeraakt en dat hadden ze keurig en snel opgelost.
https://www.onlineforequine.co.uk/equil ... nted-boots

Er is ook ergens in dit topic een link te vinden naar de maattabel. Ik heb deze in maat Medium voor een paard van 1.64 met poppenbeentjes. Omvang is top maar ze vallen dan vrij kort voor een paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:51 



 
Profiel   

Wie kan mij helpen?

Ik zoek voor mijn vierjarige nieuwe peesbeschermers. Hij heeft op beide voorbenen een schieffel dus ik zoek goede stevige beschermers die niet te warm worden tijdens het rijden (dressuur). Ik zag de Veredus absolute dressage, maar ik twijfel ivm de neopreen voering.

Voor in de paddock heb ik nu de allround cross beschermers van Eskadron, alleen vind ik die voor rijden niet zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 20:23 



 
Profiel   

Shar123 schreef
Wie kan mij helpen?

Ik zoek voor mijn vierjarige nieuwe peesbeschermers. Hij heeft op beide voorbenen een schieffel dus ik zoek goede stevige beschermers die niet te warm worden tijdens het rijden (dressuur). Ik zag de Veredus absolute dressage, maar ik twijfel ivm de neopreen voering.

Voor in de paddock heb ik nu de allround cross beschermers van Eskadron, alleen vind ik die voor rijden niet zo fijn.


Met schiefels zou ik sowieso weg blijven van beenbeschermers met een harde schaal. Ik zou gaan voor de Lemieux mesh brushboots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 09:00 



 
Profiel   

Shar123 schreef
Wie kan mij helpen?

Ik zoek voor mijn vierjarige nieuwe peesbeschermers. Hij heeft op beide voorbenen een schieffel dus ik zoek goede stevige beschermers die niet te warm worden tijdens het rijden (dressuur). Ik zag de Veredus absolute dressage, maar ik twijfel ivm de neopreen voering.

Voor in de paddock heb ik nu de allround cross beschermers van Eskadron, alleen vind ik die voor rijden niet zo fijn.


Ik hen hiervoor de lemieux mesh brushing boots voor dressuren en simpele buitenritjes. En de lLeMieux Shoc Air XC voor springen en fanatieker buitenritjes. Die laatste ben ik echt verbaasd over hoe koel de benen daar onder blijven! Igg beter dan de mesh brushing boots zelfs. Beiden zijn “zachte” beschermers

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 14:24 



 
Profiel   

Mocht overigens iemand nog de trizone allsports boots maat L front nodig hebben. Mijn witte staan de koop. Waren te groot voor mijn paard. Dus 1 keer pas gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 14:25 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu de Lemieux mesh brushboots besteld om uit te proberen. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 18:50 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Ik hen hiervoor de lemieux mesh brushing boots voor dressuren en simpele buitenritjes. En de lLeMieux Shoc Air XC voor springen en fanatieker buitenritjes. Die laatste ben ik echt verbaasd over hoe koel de benen daar onder blijven! Igg beter dan de mesh brushing boots zelfs. Beiden zijn “zachte” beschermers

Hoe werkt dat met die soepele voering die hard wordt bij impact? Is dat echt zo? Zou wel ideaal zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 21:02 



 
Profiel   

Ik vraag hier ook graag om advies.

Voor mijn PRE zoek ik beenbeschermers voor onze buitenritten en ik blijf twijfelen en zoeken.
Ik woon in Spanje en mijn terrein is ruig. Echt ruig. Denk smalle bergpaadjes en veel rotsen en regelmatig door de struiken. Alle planten die hier groeien zijn bikkelhard met doorns en prikkels.

Ik zoek beschermers die om het been gaan om daartegen te beschermen.
Het gaat niet perse om de impact, mijn paard tikt niet aan of raakt zichzelf niet, maar tussen die rotsen door manoeuvreren is iets eromheen fijn.

Mijn wensenlijstje:
* niet te warm. Het is hier echt niet altijd knetterheet, maar wel zonnig en ritten over ons terrein zijn intensief.
* sterk! ze hoeven geen harde schaal te hebben, maar ze moeten wel van degelijk materiaal zijn om het terrein aan te kunnen. Mesh aan de buitenkant lijkt me niet sterk genoeg.
*geen open beschermers zoals de compositi beschermers, want denk juist dat daar steentjes en doorns tussen gaan zitten.
* liefst over de kogel zoals een 3 in 1
* verkrijgbaar in maatje cob, maar wel hoog genoeg. Paard is een volwaardig paard maar heeft dunne beentjes.

Ik rijd nu met hele simpele 3 in 1 neopreen beschermers/ brushing boots. Ik ben blij met de pasvorm, maar ze gaan stuk door het terrein; rafels hangen er inmiddels aan, en ik heb ook liever een minder warm materiaal.

Ik overweeg LeMieux brushing boots maar er is zooooveel op de markt, dat ik een beetje verdwaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:15 



 
Profiel   

Castellon schreef
Ik vraag hier ook graag om advies.

Voor mijn PRE zoek ik beenbeschermers voor onze buitenritten en ik blijf twijfelen en zoeken.
Ik woon in Spanje en mijn terrein is ruig. Echt ruig. Denk smalle bergpaadjes en veel rotsen en regelmatig door de struiken. Alle planten die hier groeien zijn bikkelhard met doorns en prikkels.

Ik zoek beschermers die om het been gaan om daartegen te beschermen.
Het gaat niet perse om de impact, mijn paard tikt niet aan of raakt zichzelf niet, maar tussen die rotsen door manoeuvreren is iets eromheen fijn.

Mijn wensenlijstje:
* niet te warm. Het is hier echt niet altijd knetterheet, maar wel zonnig en ritten over ons terrein zijn intensief.
* sterk! ze hoeven geen harde schaal te hebben, maar ze moeten wel van degelijk materiaal zijn om het terrein aan te kunnen. Mesh aan de buitenkant lijkt me niet sterk genoeg.
*geen open beschermers zoals de compositi beschermers, want denk juist dat daar steentjes en doorns tussen gaan zitten.
* liefst over de kogel zoals een 3 in 1
* verkrijgbaar in maatje cob, maar wel hoog genoeg. Paard is een volwaardig paard maar heeft dunne beentjes.

Ik rijd nu met hele simpele 3 in 1 neopreen beschermers/ brushing boots. Ik ben blij met de pasvorm, maar ze gaan stuk door het terrein; rafels hangen er inmiddels aan, en ik heb ook liever een minder warm materiaal.

Ik overweeg LeMieux brushing boots maar er is zooooveel op de markt, dat ik een beetje verdwaal.


De brushing boots zullen dan ook niet sterk genoeg zijn vrees ik. Dit is ook voornamelijk mesh materiaal. Hoelang doe je met de 3 in 1? Als deze goed bevallen is het dan niet een idee om in de aanbieding wat reserveparen aan te schaffen zodat je ze gewoon kan vervangen zo nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 20:36 



 
Profiel   

@castellon: in jouw geval zou ik kijken bij PE of NEW

https://www.amirashop.co.uk/acatalog/NE ... neral.html (en dan vooral de airflow)

Of zoiets: https://www.premierequine.co.uk/product ... hing-boots (al zitten hier ook wel wat zachtere stuken in)
https://www.premierequine.co.uk/collect ... ting-boots

Die NEW airflow heb ik hier thuis nog een setje van liggen. Die zijn wel behoorlijk hufterproof en licht en luchtig.

Of toch de allsport boots van equilibrium.

En ja, dat zijn bijna allemaal Engelse merken die slecht verkrijgbaar zijn in NL. Maar helaas kunnen de Engelsen dit blijkbaar gewoon veel beter: beschermers en dekens maken.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 09:50 



 
Profiel   

Dankjulliewel!

Floran, ja, dat is een idee. Liever heb ik iets dat iets meer ademt, maar dat wordt lastig als het ook weer stevig moet zijn.

Pol013, Aaahhhh, dat is érg lastig inderdaad. Online bestellen überhaupt is al een ding hier (ik woon echt afgelegen), maar vanuit de UK helemaal. Wie weet verkoopt een Spaanse shop het hier, je weet het nooit. Zal eens kijken. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 10:56 



 
Profiel   

Hi!

Ik heb laatst al mijn peesbeschermers verkocht en wilde daar 1 goed paar voor terugkopen. Ik gebruik ze alleen voor het springen, verder rijdt ik eigenlijk altijd zonder. M'n oog was gevallen op de lemieux ultramesh snug boots.
Ik vraag me af of deze niet te straks zitten. Moest best een beetje aan de bandjes trekken om ze vast te maken. Foto niet al te best, is een screenshot van een filmpje..

[ img ]

Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 10:34 



 
Profiel   

mayka1234 schreef
Hi!

Ik heb laatst al mijn peesbeschermers verkocht en wilde daar 1 goed paar voor terugkopen. Ik gebruik ze alleen voor het springen, verder rijdt ik eigenlijk altijd zonder. M'n oog was gevallen op de lemieux ultramesh snug boots.
Ik vraag me af of deze niet te straks zitten. Moest best een beetje aan de bandjes trekken om ze vast te maken. Foto niet al te best, is een screenshot van een filmpje..

[ [url=m/x4hENK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie?


Deze zijn te klein, ze horen aan de voorkant redelijk aan te sluiten. Ik weet niet waar je ze gekocht hebt maar zou ze omruilen voor de hind. Die is even lang maar valt wat breder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 15:36 



 
Profiel   

L_Ruiterhuis schreef
mayka1234 schreef
Hi!

Ik heb laatst al mijn peesbeschermers verkocht en wilde daar 1 goed paar voor terugkopen. Ik gebruik ze alleen voor het springen, verder rijdt ik eigenlijk altijd zonder. M'n oog was gevallen op de lemieux ultramesh snug boots.
Ik vraag me af of deze niet te straks zitten. Moest best een beetje aan de bandjes trekken om ze vast te maken. Foto niet al te best, is een screenshot van een filmpje..

[ [url=m/x4hENK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie?


Deze zijn te klein, ze horen aan de voorkant redelijk aan te sluiten. Ik weet niet waar je ze gekocht hebt maar zou ze omruilen voor de hind. Die is even lang maar valt wat breder.



Bedankt! Enig idee hoeveel breder ze zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 22:32 



 
Profiel   

Baal hier wel flink van. Ook de hind peesbeschermers passen niet.... Z'n achterbenen zou ik dus al helemaal niet kunnen beschermen met lemieux. Wat zijn dan fijne peesbeschermers voor een paard met grove benen?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 08:41 



 
Profiel   

De snugboots vallen smal inderdaad. Maar je wilde ze ook voor het springen toch? Dan zou ik niet zo snel dit model kiezen met 4 bandjes en zo om de kogel, op de sprong moet je paard zijn kogel vrij kunnen bewegen en dat is toch belemmerd met zo'n beschermer. Wat zijn je eisen verder?
Veredus heeft de lijn vernieuwd en de goedkoopste olympus versie zijn wel echt mooi verbeterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 09:21 



 
Profiel   

Capriootje schreef
De snugboots vallen smal inderdaad. Maar je wilde ze ook voor het springen toch? Dan zou ik niet zo snel dit model kiezen met 4 bandjes en zo om de kogel, op de sprong moet je paard zijn kogel vrij kunnen bewegen en dat is toch belemmerd met zo'n beschermer. Wat zijn je eisen verder?
Veredus heeft de lijn vernieuwd en de goedkoopste olympus versie zijn wel echt mooi verbeterd.


Ah oke, thanks, dat wist ik niet. Ik wil gewoon 1 goed paar voor het springen inderdaad. Dus mag wel iets kosten, goed passend en beetje luchtig (en mooi uiteraard :D) ik ben niet zo van het bont geloof ik, tenzij daarvan blijkt dat het zoveel beter zou zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:01 



 
Profiel   

Dit is inderdaad niet echt geschikt voor springen en zeker achter wil je dan geen hoge..

Gewoon een paar fatsoenlijke peesbeschermers en strijklappen. Le mieux heeft die ook wel derby ofzo heten ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:07 



 
Profiel   

mayka: trizone allsport boots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:15 



 
Profiel   

Dit zijn de nieuwere van Veredus, olympus maar dan met betere pasvorm en ventilatie zoals de eerdere dure versie. https://www.agradi.nl/veredus-peesbesch ... gL4dfD_BwE

Bont is fijn voor geschoren paarden met gevoelige huid in de winter maar verder heeft het in mijn ogen geen meerwaarde voor een beschermer en als je ze het hele jaar door wilt gebruiken is bont sowieso niet fijn.

Zoals spenk zegt zijn er ook wel andere opties natuurlijk maar zou wel naar dit model kijken wat open is aan de voorkant. De Trizone allsports ken ik zelf niet maar vind de open front wel interessant. De all sport zou ik dan zelf weer niet zo snel kiezen door de dichte voorkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:18 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dit is inderdaad niet echt geschikt voor springen en zeker achter wil je dan geen hoge..

Gewoon een paar fatsoenlijke peesbeschermers en strijklappen. Le mieux heeft die ook wel derby ofzo heten ze.


Achter gebruik ik geen beschermers, alleen voor.
Ik ben dus zeker op zoek naar een fatsoenlijk paar peesbeschermers, alleen is de vraag dus welke dat zijn. Ik ben daar nog niet zo bekend in, ik had vroeger altijd van die simpele EJ peesbeschermers ofzo met klitteband weet je wel :')


pol013 schreef
mayka: trizone allsport boots.


Deze zijn zacht aan de buitenkant, of niet? Is dat dan wel handig voor springen?


Capriootje schreef
Dit zijn de nieuwere van Veredus, olympus maar dan met betere pasvorm en ventilatie zoals de eerdere dure versie. https://www.agradi.nl/veredus-peesbesch ... gL4dfD_BwE

Bont is fijn voor geschoren paarden met gevoelige huid in de winter maar verder heeft het in mijn ogen geen meerwaarde voor een beschermer en als je ze het hele jaar door wilt gebruiken is bont sowieso niet fijn.

Zoals spenk zegt zijn er ook wel andere opties natuurlijk maar zou wel naar dit model kijken wat open is aan de voorkant. De Trizone allsports ken ik zelf niet maar vind de open front wel interessant. De all sport zou ik dan zelf weer niet zo snel kiezen door de dichte voorkant.


ik ga die eens bekijken. Mijn paard is niet geschoren, dus bont hoeft dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:31 



 
Profiel   

Ik vind de trizone allsport boots stevige genoeg voor springen. Gebruik ze daar zelf ook voor. Maar ze zijn zeker niet hard. Maar zoals ik in dit topic al vaker aangegeven heb: ik zoek naar de balans tussen beschermen en niet warm maken. En daar vind ik deze dus goed op scoren voor die discipline.


Capriootje: de open fronted zijn nog fijner. Mee eens. Maar ze vallen ook kleiner uit. De versie die ik heb tenminste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 11:00 



 
Profiel   

Oja lastig dan qua maatvoering. Die open fronted wil ik sowieso wel gaan passen en proberen voor dagelijkse training, maar m'n paard is nu pas 2 dus helaas niet op korte termijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 11:12 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Deze zijn het voor mijn paard geworden. Heb er in totaal 4 geprobeerd waarvan 3 te klein... Toch vreemd, heb voorheen nooit gemerkt dat peesbeschermers te klein waren.
Ik had meer het idee van een open front, maar deze zitten wel mooi en hoefde ik niet strak aan te trekken om ze vast te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 22:47 



 
Profiel   

Die van je 1e afbeelding gebruik ik ook
Super tevreden van
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 01:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 164 van de 178 [ 4426 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 178  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen