De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:36

Ik heb vandaag de Indra beenbeschermers en Kentucky d30 (eventing)beschermers ontvangen. Wow, die laatste lijkt wel een heel fijn product! Morgen even in daglicht testen. Wel erg jammer dat het bruin is, vind de dressuurbeschermers mooier :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:36

Ik kan mn post niet meer aanpassen. Zag toevallig op de site van Kentucky zelf dat de dressage boots in de aanbieding zijn voor 54,- (60 met verzendkosten). In Nederland kosten ze zo'n 150,-
Dus ik heb ze gelijk maar besteld nu ik weet dat ze goed zitten. Ze komen uit het buitenland, dus zal wat langer duren voor ze er zijn. Voor die prijs raad ik het helemaal iedereen aan.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:32

zal straks eens kijken zoek juist bruin haha

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:49

Ik heb peesbeschermers van Trizone en merk daar echt verschil in hoe nat en warm de benen zijn.
De voering is volgens mij wel neopreen achtig, maar er zitten zoveel gaatjes in, dat het ventilerende effect echt heel duidelijk te merken is.
Hiervoor had ik Dalmar en die zijn ook al he goed, zeker in vergelijking met 'traditioneel'.
In de nieuwe Dalmars zit echter toch weer neopreen voering.

De Trizone zijn in verlijking met de Dalmars echt koeler als ik naar mijn haf zijn benen kijk.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:42

Trizone heb ik ook naar gekeken maar zijn denk ik niet geschikt voor paarden met een gevoelige huid? Vind ze best 'hard'?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 07:47

Die kentucky's zijn wel echt mooi, maar zit toch nog neopreen in en degene die ze hebben met bont zijn synthetisch gevoerd. Ook ben ik bij die dressage boots (achterbeen), bang dat dit toch gaat schuren, ze lijken qua model veel op de PE beschermers en die gaven echt schuurwonden.
jammer dat je ze niet kan testen van tevoren he, dat zou het een stuk makkelijker maken!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:58


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 08:15

Tja die back on tracks. Ik vind ze er erg mooi uit zien. Maar naast het feit dat ze neopreen gevoerd zijn, is het welltex wat erin is gemaakt om de warmte te weerkaatsen en zo een 'warm en aangenaam gevoel voor lange duur geeft'. Mooie techniek zeg ik dan, maar toch niet voor om de pezen?
Voor andere lichaamsdelen ben ik er wel over te spreken, bij de hondentrainingen worden voor de cooling down ook veel gebruik gemaakt van die hondenjasjes van BOT.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:39


2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:44

Ik heb Kentucky beschermers (eventing, dressuur en armadillo cadence) en ze schuren niet bij een uur rijden. Benen zijn ook cooler dan bij gewone peesbeschermers.
Mijn paard heeft een heel gevoelig velletje, heb ook heel lang naar peesbeschermers gezocht.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:46


Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:48

Ik ben nog steeds de enige welke je neopreenvrij, niet warme heeft aangeraden :D

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:01

En toch zegt BOT dat het welltex preventief werkt, ook ter voorkoming van peesblessures. Ze zijn neopreen gevoerd maar lang niet zo dik als de meeste andere beenbeschermers en door het neopreen zit de welltex verwerkt.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:02

Charisma schreef:
Ik ben nog steeds de enige welke je neopreenvrij, niet warme heeft aangeraden :D

Heb je ook meer info? welke prijs en waar te koop?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:16

vergeet de hexa beschermers niet Charisma, maar 200 euro voor alleen voorbeschermers is wel erg prijzig (ik moet nl voor en achter hebben). Ik zou best die investering willen doen als ze echt perfect zijn maar om ze te kopen zonder uit te kunnen proberen vind ik ze te duur voor. Dus als ik die van jou een weekje mag lenen? ;)

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:26

Hihi, juist die was ik vergeten, heb ik trouwens ook gehad die Hexa pro's heel tevreden van geweest, nu tot op de draad versleten na 10j :) waren ook erg goed vond ik, maar kroop wel vuil onder en soms toch nog zweetrandjes.
Bij mijn equifits heb ik dat allebei niet meer.

Ja, ze zijn idd erg prijzig, maar ze zijn het wel waard hoor! :)

Ik vind ze een beetje te duur om in bruikleen te geven, maar misschien kan je ze bij een ruitershop uit de buurt een keertje testen? ;)

Anneruth: https://www.equifit.net/dteq/ Hier in belgië heb ik enkele shops waar je ze kan krijgen, in nederland weet ik niet...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:30

De kentucky lijken op de PE? ik heb de Pe, maar vind de kentucky's veel beter en niet op de PE lijken. Hele andere stof en veel betere pasvorm.
Ik wil liever ook geen neopreen, maar gezien het onder peesbeschermers zonder neopreen ook zweet, kijk ik toch ff verder.
De kentucky's zijn heel licht en de ervaringen die i lees komen de benen er niet warm onderweg.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:49

Ik vind die Trizone niet hard, er zit nl geen harde schaal in.
Ze beschermen wel goed, als ik naar mijn lompe haf kijk.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:58

SuperZodiaX schreef:
Tja die back on tracks. Ik vind ze er erg mooi uit zien. Maar naast het feit dat ze neopreen gevoerd zijn, is het welltex wat erin is gemaakt om de warmte te weerkaatsen en zo een 'warm en aangenaam gevoel voor lange duur geeft'. Mooie techniek zeg ik dan, maar toch niet voor om de pezen?
Voor andere lichaamsdelen ben ik er wel over te spreken, bij de hondentrainingen worden voor de cooling down ook veel gebruik gemaakt van die hondenjasjes van BOT.


Back on track zorgt voor een verbeterde bloedsomloop. Waarvoor is dat handig? Voor het afvoeren van warmte, de pezen blijven koeler door snellere bloedsomloop.
Even een ander voorbeeldje: bij brandwonden moest men vroeger met koud water koeler, dit lijkt erg logisch want je hebt je gebrand dus gauw lekker koud water eroverheen. Maar als je dat doet kan het lichaam de interne warmte niet meer afvoeren en blijft het binnenin doorbranden. De bloedvaten vernauwen namelijk erg als je er koud water over laat stromen en daardoor koelt het weefsel binnenin niet af. Tegenwoordig leer je met lauwwarm (lichaamswarmte) te koelen want dat is de beste temperatuur voor het bloed om te stromen. Hierdoor kan een brandwond binnenin minder door blijven branden en is er minder schade. :)

Ik heb ze zelf en vind ze niet dik gevoerd qua neopreen. Mijn paard houdt er tot nu toe (het is nog geen zomer geweest :) ) ook droge benen onder.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:35

Na allemaal goeie verhalen te hebben gehoord heb ik de kentucky d3o beschermers besteld. En weer passen ze niet goed. Balen! Ik weet het echt niet meer.. Wachten op nieuwe modellen maar!

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:36

Pff balen zeg! Pasvorm is echt lastig.

Mijn eskadron flexisoft zijn overleden na 2,5 jaar trouwe dienst, heb voor nood maar even die br ventage besteld. Zijn goed betaalbaar

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:44

Ja die ventage heb ik ook en die passen wel goed. Die gebruik ik nu voorlopig maar.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:49

Ja die eskadron kosten 95 euro en deze 48 nu dus makkelijke keus. Hoop dat ze ook passen :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:32

Dat is niet fijn TS. Balen! Ondanks dat ze mij nu minder bevallen, zijn misschien de PE air cooled nog een idee. Tot voor kort bevielen die heel goed. Geen neopreen, maar leer en met luchtgaten. Werden tot voor kort nooit nat eronder (ook niet in zomer), draaiden niet en geen zand eronder. Zaten bij mijn paard heel mooi.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:35

@jotoma, de PE air cooled heb ik een paar maanden geleden gekocht omdat die mij zo fijn leken. Helaas paste die niet goed bij mijn paard en kreeg hij er wondjes van.