Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 162 van de 177 [ 4425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 177  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De ultieme peesbeschermers?

 
Profiel   

Ik heb de LeMieux Mesh Boots besteld en ga deze vanavond voor het eerst proberen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:19 



 
Profiel   

Bedankt dan ga ik die van Equilibrium bestellen. Heeft die website ook wel eens korting acties? Eventing site bedoel ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:12 



 
Profiel   

Wil je je ervaring delen als je ze in gebruik hebt? Ik wil ze ook kopen voor m’n jonkie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:20 



 
Profiel   

Ik heb de trizone en ze zijn echt heel fijn!
Super luchtig en makkelijk in onderhoud.

Er zit geen verharding in voor het aantikken. Er is dacht wel een versie te koop met een leren stuk erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:04 



 
Profiel   

Oh ik dacht dat er wel een verharding in zat eigenlijk. Dat is toch de hele reden dat je peesbeschermers om doet? :')

Edit; er zit aan de achterzijde TPU bescherming. Dus geen harde schaal maar een soort hard plastic, als ik google kom ik uit bij de veelgebruikte siliconen telefoonhoesjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:28 



 
Profiel   

Ik heb de trizone allsports en die zijn geheel van luchtdoorlatend materiaal.

Er zijn ook nog de impact sport boots en die hebben wel een extra beschermlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:25 



 
Profiel   

Ik heb ook rondom een set Tri-zones, ideaal voor gewoon basiswerk. Nog nooit zulke droge benen onder bescherming vandaan zien komen en ze zijn na afspuiten ook zo droog.

Na een keer flink lomp doen had de mijne wel een dik been door de achterbescherming heen, maar die had een tik op de voorkant van het achterbeen gekregen. Dat was met andere bescherming ook gebeurd denk ik...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:47 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Ik heb ook rondom een set Tri-zones, ideaal voor gewoon basiswerk. Nog nooit zulke droge benen onder bescherming vandaan zien komen en ze zijn na afspuiten ook zo droog.

Na een keer flink lomp doen had de mijne wel een dik been door de achterbescherming heen, maar die had een tik op de voorkant van het achterbeen gekregen. Dat was met andere bescherming ook gebeurd denk ik...

[ [url=m/VRAxYy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op de voorkant is dan lastig inderdaad. Mag ik vragen welke maat jij voor om hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 06:54 



 
Profiel   

Voor Medium en achter Large. Paard van 1.65 met heel dunne beentjes. Gewone full is vaak veel te ruim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:02 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de Harry’s Horse air mesh pro of Lemieux ultramesh snug boots?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:07 



 
Profiel   

Harry's Horse heeft uit ervaring meestal geen luchtige beschermers ook al beloven zij dat wel. Hoewel ik geen ervaring heb met de air mesh pro zou ik dit zelf niet proberen.

De LeMieux ultramesh snug boots zijn wel écht van mesh. Uiteraard zijn de brushing boots bijvoorbeeld luchtiger omdat deze geen harde schaal hebben. Indien je inderdaad een harde schaal nodig hebt zou ik zelf gaan voor de snug boots (heb deze zelf dan ook liggen).


Nog even een aanvulling: voor springwerk zijn de TriZones ook al voldoende ondanks deze geen plastic harde schaal hebben. Ze beschermen tegen aantikken en dat is naar mijn mening alle bescherming die je nodig hebt. Deze zijn zeker luchtiger dan de snug boots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:27 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben er achter gekomen dat mijn (nieuwe) pony het geluid van klittenband bij zijn benen niet leuk vind dus ik dacht makkelijk weg te komen met een knop sluiting :+ maar misschien moet ik gewoon wat tijd stoppen in het wennen eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:59 



 
Profiel   

Ik heb de snug boots mesh besteld, maar nog steeds niet gekregen. Ik rij nu met de brushing boots, maar die slijten wel echt hard met intensief gebruik. Ik zoek nu dus eigenlijk een alternatief. Hoeft alleen voor de voorbenen, achter gebruik ik eenvoudige strijklappen en die bedekken echt een zeer beperkt deel van de benen (dus daar ben ik niet zo bang voor qua warmte).

Ik heb tri-zone all sports (althans, die met dichte voorkant) beschermers, maar die schuren bij mijn paarden aan de achterkant van de kogels. Meer die hier last van hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:29 



 
Profiel   

Mensen hier ervaring met de bot beschermers( die ook over de kogels gaan).
Met name: worden de benen niet bloedheet?
Hoe is de pasvorm?
Geschikt voor trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 11:03 



 
Profiel   

Heeft iemand z'n Veredus beschermers wel eens in de wasmachine gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 11:37 



 
Profiel   

Lappie_Lap schreef
Heeft iemand z'n Veredus beschermers wel eens in de wasmachine gedaan?


Ik weet niet welke je hebt maar ik had 2 sets carbon gel vento en die gingen echt vaaak in de wasmachine. Kwamen er altijd als nieuw uit en gaan 4/5 jaar mee gemiddeld bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 12:21 



 
Profiel   

Heb de Olympus. Stond op de verpakking dat ze niet in de wasmachine mogen, maar doe alles tot nu toe in de wasmachine. Wordt veel schoner dan met de hand :o
Als de jouwe met gel goed gaan, dan zou dat met deze ook moeten zou je zeggen :P
M'n Trizones open fronted hebben het ook overleeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:05 



 
Profiel   

Hey mensen, even een vraagje aangezien ik online er niks over kan vinden... ik heb een paar dagen geleden de eskadron reflexx mesh beenbeschermers binnen gekregen (dat flex trainer model). Ik heb voorheen eigenlijk altijd gereden met normale peesbeschermers, maar ik wou graag iets ademend en de pasvorm van deze leken mij wel geinig vooral ook omdat we toch niet springen, dus iets hards is ook niet nodig :P
Nu heb ik eigenlijk dus niet zo veel verstand van de pasvorm. Wanneer zit zo'n beschermer nou goed?
Paard heeft normaal maat full met peesbeschermers, de beschermers zijn dus ook L, maar als ik ze goed aansluitend wil hebben overlappen de zijdes elkaar wel, en ze komen ook echt net onder zijn knie. Helaas geen foto, maar denken jullie dat ik toch voor maatje M moet gaan? Heeft iemand misschien foto's wanneer ze goed passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 00:47 



 
Profiel   

Lastig inschatten zonder foto maar als het zo lees zou ik zeker maatje kleiner eens passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:26 



 
Profiel   

Foto zou handiger zijn maar ik denk dat M toch beter zou zitten adh van je uitleg. Bij mij overlappen ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:28 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een nieuwe schiefel en ben opzoek naar een beschermer die deze niet irriteert. Voor buitenritten/springen heb ik peesbeschermers van bot met een dikke zachte laag onder de harde beschermer, echter ben toch bang dat dat gaat irriteren. Ik dacht aan de beschermers van husk, gezien deze “zacht “ zijn lees ik hier. Welke zou ik dan het best kunnen nemen?
Ik kan me het materiaal van deze beschermers moeilijk voorstellen. Ik heb die trizone all sports van equilibrium gehad maar die waren in no time kapot, veel te bewerkelijk (schuimachtig) materiaal. Is de buitenkant van Husk zo’n soort materiaal of steviger?


Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 13-11-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 11:58 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Mijn paard heeft een nieuwe schiefel en ben opzoek naar een beschermer die deze niet irriteert. Voor buitenritten/springen heb ik peesbeschermers van bot met een dikke zachte laag onder de harde beschermer, echter ben toch bang dat dat gaat irriteren. Ik dacht aan de beschermers van husk, gezien deze “zacht “ zijn lees ik hier. Welke zou ik dan het best kunnen nemen?
Ik kan me het materiaal van deze beschermers moeilijk voorstellen. Ik heb die all sports van equilibrium gehad maar die waren in no time kapot, veel te bewerkelijk (schuimachtig) materiaal. Is de buitenkant van Husk zo’n soort materiaal of steviger?


Ben grote fan van husk. Ken je de zadeldekjes van cal rei? Daar lijkt het wat op. Gaan super lang mee. Nieuwe modellen zijn iets fijner qua maas groote maar nog steeds super blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 12:10 



 
Profiel   

Ik zweer bij de peesbeschermers van Back on Track. 1x goed passend maken met het klittenband en dan gewoon snel om en af te doen door de knopsluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 12:20 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Ik zweer bij de peesbeschermers van Back on Track. 1x goed passend maken met het klittenband en dan gewoon snel om en af te doen door de knopsluiting.

Ik vraag me altijd af of deze niet te warm worden door de techniek die erin verwerkt zit (wat in principe warmte op zou moeten leveren toch?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 14:00 



 
Profiel   

danaderese schreef
Ma_n0n schreef
Mijn paard heeft een nieuwe schiefel en ben opzoek naar een beschermer die deze niet irriteert. Voor buitenritten/springen heb ik peesbeschermers van bot met een dikke zachte laag onder de harde beschermer, echter ben toch bang dat dat gaat irriteren. Ik dacht aan de beschermers van husk, gezien deze “zacht “ zijn lees ik hier. Welke zou ik dan het best kunnen nemen?
Ik kan me het materiaal van deze beschermers moeilijk voorstellen. Ik heb die all sports van equilibrium gehad maar die waren in no time kapot, veel te bewerkelijk (schuimachtig) materiaal. Is de buitenkant van Husk zo’n soort materiaal of steviger?


Ben grote fan van husk. Ken je de zadeldekjes van cal rei? Daar lijkt het wat op. Gaan super lang mee. Nieuwe modellen zijn iets fijner qua maas groote maar nog steeds super blij mee


Welk type heb jij? Beschermd het goed voor evt klappen? Cal rei geen idee haha. Ik woon in Limburg; behalve equidrome nergens een fatsoenlijke winkel te vinden en die verkopen ze daar niet geloof ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 162 van de 177 [ 4425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 177  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen