De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:28

SandraWierda schreef:
Hier toch de equilibrium allsports gekocht (paardendrogist had ze in de aanbieding) en Yes *\o/* ze passen zowel voor als achter goed, dus meteen nog een paar bijbesteld. Helemaal blij nu hopen dat ze met rijden net zo goed gaan bevallen als iedereen zegt dat ze doen _/-\o_

Voorbenen
[ [url=m/1VZXlP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achterbenen
[ [url=m/NE3Zr3.jpg]Afbeelding[/url] ]


En hoe bevallen ze? :D Ik heb ze nu ook besteld. Zijn ze ook makkelijk in een natte bak?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:41

Kidde schreef:
SandraWierda schreef:
Hier toch de equilibrium allsports gekocht (paardendrogist had ze in de aanbieding) en Yes *\o/* ze passen zowel voor als achter goed, dus meteen nog een paar bijbesteld. Helemaal blij nu hopen dat ze met rijden net zo goed gaan bevallen als iedereen zegt dat ze doen _/-\o_

Voorbenen
[ [url=m/1VZXlP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achterbenen
[ [url=m/NE3Zr3.jpg]Afbeelding[/url] ]


En hoe bevallen ze? :D Ik heb ze nu ook besteld. Zijn ze ook makkelijk in een natte bak?


Ja ik vind ze top, even tegen elkaar tikken om ergste zand eraf te halen, neerleggen te drogen en volgende dag bezempje erover zand weg.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:47

SandraWierda schreef:
Hier toch de equilibrium allsports gekocht (paardendrogist had ze in de aanbieding) en Yes *\o/* ze passen zowel voor als achter goed, dus meteen nog een paar bijbesteld. Helemaal blij nu hopen dat ze met rijden net zo goed gaan bevallen als iedereen zegt dat ze doen _/-\o_

Voorbenen
[ [url=m/1VZXlP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achterbenen
[ [url=m/NE3Zr3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn deze hard of zacht van binnen??

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:51

plutolover schreef:
SandraWierda schreef:
Hier toch de equilibrium allsports gekocht (paardendrogist had ze in de aanbieding) en Yes *\o/* ze passen zowel voor als achter goed, dus meteen nog een paar bijbesteld. Helemaal blij nu hopen dat ze met rijden net zo goed gaan bevallen als iedereen zegt dat ze doen _/-\o_

Voorbenen
[ [url=m/1VZXlP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achterbenen
[ [url=m/NE3Zr3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn deze hard of zacht van binnen??


Beetje ertussen in denk ik, wil morgen wel even een foto van de binnenkant voor je maken

Celinee_
Berichten: 4629
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:12

Weet iemand of er zachte beenbeschermers bestaan (dus zonder harde schaal) en met haakjes (zonder klittenband)?
Bijkomend “probleem” is dat mijn paard grof beenwerk heeft, dus moet wel ruim vallen.
Momenteel heb ik brush boots van Lemieux (die wel oké zijn, maar wel aan de krappe kant en het klittenband niet meer goed van plakt) en de brush boots van Back on Track (die zijn perfect). Alleen in natte omstandigheden verlies ik ze wel eens omdat het klittenband dan niet meer goed plakt.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:01

Niet plakkende klittenband ken ik eigenlijk niet. Heb je de lusjes kant wel eens schoon gemaakt met zo'n kattenkam?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:40

Ik heb hetzelfde klittenband probleem met mijn Husks. Er komt zand tussen en dan laat het los.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:29

hmmm vreemd.
Hier blijft de klittenband van mijn crossbeschermers zelfs altijd goed plakken. En die blijven niet bepaald modder, water of kroos vrij.
gek dat daar dan verschil in zit.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:48

Ja klopt, ik had vroeger NEW airowear cross beschermers en die zijn echt door de grootste modder en zand zooi gewoon jaren meegegaan, maar dat merkt lijkt in NL bijna niet meer verkocht te worden :\

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:17

Heeft iemand toevallig ervaring met deze?
https://www.agradi.nl/harrys-horse-been ... -bruin.htm

Ik heb een koudbloed pony met dun beenwerk. Veel beschermers zijn ook al snel te hoog voor hem. Misschien ga ik ook maar gewoon voor de equilibrium, maar dan moeten ze even ergens in de sale komen haha

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:59

Iemand toevallig de harry's horse bambooboots al in handen gehad? Zien er mooi uit en net ff andere kleurtjes als de lemieux brushing boots, maar is de kwaliteit ook een beetje fatsoenlijk?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:16

xLiez schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze?
https://www.agradi.nl/harrys-horse-been ... -bruin.htm

Ik heb een koudbloed pony met dun beenwerk. Veel beschermers zijn ook al snel te hoog voor hem. Misschien ga ik ook maar gewoon voor de equilibrium, maar dan moeten ze even ergens in de sale komen haha


Ik heb de equilibrium Bij paardendrogist gekocht toen ze in de aanbieding waren. Ze bevallen mij erg goed

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:15

Heeft iemand nog belang bij de Equilibrium beschermers? Zwart maat full. Evt rondom maar alleen de peesbeschermers mag ook.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:55

SandraWierda schreef:
plutolover schreef:
prijzen zijn tegenwoordig echt om te huilen met alles.

ik heb nog steeds niet de geschikte peesbechermer gevonden voor buitenritten en springen. Als ik denk ja dat is wat is het niet in de maat.. Of echt giga duur. Met gewoon rijden gebruik ik nooit beenbeschermers. met buitenritten meer voor uitstekende takken


Helaas erg herkenbaar, ik ben ook nog steeds zoekende. Ik zoek ze ook echt voor springen en crossen. Maatje pony :(



Ik heb deze in maat S van Zandona. Echt top beschermers.
Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:31

ik ben nog steeds zoekend. twijfel of ik de equiblirium wil

Eigenlijk wil ik al mijn beschermers die ik heb op zolder gooien en gewoon 1 paar goed ademende die voor alles eigenlijk wel kan.

Equilibrium Tri Zone All Sports Boots beenbeschermers kunnen die ook voor cross? En dan M of MW? Het is wel een haflinger maar met gewoon beenwerk. En kan deze dan zowel voor als achter?

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:43

De equi kunnen inderdaad voor alles gebruikt worden, heerlijk luchtig. Ze kunnen voor de voor en achterbenen alleen had ik achter een grotere maat nodig.
Voor cross zou kunnen alleen zit er geen plaat in zoals bij ‘echte’ crossbeschermers. Even voor jezelf: wil je vaak crossen en echt starten of af en toe een les en een trainingsrondje?
Ik zie steeds vaker mensen crossen met alleen peesbeschermers.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 23:37

Ellen_ov schreef:
De equi kunnen inderdaad voor alles gebruikt worden, heerlijk luchtig. Ze kunnen voor de voor en achterbenen alleen had ik achter een grotere maat nodig.
Voor cross zou kunnen alleen zit er geen plaat in zoals bij ‘echte’ crossbeschermers. Even voor jezelf: wil je vaak crossen en echt starten of af en toe een les en een trainingsrondje?
Ik zie steeds vaker mensen crossen met alleen peesbeschermers.


Voor nu is planning alleen cros lessen en miss keer oefen cross. En wanneer ook nog geen idee.

Ik denk dat ik eerst een maat m koop en later dan nog voor achter of MW of L.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:46

Dan zou in de eerste instantie dit prima kunnen. Een set crossbeschermers is ook zo weer makkelijk 100€. Mocht je paard zich nog makkelijk aantikken/gek doen, is een set zo gekocht.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:34

Vraagje, iemand ervaring met de Harry Horse breath beschermers in gebruik?

Ik heb ze vandaag binnengekregen maar vind ze redelijk slap aanvoelen en twijfel of ze wel voldoende bescherming bieden. Ze lijken mij wel heel luchtig wat echt een pluspunt is.

Gaat om deze beschermer
Afbeelding

Anouk_Iris
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-03-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:29

Druk met de zoektocht naar de ultieme peesbeschermer… die van equilibrium spreken mij toch erg aan na alle positieve ervaringen hier te lezen!

Weet iemand op welke site je deze het goedkoopst kunt bestellen, of nog beter is er ergens korting?

Tweedehands vind ik ook prima! Net een aardige dierenartsrekening moeten incasseren, dus alle kleine beetjes besparen is mooi meegenomen

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:14

Let niet op deze modderige benen.
Hier zeer tevreden over deze beschermers van LeMieux. Had eerder de brushing boots maar die waren na 4 jaar intensief gebruiken op.

Voordeel van deze is dat ze een iets verharde buitenkant hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:06

Welk type is dit van LM ?

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:50

zoedeloe schreef:
Vraagje, iemand ervaring met de Harry Horse breath beschermers in gebruik?

Ik heb ze vandaag binnengekregen maar vind ze redelijk slap aanvoelen en twijfel of ze wel voldoende bescherming bieden. Ze lijken mij wel heel luchtig wat echt een pluspunt is.

Gaat om deze beschermer
[ [url=m/wN6TVO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ze en gebruik ze voor buiten staan. Bevallen prima. Benen blijven gewoon koel eronder en bieden genoeg bescherming tegen aantikken. Dat ze wat flexibeler zijn vind ik juist prettig.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:48

Dat zijn ook mooie zeg van Lemieux! Vooral ook dat de voorkant net iets meer bescherming bied. B.V. balk aantikken.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:29

Het zijn de Motionflex