De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:10

Bedankt, dan worden die van BR hem niet.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:49

Ik ben opzoek naar peesbeschermers die een beetje snel drogen zodat ik ze meerdere dagen achter elkaar kan gebruiken.
Er zullen hier vast meer mensen zijn die momenteel rijden in een zwembad...

Zag zelf de compositi beschermers voorbij komen, maar vroeg me af of jullie andere aanraders / ervaringen hebben?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:01

Ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zocht.. ik had beschermers van HH met gaatjes maar 1 of ander manier zijn ze weg...

Toch wil ik graag een paar beschermers met een harde schaal. Die om korte haflinger benen past.. heeft iemand de tip? Lemieux pas helaas niet.. klittenband is net paar cm te kort..

iemand ervaring met deze?

https://www.agradi.nl/arma-peesbescherm ... -zwart.htm

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:55

Annenas schreef:
Ik ben opzoek naar peesbeschermers die een beetje snel drogen zodat ik ze meerdere dagen achter elkaar kan gebruiken.
Er zullen hier vast meer mensen zijn die momenteel rijden in een zwembad...

Zag zelf de compositi beschermers voorbij komen, maar vroeg me af of jullie andere aanraders / ervaringen hebben?


Ik heb sinds kort een paar beschermers van horze, onderstaande:

https://www.horze.nl/beenbeschermers/ho ... l#color=BL

Lijkt op de productfoto's niet zo'n mooie pasvorm te hebben maar in het echt vallen ze erg mooi.
Deze nemen helemaal geen water op en drogen enorm snel. Zit ook een harde plaat in aan de achterkant dus beschermd even wat beter. De voering is een soort van rubber? Is niet heel zacht maar veroorzaakt geen schuurplekken iig en zakken helemaal niet af daardoor, en nemen dus geen water op. Over de luchtigheid redelijk tevreden, kan altijd beter maar geen zweetbenen oid.
Ik heb ook de compositi maar ben er niet heel enthousiast over en gebruik ze weinig. Zijn niet zo prettig in gebruik (onhandig/dubbel klitteband en smal klitteband waardoor ik snel het gevoel krijg dat ze niet fijn zitten of knellen) en komt snel modder en zand tussen wat kan gaan schuren. Het dubbele klitteband blijft lang nat waardoor ze niet erg snel drogen, veel trager dan bovengenoemde beschermers van Horze.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:54

Vandaag met Zandona cross beschermers over strand en door de zee gegaan, toen ik op stal was waren ze alleen nog wat vochtig. Zijn echt top dingen, passen ook echt prachtig. Denk dat qua zwembaden je sowieso snel op cross uit komt, die Zijn er op berekend immers (PE’s zie je zB veel)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:24

Kan iemand mij helpen?
Mijn paard krijgt van de gewone BR peeskappen nu toch wondjes op de kogel. Waar van, geen idee... De kappen zijn schoon en er zit niks dubbel ofzo.
Welke peeskappen zouden voor haar geschikt zijn? Ik zat nu te kijken naar de Le mieux mesh flextrainers, zou dit wat zijn?
En dan gewoon maat M voor de voorbenen? (paard is 1.65 m normaal gebouwd, BR peeskappen zitten goed qua maatvoering)

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:42


Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:33

Ik denk eraan de le mieux mesh te kopen om een schiefel wat bescherming te geven met balkjes draven etc. Heb deze even van een stalgenootje geprobeerd.

Weet iemand of de mesh en proshell hetzelfde vallen qua maat?
En vinden jullie ze goed of toch net te hoog? Ze zouden misschien nog een tikje omlaag kunnen.

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:12

Welke maat is dat?
Ik heb de mesh maat M (voor) en L (achter) bij mijn PRE van 161 met redelijk groffe benen.
Ben wel super super tevreden! Op onderstaande foto zijn ze alweer 3 jaar, gaan ook gewoon in de wasmachine.

Afbeelding

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:51

Dit is L, M paste echt niet, daar hied ik 2cm tussen.

Zou jij misschien de L kunnen opmeten voor mij van de mesh?

De hoogte (achterkant) en de omtrek in t midden, aan de binnenkant gemeten? Dan kan ik dat vergelijken met deze van mijn stalgenootje.

Zien er top uit bij jou, net wat lager maar ze passen wel mooi dicht ook!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:05


Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:28

Ik heb L voor mijn paard van 1,65 met normaal beenwerk.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:20

Meld me ook maar even hier. Ik zoek voor onze ruin met hele kleine pootjes maar pony/cob goede beschermers voor achter.
Hij trapt zich constant open achterkant kogel net naast zijn spoor. Beide benen. Hij heeft er verschrikkelijk veel last van ene kogel is nu ook warm en licht gezwollen. (uiteraard neem ik hier actie op).
Ben nu al 2 weken aan het tobben ermee. Staat voorlopig in schone stal met stal bandages of stal beschermers van BOT (paddock te nat en vol bacteriën) met rijden met goede onderlappen en werkbandages, echter zijn ze benen zo gevoelig dat hij bij 1x aantikken direct paar passen onregelmatig is. Zonder bescherming en met aantikken gaat die op 3 benen verder.

Ik ben dus opzoek naar bescherming welke echt stevig is en schokken opvangt, goed rondom sluit bij de kogel (hoeven dus geen hoge beschermers persee te zijn). En niet onbelangrijk luchtig ivm vele kilometers buiten.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:52


Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:20


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 13:18

fransje23 schreef:
pol013 schreef:


Schuren die echt niet?

Mijn paard heeft nu kale plek op haar kogel van de Le mieux brush boots mesh. -O-
Maat is goed, benen zijn schoon maar toch schuurt het.


Nee hier echt niet. En toch wel wat paarden met gevoelige huidjes

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 13:22

Muze schreef:
Kent iemand deze?
Ademt dit nog wel of niet?

https://www.equilibriumproducts.com/pro ... ork-wraps/


Ik ken ze niet, maar als ik ze zo zie dan lijkt het me niet echt bescherming geven. Heel dun, en als je iets wil wat bescherming kan geven tegen strijken of aantikken dan zou ik voor een ander gaan. Ik heb de open fronted van equilibrium en die zijn heel licht, luchtig maar wel stevig genoeg om echt een tik op te kunnen vangen.

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:11

Ik zat allemaal ervaringen te lezen en zoek lichte, luchtige peesbeschermers en onderstaande vielen op. Heel interessant.

MariekeS_ schreef:
Zoals gezegd ter vergelijking nog de Equilibrium Tri-Zone All Sport Boots. Deze zijn het 'oude' model: rondom gesloten, hebben geen elastiek en geen leer aan de achterkant.
Pasvorm is iets minder mooi gevormd dan de open-fronted vind ik.

Deze zijn maat L en kunnen ook voor de voorbenen gebruikt worden. Ik heb ze alleen voor de achterbenen.

[ [url=m/ToC3TY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ter vergelijking naast maat L Achterbenen van LeMieux.
[ [url=m/V5B8FF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het setje compleet, super blij mee!
[ [url=m/3zFDdN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar je hebt dus om de voorbenen de trizone open front boots en om de achterbenen de all sports boots?
Waarom niet gekozen voor dezelfde om voor en achterbenen als ik vragen mag?
En hoe vallen de maten, ik zelf zoek zoiets voor een e pony die altijd wel maat cob heeft.

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:12

@xladyx, ik keek ook naar die beschermers van horze maar idd door foto's denk ik nee, is het niet.
Maar jij bent positief en tevreden?

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:36

StalMelyn schreef:
Ik zat allemaal ervaringen te lezen en zoek lichte, luchtige peesbeschermers en onderstaande vielen op. Heel interessant.

MariekeS_ schreef:
Zoals gezegd ter vergelijking nog de Equilibrium Tri-Zone All Sport Boots. Deze zijn het 'oude' model: rondom gesloten, hebben geen elastiek en geen leer aan de achterkant.
Pasvorm is iets minder mooi gevormd dan de open-fronted vind ik.

Deze zijn maat L en kunnen ook voor de voorbenen gebruikt worden. Ik heb ze alleen voor de achterbenen.

[ [url=m/ToC3TY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ter vergelijking naast maat L Achterbenen van LeMieux.
[ [url=m/V5B8FF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het setje compleet, super blij mee!
[ [url=m/3zFDdN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar je hebt dus om de voorbenen de trizone open front boots en om de achterbenen de all sports boots?
Waarom niet gekozen voor dezelfde om voor en achterbenen als ik vragen mag?
En hoe vallen de maten, ik zelf zoek zoiets voor een e pony die altijd wel maat cob heeft.


Ze heeft hele smalle fijne beentjes, dus ik vond het oudere rondom model te grof voor de voorbenen, maar de extra bescherming aan de achterbenen wel fijn.

Ik heb het idee dat ze iets korter vallen dan andere beschermers en minder geschikt zijn voor grof beenwerk. Maar wellicht kunnen anderen daar meer over zeggen (er zijn op sommige sites wel maattabellen te vinden)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:02

Zo jammer dat de nieuwe Equilibrium open front niet verkrijgbaar is in bruin .

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:40

StalMelyn schreef:
@xladyx, ik keek ook naar die beschermers van horze maar idd door foto's denk ik nee, is het niet.
Maar jij bent positief en tevreden?


Over pasvorm en snel drogen heel tevreden! Qua luchtigheid zijn er betere, maar ik heb een paard welke heel erg snel opwarmt onder beschermers sowieso (zweet zelfs onder de randen en klitteband van de compositi) dus niet zo'n goed voorbeeld. Vindt het hele fijne stevige dagelijkse beschermers voor in een natte bak in de winter iig. Zal er eens foto's van maken hoe ze vallen want dat is echt veel beter dan de productfoto's!

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:21

Marieke en xlady, bedankt voor de reacties. Ik twijfel op dit moment tussen die van jullie 2. Xlady, als je foto's hebt gemaakt, zie ze graag!

Ik zoek beschermers voor dagelijks gebruik. Liever gebruik ik ze niet maar mijn ruin heeft echt beschermers nodig.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:17

carika schreef:
Zo jammer dat de nieuwe Equilibrium open front niet verkrijgbaar is in bruin .


Vind ik ook jammer ja! Twijfel om nu toch de zwarte te bestellen voor dagelijkse training. M’n veredus drogen echt te langzaam helaas.

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:28

Hi! Mag ik me hier melden? Ik werd doorverwezen naar dit topic. Ik heb een kwpn merrie met relatief korte, niet dikke, benen en een super gevoelige huid voor wondjes en witte haren die zich zo nu en dan tikt dus ik wil graag rondom met beschermers rijden. Ik heb zelf ongeveer 5 paar BR air tech die haar perfect passen, waar ze geen wondjes van krijgt en waar ze zelfs in de zomer nooit bezweet onder vandaan komt. Veel peesbeschermers zijn te lang in maat full en maat cob is dan net te klein in de omtrek.

Echter nu is het zo dat we alleen een buitenbak hebben die dus regelmatig blank staat. Vieze beschermers vind ik niet erg maar zit met het probleem dat ze dus niet willen opdrogen. Ze blijven dagenlang nat. Ik ben op zoek naar iets dat geen water opneemt en zich makkelijk laat schoonmaken.

Heb nu de arma cross beschermers voor de voorbenen besteld maar vraag me af of dat niet een beetje lomp geschut is voor alleen in de bak rijden.

Het lastige vind ik wel dat ik geen groot budget heb. Iemand tips?

Ik zag een paar equilibrium op mp maat m. Zou dat passen? Klinkt klein. Staat dat gelijk aan maat cob?