De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:54

StalMelyn schreef:
Marieke en xlady, bedankt voor de reacties. Ik twijfel op dit moment tussen die van jullie 2. Xlady, als je foto's hebt gemaakt, zie ze graag!

Ik zoek beschermers voor dagelijks gebruik. Liever gebruik ik ze niet maar mijn ruin heeft echt beschermers nodig.


Hierbij van de horze impact flexi! Hoop dat ze duidelijk zijn, paard had wat vieze benen, iets met storm en natte paddocks, excuus :D dit is maat L, paard heeft een normale "full" maat voor beschermers.

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:13

Super, dankjewel!
Heel mooi dat er geen overlap in stof zit maar precies mooi aansluit.
Wel lijken ze nog erg stijf/recht qua vorm. Doet me toch twijfelen.

Ik denk dat ik voor de Tri-Zone impact boots ga voor de voorbenen voor net wat meer bescherming tegen aantikken en de Tri-Zone all sports voor de achterbenen.

Enige wat ik echt niet kan vinden zijn springschoenen. Ze draaien altijd, ook die met die knobbels van achter. Weten jullie daar wat voor?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 10:09

pluisje88 schreef:
Hi! Mag ik me hier melden? Ik werd doorverwezen naar dit topic. Ik heb een kwpn merrie met relatief korte, niet dikke, benen en een super gevoelige huid voor wondjes en witte haren die zich zo nu en dan tikt dus ik wil graag rondom met beschermers rijden. Ik heb zelf ongeveer 5 paar BR air tech die haar perfect passen, waar ze geen wondjes van krijgt en waar ze zelfs in de zomer nooit bezweet onder vandaan komt. Veel peesbeschermers zijn te lang in maat full en maat cob is dan net te klein in de omtrek.

Echter nu is het zo dat we alleen een buitenbak hebben die dus regelmatig blank staat. Vieze beschermers vind ik niet erg maar zit met het probleem dat ze dus niet willen opdrogen. Ze blijven dagenlang nat. Ik ben op zoek naar iets dat geen water opneemt en zich makkelijk laat schoonmaken.

Heb nu de arma cross beschermers voor de voorbenen besteld maar vraag me af of dat niet een beetje lomp geschut is voor alleen in de bak rijden.

Het lastige vind ik wel dat ik geen groot budget heb. Iemand tips?

Ik zag een paar equilibrium op mp maat m. Zou dat passen? Klinkt klein. Staat dat gelijk aan maat cob?


Je zou eens moeten kijken bij equilibrium zelf, volgens mij zijn er op de website maattabellen te vinden. Ik heb de set in maat L, perfect voor mijn kwpn'ers, maar te groot voor mijn PRE van 1.58. Dus je hebt zomaar kans dat M prima past

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:25

Thanks. Ga ik doen. Heb een mooie aanbieding gezien voor de all sport (ruim 20,- goedkoper per paar dan de open front). Zijn die geschikt voor rondom of is dit niet aan te raden?

Vanavond de arma crossbeschermers passen. Maar zit toch nog te twijfelen ten opzichte van de genoemde beschermers. Hoe luchtiger hoe beter wat mij betreft...

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:41

pluisje88 schreef:
Thanks. Ga ik doen. Heb een mooie aanbieding gezien voor de all sport (ruim 20,- goedkoper per paar dan de open front). Zijn die geschikt voor rondom of is dit niet aan te raden?

Vanavond de arma crossbeschermers passen. Maar zit toch nog te twijfelen ten opzichte van de genoemde beschermers. Hoe luchtiger hoe beter wat mij betreft...



Ik zat ook te overwegen om de all Sports rondom te kopen. Dat moet wel kunnen. Waar heb je de aanbieding gezien? :o

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:04

Ik ben ook zeer benieuwd waar ze in de aanbieding zijn :D

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:31

Ik heb de gesloten voorkant in maat M, achter weet ik dat hij L nodig heeft. Met name achter beste benen (kwpn van 1.71).

Ik wil stiekem nog wel graag de open fronted halen maar las ergens dat de nieuwe pasvorm wat anders is? Smaller gesneden oid?

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:48

Ik twijfel heel erg over de maat. Aangezien retouren lastig is naar het buitenland. Ze heeft maat full maar korte benen. Veel van de standaard full zijn te lang voor mijn paard. Maat cob is veelal net te smal in de omtrek.

De br air tech in maat full passen perfect. Alleen als ik deze opmeet in vergelijking met de maattabel dan word ik er nog niet meer wijs uit...

Wat zou ik nodig hebben? Voor m achter L? Of voor L achter xl? Ik neig naar dat eerste maar zou balen als ze niet blijken te passen

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:57

Gewoon de maattabel aanhouden en je paard meten ipv je huidige peesjes :)
Zou je nog met ons willen delen waar de korting is? :o

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:04

pluisje88 schreef:
Ik twijfel heel erg over de maat. Aangezien retouren lastig is naar het buitenland. Ze heeft maat full maar korte benen. Veel van de standaard full zijn te lang voor mijn paard. Maat cob is veelal net te smal in de omtrek.

De br air tech in maat full passen perfect. Alleen als ik deze opmeet in vergelijking met de maattabel dan word ik er nog niet meer wijs uit...

Wat zou ik nodig hebben? Voor m achter L? Of voor L achter xl? Ik neig naar dat eerste maar zou balen als ze niet blijken te passen



Je hebt ook medium wide, die zou ik in jou geval kiezen.
Ik ga er denk ik ook voor. Ik heb nu veredus maat m maar die zijn net wat te krap en ook wat kort. L is denk ik al te lang. Of ik bestel eerst alleen L en als die voor passen bestel ik daarnaar ook voor achter. Als ze te lang zijn bestel ik m voor de voorbenen. Even zien of dat uit kan met de verzendkosten.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:46

Ik heb net precies haar benen opgemeten en voor kom ik op m uit, achter op xl. Is dat niet gek dat er zo veel verschil in zit?

Ik heb nog eens gekeken en de min van L zit erg dicht bij de Max van m dus ik ga voor l voor voor en xl voor achter denk ik maar.. op hoop van zegen. Vind die maten altijd zo lastig!

Arma cross beschermers die ik besteld had net gepast maar dat vind ik ook niks dus die gaan ook terug

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:51

Annenas schreef:
Gewoon de maattabel aanhouden en je paard meten ipv je huidige peesjes :)
Zou je nog met ons willen delen waar de korting is? :o

Pluisje88, lees je er telkens overheen? Ik ben ook wel benieuwd op welke site je besteld.

Ik heb s voor voor nodig en m voor achter. Ook net opgemeten.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:59

StalMelyn schreef:
Pluisje88, lees je er telkens overheen? Ik ben ook wel benieuwd op welke site je besteld.


Zo zeg lekker gepikeerd. Ik heb vanmorgen wat pbs verstuurd met de link. Daarna was ik gewoon aan het werk tot zonet. Site heeft nu storing dus kan de link niet kopiëren. Zal hem hier plaatsen zodra dat lukt

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:35


StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:56

Ik denk dat je het anders opvat dan bedoeld want bedoelde het helemaal niet verkeerd. Ik zit altijd via mobiel op bokt en mis dan ook wel eens wat.
En ja, ben direct en dat komt dan wel eens verkeerd over maar zo bedoelde ik het echt niet. Sorry.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:49

fiets. Had de peesjes besteld maar mijn pakket is kwijtgeraakt. Ze kunnen geen nieuwe opsturen want ze zijn op. Bagger :(

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:57

Kunnen jullie mij helpen kwa maatvoering?

Ik heb de Harry's horse Grand prix elite besteld in full. Maar deze waren veel te groot. Ondanks dat mijn paard altijd full draagt en zeker 165 meet.

Hoe valt de le mieux snug boots pro maat m? Als ik namelijk de maten vergelijk in de tabellen zou die nog groter moeten zijn dat de Harry's horse....

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:58

pluisje88 schreef:
fiets. Had de peesjes besteld maar mijn pakket is kwijtgeraakt. Ze kunnen geen nieuwe opsturen want ze zijn op. Bagger :(



Dat is balen zeg. Heb ik toevallig ook gehad met een paar die uit Engeland kwamen. Ik kon wel nieuwe opgestuurd krijgen en de oorspronkelijk werden 3 maanden later ineens bezorgd :+ heb ze wel netjes teruggestuurd.

Ik had de mijne hier vandaan. Super service dus en zie dat zowel de open als de all sports ook in de aanbieding zijn:
https://www.onlineforequine.co.uk/catal ... ium/page/2

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:04

MariekeS_ schreef:
pluisje88 schreef:
fiets. Had de peesjes besteld maar mijn pakket is kwijtgeraakt. Ze kunnen geen nieuwe opsturen want ze zijn op. Bagger :(



Dat is balen zeg. Heb ik toevallig ook gehad met een paar die uit Engeland kwamen. Ik kon wel nieuwe opgestuurd krijgen en de oorspronkelijk werden 3 maanden later ineens bezorgd :+ heb ze wel netjes teruggestuurd.

Ik had de mijne hier vandaan. Super service dus en zie dat zowel de open als de all sports ook in de aanbieding zijn:
https://www.onlineforequine.co.uk/catal ... ium/page/2


Ja zag ik ook. Had ze bijna besteld maar de site weggeklikt. Voor 114,- pond besteld en dan komt er nog 15 pond aan verzendkosten bij. Die verzendkosten vind ik toch wel een dealbreaker hoor moet ik zeggen...

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:29

Ja begrijp ik. Ik kon toen niks vinden wat goedkoper uitviel qua verzendkosten en in NL was er gewoon niks. Dus heb me over dat principe heen gezet :') maar het is inderdaad wel extreem veel.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:34

MariekeS_ schreef:
Ja begrijp ik. Ik kon toen niks vinden wat goedkoper uitviel qua verzendkosten en in NL was er gewoon niks. Dus heb me over dat principe heen gezet :') maar het is inderdaad wel extreem veel.


Oké toch besteld -O- ze zijn overal uitverkocht. Hopen dat ze snel aankomen. Bijna 20,- verzendkosten is echt van de pot gerukt. Maar ja ;) dan nog niet echt duurder uit dan in nl.

Maat L en Xl all sport en maar horse open fronted. Hopen dat er iets van past. En hopen dat dat andere bedrijf snel het geld terugstort. Duur geintje wel ;)

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:41

pluisje88 schreef:
MariekeS_ schreef:
Ja begrijp ik. Ik kon toen niks vinden wat goedkoper uitviel qua verzendkosten en in NL was er gewoon niks. Dus heb me over dat principe heen gezet :') maar het is inderdaad wel extreem veel.


Oké toch besteld -O- ze zijn overal uitverkocht. Hopen dat ze snel aankomen. Bijna 20,- verzendkosten is echt van de pot gerukt. Maar ja ;) dan nog niet echt duurder uit dan in nl.

Maat L en Xl all sport en maar horse open fronted. Hopen dat er iets van past. En hopen dat dat andere bedrijf snel het geld terugstort. Duur geintje wel ;)


:(:) :D
Die afweging had ik ook gemaakt..het is alsnog goedkoper dan de paar die ik hier kon vinden of bijvoorbeeld een set Snugboots van LeMieux...

Mijn ervaring met OfE was echt top. 2e setje had ik binnen 4 dagen in huis geloof ik en ik kreeg de verzendkosten van het terugsturen van het verloren pakketje gelijk teruggestort.

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:37

MariekeS_ schreef:
pluisje88 schreef:
fiets. Had de peesjes besteld maar mijn pakket is kwijtgeraakt. Ze kunnen geen nieuwe opsturen want ze zijn op. Bagger :(



Dat is balen zeg. Heb ik toevallig ook gehad met een paar die uit Engeland kwamen. Ik kon wel nieuwe opgestuurd krijgen en de oorspronkelijk werden 3 maanden later ineens bezorgd :+ heb ze wel netjes teruggestuurd.

Ik had de mijne hier vandaan. Super service dus en zie dat zowel de open als de all sports ook in de aanbieding zijn:
https://www.onlineforequine.co.uk/catal ... ium/page/2


Wil de impact boots bestellen van 64.95 voor 49.99 Maar zodra ik de maat invul springt deze terug naar 64.95 -O-

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:41

pluisje88 schreef:
fiets. Had de peesjes besteld maar mijn pakket is kwijtgeraakt. Ze kunnen geen nieuwe opsturen want ze zijn op. Bagger :(


Neeee, wat balen. Zodra je besteld kijk je er al zo naar uit.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:30

Bij mij zat er inderdaad ook verschil in de prijs per maat