Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 161 van de 177 [ 4425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 177  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De ultieme peesbeschermers?

 
Profiel   

DenieesB schreef
SuperZodiaX schreef
Ik gebruik ook nog steeds de equilibrium open fronted, wel de "new" versie. Ideaal. Drogen snel, ademen goed, geen schuurplekjes, heel licht.
Voor de achterbenen dezelfde maar dan in strijklapvorm, ook super tevreden over


Ik heb gisteren even opgemeten welke maat ik nodig heb maar ik ben er nog niet helemaal uit.

M omtrek been 20-22 cm / lengte 21 cm
L omtrek been 22-24 cm / lengte 22,5 cm

Mijn paard:
Omtrek been 21 cm / lengte 24 cm

Qua lengte zal L dus zeker mooier zijn, maar zijn deze dan echt te wijd?
Hoe is jullie ervaring daarin? Het is toch klittenband? Zal L dan te wijd zijn en M echt nodig?

Ik heb de heeeele oude van Equilibrium liggen, deze hebben een lengte van 23 cm en zijn al aan de korte kant. Zal haar beenlengte dus niet helemaal correct hebben gemeten haha.


Ja het is echt klitteband en open aan de voorzijde dus er is wel wat ruimte hoor. Mijn Kwpn'ers van 168 en 172 passen de L prima. Voor mijn PRE van 159 zijn ze te lang.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:06 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:07 



 
Profiel   

Mijn haflinger heeft maat L, die zouden iets langer mogen zijn, maar rondom zitten ze gewoon goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:07 



 
Profiel   

goldyc schreef
annelinnie schreef
Zo ik ben er weer! Ik heb wat ontdekt! Na alle lovende woorden over de Le mieux Snug boots vond ik het tijd voor een test. Links een witte snug boot, rechts mijn vijf jaar oude zandona bescherming met magneetje..

Jullie mogen raden na afloop.. Ik had het nooit gedacht! Zandona kurkdroog en nauwelijks warm, de Snug boot binnenin gewoon nat van zweet en het been opmerkelijk warmer dan de zandona.. Oei oei! Die Snug boots komen er niet voor mijn pees patientje... :')


uit nieuwsgierigheid; welke zandona beschermer heb je dan? Ze hebben best veel modellen, zie ik

Spenk schreef
Had je de nieuwe of oude versie?


Oh oh, sorry! Tijden niet online geweest!

Ik had voor de test mijn Zandona met magneet: Carbon air balance! Ik heb ze al zeker 5 jaar dus de oude denk ik ;)

Helaas helaas zijn mijne nu verdwenen en ik ben zelfs bang dat ze gejat zijn.. :( Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe. De vraag.. Ga ik weer voor Zandona of ga ik PE Airtechnology uitproberen..

Ik ben nog een beetje aan het zoeken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:51 



 
Profiel   

DenieesB schreef
pol013 schreef
Ik heb deze. En voor heavy duty werk zoals crossen vind ik ze super. Maar voor gewoon dagelijks werk vind ik ze veel te veel afgesloten en warm.

Dus voor alles behalve crossen gebruik ik die van compositie of die van equilibrium. De meningen verschillen daar over zoals je ziet. Maar ik vind dat echt genoeg bescherming.

https://www.all-eventing.com/product/20 ... ndon-boots
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041


Vraagje, welke zijn het fijnste van die 2?
Zal zijn voor normaal springwerk en buitenritjes.
Wilde eerst de LeMieux brushing boots daarvoor aanschaffen, maar deze blijken beiden luchtiger.


Die van compositie zijn verreweg het luchtigste. en zijn zeker koeler dan de brushing boots.
Voor een paard met wat kortere pootjes zijn de equilibriums mooi. De open fronted vallen iets kort dan de allsportboots.
Voor mijn andere paard gebruik ik de compositie verreweg het meest. Nemen 0 vocht op en worden niet 'vies'.

Maar beide zijn prima beschermers. Ik gebruik beide al jaren en wil niks anders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:37 



 
Profiel   

pol013 hebben jouw paarden grof beenwerk? Ik zit te kijken naar die Compositi beschermers, maar mijn paard is een kruising Shire met nogal grove kogels en ik ben bang dat de Compositi te krap zijn rond de kogel. Lemieux Snug Boots vallen bijv. om zijn been prima, maar zijn wel wat krap aan de kogel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:59 



 
Profiel   

Ik kom even het topic binnenvallen. Heb al e.e.a doorgelezen maar wil graag nog wat meer advies.

Mijn paard heeft een schiefel aan zijn voorbeen, binnenkant net onder zn knie. Ik reed/longeer etc altijd met BR peesbeschermers model Event of de PRO MAX. Echter ben ik nu opzoek naar een ander model erbij (zachter) om de schiefel voldoende te beschermen. De PRO max zijn al wat ouders en vallen precies mooi over de schiefel heen. Het event model vind ik te hard en valt precies op de schiefel dus die gaan de deur uit.



Nu is mijn oog gevallen op aantal beschermers;

- Lemieux mesh; https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 13498.html
- BR Ruben ; https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 22187.html
- QHP ; https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 13574.html

Welke zouden jullie adviseren en tot slot, welke maat?
Ik heb van de Event altijd maat COB gehad en van de pro max maat S. betreft een E pony van 1.53.

Meerdere modellen mag ook want heb liever ruime keuze/reserve ivm dressuur en buitenritten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:22 



 
Profiel   

Vanillia schreef
pol013 hebben jouw paarden grof beenwerk? Ik zit te kijken naar die Compositi beschermers, maar mijn paard is een kruising Shire met nogal grove kogels en ik ben bang dat de Compositi te krap zijn rond de kogel. Lemieux Snug Boots vallen bijv. om zijn been prima, maar zijn wel wat krap aan de kogel.


Heb 2 verschillende types. 1 Met normaal/fijn en 1 met grover (maar korter) beenwerk.
Ik zou de pasvorm vergelijken met gewone BR/eskadron peesjes denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 10:44 



 
Profiel   

pol013 schreef
pol013 schreef
Ik heb deze. En voor heavy duty werk zoals crossen vind ik ze super. Maar voor gewoon dagelijks werk vind ik ze veel te veel afgesloten en warm.

Dus voor alles behalve crossen gebruik ik die van compositie of die van equilibrium. De meningen verschillen daar over zoals je ziet. Maar ik vind dat echt genoeg bescherming.

https://www.all-eventing.com/product/20 ... ndon-boots
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041
------

Vraagje, welke zijn het fijnste van die 2?
Zal zijn voor normaal springwerk en buitenritjes.
Wilde eerst de LeMieux brushing boots daarvoor aanschaffen, maar deze blijken beiden luchtiger.


Die van compositie zijn verreweg het luchtigste. en zijn zeker koeler dan de brushing boots.
Voor een paard met wat kortere pootjes zijn de equilibriums mooi. De open fronted vallen iets kort dan de allsportboots.
Voor mijn andere paard gebruik ik de compositie verreweg het meest. Nemen 0 vocht op en worden niet 'vies'.

Maar beide zijn prima beschermers. Ik gebruik beide al jaren en wil niks anders meer.


Heb inmiddels de compositie kunnen scoren op MP voor een leuke prijs :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:19 



 
Profiel   

Ik heb ook vorige week de compositi via marktplaats kunnen kopen. En vind ze echt super! Ik had ze veel eerder moeten kopen. Ik dacht dat het redelijk harde beschermers waren, maar ze zijn heel soepel en zacht. Dus ook eens geen schuurplekken.
[ img ]

Heb ze voor een paard van 1.80m met redelijk smalle lange benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:36 



 
Profiel   

Dat viel mij dus ook op, dat ze zo soepel maar toch stevig zijn! Heel fijn vind ik ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:57 



 
Profiel   

*\o/* weer meer enthousiaste gebruikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 08:31 



 
Profiel   

Ik zal hier nog even een update geven van mijn keuze, mede dankzij dit topic heb ik gekozen voor de Equilibrium Trizone Allsports beschermers.

Wat een topbeschermers zijn dat! Heel luchtig, zacht en makkelijk te onderhouden. Heb een set voor de voorbenen in maat Large en voor de achterbenen in maat Extra Large voor mijn KWPN'er van 1.74m. Passen heel netjes. Mijn paard heeft een schiefeltje en daar irriteren ze niet op.

Sinds ik deze beschermers heb, laat ik alle andere kappen liggen. Ook in het bos, met modder, blijven ze goed zitten en je spuit ze af en ze zijn schoon en snel weer droog.

Hier komt er zeker nog een set bij.

Enige minpuntje; mijn paard strijkt achter (heeft geen ijzers om) en het randje wat om de beschermers zit, zeg maar de zoom, is al gesleten. Ik denk dat ik daar nog bij de schoenmaker een stukje kevlar op laat zetten t.z.t. (er even van uitgaande dat ik dat los kan vinden). Nu heeft mijn paard dit met alle beschermers, zowel de simpele neopreen met harde schaal, als de duurdere Premier Equine beschermers, dus voor mij geen uitzondering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 09:29 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Welke heb jij voor achter? Ik heb deze en die blijven top bij mijn paarden die strijken. Gebruik ze nu een jaar al.

meiske1577 schreef
Ik zal hier nog even een update geven van mijn keuze, mede dankzij dit topic heb ik gekozen voor de Equilibrium Trizone Allsports beschermers.

Wat een topbeschermers zijn dat! Heel luchtig, zacht en makkelijk te onderhouden. Heb een set voor de voorbenen in maat Large en voor de achterbenen in maat Extra Large voor mijn KWPN'er van 1.74m. Passen heel netjes. Mijn paard heeft een schiefeltje en daar irriteren ze niet op.

Sinds ik deze beschermers heb, laat ik alle andere kappen liggen. Ook in het bos, met modder, blijven ze goed zitten en je spuit ze af en ze zijn schoon en snel weer droog.

Hier komt er zeker nog een set bij.

Enige minpuntje; mijn paard strijkt achter (heeft geen ijzers om) en het randje wat om de beschermers zit, zeg maar de zoom, is al gesleten. Ik denk dat ik daar nog bij de schoenmaker een stukje kevlar op laat zetten t.z.t. (er even van uitgaande dat ik dat los kan vinden). Nu heeft mijn paard dit met alle beschermers, zowel de simpele neopreen met harde schaal, als de duurdere Premier Equine beschermers, dus voor mij geen uitzondering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:40 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
[ [url=m/ZFVoOb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QzOEWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke heb jij voor achter? Ik heb deze en die blijven top bij mijn paarden die strijken. Gebruik ze nu een jaar al.


Bedankt voor de tip! Ik heb voor zowel voor als achter, de “klassieke” all sports, dus achter en voor hetzelfde alleen 1 maat verschil. Vindt het in het bos wel fijn als zijn hele been beschermd is. Zal eens kijken voor thuis voor de kleinere achter kapjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:14 



 
Profiel   

Ik zie hier de compositi beschermers voorbij komen. Denken jullie dat die beschermers op een schiefel kunnen? Zijn ze daar zacht genoeg voor?

Mijn pony heeft helaas een flinke schiefel opgelopen. Haar been beschermers zitten nu eigenlijk allemaal niet zo best meer.. :(

Edit: Oh laat maar.. Alleen verkrijgbaar in Full overal -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:42 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Ik zie hier de compositi beschermers voorbij komen. Denken jullie dat die beschermers op een schiefel kunnen? Zijn ze daar zacht genoeg voor?

Mijn pony heeft helaas een flinke schiefel opgelopen. Haar been beschermers zitten nu eigenlijk allemaal niet zo best meer.. :(

Edit: Oh laat maar.. Alleen verkrijgbaar in Full overal -O-


Ze zijn er enkel in Full, maar moet zeggen dat die van mij normaal tussen cob en full zit en deze zitten super.

Heb gelezen dat je ze kleiner kunt knippen als het nodig is, heb daar alleen nog geen ervaringen van gelezen.

Waar zit de schiefel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 14:30 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Daphne__ schreef
Ik zie hier de compositi beschermers voorbij komen. Denken jullie dat die beschermers op een schiefel kunnen? Zijn ze daar zacht genoeg voor?

Mijn pony heeft helaas een flinke schiefel opgelopen. Haar been beschermers zitten nu eigenlijk allemaal niet zo best meer.. :(

Edit: Oh laat maar.. Alleen verkrijgbaar in Full overal -O-


Ze zijn er enkel in Full, maar moet zeggen dat die van mij normaal tussen cob en full zit en deze zitten super.

Heb gelezen dat je ze kleiner kunt knippen als het nodig is, heb daar alleen nog geen ervaringen van gelezen.

Waar zit de schiefel?


Oh dat zou dan nog te proberen zijn! Ze heeft nu pony/COB, ligt een beetje aan het merk.

Haar schiefel zit aan de buitenkant aan de bovenkant van het onderbeen.

Rot plek -O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:04 



 
Profiel   

Ik heb al veel gelezen in dit topic en twijfel nog tussen verschillende beenbescherming. Ik neig het meeste naar de LeMieux Mesh boots maar ik vind het leer niet mooi en betwijfel ook of dat genoeg ademt.

Heeft iemand ervaring met deze beschermers?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10043

en deze?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:31 



 
Profiel   

Ik ben gek op de snug boots van Lemieux,ademen goed, beschermen goed en hebben een super fijne sluiting

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:24 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik heb al veel gelezen in dit topic en twijfel nog tussen verschillende beenbescherming. Ik neig het meeste naar de LeMieux Mesh boots maar ik vind het leer niet mooi en betwijfel ook of dat genoeg ademt.

Heeft iemand ervaring met deze beschermers?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10043

en deze?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041


Ik heb zelf de lemieux mesh boots en heb vanmorgen toevallig die busse in de hand gehad. Ben erg tevreden over de lemieux, heb ze nu 2 jaar en nog nergens kapot. Ze ademen ook relatief goed (ik denk dat elke beschermer zweet, maar deze duidelijk minder dan de 'gewone' peeskappen). De busse vond ik veel stugger, wat ruwer en lomper afgewerkt zegmaar.
De eskadron ken ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:33 



 
Profiel   

Floran schreef
Ketly schreef
Ik heb al veel gelezen in dit topic en twijfel nog tussen verschillende beenbescherming. Ik neig het meeste naar de LeMieux Mesh boots maar ik vind het leer niet mooi en betwijfel ook of dat genoeg ademt.

Heeft iemand ervaring met deze beschermers?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10043

en deze?
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041


Ik heb zelf de lemieux mesh boots en heb vanmorgen toevallig die busse in de hand gehad. Ben erg tevreden over de lemieux, heb ze nu 2 jaar en nog nergens kapot. Ze ademen ook relatief goed (ik denk dat elke beschermer zweet, maar deze duidelijk minder dan de 'gewone' peeskappen). De busse vond ik veel stugger, wat ruwer en lomper afgewerkt zegmaar.
De eskadron ken ik niet.


Ik heb jouwe even teruggezocht maar daar vind ik ze dan wel weer onwijs mooi <3 Het gaat bij mij om een fries met vrij grove benen, zou ik dan L en XL moeten bestellen? Of gaat dat alleen om de lengte?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:04 



 
Profiel   

Poeh lastig in te schatten hoor. Mijn M past mooi qua omvang om mijn kwpn van 1.74 met dunne beentjes maar zouden langer mogen zijn. Op mijn grove pony van 1.46 zitten ze als gegoten. Volgens mij heeft lemieux wel ergens de afmetingen staan. Ik kan me voorstellen dat je met L wel uitkomt,mocht je achter ook willen dan die zeker xl

Edit. Heb je misschien andere beschermers waarvan je weet dat die goed zitten en welke maat het zijn? De lemieux's komen aardig overeen met de normale maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:24 



 
Profiel   

Even een kleine schop voor dit topic... Ik heb de laatste pagina's terug gelezen en twijfel tussen de Equilibrium tri-zone, Zandona en PE air-cooler beschermers.
Buitenritjes doe ik zonder bescherming maar een klein sprongetje staat wel op de planning en dan wil ik graag bescherming aandoen. Sowieso een ademende, niet zwetende beschermer die geen vocht opneemt.
Welke kies ik het beste? En ook achter bescherming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:52 



 
Profiel   

Ik zou voor gewoon een sprongetje niet kiezen voor cross beschermers. Deze zijn vrijwel altijd minder luchtig dan beschermers die minder 'hoeven' te beschermen zegmaar. Ook is zo veel bescherming niet nodig voor gewoon sprongen.

Uit jouw lijstje zou ik zelf voor de Tri-zone kiezen, die zijn in elk geval luchtiger dan de PE. Ik heb zelf geen ervaring met Zandona.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 161 van de 177 [ 4425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 177  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen