De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:23


Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:26

Het is gewoon neopreen dus wordt ook warm...

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:21

Ik heb de gatusos air binnen. Wit dus en maat XL. Ze passen mijn paard in de hoogte nog net, maar hij heeft een kort pijpbeen (bij lemieux moet ik M hebben voor de hoogte, bij schofthoogte 1.72m). Ze zijn heel dik, zeker 6 mm over de hele beschermer op de smalste stukken. Je kunt ze nauwelijks indeuken met een vuistslag. Ik denk alleen wel dat het spul zelf niet ademend is. Het komt op mij wat zweterig over. Ik kan ze helaas niet al rijdend testen omdat de schiefel van mijn paard te ver naar voren zit om door de beschermer te worden bedekt dus ik moet ze helaas terugsturen.
Ik zal even kijken hoe ik hier foto’s kan toevoegen
Ze zijn overigens in spanje gemaakt

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:43

Niet laaiend enthousiast dus….bedoel je dat ze qua maat bijna te groot zijn voor je paard of bijna te klein? Dat het materiaal zelf niet ademt had ik overigens ook niet verwacht, dat is bij die compositi dingen ook niet, maar ze lijken mij wel goed luchtdoorlatend…
Hoop dat het lukt om de foto’s erop te krijgen en jammer dat ze voor jouw paard niet geschikt zijn

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:18

Pallatin schreef:
Niet laaiend enthousiast dus….bedoel je dat ze qua maat bijna te groot zijn voor je paard of bijna te klein? Dat het materiaal zelf niet ademt had ik overigens ook niet verwacht, dat is bij die compositi dingen ook niet, maar ze lijken mij wel goed luchtdoorlatend…
Hoop dat het lukt om de foto’s erop te krijgen en jammer dat ze voor jouw paard niet geschikt zijn


Ze zijn nog net niet te lang. Maar Zeker niet te groot in omvang. Ik weet niet waarom je denkt dat ik niet enthousiast ben; ik probeer een neutrale beschrijving te geven. Het lijken mij fijne beschermers en ik vind het vervelend om ze terug te sturen maar het doel was voor mij beschermen van de schiefel in de weide en gezien de beschermer de schiefel niet volledig bedekt werken deze voor mij helaas niet.

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:40

Ma_n0n schreef:
Pallatin schreef:
Niet laaiend enthousiast dus….bedoel je dat ze qua maat bijna te groot zijn voor je paard of bijna te klein? Dat het materiaal zelf niet ademt had ik overigens ook niet verwacht, dat is bij die compositi dingen ook niet, maar ze lijken mij wel goed luchtdoorlatend…
Hoop dat het lukt om de foto’s erop te krijgen en jammer dat ze voor jouw paard niet geschikt zijn


Ze zijn nog net niet te lang. Maar Zeker niet te groot in omvang. Ik weet niet waarom je denkt dat ik niet enthousiast ben; ik probeer een neutrale beschrijving te geven. Het lijken mij fijne beschermers en ik vind het vervelend om ze terug te sturen maar het doel was voor mij beschermen van de schiefel in de weide en gezien de beschermer de schiefel niet volledig bedekt werken deze voor mij helaas niet.


Neutraal is toch ook niet laaiend enthousiast :')? Maar zonder gekheid, het is platte tekst dus mijn indruk was dat je niet heel enthousiast was, sorry dat ik er naast zat.
Het is lastig te zien op de foto’s maar ik vind ze wat lang ogen, zou een paard wat ermee moet springen nog wel makkelijk de benen kunnen buigen? Had je ergens een maattabel gevonden? Ik vind de omschrijving omtrent de maten een beetje vaag….L voor normaal, XL voor grover beenwerk :?

Oh edit, ik zie nu wel een soort maattabel….maar hoelang de beschermers zelf zijn zie ik dan niet zo 123

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:05

Haha nee dan ben ik niet laaiend :+
Ik heb een meetlat er langs gelegd. Van het diepste punt thv kogel tot het hoogste punt (die precies onder het bot van de knie komt) is 26 cm
Mijn paard heeft beschermers nodig idealiter van 25cm en heeft dus echt een kort onderbeen. Mijn paard heeft verder normaal beenwerk en absoluut niet grof. Desondanks past de XL kwa voor achterwaarste omvang prima en ik zou dus ook geen L adviseren als ik het zo zie (deze komt minder ver naar voren , gevraagd bij la equistyle) voor paarden met normaal beenwerk; eerder met fijn beenwerk of een d-e pony.


Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:03

Wat top dat je ze hebt opgemeten, ik zal morgen eens opmeten hoe lang de gewone full peesjes van m’n paard zijn. Ik denk dat ik ze dan maar bestel als dat qua lengte overeenkomt…
Wat bedoel je met de zin ‘XL qua achterwaartse omvang’? Dat ze qua maat goed om de voorbenen passen? :D

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:16

Op de we site van la equi nog wat staat de maten!

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:22

Pallatin schreef:
Wat top dat je ze hebt opgemeten, ik zal morgen eens opmeten hoe lang de gewone full peesjes van m’n paard zijn. Ik denk dat ik ze dan maar bestel als dat qua lengte overeenkomt…
Wat bedoel je met de zin ‘XL qua achterwaartse omvang’? Dat ze qua maat goed om de voorbenen passen? :D


Voor- achterwaartse afmeting. Onderstaand getekende gedeelte.

Afbeelding

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:50

De compositie zijn er ook in wit: Die zijn meer open (en dunner). Maar dus minder zweterig.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:35

Hoe vallen die eigenlijk qua maat

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:55

Hier hoe ze bij de mijne (met lekkere moddervoeten die een smidje nodig hadden :+ ) zitten
Mijn paard zit tussen Cob en Full in met beschermers, meer richting Cob. Vriendin van mij heeft ze om een paard met echt Full en ook daar zitten ze netjes.

Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:33

Zou je de lengte eens willen meten?
Ze zijn spuuglelijk maar wellicht voor de toekomst iets voor mijne

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:51

Herkenbaar muze. Ik wil een donkerbruin set maar de kleur bruin van die compositi beschermers is echt een soort diarree kleur :')

Ik las wel veel positieve reviews over de gatusos air… misschien dat ik ze toch ga bestellen

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:31

Muze schreef:
Zou je de lengte eens willen meten?
Ze zijn spuuglelijk maar wellicht voor de toekomst iets voor mijne


Hahaha ik zie dat spuuglelijke er niet meer aan na al die jaren. Is een kwestie van wennen. Ik zie gewoon logische slimme peesbeschermers.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:23


Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:27

Bont is voor mij een no go

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:31

Blaze1994 schreef:
Bont is voor mij een no go



Nooi problemen mee gehad

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:37

Pancake93 schreef:
Blaze1994 schreef:
Bont is voor mij een no go



Nooi problemen mee gehad


Dan is dat 'ondanks' en niet 'dankzij'. Zulke beenbeschermers worden zeker in de zomer veel te heet en dat kan op het lange termijn echt schade veroorzaken aan pezen en banden.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:07

pol013 schreef:
Hahaha ik zie dat spuuglelijke er niet meer aan na al die jaren. Is een kwestie van wennen. Ik zie gewoon logische slimme peesbeschermers.


Ik vind ze nog altijd lelijk, maar ze doen wat ze moeten doen, en ze zijn daarbij nog altijd het best ventilerend van alle beschermers. Dan maar lelijk. Die nieuwe, van Gatusos, vind ik al een stukje mooier/eleganter, maar die lijken me zo op de foto te zien toch weer wat meer dichte (en dus warme) stukken te hebben.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:25

Pancake93 schreef:
Blaze1994 schreef:
Bont is voor mij een no go



Nooi problemen mee gehad


Ik ook niet
Bont werdt minder warm als de neopreen beschermers.
Zelfs nauwelijks warmte waarneembaar . Maar goed ik pas trainingen ook aan , aan de weersomstandigheden. Boven de 20 graden trainen we heel op t gemak

Flubberboot

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-09-21

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:24

Iemand hier die goede luchtige peesbeschermers aan kan raden? Ik weet zelf niet echt welke ideaal zijn voor de zomer. Had wel een paar op oog maar die kan ik nu dus nergens meer vinden :')

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:29

Flubberboot schreef:
Iemand hier die goede luchtige peesbeschermers aan kan raden? Ik weet zelf niet echt welke ideaal zijn voor de zomer. Had wel een paar op oog maar die kan ik nu dus nergens meer vinden :')


Gatusos air of compositi