De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:49

Bedankt voor de tip. Ik zie ze van rond de 300. Dat is inderdaad wel een beetje veel van het goede :D

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:41

https://www.hetgareel.nl/kentucky-horse ... wol-15737/

Zouden deze beter ademen? Deze zijn van leer en echt wol.

De keuze die ik tot nu toe heb is:

- echt wol met leer (kentucky)
- echt wol met dichte tpe schaal (eskadron)
- nep wol met schaal met ventilatiegaten (bot, horsegear, northon)

Ik zoek een beetje betaalbare met echt wol én ventilatie, maar die kan ik helaas echt niet vinden in maat pony. Dus ik moet kiezen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:40

Jennyxx schreef:
pol013 schreef:
Jenny: en de compositie? Die zijn zelf wat flexibeler.


Ja die heb ik ook gekocht, maar helaas drukken die ook op de zachte schiefel. Daarom dacht ik aan bont. Helaas kan ik geen bonte peesbeschermers vinden die ook ademen in maat pony.


En een los stukje bont er in doen precies op de plek van de schiefel? Kun je vast ook wel vast laten naaien bij de schoenmaker.
Dat zou ik iig doen in zo'n situatie. Dan zijn de rest van je beschermers gewoon ademend alleen op die ene plek waar het nodig is. niet.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:35

Ik moet zeggen dat die Husks vooralsnog bij mijn paard netjes over de schiefel heen lijkt te vallen. Ben er tot nu toe blij mee.

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:12

Ik lees even mee. Mijne heeft onder de knie ook een schiefel beide benen maar een been wel wat puntiger. Ze zijn wel nu rustig maar opzoek naar een goeie beschermer omdat je snel hebt op deze plek dat het randje erop komt..

Heb nu gewoon standaard br peesbeschermers die valt er wel overheen maar wellicht is er nog iets beters

Afbeelding


Afbeelding

Heb ook de luchtige trizone beschermers maar dat randje zit echt net erop.

Mischien dan toch een zachte 3in 1 beschermer?

Alle tips welkom

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:34

pol013 schreef:
Jennyxx schreef:
....

Ja die heb ik ook gekocht, maar helaas drukken die ook op de zachte schiefel. Daarom dacht ik aan bont. Helaas kan ik geen bonte peesbeschermers vinden die ook ademen in maat pony.


En een los stukje bont er in doen precies op de plek van de schiefel? Kun je vast ook wel vast laten naaien bij de schoenmaker.
Dat zou ik iig doen in zo'n situatie. Dan zijn de rest van je beschermers gewoon ademend alleen op die ene plek waar het nodig is. niet.


Bedankt voor de tip. Ik had al geprobeerd om met wollen lappen te rijden en met een schapenvelvoering van Lansink, maar dan gleden de beschermers naar beneden. Vandaag jouw tip geprobeerd en alleen wol gedaan op de cyste, maar helaas veloren we die onderweg...


Manic, de Husk kan ik helaas niet gebruiken, omdat de zachte schiefel aan de achterkant van de kogel zit en ik ben bang dat 3 in 1 beschermers daar te veel overheen vallen/schuren.


Ik neig nu naar de Eskadron met lamsvel en dan zelf misschien wat gaatjes in de schaal branden ofzo? -O-


Ivaanaa, the trizone heeft inderdaad een wat harder/naar binnen staand randje aan de bovenkant..


Niemand ervaring met de Back on Track airflow met kunstbont denk ik hé?

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:52

Ik heb nog nooit een paard met een schiefel gehad, maar gaat het om schuren? Dan zou je er ook een gel sok onder kunnen doen misschien?

Ik heb dat eronder bij mijn paard met litteken, zweet wel met dit weer maar wordt niet warm.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:12


Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:30

Jennyxx schreef:
Die kende ik nog niet. Dat kan ik ook proberen! Het gaat inderdaad om schuren/wrijving. De kogel beweegt natuurlijk een beetje in de peesbeschermer.

Bedoel je dan dus zoiets:

https://www.dochorse.nl/kentucky-gelsox-sokken.html


Jup! Ik heb ze van Equifit maar ik neem aan dat ze hetzelfde zijn, hoop ik :Y)

Bij mij mag het dus ook niet heel minimaal schuren en die sok werkt en ik heb voor de wei Catago Hybrid beschermers waar ik fleece in heb genaaid :')

Maar in het kader van de ultieme beenbeschermers die de benen koel houden, sla ik de plank waarschijnlijk wel een klein beetje mis :+

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:07

Jennyxx schreef:
Bedankt voor de tip. Ik had al geprobeerd om met wollen lappen te rijden en met een schapenvelvoering van Lansink, maar dan gleden de beschermers naar beneden. Vandaag jouw tip geprobeerd en alleen wol gedaan op de cyste, maar helaas veloren we die onderweg...


Toen ik het stuk wol er los in gebruikte zorgde ik er voor dat het lang genoeg was zodat ik hem aan de bovenkant net een paar cm over de beschermer heen kon slaan. Dan blijft het vaak wel zitten. Heb zo ooit zelfs een cross gereden geloof ik.
Maar dat is alleen een oplossing voor een enkele keer. Als dat bevalt zou ik het er gewoon even in vast (laten) zetten.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:11

Hoi!
Ik kom even het topic binnenvallen.
Ik ben aan het twijfelen voor de maat van de equilibrium tri zone open front beenbeschermers voor mijn Haflinger.
Ik heb nu de mesh brush boots maar M van lemieux, die passen goed alleen ze moeten niet langer zijn. Ze zijn 24,5 cm lang. In de breedte zijn ze perfect.

De maattabel van equilibrium heb ik ook gevonden, Alleen de vorm van deze 2 beschermers zijn niet te vergelijken dus vind het moeilijke te zeggen! Iemand toevallig deze beide beschermers en kan wat zeggen over de maat?

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:36

Ik heb ook interesse in de equilibrium beschermers. Gevoelsmatig een voorkeur voor de tri-zone impact sport boots, maar lees hier ook veel over de open fronted en dat die andere pasvorm heeft. Scheelt het veel? Wat zijn jullie voorkeuren en waarom?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:44


pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:40

De allsport boots zijn wat vierkanter ja. En dicht aan de voorkant, terwijl je zoekt naar luchtig.
Ze passen een paard met gemiddeld tot grover beenwerk op zich wel netjes.

Maar ik wil geen dichte voorkant als dat niet nodig is. En nodig vind ik dat alleen met crossen.

Dus heb ik liever de open fronted. En die zijn ook iets ronder gevormd en passen dus ook beter bij een paard met wat fijner beenwerk.
Al zijn ze bij mijn 'damespaardje van een volbloed' alsnog iets aan de grove kant. Die past de vorige versie van de open fronted echt beter (helaas). Dus als iemand die nog heeft in het zwart? Ik hou me aanbevolen.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:44

Ik heb ook de open front. Mijn paard heeft normaal tot iets grover been werk en ze passen hem echt mooi. Wat is het verschil met de oude en nieuwe versie? Ik denk dat ik de oude heb dan. Gebruik ze voor dagelijks en bevallen echt goed :j Vind ze wel heel lelijk maarja praktisch boven uiterlijk.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:48

De nieuwe zijn weer iets stijver. Ik vermoed dat ze dan ook iets meer bescherming geven maar daardoor vouwen ze ook iets minder mooi. Dus voor die iele pootjes weer iets minder fijn.

Die oudere hebben geen printje op de bandjes, de nieuwe wel.
Afbeelding
Dit zijn de nieuwe bij fijn beenwerk. Je ziet dat ze niet helemaal lekker passen. Ze blijven iets te veel afstaan.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:54

Ik heb nu de impact besteld. Dat is niet de allsports.... ben benieuwd. Maar eens passen en kijken wat ik er van vind.

Zonde Pol013 dat ze net niet goed zitten.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:02

Willen jullie met mij meedenken?

Ik zoek (harde) spring beschermers voor mij E pony die wat springparcourtjes gaat springen. Hij heeft een paar flinke schiefels waardoor ik 3 jaar geleden al mijn harde kappen weg heb gedaan en alleen zachte mesh beschermers nog heb (o.a van lemieux/eskadron). Deze beschermers zitten allemaal in maat pony/S perfect maar vond het eigenlijk een prettiger idee dat er harde beschermers om zitten tijdens het springen.. maar nu heb ik meerdere modellen gepast en overal zit die rand precies op de schiefels… beide kanten zit de schiefel op precies dezelfde plek. Heb geprobeerd het aan te duiden op de foto..

Afbeelding

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:14

@manzano: ik heb ook nog een paard staan met stevigere benen. Die past ze wel echt goed.

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:18

nnicolex schreef:
Willen jullie met mij meedenken?

Ik zoek (harde) spring beschermers voor mij E pony die wat springparcourtjes gaat springen. Hij heeft een paar flinke schiefels waardoor ik 3 jaar geleden al mijn harde kappen weg heb gedaan en alleen zachte mesh beschermers nog heb (o.a van lemieux/eskadron). Deze beschermers zitten allemaal in maat pony/S perfect maar vond het eigenlijk een prettiger idee dat er harde beschermers om zitten tijdens het springen.. maar nu heb ik meerdere modellen gepast en overal zit die rand precies op de schiefels… beide kanten zit de schiefel op precies dezelfde plek. Heb geprobeerd het aan te duiden op de foto..

[ [url=m/wTgJkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow ik lees graag mee! Ik heb precies dezelfde plek. Heb nu voorlopig 3in 1 berschermers dat valt precies erover heen. Maar het blijft zoeken..

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:54

Ik heb net de equilibrium open fronted binnen gekregen maar ze zijn behoorlijk anders dan ik me had voorgesteld. Ik dacht dat het echt een zachte beschermer was maar ik vind het nog best wel stevig/hard. Ik snap nu wel waarom ze zo luchtig zijn, met die vierkantjes aan de binnenkant. Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn paard hier geen schuurplekken van gaat krijgen := maar ik ga het gewoon proberen. De enige beschermers waar hij tot nu toe geen schuurplekken van krijgt zijn de Lemieux Carbon wraps, maar die zijn erg warm en vind ik toch net even te weinig beschermen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:30

Ik heb deze mogen passen van stalgenoot helaas te groot.. ik hoop echt dat ze in maat pony/cob worden gemaakt.. zo jammer dat goede materiaal vaak alleen in paard is.

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:19

plutolover schreef:
Ik heb deze mogen passen van stalgenoot helaas te groot.. ik hoop echt dat ze in maat pony/cob worden gemaakt.. zo jammer dat goede materiaal vaak alleen in paard is.

[ [url=m/DjqAi3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het zijn verschrikkelijk slechte beenbeschermers, dus ik zou er niet zo rouwig om zijn :=

Als ze strijken met lopen dan draaien ze, omdat ze net te slap zijn. Mijn paard had ze in de wei om (zoals overal vermeld werd dat dit kon), maar heeft door de beschermers twee schiefels gekregen en die van een stalgenootje ook.

Waren voor mij dus héle dure beenbeschermers, want kreeg er een dikke dierenartsrekening bij.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:27

Diezelfde ervaring heb ik met die soort van compositi ook (jaren terug). Drama.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:11

manzano schreef:
Diezelfde ervaring heb ik met die soort van compositi ook (jaren terug). Drama.


Die had ik ook al en de Gatusos hebben op het oog een betere pasvorm, maar qua werking werkt het dus niet :')