De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:30

Hoi, ik zit erover te denken om deze peesbeschermers te kopen:
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Ik las hier op bokt een eerdere positieve ervaring, maar denken jullie dat deze kappen goed de warmte afvoeren? Er zitten luchtgaatjes in en de voering is van echt lamsvel maar er zit wel (geperforeerd) neopreen in..

En nog iets anders, hoe zeer maakt het qua bescherming uit als je normaal springt met kappen die om het volledige been (dus volledig rondom) gaan tov dit soort kappen met aan de voorkant alleen elastiek? Kan me voorstellen dat het minder beschermt omdat het paard met de voorkant van het been een balk aantikt, klopt dat?

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:34

SuperZodiaX schreef:
Oh wauw FennaK,die kende ik idd nog niet! hoe duur is het om ze hier heen te krijgen?


In totaal ben je nu met die korting 72 euro kwijt. Maargoed ik dacht die premiere equine crossbeschermers die ik ook nu heb die zijn alleen voor 60 euro.

Nu is het trouwens wel zo dat je geen verzendkosten betaald als je boven de 100 euro besteld.. Dus als er meer zijn in je omgeving die dit willen dan scheelt dat weer 13 euro verzendkosten. Dit heb ik er nu wel bij
Laatst bijgewerkt door FennaK op 25-05-15 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:37

Ze zijn wel echt mooi en de prijs valt wel mee. Maar ik lees de beschrijving net nog eens goed door en de lining is toch neopreen. Zonde want de andere beschermers van PE zijn niet met neopreen.
maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze straks bevallen qua ventilatie. Laat het vooral weten!

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:18

Al nagedacht over de pro mesh van br. Volgens mij geen neopreen...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:31

Pro mesh hoor ik ook veel van dat ze eronder gaan zweten omdat ze het been helemaal afsluiten.

Heb zelf de zoektocht naar de ultieme beschermer opgegeven omdat ik ze niet passend krijg voor mijn paard met tussenmaat.
Heb zelf gekozen voor de back on track beenbeschermers. Met warm weer vind ik ze nog wel iets warm/zweterig, maar niet zo erg als bij neopreen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:19

vind het maar een vreselijke zoektocht. heel veel neopreen en slechte pasvorm.
ik heb een paard van 1.85 kwpn maar wel wat steviger beenwerk.
de back on track beschermer maat full leek wel een maat pony.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:25

Is de volledige leren veredus in maat L geen optie voor jou? Die valt behoorlijk groot. Kosten wel 150 euries .

Ik heb kentucky nu besteld nadat mijn eskadrons zijn overleden op concours afgelopen weekend. Ben benieuwd

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:30

Ik vond het ook een vreselijke zoektocht, ben blij dat ik nu relatief tevreden ben!

Kentucky's leken mij ook de beste. Crossbeschermers pasten het beste, maar ik wilde de dressuurbeschermers en die bleken te lang!

Back on track heeft meerdere beschermers waarvan de maten erg wisselen. Voor grote paarden met lange, brede benen kan ik me voorstellen dat t lastig wordt. Met de 3 in 1 red je je denk ik wel, maar de gewone peesbeschermers lijken klein uit te vallen idd.

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:48

Ik zou nog even uitproberen hoe leer en bontvoering samen gaan op mijn paard. Verschrikkelijk! Zweet was er af gelopen. Veel maar dan ook echt veel te warm. Geen optie voor mij dus.

Heb nu Zandona besteld. Iets wat qua techniek de Veredus iets voor is momenteel. Ook Italiaans en er wordt lovend over gesproken. Wel prijzig, zeker over de 100 euro voor de voorbeschermers maar dan heb je zeker wat! Geventileerd en al, innovatief en goed!

Houd marktplaats goed in de gaten als je iets zoekt. Op die manier kan je vaak goed aan spul komen :D

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 10:05

De zandona's zijn zeker mooi maar toch ook weer neopreen gevoerd. ik heb van het weekend de equifit peesbeschermers gezien waar eerder in dit topic over gesproken is. Erg mooi, geen neopreen, soort traagschuim voering en ventilatie. Maar heel erg duur (200 euro voor een paar) dus ik ga nog even dubben.

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:07

SuperZodiaX schreef:
De zandona's zijn zeker mooi maar toch ook weer neopreen gevoerd. ik heb van het weekend de equifit peesbeschermers gezien waar eerder in dit topic over gesproken is. Erg mooi, geen neopreen, soort traagschuim voering en ventilatie. Maar heel erg duur (200 euro voor een paar) dus ik ga nog even dubben.

Correctie:geperforeerd neopreen. Clubgenoot heeft ze ook, verbazingwekkend hoe koel de benen eronder vandaan komen!

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:11

annelinnie schreef:
SuperZodiaX schreef:
De zandona's zijn zeker mooi maar toch ook weer neopreen gevoerd. ik heb van het weekend de equifit peesbeschermers gezien waar eerder in dit topic over gesproken is. Erg mooi, geen neopreen, soort traagschuim voering en ventilatie. Maar heel erg duur (200 euro voor een paar) dus ik ga nog even dubben.

Correctie:geperforeerd neopreen. Clubgenoot heeft ze ook, verbazingwekkend hoe koel de benen eronder vandaan komen!

En heeft ze die met of zonder dat lamsvel/bont erin?

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:19


Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:24

[/quote]
Correctie:geperforeerd neopreen. Clubgenoot heeft ze ook, verbazingwekkend hoe koel de benen eronder vandaan komen![/quote]
En heeft ze die met of zonder dat lamsvel/bont erin?[/quote]

ik heb ze met bont . ben niet tevreden, zweet loopt er vanaf

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:39

Chichika schreef:
ik heb ze met bont . ben niet tevreden, zweet loopt er vanaf

Hmm, goed dat ik dat weet. Wel apart want ik las dus van iemand anders die ook die met bont had dat die er geen warme benen onder had. Dan kan ik misschien beter die zonder bont kopen en maar hopen dat ze er geen wondjes van krijgt

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:23

Ik wil ook geen bont! En clubgenoot heeft ook zonder

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:01

annelinnie schreef:
SuperZodiaX schreef:
De zandona's zijn zeker mooi maar toch ook weer neopreen gevoerd. ik heb van het weekend de equifit peesbeschermers gezien waar eerder in dit topic over gesproken is. Erg mooi, geen neopreen, soort traagschuim voering en ventilatie. Maar heel erg duur (200 euro voor een paar) dus ik ga nog even dubben.

Correctie:geperforeerd neopreen. Clubgenoot heeft ze ook, verbazingwekkend hoe koel de benen eronder vandaan komen!


en hoe si de pasvorm? ze zijn qua prijs wel betaalbaar iigv

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:25

Su-per heb ik begrepen. M voor een gewoon paard nemen en L voor grote paarden. Mijne komen volgende week ergens binnen, dan kan ik meer vertellen. Ik heb ze bij Jori Ruitersport uit Zwolle vandaan. Zij is getipt door een eventing amazone die er gek van is en bij de top rijdt. Die wou niet meer anders. En nu is de eigenaar van Jori ook helemaal om. Ik ben heel erg benieuwd!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:48

Heerlijk, vandaag pittige training en zon máár droge benen! Ik word steeds blijer met mn BOT beschermers!

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:43

Beschermer probleem, ik meld mij!

De Dalmar Event beschermers voor voor (M) zitten bij mijn prinses als gegoten. De achter beschermers (M) zitten niet zo heel fijn. Ik heb nu de TriZone beschermers maat L voor achter, maar deze draaien wat en veroorzaken plekjes

Ik zoek LUCHTIGE en Stevige beschermers voor achter en niet veel duurder dan bovengenoemde.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:47

De PE misschien wat voor je? Hele fijne beschermers, mooi, luchtig, plaat erin en niet te duur

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:50

Ik heb de trizone gister besteld. Ben benieuwd....

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:11

Voor de mensen die PE hebben geprobeerd maar op de een of andere manier niet tevreden zijn (denk aan schuurplekjes of pasvorm), heb ik iets anders gevonden: http://www.prolitepads.com/boots-and-wr ... ndon-boots

Boterzachte voering, is er ook in een gesloten variant, neemt geen water op, materiaal werkt drukverdelend (dus geen druk/schuurplekken) en daarbij komen er hier de pezen niet warm onderuit.

En (ja, ik excuseer me nu alvast, maar het werkt echt :o ), uiteraard is dit het meest effectief natuurlijk:
http://www.mr-edshop.nl/a-39975393/harr ... -33201010/

Materiaal is een beetje rubberachtig, maar wel zacht. Heb er hier ook nog geen schuurplekjes van gezien. Tja en dat dit werkt tegen opwarming van de pezen staat buiten kijf natuurlijk :D .

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:54

SuperZodiaX schreef:
De PE misschien wat voor je? Hele fijne beschermers, mooi, luchtig, plaat erin en niet te duur


Dankje!
Tja.. welke maat zou ik dan nodig hebben, volgens mij zijn die PE's voor achter namelijk heeeel hoog. Mijn paard heeft de volgende maten achter:

Omtrek koot: 32/33 cm
Omtrek pijpbeen: 24 cm
Lengte (van koot tot spronggewricht, zegmaar): 33 cm

Prinses heeft een hele uitgebreide medische achtergrond met de achterbenen, dus met de eerste galopjes (als we dat straks, na 2 jaar, weer mogen), buitenrijden ergens anders en ergens anders op de wei gaat ze in de bescherming. Thuis heb ik een heel ander en vooral relaxed paard dus vind ik het niet nodig.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:21

Ik zou de maten eens doorsturen naar een dealer, die kunnen misschien beter adviseren welke maat je moet hebben.