De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:38

SuperZodiaX schreef:
De zandona's zijn zeker mooi maar toch ook weer neopreen gevoerd. ik heb van het weekend de equifit peesbeschermers gezien waar eerder in dit topic over gesproken is. Erg mooi, geen neopreen, soort traagschuim voering en ventilatie. Maar heel erg duur (200 euro voor een paar) dus ik ga nog even dubben.


Ik heb equifit beschermers voor mijn paard maar het been wordt er wel warm onder. Vandaag 3 kwartier gereden, vooral stap, en echt natte benen. Maar haar benen waren onder de HAF-strijklappen ook warm en die zijn toch echt best luchtig.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 22:53

Bedankt voor je reactie. Zo zie je maar, het blijft het een super lastige zoektocht. Heb je het basismodel of de d-teq van equifit?

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:06

Ik heb de Equifit all purpose, dat memory foam is wel er fijn spul voor de schiefel op het pijpbeen van mijn paard. De voering vormt zich daar helemaal om heen en irriteert dus niet.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:29

X_Michelle_X schreef:
SuperZodiaX schreef:
De PE misschien wat voor je? Hele fijne beschermers, mooi, luchtig, plaat erin en niet te duur


Dankje!
Tja.. welke maat zou ik dan nodig hebben, volgens mij zijn die PE's voor achter namelijk heeeel hoog. Mijn paard heeft de volgende maten achter:

Omtrek koot: 32/33 cm
Omtrek pijpbeen: 24 cm
Lengte (van koot tot spronggewricht, zegmaar): 33 cm

Prinses heeft een hele uitgebreide medische achtergrond met de achterbenen, dus met de eerste galopjes (als we dat straks, na 2 jaar, weer mogen), buitenrijden ergens anders en ergens anders op de wei gaat ze in de bescherming. Thuis heb ik een heel ander en vooral relaxed paard dus vind ik het niet nodig.


Achter is wel echt heel lang als je een paardje heeft die niet echt hele lange benen heeft zou ik M nemen.

Ik heb full voor mijn paard van 175 en die past goed.

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:16

Michelle, Ik heb een paar PE te koop omdat ze mijn paard niet passen. Voorbeen maat M kleur wit, misschien heb je interesse?

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:40

Heeft zo'n PE wel een plaat ofzo aan de achterkant?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:46

FennaK schreef:
Ik heb deze zaterdag besteld via hun website. Snap niet dat ze niet in Nederland te koop zijn: http://www.premierequine.co.uk/Mobile/M ... d=13527588



Deze staan op de site van Royal Horses, dus wel in Nederland te koop.
Vind ze ook erg mooi.

Edit: linkje:

http://www.royal-horses.nl/product/kevl ... schermers/

Voor de mensen de PE beschermers gebruiken, kunnen jullie mij het verschil vertellen tussen de BL1 en de Original boots? Ik weet dat de Original boots iets ander materiaal hebben, maar volgens mij niet veel verschil.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:51

MissMiekjee schreef:
Voor de mensen die PE hebben geprobeerd maar op de een of andere manier niet tevreden zijn (denk aan schuurplekjes of pasvorm), heb ik iets anders gevonden: http://www.prolitepads.com/boots-and-wr ... ndon-boots

Boterzachte voering, is er ook in een gesloten variant, neemt geen water op, materiaal werkt drukverdelend (dus geen druk/schuurplekken) en daarbij komen er hier de pezen niet warm onderuit.

En (ja, ik excuseer me nu alvast, maar het werkt echt :o ), uiteraard is dit het meest effectief natuurlijk:
http://www.mr-edshop.nl/a-39975393/harr ... -33201010/

Materiaal is een beetje rubberachtig, maar wel zacht. Heb er hier ook nog geen schuurplekjes van gezien. Tja en dat dit werkt tegen opwarming van de pezen staat buiten kijf natuurlijk :D .


Goed te lezen, ik heb nog naar de gesloten variant gekeken omdat PE bij mij wel ging zweten, draaien en zand eronder kreeg. Hou ik die ook nog in achterhoofd!
Hoe zit het qua pasvorm met de gesloten versie? Ik meen op bokt gelezen te hebben dat dit wel wisselend is.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:57

Afbeelding

HH composti protech oid zijn dit. Misschien interessant om naar te kijken? Zijn lig flink luchtig ;)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:02

Ik heb momenteel:

De Trizone Airlite, momenteel alleen voor
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 9235/56547

en de NEW Airflow, zowel voor als achter
Afbeelding

Bij ene paard draaide de Trizone Airlite, op zich verder redelijk in gebruik, geen neopreen, been blijft koel. Andere paard schuift hij heen en weer waardoor haren afbreken en witte haren (op den duur, nu nog niet) terugkomen, dus voor mijn 4-jarige gebruik ik ze niet meer.

De Airflow draaide bij mijn ene paard, waardoor alle haren afbraken. Bij de 4-jarige zijn ze te lang en draaien ze ook.

Ik ga deze aanschaffen, in de hoop dat het wat is...
http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... rotech-air

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:15

meiske1577 schreef:
FennaK schreef:
Ik heb deze zaterdag besteld via hun website. Snap niet dat ze niet in Nederland te koop zijn: http://www.premierequine.co.uk/Mobile/M ... d=13527588



Deze staan op de site van Royal Horses, dus wel in Nederland te koop.
Vind ze ook erg mooi.

Edit: linkje:

http://www.royal-horses.nl/product/kevl ... schermers/

Voor de mensen de PE beschermers gebruiken, kunnen jullie mij het verschil vertellen tussen de BL1 en de Original boots? Ik weet dat de Original boots iets ander materiaal hebben, maar volgens mij niet veel verschil.


Bedankt! Ik had ze laatst echt niet gevonden via Google, kreeg alleen maar UK sites. Maar nu zijn ze daar alsnog duurder dan ik ze nu uit Engeland haal.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:26

Fenna K, wil jij het laten weten als je ze binnen hebt en getest? Ik ben wel heel benieuwd namelijk hoe ze bevallen. En of dat air neopreen wel wat doet want daar hoor ik hele wisselende verhalen over.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:28

SuperZodiaX schreef:
Fenna K, wil jij het laten weten als je ze binnen hebt en getest? Ik ben wel heel benieuwd namelijk hoe ze bevallen. En of dat air neopreen wel wat doet want daar hoor ik hele wisselende verhalen over.


Jaa is goed! Ik hoop ze eind deze week binnen te hebben!

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:49


X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:56

pientje4 schreef:
Michelle, Ik heb een paar PE te koop omdat ze mijn paard niet passen. Voorbeen maat M kleur wit, misschien heb je interesse?


Heek erg bedankt! Voor voor heb ik de Dalmar event en die zitten echt super!!

mijn probleem is de achterbenen..

Een vriendin van mij heeft de PE voor achter en zei dat de M 36 cm lang is :x

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:59

Mijn trainer zweert echt bij Veredus

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:43

Jotoma schreef:
MissMiekjee schreef:
Voor de mensen die PE hebben geprobeerd maar op de een of andere manier niet tevreden zijn (denk aan schuurplekjes of pasvorm), heb ik iets anders gevonden: http://www.prolitepads.com/boots-and-wr ... ndon-boots

Boterzachte voering, is er ook in een gesloten variant, neemt geen water op, materiaal werkt drukverdelend (dus geen druk/schuurplekken) en daarbij komen er hier de pezen niet warm onderuit.

En (ja, ik excuseer me nu alvast, maar het werkt echt :o ), uiteraard is dit het meest effectief natuurlijk:
http://www.mr-edshop.nl/a-39975393/harr ... -33201010/

Materiaal is een beetje rubberachtig, maar wel zacht. Heb er hier ook nog geen schuurplekjes van gezien. Tja en dat dit werkt tegen opwarming van de pezen staat buiten kijf natuurlijk :D .


Goed te lezen, ik heb nog naar de gesloten variant gekeken omdat PE bij mij wel ging zweten, draaien en zand eronder kreeg. Hou ik die ook nog in achterhoofd!
Hoe zit het qua pasvorm met de gesloten versie? Ik meen op bokt gelezen te hebben dat dit wel wisselend is.


Pasvorm voor is prima :). De gesloten achterbeenbeschermers zijn als je ze weglegt gewoon "plat" , en dat moet zich vormen naarmate je ze gebruikt. De voorbeenbeschermers zijn gewoon "rond" van vorm, dus dat past vrij simpel :). Vallen voor wel iets klein.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:23


Capriootje

Berichten: 6769
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:26

Die lijken wel op de BR Pro mesh, wel mooi iig! :)

Van de pro mesh krijgt mijn paard wondjes helaas, misschien zijn deze zachter aan de randjes..

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:04

Ik zoek ondertussen beschermers die ook steun aan de kogel geven. Bandage werkt het beste, maar ik vind dat altijd zo'n gedoe...

Het zou fijn zijn als er beschermers zijn die ook steun geven, maar niet schuren in de kootholte (dat doen de meeste 3 in 1 beschermers wel).

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:18

2005 schreef:
Ik zoek ondertussen beschermers die ook steun aan de kogel geven. Bandage werkt het beste, maar ik vind dat altijd zo'n gedoe...

Het zou fijn zijn als er beschermers zijn die ook steun geven, maar niet schuren in de kootholte (dat doen de meeste 3 in 1 beschermers wel).


X_Michelle_X @ [HAR] Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

deze 2 producten bieden wel veel steun, werken alleen niet als een beschermer.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:55

2005 schreef:
Ik zoek ondertussen beschermers die ook steun aan de kogel geven. Bandage werkt het beste, maar ik vind dat altijd zo'n gedoe...

Het zou fijn zijn als er beschermers zijn die ook steun geven, maar niet schuren in de kootholte (dat doen de meeste 3 in 1 beschermers wel).


Na lange zoektocht voor ons de perfecte beenbeschermers gevonden:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 9213/55417

Paard heeft gevoelige huid en tussenmaat, laatste keer trainen was intensief en benen kwamen er droog en slank onderweg. Qua pasvorm van 3 in 1 heb ik nog nooit zulke goede gehad. Schuren in de kootholte doen ze gelukkig niet, er komt ook geen zand onder.

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:13

X_Michelle_X schreef:
2005 schreef:
Ik zoek ondertussen beschermers die ook steun aan de kogel geven. Bandage werkt het beste, maar ik vind dat altijd zo'n gedoe...

Het zou fijn zijn als er beschermers zijn die ook steun geven, maar niet schuren in de kootholte (dat doen de meeste 3 in 1 beschermers wel).


X_Michelle_X @ [HAR] Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

deze 2 producten bieden wel veel steun, werken alleen niet als een beschermer.


Mag je met de equicrowns ook stappen? Ik moet dus stappen en wat draven, maar de kogel moet nu nog extra ondersteund worden. Over een tijdje mag ze wel weer zonder.

De back on tracks pastte ze helaas niet fijn.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:02

Ik ben van plan om de Dalmar Eventer voorbenen te kopen. Alleen wel om te gebruiken voor dressuur. Ik gebruikte nooit peesbeschermers, alleen nu mijn paard voor ijzers heeft gekregen ga ik ze toch aanschaffen. Nu vroeg ik mij af wat nou het precieze verschil is tussen springbeschermers en dressuurbeschermers? Ik zoek peesbeschermers die zoveel mogelijk ventileren, en het leek mij dat springbeschermers daar misschien nog meer op gemaakt zijn? Ik heb totaal geen verstand van beenbescherming, dus alle tips, feitjes, weetjes, etc. zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:32

MarMarieke schreef:
Ik ben van plan om de Dalmar Eventer voorbenen te kopen. Alleen wel om te gebruiken voor dressuur. Ik gebruikte nooit peesbeschermers, alleen nu mijn paard voor ijzers heeft gekregen ga ik ze toch aanschaffen. Nu vroeg ik mij af wat nou het precieze verschil is tussen springbeschermers en dressuurbeschermers? Ik zoek peesbeschermers die zoveel mogelijk ventileren, en het leek mij dat springbeschermers daar misschien nog meer op gemaakt zijn? Ik heb totaal geen verstand van beenbescherming, dus alle tips, feitjes, weetjes, etc. zijn welkom!


Fabeltje: peesbeschermers zijn nodig bij ijzers.

Als je paard zich prima redden zonder zou ik voor dressuur werk lekker zonder blijven rijden.