De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:15

Anoniem schreef:
MarMarieke schreef:
Ik ben van plan om de Dalmar Eventer voorbenen te kopen. Alleen wel om te gebruiken voor dressuur. Ik gebruikte nooit peesbeschermers, alleen nu mijn paard voor ijzers heeft gekregen ga ik ze toch aanschaffen. Nu vroeg ik mij af wat nou het precieze verschil is tussen springbeschermers en dressuurbeschermers? Ik zoek peesbeschermers die zoveel mogelijk ventileren, en het leek mij dat springbeschermers daar misschien nog meer op gemaakt zijn? Ik heb totaal geen verstand van beenbescherming, dus alle tips, feitjes, weetjes, etc. zijn welkom!


Fabeltje: peesbeschermers zijn nodig bij ijzers.

Als je paard zich prima redden zonder zou ik voor dressuur werk lekker zonder blijven rijden.


Ja, dat weet ik. Eerst bleef ik ook gewoon zonder rijden. Maar omdat áls ze zich zou aantikken met ijzers de schade sneller wat groter is, neem ik toch voor de zekerheid wel peesbeschermers. Ook omdat het risico op oververhitte pezen ook klein is. Maar nu zet je met toch weer aan het twijfelen :')

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:35

Macchiato schreef:
[ Afbeelding ]

HH composti protech oid zijn dit. Misschien interessant om naar te kijken? Zijn lig flink luchtig ;)


Ik ben ook zeer benieuwd naar deze peesbeschermers. Ze lijken mij veel koeler dan alle andere en de prijs is ook veel lager.. Waarom zouden jullie deze niet kopen?

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:00


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:04

Ladyson schreef:
Macchiato schreef:
[ Afbeelding ]

HH composti protech oid zijn dit. Misschien interessant om naar te kijken? Zijn lig flink luchtig ;)


Ik ben ook zeer benieuwd naar deze peesbeschermers. Ze lijken mij veel koeler dan alle andere en de prijs is ook veel lager.. Waarom zouden jullie deze niet kopen?


Ik heb ze en ze bevallen goed :) snap ook niet waarom iedereen hier nog steeds op zoek is, als de imo meest luchtige beschermer al een aantal keer genoemd is.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:24


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 07:53

Ja die compositi beschermers worden idd regelmatig genoemd. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Ik heb zelf het idee dat deze voor mijn paard met littekenweefsel op een voorbeen niet helemaal geschikt is. Hoe zacht is het materiaal? Als het te zacht is beschermt het weer minder tegen klappen, als het harder is schuurt en snijdt het miss weer in het been. Ik zou idealiter wel zoiets willen als beschermer maar dan nog met een luchtige binnenvoering erin die druk verdeelt,voor fijne zachte pasvorm zorgt en schuurplekjes voorkomt.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:21

Leer is juist een natuurlijk product en dus eigenlijk veel beter dan plastic.
Plus dat het zich meer vormt naar het been.
Ik zou voor leer gaan. Een dan zonder bont.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:11

2005 schreef:
X_Michelle_X schreef:

X_Michelle_X @ [HAR] Equicrown & Equi flexsleeves, ervaringen & meningen gevraagd

deze 2 producten bieden wel veel steun, werken alleen niet als een beschermer.


Mag je met de equicrowns ook stappen? Ik moet dus stappen en wat draven, maar de kogel moet nu nog extra ondersteund worden. Over een tijdje mag ze wel weer zonder.

De back on tracks pastte ze helaas niet fijn.



Het zijn geen echte beschermers natuurlijk, dus ik durf niets te zeggen over hoe en wanneer ze om mogen mbt "werk".

Ik ga de sleeves (genoemd in dat topic) wss. Aanschaffen. Scheelt ook 140 euro met de crowns...
Volgende week hebben ze mijn paard dr maat weer beschikbaar bij de Nederlandse retailer. Ben erg benieuwd hoe en wat het zal doen voor mijn paard (heel wat ellende gehad met dr benen afgelopen 2 jaar).


de TriZone all sports achter beschermers zorgde voor plekjes bij mijn paard, blijkt dat ik een ouder model heb!
TriZone hanteert ook nog eens een jaar garantie.. heb contact gehad met de fabrikant namelijk en die vertelde dat de all sports die ik heb, ruil ik om voor de vernieuwde versie en hopelijk werkt dat voor mijn paardje!
Daar waar onze problemen vandaan kwamen wbt het draaien door de "blokjes" in de vernieuwde versie zit dat al anders :)

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:25

geen idee of het hier al genoemt is maar mss eens kijken naar mr stockings?
enorm veel topmenners rijden hiermee. is wel een duur grapje als ze vierspan rijden :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:26

SuperZodiaX schreef:
Ja die compositi beschermers worden idd regelmatig genoemd. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Ik heb zelf het idee dat deze voor mijn paard met littekenweefsel op een voorbeen niet helemaal geschikt is. Hoe zacht is het materiaal? Als het te zacht is beschermt het weer minder tegen klappen, als het harder is schuurt en snijdt het miss weer in het been. Ik zou idealiter wel zoiets willen als beschermer maar dan nog met een luchtige binnenvoering erin die druk verdeelt,voor fijne zachte pasvorm zorgt en schuurplekjes voorkomt.


Ze vormen goed, en geven geen plekjes. Ben er heel tevreden over.
Het materiaal is stevig maar niet stug

Agile

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:59

SuperZodiaX schreef:
Ja die compositi beschermers worden idd regelmatig genoemd. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Ik heb zelf het idee dat deze voor mijn paard met littekenweefsel op een voorbeen niet helemaal geschikt is. Hoe zacht is het materiaal? Als het te zacht is beschermt het weer minder tegen klappen, als het harder is schuurt en snijdt het miss weer in het been. Ik zou idealiter wel zoiets willen als beschermer maar dan nog met een luchtige binnenvoering erin die druk verdeelt,voor fijne zachte pasvorm zorgt en schuurplekjes voorkomt.


Ik heb ze ook sinds kort en bevallen prima. Paard krijgt ze om in de wei en paddock, zodat het niet zo warm wordt eronder. Ik vond ze steviger dan ik had gedacht (verwachtte van die rubberen kapjes die je helemaal kan verfrommelen) maar zijn best stevig, niet stug en blijven heel goed zitten. Ideaal om schoon te maken, even onder de kraan en klaar.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:46

Tamara1991 schreef:


Klinkt interessant, alleen er staat dat je het speciaal op maat voor je paard is, dat vind ik wel een nadeel. Want als ik ooit een ander paard zou kopen, dan zou ik ze dus als het ware opnieuw moeten kopen. Bedankt voor de tip! Ik houd ze in mijn hoofd.

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:58

Ik ben ook wel erg benieuwd naar die PE die hier nu ineens voorbij komen. Ook ik houd mij aanbevolen voor een gebruikerservaring.

Marmarieke, ik train normaal ook altijd zonder peesbeschermers. Ook als mijn paard vierkant op ijzers staat en schrieven in heeft.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 07:35

En de zoektocht duurt voort ;)
Heeft iemand hier ervaring met de veredus carbon gel vento? Wel gevoerd met neopreen maar ik lees er wel goede dingen over..

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:45

SuperZodiaX schreef:
En de zoektocht duurt voort ;)
Heeft iemand hier ervaring met de veredus carbon gel vento? Wel gevoerd met neopreen maar ik lees er wel goede dingen over..


Ik heb de Veredus carbon gel, zit idd neopreen in maar ik vind de benen er een stuk minder warm onder worden dan bijvoorbeeld die simpele beschermers van BR.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:09

TS, waar kom je vandaan?
Ik heb dalmar eventer voor en achter, voor zit mijn paard echt SUPER!
Tevens heb ik nu de TriZone all sports voor achter, maar die worden nog even geruild voor een nieuwere versie.
Als je in de buurt woont, mag je ze wel testen...

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 12:44

Ik kom uit Dordrecht, maar mijn paard heeft hele gevoelige benen dus dalmar en trizone vallen voor mij af, daar hoor ik te veel mensen over dat de paarden schuurplekjes krijgen

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:44

Ik heb dat probleem ook, maar alleen aan de achterbenen schuren ze een beetje. De dalmars voor zitten echt als gegoten! Ik denk dat die klachten meer zijn over de achterbeschermers.

De trizone wacht ik nog even af. Ik ga ze omruilen voor De nieuwere versie. Het schijnt dat dat wel werkt. De mensen van Trizone zelf zijn erg attent en willen heel graag helpen. Heb dankzij hen de tip gekregen om ze bij de retailer om te ruilen voor de vernieuwde versie!

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:47

Iemand enig idee wanneer Divoza weer zo'n 25% kortingsactie doet? Ik denk dat ik op dat moment dan de Zandona Carbon Air peesbeschermers ga bestellen. En heel hard hopen dat ze bevallen en dat t paard er geen schuurplekken van krijgt want ik kan ze natuurlijk niet gebruikt terugsturen..

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:53

Free2 schreef:
Iemand enig idee wanneer Divoza weer zo'n 25% kortingsactie doet? Ik denk dat ik op dat moment dan de Zandona Carbon Air peesbeschermers ga bestellen. En heel hard hopen dat ze bevallen en dat t paard er geen schuurplekken van krijgt want ik kan ze natuurlijk niet gebruikt terugsturen..


Bij EJ is nu wel nog 25% kortingsactie weet niet of zij die daar ook hebben?

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:59

Hallo,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen wat betreft fijne peesbeschermers!
Pony staat op dit moment stil ivm met een peesblessure waar hij aan geopeerd is. Nu ben ik opzoek naar een paar fijne, goed beschermende en goed ventilerende peesbeschermers (voor als wij weer mogen rijden). Ik heb al wat rond gekeken, en kwam al snel uit op een paar crossbeschermers. Maar ik hoor graag jullie adviezen, tips en ervaringen!

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:07

FennaK schreef:
Free2 schreef:
Iemand enig idee wanneer Divoza weer zo'n 25% kortingsactie doet? Ik denk dat ik op dat moment dan de Zandona Carbon Air peesbeschermers ga bestellen. En heel hard hopen dat ze bevallen en dat t paard er geen schuurplekken van krijgt want ik kan ze natuurlijk niet gebruikt terugsturen..


Bij EJ is nu wel nog 25% kortingsactie weet niet of zij die daar ook hebben?

Dankjewel voor de tip. Heb ff gekeken maar ze hebben ze niet.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:43

Bij EJ is nu wel nog 25% kortingsactie weet niet of zij die daar ook hebben?[/quote]
Dankjewel voor de tip. Heb ff gekeken maar ze hebben ze niet.[/quote]

En agradi? Die heeft 30% nu..

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:44

Snorremans, ik zou zeggen lees het hele topic even goed door, er staan al heel veel goede tips genoemd en ook evt. nadelen. Als je er nog niet uit komt moet je maar even wat uitgebreider opschrijven waar je naar op zoek bent, dan kijken we even verder.

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:01

FennaK schreef:
Bij EJ is nu wel nog 25% kortingsactie weet niet of zij die daar ook hebben?

Dankjewel voor de tip. Heb ff gekeken maar ze hebben ze niet.[/quote]

En agradi? Die heeft 30% nu..[/quote]
Nope..