De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:37

Ik heb de trizone ontvangen en getest. Ik vind ze fijn, zitten bij mijn paard gied, blijven zitten en geen wondjes. Benen blijven wel cooler en droger, wat minder dan ik eigenlijk zou willen. Ben tevreden :-)

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:59

SuperZodiaX schreef:
Snorremans, ik zou zeggen lees het hele topic even goed door, er staan al heel veel goede tips genoemd en ook evt. nadelen. Als je er nog niet uit komt moet je maar even wat uitgebreider opschrijven waar je naar op zoek bent, dan kijken we even verder.


Ik heb het topic al uitgebreid doorgelezen en ben daardoor ook al wat wijser geworden! De PE, Trizone of Dalmar trekken mijn interesse wel. Gaat mijn er vooral om dat ze goed ventileren en vooral rond de kogel goede bescherming geven. Maar overal zijn wel wat wisselende verhalen over, wat het niet makkelijker maakt.

En dan ook nog de maat.. Peesbeschermers zullen gebruikt worden voor een tinker. Sokken zijn geschoren, en hij heeft geen hele stevige benen maar wel vrij kort. Heb vanavond al even wat gemeten maar een maat M van de PE's wordt waarschijnlijk te lang, en een S weer te klein.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 23:11

De PE's zijn wel echt hele fijne beschermers. Ze vallen best groot, want de M was voor mijn kwpn van 1,68 eigenlijk al iets te lang. En de vraag is of de gaten van de ventilatie nog wel goed vallen als je een S neemt, want daar zijn zn benen in verhouding dan weer wat grof voor. Er zit namelijk een gat in de onderlaag van de beschermer en bij het uiteinde bij het klitteband die blauwe ventilatiegaten, die moeten eigenlijk precies over elkaar heen vallen voor optimale ventilatie.

Even denken, misschien zijn de trizones dan wel wat voor jou?

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:17

Ja, ik denk inderdaad ook dat de peesbeschermers niet optimaal zullen zitten als ik een S zou nemen. Trizone lijkt me ook wel wat! Heb al even naar de airlite gekeken, volgens mij vallen deze ook wat kleiner als PE's?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 00:12

Free2 schreef:
Iemand enig idee wanneer Divoza weer zo'n 25% kortingsactie doet? Ik denk dat ik op dat moment dan de Zandona Carbon Air peesbeschermers ga bestellen. En heel hard hopen dat ze bevallen en dat t paard er geen schuurplekken van krijgt want ik kan ze natuurlijk niet gebruikt terugsturen..


Zonde, ben je denk ik net te laat. Bij alle feestdagen of vakanties hebben ze vaak 25% korting. Eerste feestdag is nu pas weer met kerst :o

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 00:29

Jotoma schreef:
Free2 schreef:
Iemand enig idee wanneer Divoza weer zo'n 25% kortingsactie doet? Ik denk dat ik op dat moment dan de Zandona Carbon Air peesbeschermers ga bestellen. En heel hard hopen dat ze bevallen en dat t paard er geen schuurplekken van krijgt want ik kan ze natuurlijk niet gebruikt terugsturen..


Zonde, ben je denk ik net te laat. Bij alle feestdagen of vakanties hebben ze vaak 25% korting. Eerste feestdag is nu pas weer met kerst :o

|o Had 27,50 gescheeld :( Hopelijk komen ze vóór kerst nog met iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:33

SuperZodiaX schreef:
De PE's zijn wel echt hele fijne beschermers. Ze vallen best groot, want de M was voor mijn kwpn van 1,68 eigenlijk al iets te lang. En de vraag is of de gaten van de ventilatie nog wel goed vallen als je een S neemt, want daar zijn zn benen in verhouding dan weer wat grof voor. Er zit namelijk een gat in de onderlaag van de beschermer en bij het uiteinde bij het klitteband die blauwe ventilatiegaten, die moeten eigenlijk precies over elkaar heen vallen voor optimale ventilatie.

Even denken, misschien zijn de trizones dan wel wat voor jou?


Het grootste probleem met pe, dalmar enz. Is dat de ventilatie niet bij de pees zit. En de pees dus niet heel veel meer geventileert word dan in normale beschermers.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:58

Anoniem schreef:
SuperZodiaX schreef:
De PE's zijn wel echt hele fijne beschermers. Ze vallen best groot, want de M was voor mijn kwpn van 1,68 eigenlijk al iets te lang. En de vraag is of de gaten van de ventilatie nog wel goed vallen als je een S neemt, want daar zijn zn benen in verhouding dan weer wat grof voor. Er zit namelijk een gat in de onderlaag van de beschermer en bij het uiteinde bij het klitteband die blauwe ventilatiegaten, die moeten eigenlijk precies over elkaar heen vallen voor optimale ventilatie.

Even denken, misschien zijn de trizones dan wel wat voor jou?


Het grootste probleem met pe, dalmar enz. Is dat de ventilatie niet bij de pees zit. En de pees dus niet heel veel meer geventileert word dan in normale beschermers.


Dat is wel waar, ik dacht het gisteren nog. Met name bij de voorbenen zit de ventilatie vooraan, dus echt ventileren doet het niet. Desondanks zijn ze toch een stuk koeler dan neopreen, zoals bv de BR Pro Max.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:13

Mijn Trizones bleken vandaag weer echt niet te passen... Dus voor de liefhebber heb ik zwarte Trizone Airlite beschermers maat full te koop...

Ik ga nu zelf de Compositi bestellen, hopelijk werkt dat beter voor mijn paard.

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:22

Thx voor de reacties over de Compositi, ik wilde ze daarom bestellen. Ik heb alleen maat pony nodig en ze zijn er alleen in maat paard ahhhh. Dat gaat dus echt niet passen. Ook mijn zoektocht gaat dus verder..

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:23

Ladyson schreef:
Thx voor de reacties over de Compositi, ik wilde ze daarom bestellen. Ik heb alleen maat pony nodig en ze zijn er alleen in maat paard ahhhh. Dat gaat dus echt niet passen. Ook mijn zoektocht gaat dus verder..


Zoals ik begrepen heb zijn ze in 1 maat verkrijgbaar en moet je ze vervolgens zelf op maat knippen...

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:26

He, dat klinkt gek! Maar biedt wel perspectief.. Ik ga dat eens uitzoeken. Thx voor de tip!!

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:03

Ik zou dat ook graag willen weten! Iemand anders die dat weet? Iemand die bij een ruitersport zaak werkt?

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:20

Ik heb mijn compositi beschermers op maat geknipt. Ging prima :)

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:26

En doe je dat dan aan de bovenkant of aan de onderkant?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:06

Ik heb nog een kortingbon van Divoza 25% geldig tot 6-6 ik heb er niets aan! Pb me maar

Horseloverl
Berichten: 2226
Geregistreerd: 27-03-13

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:11

Heeft iemand ervaring met de veredus Carbon of Olympus?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:18

Francieen schreef:
Heeft iemand ervaring met de veredus Carbon of Olympus?


Ik heb 2 sets Veredus Carbon Gel.. :)

Horseloverl
Berichten: 2226
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:24

MoniekV schreef:
Francieen schreef:
Heeft iemand ervaring met de veredus Carbon of Olympus?


Ik heb 2 sets Veredus Carbon Gel.. :)


Zijn ze echt geweldig? Of is het gewoon normaal

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:29

veredus viel mij vies tegen kwa warmte werden net zo warm als elke andere beschermer. heb nu de NEW airoflow lite als ik het niet verkeerd zeg.
En die ademen echt

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:32

Weet iemand trouwens of maat M of L meer geschikt is voor een KWPN'ner? Paard is niet bijzonder groot maar ook niet heel klein. Heb in mijn huidige beschermers maat M.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:33

Ik vind ze qua pasvorm heel fijn, beschermen ook goed. Ik vind de benen zeker wel minder warm worden dan onder simpele beschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:35

IwanLuver schreef:
En doe je dat dan aan de bovenkant of aan de onderkant?


Aan de boven kant

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:01

Ondertussen had ik Harry's Horse een bericht gestuurd en dit is de reactie:
Wij hebben zelf geen ervaring met het kleiner knippen van de beenbeschermers en hebben daarom navraag gedaan bij Compositi, het bedrijf achter deze beenbeschermers.

Het is mogelijk om het bovenste gedeelte van de beenbeschermers te knippen met een schaar, zodat er 2 kittenband bevestigingen over blijven. Echter worden de beenbeschermers daardoor alleen korter, en niet smaller. Wij kunnen u helaas niet garanderen dat de beenbeschermers dan goed zullen gaan passen.

U kunt het beste eerst maat Full doorpassen, en mocht het op de hoogte na goed aansluiten dan pas knippen. Uiteraard is dit op eigen risico.

Ik ga ze dus kopen en passen :-) (en dan knippen..)

Agile

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-04-15

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:55

Ik heb ook een paar Veredus Olympic. Vind ze net zo warm als elke andere beschermer, pasvorm is wel heel goed.