De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:51

Ik heb 2 paar Husk voor m’n hafje en ik vind ze super fijn! Had ze ook vrij snel binnen.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:54

plutolover schreef:
Ik heb 2 paar Husk voor m’n hafje en ik vind ze super fijn! Had ze ook vrij snel binnen.


Fijn om te horen!

Welke maat heb jij? (Heb je toevallig ook van back on track of van br de simpele peesbeschermers, zoja welke maat? Dan kan ik het vergelijken met mijn haf :D )

En welk model heb je van Husk? :)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:25

Zo uit m.n hoofd maat S labels waren wat groot dus afgeknipt. Maar m’n hafje is maar 1.40

Heb pijpkous varriant en de andere

Deze heb ik
Afbeelding
Afbeelding

Van Back on track heb ik gewone peesbeschermers ook erg fijn

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:16

plutolover schreef:
Zo uit m.n hoofd maat S labels waren wat groot dus afgeknipt. Maar m’n hafje is maar 1.40

Heb pijpkous varriant en de andere

Deze heb ik
[ [url=m/Fcq2TZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GJVGAa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van Back on track heb ik gewone peesbeschermers ook erg fijn


Dankjewel!!!

Mijn hafje is 1,50 & heeft van die back on track mesh M voor maar die zijn iets aan de grote kant voor de voorbenen het kan opzich wel, maar perfect voor de achterbenen. Dus ik ga wel even opzoek naar de maattabel van Husk.

Nog een vraagje zijn ze wel een beetje stevig? :D

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:49

Tessawodan schreef:
plutolover schreef:
Zo uit m.n hoofd maat S labels waren wat groot dus afgeknipt. Maar m’n hafje is maar 1.40

Heb pijpkous varriant en de andere

Deze heb ik
[ [url=m/Fcq2TZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GJVGAa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van Back on track heb ik gewone peesbeschermers ook erg fijn


Dankjewel!!!

Mijn hafje is 1,50 & heeft van die back on track mesh M voor maar die zijn iets aan de grote kant voor de voorbenen het kan opzich wel, maar perfect voor de achterbenen. Dus ik ga wel even opzoek naar de maattabel van Husk.

Nog een vraagje zijn ze wel een beetje stevig? :D


Hoi
Heb ook 3 paar verschillende beenbeschermers van husk. Als je een beschermer met harde plaat zoekt, dat hebben ze niet.
Maar vind dat wel dat ze goed de schokken opvangen moest er een hoef een been raken. Ook worden ze totaal niet warm. En vind paardlief ze lekker zitten

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:32

@danaderese

Bedankt voor je reactie!
Ik zoek inderdaad zonder verharding. Het gaat meer om de schokken die je omschrijft & dat ze heel luchtig zijn! :)

Ik twijfel alleen tussen deze twee:

La Irenita 3D SHIELD AIR Sport Boot (pair)
&
TITAN 3D SHIELD AIR Target Protection Boot (pair)

Ze zullen gebruikt worden voor dressuurtraining & buitenritten

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:03

Tessawodan schreef:
plutolover schreef:
Zo uit m.n hoofd maat S labels waren wat groot dus afgeknipt. Maar m’n hafje is maar 1.40

Heb pijpkous varriant en de andere

Deze heb ik
[ [url=m/Fcq2TZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GJVGAa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van Back on track heb ik gewone peesbeschermers ook erg fijn


Dankjewel!!!

Mijn hafje is 1,50 & heeft van die back on track mesh M voor maar die zijn iets aan de grote kant voor de voorbenen het kan opzich wel, maar perfect voor de achterbenen. Dus ik ga wel even opzoek naar de maattabel van Husk.

Nog een vraagje zijn ze wel een beetje stevig? :D


het is vooral zacht. Als je paard echt een aantikker is, zou het wel wat stevige beschermen. Het is beetje te vergelijken met de 3in1 beschermers kwa stof. Alleen dan mesh achtig en geen te warme benen eronder.

mijn haf is geen aantikker. Maar omdat hij ijzers heeft doe ik het wel voor de zekerheid, vooral op buitenrit.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:33

@plutolover Mijne is inderdaad ook geen aantikker, ik wil het inderdaad voor de zekerheid omdat het ons bijna 3 jaar heeft geduurd om haar weer goed te laten lopen (wat niet door aantikken komt), neem ik liever geen risico’s. Ze heeft inderdaad ook rondom ijzers. Bedankt voor je hulp!! :)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:38

Gister intensief carousselles gehad. En husk beschermers omgehad. Z’n benen waren wel bezweet (was hij over z’n hele lijf) maar desondanks voelde zie niet warm aan.

T voelde anders bezweet aan, dan als ik gewone peeskappen om had. Net of t wel droger was.,

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:04

Iemand ervaring met de Zandona Carbon Air maat S bij een C pony?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:20

Heeft iemand al ervaring met de Lemieux Capella beschermers?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:35

Helemaal niemand?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 20:17

Nee denk het niet. Zo te zien is het leer met een voering. Voordeel dat het geen neopreen is, maar zal toch nog flink warm worden denk ik

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:03

SuperZodiaX schreef:
Nee denk het niet. Zo te zien is het leer met een voering. Voordeel dat het geen neopreen is, maar zal toch nog flink warm worden denk ik


Omdat leer ademend is en een kunststof buitenkant niet of zeer beperkt leken ze mij wel interessant en denk ik juist dat ze minder warm worden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 06:07

Horseware schreef:
SuperZodiaX schreef:
Nee denk het niet. Zo te zien is het leer met een voering. Voordeel dat het geen neopreen is, maar zal toch nog flink warm worden denk ik


Omdat leer ademend is en een kunststof buitenkant niet of zeer beperkt leken ze mij wel interessant en denk ik juist dat ze minder warm worden.


Ja minder warm dan een harde kunststof schaal, maar dan is het weer jammer dat er een synthetische binnenkant in zit. Als dat echt wol was geweest was het beter geweest. Dit soort nepbont is ook weer warmer. En het leer ademd beter, maar stukken minder dan bijv de mesh beschermers die er bestaan

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:16

Er zit geen nepbont in. Dat is een andere versie (de comfort geloof ik).
Mesh is inderdaad mooi maar ik kan niets vinden in het bruin dat de achterkant van het been goed beschermt (een peesbeschermer dus). En liefst wil ik ook niets met smalle elastieken en al helemaal niet icm haaksluitingen. Lastig!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 09:12

Horseware schreef:
Er zit geen nepbont in. Dat is een andere versie (de comfort geloof ik).
Mesh is inderdaad mooi maar ik kan niets vinden in het bruin dat de achterkant van het been goed beschermt (een peesbeschermer dus). En liefst wil ik ook niets met smalle elastieken en al helemaal niet icm haaksluitingen. Lastig!

Ohja er zijn meerdere versies. Ik zie dat de versie die jij bedoelt gevoerd is met EVA. Google zegt daarover het volgende:

EVA (Ethyleen Vinyl Acetaat)

EVA is een zacht, flexibel maar heel taai, UV- en weerbestendig, isolerend, licht gewicht en slijtvast materiaal. Dit maakt EVA ten opzicht van het bekende PVC en rubber een veel effectiever en duurzamer materiaal.

Geen neopreen dus, maar het woord isolerend staat me dan weer tegen voor een peesbeschermer.. dan kan je beter eentje kopen met een echte wollen voering.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:09

Is er iemand bekend met het bestellen bij HUSK? Zou ik diegene een pb mogen sturen met wat vragen over het bestellen?

Welke versie van de HUSK beschermers vinden jullie het fijnste? Ik kreeg op mijn kop van de dierenarts dat je beter geen beenbeschermers kan gebruiken, maar dat durf ik nog niet helemaal en dit leek mij een goede tussenweg :').

Ik zoek in eerste instantie alleen voor de voorbenen beenbeschermers en eventueel ook achterbenen voor in de paddock/wei. Ze zijn voor twee KWPNrs van 167 en 170 met normaal beenwerk (wel lange benen), welke maat zou dan het beste zijn?

Newlander
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:11

Ik heb zelf al een tijdje de hexa pro met bontvroering goedkoop zijn ze niet maar zou niets anders meer willen mijn pony heeft snel last van een warm beetje en was eerst een beetje bang dat het toe zou nemen met deze beschermers maar ik wil niets anders meer het beentje word totaal niet warm en heeft veel draag comfort ik gebruik het zowel voor dressuur als springen echt een aanrader dus

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:58

Weet iemand welke ventilerende beenbeschermers heel smal zijn? Ik heb de dalmar speed, qua lengte zijn ze goed maar ze zijn veel te wijd. Als ze nu dicht zitten zijn de ventilatiegaten dicht .

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:56

Weet iemand of theHusk nog verzendt naar Nederland? Ik heb een hele fijne ervaring met deze boots maar op de website geven ze aan dat ze niet verzenden naar Nederland? Heeft dat met de Brexit te maken? Anderhalf jaar geleden heb ik er ook gewoon besteld...?

Edit, nevermind, het is op de één of andere manier toch gelukt net :D

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:11

Ik krijg deze week de snug boots pro binnen. Ik ben erg benieuwd. Helaas heb ik geen ervaring met de normale snug boots; juist dat verschil ben ik wel benieuwd naar.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:35

Ik ben ook benieuwd Vanitas. Zag ze laatst voorbij komen, zien er goed uit.
Helaas is de pasvorm van de normale snugboots niet ideaal voor mijn PRE...

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:22

Ik heb vandaag mijn setje snug boots pro binnen gekregen!
Ik moet zeggen ze sluiten echt fantastisch mooi aan!

Ik had eigenlijk verwacht dat de M te groot zouden zijn voor de ielige beentjes van mijn merrie (zit echt qua omvang tussen pony en Cob in), maar ze zitten voor haar heel goed.
Oftewel ik vind ze wel wat klein uitvallen, al is dat in mijn voordeel.

De sluiting vind ik mooier dan de oude, het pinnetje steekt nu minder uit. Alleen vind ik de bandjes iets minder omdat ze wat bruinig zijn ipv zwart. Zwart was net iets mooier geweest.

Functioneel heb ik ze nog niet getest, ik ben heel benieuwd!

Voor
Afbeelding

Achter
Afbeelding

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:51

Wat ik tot nu toe heb gelezen, dat er alleen meer ventilatie gaten in de harde schaal zitten. Als dat alles is vraag ik mij serieus af wat er zo pro aan is.