De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:07

Voor de geïnteresseerde, hierbij de Lemieux mesh brushing boots maat M om de voorbenen van mijn kwpn van 1.70m. Ter vergelijk; de pagony pro peesbeschermers maat Full zit hem ook als gegoten. Kortom, hij heeft zeker geen grof beenwerk maar ook geen ponybeentjes.Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:31

Ik heb de lemieux brushing mesh boots gekocht vorige week.
Echt super fijne beschermers.
Vandaag even los Springen gedaan en ze om gedaan zakken niet, draaien niet en geen warme benen.

pol013

Berichten: 9025
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:45

Change3x schreef:
Je kunt met de (Mesh) Brushing Boots prima wat springen, ik spring mijn paarden er thuis al jaren mee. Nooit problemen mee ervaren.

Maar heb je het echt over serieus springen zoals oefenparcours, wedstrijd, intensieve les, dan zou ik inderdaad gewoon een andere beschermer nemen zoals bv. Veredus. Ik heb ze ook wel eens om tijdens zulke trainingen maar een harde beschermer zal toch beter beschermen.

Kijk even naar hoe voorzichtig je paard is en goed naar de manier waarop hij springt.


Ik heb de Mesh Brushing Boots toen bestelt vanwege een paard met een schiefel, je wilt niet dat je beschermers trekken of irriteren. Deze waren voor hem ideaal.


Ik heb wekelijks springles en doe dat met de compositi beschermers.
Wei heeft er bepaald dat je een harde schaal MOET hebben bij het springen?

Ik maak liever de afweging tussen hoeveel bescherming en hoeveel ventilatie. Aangezien sluipend pezen slopen tot een zelfde resultaat kan leiden als in 1 knal pezen slopen.

Voor mij zijn die harde beschermers gewoon iets uit de tijd dat we nog niet zo goed doordrongen waren van het feit dat (te veel) warmte ook iets kapot maakt.

Bij een cross (training) vind ik het dan weer iets anders. Maar daar heb ik dan weer te maken met veel stevige hindernismateriaal, takken etc én water. Dat vergt weer iets anders van mijn beschermers.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 10:11

Zo na even een tijdje geen bokt heb ik even het topic hier weer bij gelezen. Fijn dat mensen het blijven gebruiken :)
Ik ben echt top tevreden nogsteeds over de equick ekur, echt bijna nooit zweetbenen ook niet als het paard zelf gezweten heeft onder het zadel, hals etc.
Alleen krijgt mijn nieuwe paard toch eronder wat lichte schuurplekjes :(
Nu had hij zich lomp aangetikt en een verrekking in zn oppervlakkig buigpees. Precies op de plek van zo'n schuurplekje dus ik ben toch weer op zoek naar een goede vervanger.
Ik had de equick training fluffy besteld voor de voor en achterbenen van de week. Ik dacht zachte voering en equick bevalt goed. Ik had gehoopt dat de fluffy binnenkant ook een soort luchtlaagje zou vormen waardoor het ook niet megawarm zou zijn, maar dat viel enorm tegen! Paard was niet echt bezweet onder zijn zadel, maar.echt helemaal kletsnatte benen. Die ga ik dus echt niet meer gebruiken. Ik pak nu steeds de equifit kapjes en die zijn supermooi zacht, maar toch een stuk warmer dan de equick ekur al.
Oh wat lastig! Iemand nog goede ideeen? Ik zag de br pro mesh x shape, iemand ervaringen daarmee? Al vraag ik me af of die geneog bescherming bieden.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:43

Ik ben tot nu toe het meest tevreden over mijn beschermer van Back on Track. Zelfs met warm weer nauwelijks warme benen. Wel warmer dan de rest van het been maar niet nat. Wat een nadeel kan zijn is dat er geen verharding aan de binnenkant zit.

Ik heb deze: https://www.agradi.nl/back-on-track-pee ... mlEALw_wcB.

Zinzi_jewel

Berichten: 8867
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:20

Ik hen de Le mieux brush boots maar niet de mesh variant.
Ben er super blij mee
Geen schuurplekken en geen overmatig warme benen

Lauke

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:35


Iriscope

Berichten: 8608
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:42

Ik heb onlangs de HH Grand Prix gekocht en ben er totaal niet over te spreken.
De elastieken zijn vrij dun (in de breedte) en geven enorm veel druk aan de voorkant van het been. De zijkanten worden door het elastiek bij elkaar gedrukt, waardoor het velletje van mn paard daartussen zit. De ruimte ertussen is rond de 3-4 cm, maar prettig is het zeker niet voor hem.

Aan de achterbenen deed die van mij 1 halve bok tijdens het longeren (eerste keer met achter bescherming om) en de peeskap zakte gelijk af tot naar zijn hoef. Je kan je voorstellen dat ie daar niet erg gediend van was.

De kappen zijn de goede maat, ze zitten gewoon mooi aangesloten, zo strak als ik normaal peeskappen ook zou hebben, dus dat is het probleem niet.
Ik vind het enorme ondingen en baal van het geld dat ik ervoor kwijt was.

Hoop dat ik andere mensen hiervoor kan behoeden. Heb zoveel beenbeschermers geprobeerd, maar zo slecht als deze, nog nooit. 1 klein bokje en poef, ze zakten af. :n

Spenk
Berichten: 21847
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:44

Oh echt? Ik heb er jaren mee gereden en geen last van gehad! Had ze altijd heel losjes zakten ook niet af ofzo. Heb nu LeMieux en die net zo.

mavantos

Berichten: 3648
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:53

Lauke schreef:
Heeft iemand ervaring met de lemieux carbon mesh boots?
https://hypostore.nl/lemieux-carbon-mes ... boots.html

Zijn deze zacht genoeg om niet te drukken op een schieffel of kan ik toch beter voor de brushing mesh boots gaan?


Ik heb dit gevraagd aan JRS en zij gaven aan dat ze ongeveer hetzelfde zijn als de mesh brushboots. Alleen dan de binnenzijde ook van mesh materiaal is, terwijl dit bij de mesh brushboots een kunstlederen laag zit.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:17

Vandaag de royal work boots van back on track front and hind binnen gekregen, heel tevreden over! Passen heel mooi, blijven goed zitten. Er komt ook geen zand tussen ondanks dat de bak wat modderig was en de benen waren nadien echt nog kurkdroog en niet warm! *\o/* dikke aanrader dus! :j +:)+

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:09

V_Naomi schreef:
Vandaag de royal work boots van back on track front and hind binnen gekregen, heel tevreden over! Passen heel mooi, blijven goed zitten. Er komt ook geen zand tussen ondanks dat de bak wat modderig was en de benen waren nadien echt nog kurkdroog en niet warm! *\o/* dikke aanrader dus! :j +:)+


Even opgezocht, zien er mooi en fijn uit, maar jeetje wat een geld voor een setje 'gewone' beschermers! 8)7

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 03:00

Floran schreef:
V_Naomi schreef:
Vandaag de royal work boots van back on track front and hind binnen gekregen, heel tevreden over! Passen heel mooi, blijven goed zitten. Er komt ook geen zand tussen ondanks dat de bak wat modderig was en de benen waren nadien echt nog kurkdroog en niet warm! *\o/* dikke aanrader dus! :j +:)+


Even opgezocht, zien er mooi en fijn uit, maar jeetje wat een geld voor een setje 'gewone' beschermers! 8)7



Dat wel, maar als dat dan eindelijk beschermers zijn die niet warm worden, er goed uitzien, ook goed beschermen én ook nog eens goed passen zijn ze dat voor mij wel waard :j

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:50

ik heb van back on track de harde schaal beschermers gehad. super tevreden over. Ze hebben nu een nieuwe varriant die is misschien ga kopen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 10:07

V_Naomi schreef:
Vandaag de royal work boots van back on track front and hind binnen gekregen, heel tevreden over! Passen heel mooi, blijven goed zitten. Er komt ook geen zand tussen ondanks dat de bak wat modderig was en de benen waren nadien echt nog kurkdroog en niet warm! *\o/* dikke aanrader dus! :j +:)+


Ik heb er ook weleens naar zitten kijken, maar het is toch een neopreen voering en dat houdt me wel tegen. Zeker omdat het model vergelijkbaar is met de snugboots van lemieux en die geen neopreen erin hebben ben ik daar toen voor gegaan. Ik ben erg benieuwd of ze echt zo koel blijven eronder. Hou je ons op de hoogte als je ze langer gebruikt hebt?

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:09

lemieuux valt bij mijn paard veel te groot helaas.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:16

Ik heb de Royal Work Boots ook, bij mijn paard komen de benen er steeds droog onder vandaan :)

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:45

SuperZodiaX schreef:
V_Naomi schreef:
Vandaag de royal work boots van back on track front and hind binnen gekregen, heel tevreden over! Passen heel mooi, blijven goed zitten. Er komt ook geen zand tussen ondanks dat de bak wat modderig was en de benen waren nadien echt nog kurkdroog en niet warm! *\o/* dikke aanrader dus! :j +:)+


Ik heb er ook weleens naar zitten kijken, maar het is toch een neopreen voering en dat houdt me wel tegen. Zeker omdat het model vergelijkbaar is met de snugboots van lemieux en die geen neopreen erin hebben ben ik daar toen voor gegaan. Ik ben erg benieuwd of ze echt zo koel blijven eronder. Hou je ons op de hoogte als je ze langer gebruikt hebt?



Ik had eerst de lemieux snug boots gekocht, maar ondanks dat ik de grootste maat genomen had waren ze echt te klein, de rekkers, en dan vooral de onderste 2, waren gewoon veel te kort, waardoor ze volledig af knelden... -O- Heel jammer want vind ze erg mooi, en zo stom dat er geen maat XL in is.. Plus dat ik echt niet met een boerenpaard ofzo rijd, dus vond het erg bizar dat de grootste maat te klein was, nog nooit voorgehad met eender welke andere beenbeschermers :+

Vandaar dat ik dus voor die van BoT ben gegaan, kreeg de reactie van iemand waarbij de snug boots van lemieux ook echt te krap waren dat de BoT dus wel goed zaten voor haar paard. En geen teleurstelling dus tot nu toe! Goed doorgereden gisteren en het leek wel alsof ik gewoon zonder beenbeschermers had gereden, benen kwamen er kurkdroog en 'koud' onderuit! *\o/*

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:14

Ik ben uiteindelijk voor de tri zone alL sports gegaan voor mijn paard.
Gisteren gepast en ben tevreden, pasvorm is wel erg 'recht'.

Vind ze wel vrij slap voelen... of ben ik de engiste haha

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:44

Linsey_X schreef:
Ik ben uiteindelijk voor de tri zone alL sports gegaan voor mijn paard.
Gisteren gepast en ben tevreden, pasvorm is wel erg 'recht'.

Vind ze wel vrij slap voelen... of ben ik de engiste haha


Ben het wel met je eens dat de pasvorm vrij recht is, had ietsje meer gesneden kunnen zijn of een beetje elastiek in het klittenband.
Vrij slap weet ik zo niet? Vind dat wel meevallen, er zit natuurlijk geen harde schaal omheen.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:57

Vorige week heb ik een webinar gevolgd van David Marlin, een wetenschapper in de paardensport, over de wetenschap over beenbeschermers. Hij kon de Equilibrium peesbeschermers aanraden, dus dat leek me wel nuttig om hier te vermelden (en gaf aan daar niet voor te worden betaald).

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:06


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 21:29

meiske1577 schreef:
Helaas niet geheel onafhankelijk

https://www.horses.nl/algemeen/onderzoe ... schermers/

Hoewel ik wel veel goede ervaringen lees met de trizone van equilibrium


Haha.. mooi altijd. Dit is een onderzoek al uit 2012 en na die tijd zijn er heel veel nieuwe en wellicht veel betere peesbeschermers gemaakt. En dat zie je dus vooral terug idd bij de trizone aan de rechte pasvorm en gebrek aan elastiek in de sluitingen. Ze zouden eigenlijk met een 2.0 versie uit moeten komen :)

pol013

Berichten: 9025
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:43

Ik gebruik alleen nog equilibrium en compositi.
Ik ben echt nog geen andere beschermers tegen gekomen die mij zo goed bevallen.
Alle andere zijn veel te warm.

De enige uitzondering zijn SGW trainingen en wedstrijden. Maar ook bij mijn cross beschermers let ik op luchtdoorlatendheid.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:09