De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 8034
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:33

Ik heb ze voor de achterbenen, benen kwamen er droog vanonder maar heb ze niet gebruikt voor eventing/zware trainingen :)

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:13

Ik kom even binnen vallen. Volg het topic al een poosje maar kom er nu niet uit.

Voor mijn enorm zwetende merrie ben ik op zoek naar luchtige beenbeschermers. Graag ook voor achter omdat ze nog wel eens wil schrikken en zichzelf dan aantikt achter met de ijzers.
Ik twijfel tussen de Lemieux ProSport Mesh Brushing Boots, de Lemieux Carbon Mesh Wrap Boots en de Equilibrium Tri-Zone Allsport. De Compositi leken mij perfect maar ik ben bang dat mijn merrie hier schuurplekken van krijgt. Ze heeft een gevoelige huid en ontzettend snel beschadigingen op de huid.

Hoe zijn de ervaringen van bovengenoemde beschermers? Zijn ze stevig genoeg om de benen te beschermen tegen klappen van hoeven met ijzers? Of moet ik dan toch gaan kijken naar beschermers met een harde schaal?

pol013

Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:18

MartineC1711 schreef:
Heeft iemand ervaring met deze beschermers van LeMieux? Het zijn eventing boots, de shoc air xc. Ze leken mij wel luchtig omdat ze (volgens mij?) geen harde schaal hebben.

https://www.dekroo.nl/products/lemieux- ... ting-boots


Ik heb de vorige versie van deze. Maar gebruik ze alleen om te crossen. Ze zijn wel luchtiger dan gemiddelde cross beschermers.
Ze draaien wel makkelijk. Ik heb inmiddels uitgevonden hoe ik ze fatsoenlijk om moet doen (middelste bandje een beetje schuin, en opgerold bewaren).
Voor dagelijks werk zou ik voor een luchtigere versie gaan kijken.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:09

ok, dank je wel voor je reactie! Jammer dat ze toch niet zo luchtig zijn als ik dacht..
Als deze al niet "luchtig" zijn, wat dan wel? :o?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:34

Hoe zijn de ervaringen met de Horseware airflow boots?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:18

Lemieux ProSport Mesh Brushing Boots, Equilibrium Tri-Zone Allsport zijn ook 2 waar ik tussen twijfel.

En vraag ik mij gelijk af of het niet wat te "beschermend" is voor een jong paard wat soms gelongeerd wordt.

Iemand een idee?

Gaat om een fries trouwens.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:01

@Daan, gewoon goed kijken of je jonkie überhaupt aantikt en wel of niet ijzers heeft. Als het niet nodig is zou ik lekker zonder beenbeschermers longeren.

Ik rij al een hele tijd met de Lemieux Snuf Boots, opzich enorm tevreden mee, maar ze beginnen nu echt versleten te raken ( na jaren intensief gebruik) en ben nu dus op zoek naar iets nieuws.

Iemand hier ervaring met de Lemieux support boots? Is alleen voor dressuurmatig werk.

Spenk
Berichten: 21848
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:02

Ja bevallen prima :) vindt ze luchtiger dan de snugboots.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:08

Yvank_ schreef:
Ja bevallen prima :) vindt ze luchtiger dan de snugboots.


Oh, dat is heel goed om te weten! Lijkt me ook luchtiger omdat er geen harde schaal omheen zit.

mavantos

Berichten: 3649
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:46

DreamGuide schreef:
@Daan, gewoon goed kijken of je jonkie überhaupt aantikt en wel of niet ijzers heeft. Als het niet nodig is zou ik lekker zonder beenbeschermers longeren.

Ik rij al een hele tijd met de Lemieux Snuf Boots, opzich enorm tevreden mee, maar ze beginnen nu echt versleten te raken ( na jaren intensief gebruik) en ben nu dus op zoek naar iets nieuws.

Iemand hier ervaring met de Lemieux support boots? Is alleen voor dressuurmatig werk.


Ik heb de mesh brushboots voor dressuurmatig werk. Vind ze heel fijn! Luchtiger dan de support boots

pol013

Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:42

MartineC1711 schreef:
ok, dank je wel voor je reactie! Jammer dat ze toch niet zo luchtig zijn als ik dacht..
Als deze al niet "luchtig" zijn, wat dan wel? :o?


trizone open fronted sportboots https://www.all-eventing.com/product/20 ... ndon-boots
en compositi https://www.agradi.nl/harrys-horse-pees ... t7EALw_wcB

Maar crossbeschermers en écht luchtig gaat maar moeilijk samen. Als je rondom wil beschermen (en dat wil je waarschijnlijk) zijn de lemieux de fijnste die ik tot nu toe gevonden heb. Maar die gebruik ik dus ook alleen voor dat specifieke doel.

Capriootje

Berichten: 6784
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:47

Voor cross vind ik de Kentucky air tech echt heel fijn. Maar zijn er wel alleen in full dacht ik.

Voor dressuur/longe werk de lemieux mesh boots en voor springen veredus Carbon gel vento. Die laatste zijn aardig ‘op’ aan het raken en denk dat ik gewoon een nieuw setje haal. Al vind ik een leren voering ook wel interessant maar weet niet of dat veel uithaalt als de schaal wel plastic is.

Spenk
Berichten: 21848
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:53

mavantos schreef:
DreamGuide schreef:
@Daan, gewoon goed kijken of je jonkie überhaupt aantikt en wel of niet ijzers heeft. Als het niet nodig is zou ik lekker zonder beenbeschermers longeren.

Ik rij al een hele tijd met de Lemieux Snuf Boots, opzich enorm tevreden mee, maar ze beginnen nu echt versleten te raken ( na jaren intensief gebruik) en ben nu dus op zoek naar iets nieuws.

Iemand hier ervaring met de Lemieux support boots? Is alleen voor dressuurmatig werk.


Ik heb de mesh brushboots voor dressuurmatig werk. Vind ze heel fijn! Luchtiger dan de support boots

Ja die zijn inderdaad nog luchtiger!

pol013

Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:48

Capriootje schreef:
Voor cross vind ik de Kentucky air tech echt heel fijn. Maar zijn er wel alleen in full dacht ik.

Voor dressuur/longe werk de lemieux mesh boots en voor springen veredus Carbon gel vento. Die laatste zijn aardig ‘op’ aan het raken en denk dat ik gewoon een nieuw setje haal. Al vind ik een leren voering ook wel interessant maar weet niet of dat veel uithaalt als de schaal wel plastic is.


Zijn die gaatjes in die kentuckys echt door en door? Dus ook in de voering?


En zou je eens een foto van de binnenkant kunnen maken? Ik ben wel benieuwd.

Capriootje

Berichten: 6784
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:05

Ja tuurlijk zal ik straks even doen :j

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:50

Ik heb Kentucky en styles eventing boots en bij de styles blijven de benen nog droger

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 06:42

De le mieux mesh brush boots, hoe zijn de randjes? Mijn paard krijgt snel schuurplekjes onder de randjes omdat hij zoveel beweegt haha.. de equifit zijn top daarvoor omdat het memoryfoam is, maar die vind ik voor in de zomer toch wel wat warm.

mavantos

Berichten: 3649
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:12

SuperZodiaX schreef:
De le mieux mesh brush boots, hoe zijn de randjes? Mijn paard krijgt snel schuurplekjes onder de randjes omdat hij zoveel beweegt haha.. de equifit zijn top daarvoor omdat het memoryfoam is, maar die vind ik voor in de zomer toch wel wat warm.


Randjes zijn gewoon soepel stof. Als je ze niet te groot koopt dan zou ik niet weten waar ze zouden moeten schuren. Doen absoluut niet draaien oid bij die van mij

nicole31997

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:38

Vorige week Kentucky D30 via Marktplaats gekregen maar deze waren te groot.

Heb mij nu gewaagd aan de QHP beschermers. Iemand hier ervaring mee? We gaan binnenkort voor het eerst crossen dus ik wil niet meteen iets heel duurs. Kan iemand mij vertellen of ze goed zitten ? :D heb het gevoel dat de springschoenen een maatje kleiner mogen (XL), voor is M achterbenen L (en volgensmij als ik de foto's zo bekijk moet ik achter iets meer draaien want in het zwarte rechthoek zit die harde plaat)

Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:58

Wat ik mij afvraag waarom zijn cross beschermers vaak van zachter spul dan ‘spring’ peesbeschermers

Vind cross hindernissen er gevaarlijker uitzien dan balken

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:02

plutolover schreef:
Wat ik mij afvraag waarom zijn cross beschermers vaak van zachter spul dan ‘spring’ peesbeschermers

Vind cross hindernissen er gevaarlijker uitzien dan balken


(Goede) cross beschermers hebben in de voorbeen beschermers achter platen ter bescherming en in de achterbeen beschermers op de voorkant harde platen.
Ze zijn zeker niet zachter dan een peesbeschermer

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 10:36

Iemand al ervaring met de nieuwe le mieux Carbon Mesh Wrap Boots? Als het goed is nog luchtiger dan de brush boots, maar vraag me af of ze wel stevig genoeg zijn om een tik op te vangen. Materiaal ziet er wel top uit

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:07


CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:44

Ik lees dat jullie hier damen veel ervaring hebben met de le mieux beschermers. Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen de snug boots en de mesh? Ik zie bij de snug ook een stuk mesh stof zitten namelijk.

mavantos

Berichten: 3649
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:16

CRos95 schreef:
Ik lees dat jullie hier damen veel ervaring hebben met de le mieux beschermers. Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen de snug boots en de mesh? Ik zie bij de snug ook een stuk mesh stof zitten namelijk.


Zijn heel verschillende beenbeschermers. Zou even de foto's opzoeken en de beschrijving lezen als ik jou was. Dat is het makkelijkste. Grootste verschil is dat de snugboots een harde schaal hebben en daardoor meer peesbeschermers zijn. De mesh beschermers hebben geen harde schaal en beschermen eigenlijk alleen tegen het strijken van de benen langs elkaar.