De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:32

mavantos schreef:
CRos95 schreef:
Ik lees dat jullie hier damen veel ervaring hebben met de le mieux beschermers. Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen de snug boots en de mesh? Ik zie bij de snug ook een stuk mesh stof zitten namelijk.


Zijn heel verschillende beenbeschermers. Zou even de foto's opzoeken en de beschrijving lezen als ik jou was. Dat is het makkelijkste. Grootste verschil is dat de snugboots een harde schaal hebben en daardoor meer peesbeschermers zijn. De mesh beschermers hebben geen harde schaal en beschermen eigenlijk alleen tegen het strijken van de benen langs elkaar.


Dat heb ik dus gedaan, maar ik kwam op een gegeven moment voor beide beschermers dezelfde foto’s tegen Toen snapte ik t niet meer :+

Klopt het dat de snug wel mesh voering hebben, maar ook een harde schaal? Dan heb ik de goede uitvoering gevonden denk ik :)

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:05

Ik heb sinds een tijdje de Derby Pro Jump. Had deze gekozen omdat deze luchtig zouden zijn. Helaas is dit toch niet het geval, paard had net zulke zweetbenen als onder de neopreen beschermers.

Gelukkig heeft ze zichzelf maar een aantal weken aangetikt en is dat nu weg en heb ik ze niet meer nodig. Toch wel erg jammer eigenlijk dat ze niet goed ademen.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:21

Dat heb ik met de Harry horse air... de lemieux met harde schaal was klittenband te klein. En zulke dikke benen heeft m’n haf ook weer niet.

Dus de Harry horse air gekocht. Met gwn dressuur worden ze niet echt warm. Maar met een buitenrit helaas wel...

Dus zoektocht gaat verder.. probleem is de beschermers mogen niet te lang zijn.. goed ademende beschermers zijn er vaak alleen in full of alsnog te lang..

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:54

SuperZodiaX schreef:
meiske1577 schreef:
Helaas niet geheel onafhankelijk

https://www.horses.nl/algemeen/onderzoe ... schermers/

Hoewel ik wel veel goede ervaringen lees met de trizone van equilibrium


Haha.. mooi altijd. Dit is een onderzoek al uit 2012 en na die tijd zijn er heel veel nieuwe en wellicht veel betere peesbeschermers gemaakt. En dat zie je dus vooral terug idd bij de trizone aan de rechte pasvorm en gebrek aan elastiek in de sluitingen. Ze zouden eigenlijk met een 2.0 versie uit moeten komen :)


Oh, ik lees dit nu pas maar wil er toch nog even op reageren. Het is jammer dat als 'onze' houding zo naar wetenschappers is. (Snap overigens wel dat obv mijn korte post de context die ik nu ga schrijven er niet uit naar voren komt.) Als een merk het goed wil doen door met een wetenschapper in zee te gaan, is de wetenschapper en het product meteen niet meer betrouwbaar etc. Ik werk zelf (als bedrijf) met een hoogleraar, we betalen hem daar ook voor en die doet echt niet iets wat ons als bedrijf beter uitkomt (helaas :+, sterker nog, hij is best wel flink eigenwijs/dwars.. ). David geeft aan er zelf ook van te balen dat er zo weinig onderzoek naar wordt gedaan, maar iemand zal het moeten financieren.

David is al jaren 'weg' bij Equilibrium en gaf aan dat het de nieuwe peesbeschermers van hen betrof, die hij afgelopen weken heeft onderzocht samen met een berg andere peesbeschermers. Ik dacht in het kader van de Olympische Spelen, waar hij als ' hitte expert' bij de FEI is betrokken. Hij ' streed' er nog voor om al deze onderzoeksresultaten te mogen delen. Aangezien de laatste wetenschappelijke onderzoeken al weer jaren verouderd zijn, en de peesbeschermers dus inderdaad ook.

Het kan toch niet zo zijn omdat hij 8 jaar geleden een bedrijf heeft geholpen met onderzoek (ter bevordering van de pezen van onze paarden) dit dus nu betekent dat alles wat hij zegt over Equilibrium onbetrouwbaar is -O- Ik zou liever zien dat andere merken hun peesbeschermers aanbieden bij hem om te laten testen, dan komen we ergens. :j En ja, uiteraard is het goed om kritisch te blijven en niet naïef alles maar te geloven. Laten we alleen wel oppassen op wie we kritisch worden, wat mij betreft liever op de bedrijven die geen onderzoek naar hun product laten doen.

Nu ga ik weer verder lezen om vervolgens een paar nieuwe peesbeschermers te bestellen :D

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:24

pumpina schreef:
Oh, ik lees dit nu pas maar wil er toch nog even op reageren. Het is jammer dat als 'onze' houding zo naar wetenschappers is. (Snap overigens wel dat obv mijn korte post de context die ik nu ga schrijven er niet uit naar voren komt.) Als een merk het goed wil doen door met een wetenschapper in zee te gaan, is de wetenschapper en het product meteen niet meer betrouwbaar etc. Ik werk zelf (als bedrijf) met een hoogleraar, we betalen hem daar ook voor en die doet echt niet iets wat ons als bedrijf beter uitkomt (helaas :+, sterker nog, hij is best wel flink eigenwijs/dwars.. ). David geeft aan er zelf ook van te balen dat er zo weinig onderzoek naar wordt gedaan, maar iemand zal het moeten financieren.

David is al jaren 'weg' bij Equilibrium en gaf aan dat het de nieuwe peesbeschermers van hen betrof, die hij afgelopen weken heeft onderzocht samen met een berg andere peesbeschermers. Ik dacht in het kader van de Olympische Spelen, waar hij als ' hitte expert' bij de FEI is betrokken. Hij ' streed' er nog voor om al deze onderzoeksresultaten te mogen delen. Aangezien de laatste wetenschappelijke onderzoeken al weer jaren verouderd zijn, en de peesbeschermers dus inderdaad ook.

Het kan toch niet zo zijn omdat hij 8 jaar geleden een bedrijf heeft geholpen met onderzoek (ter bevordering van de pezen van onze paarden) dit dus nu betekent dat alles wat hij zegt over Equilibrium onbetrouwbaar is -O- Ik zou liever zien dat andere merken hun peesbeschermers aanbieden bij hem om te laten testen, dan komen we ergens. :j En ja, uiteraard is het goed om kritisch te blijven en niet naïef alles maar te geloven. Laten we alleen wel oppassen op wie we kritisch worden, wat mij betreft liever op de bedrijven die geen onderzoek naar hun product laten doen.

Nu ga ik weer verder lezen om vervolgens een paar nieuwe peesbeschermers te bestellen :D


Sluit ik mij bij aan. Het is ook verdomd lastig dat er geen onafhankelijk onderzoek gedaan word. dat zou helemaal ideaal zijn. Maar om dan bedrijven en de aangesloten onderzoekers die wél een keer geld ergens in steken en hun productontwikkeling eens serieus nemen dan meteen 'onbetrouwbaar' te noemen is weer de andere kant van het spectrum.
Daarbij kun je zelf ook gewoon logisch blijven nadenken: als in de ene beschermers geen luchtinlaat zit en de andere zijn volledig geperforeerd.... Warmte in het been komt van binnen uit en kan gekoeld worden van buitenaf. Dus hoe meer 'buiten' je toelaat hoe koeler.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:10

Ik heb voor de Zandona classic gekozen, dus met leren voering. Ben erg benieuwd hoe ze bevallen :)

Afbeelding

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:49

Heeft iemand de tip voor mij? Ik heb ruim een maand geleden de LeMieux Flextrainers Mesh besteld, maar ik kreeg gister een mail dat de leverdatum is verschoven naar eind augustus. Ik kan hier niet op wachten dus ik zoek een webshop die deze beenbeschermers nog op voorraad heeft in maat M+L OF andere, vergelijkbare beenbeschermers.
Mogen geen harde kern hebben, en moeten ventilerend zijn.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:01

Zie dat EJ nog een paar L heeft.

Ik heb evt nog een paar M of L liggen die wegmogen. Ik rij kort na aanschaf zonder beschermers. Dus bijna ongebruikt en helemaal onbeschadigd. Pb bij intresse

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:15

VWestra schreef:
Zie dat EJ nog een paar L heeft.

Ik heb evt nog een paar M of L liggen die wegmogen. Ik rij kort na aanschaf zonder beschermers. Dus bijna ongebruikt en helemaal onbeschadigd. Pb bij intresse


Ik heb je een berichtje gestuurd!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:48

bosox schreef:
Heeft iemand de tip voor mij? Ik heb ruim een maand geleden de LeMieux Flextrainers Mesh besteld, maar ik kreeg gister een mail dat de leverdatum is verschoven naar eind augustus. Ik kan hier niet op wachten dus ik zoek een webshop die deze beenbeschermers nog op voorraad heeft in maat M+L OF andere, vergelijkbare beenbeschermers.
Mogen geen harde kern hebben, en moeten ventilerend zijn.


Ik weet niet hoe groot je paard is, maar ik heb voor mijn paarden van 1.68 en 1.71 maat L en XL. Van Harry's Horse flextrainers dragen ze M en L. Die van Lemieux vallen vrij klein uit.

Anders heb je ze ook van Back on Track en volgens mij heeft Harry's Horse ook iets soortgelijks.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:14

Ik had inderdaad ook een L en XL van le Mieux. BOT was M en L. Die vind ik ook erg fijn

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:39

Blijft altijd lastig die maten, ik heb voor mijn kwpn van 1.70m voor maat M. Wel wat fijner gebouwd paard...

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:46

Floran schreef:
Blijft altijd lastig die maten, ik heb voor mijn kwpn van 1.70m voor maat M. Wel wat fijner gebouwd paard...


Qua omvang kunnen mijn paarden ook een maat M hebben, maar qua lengte zijn die echt te kort.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 03:47

Wat zouden jullie adviseren voor springen (ook wedstrijd):

Equilibrium tri-zone All Sports (zonder extra bescherming achterzijde pees) https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Equilibrium-Tri-Zone-2019-All-Sports-Peesbeschermer/r5047111.htm?colour=Black

Equilibrium tri-zone Impact Sports (met bescherming achterzijde pees en voorzijde achterbenen) https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Equilibrium-Tri-Zone-Impact-Sports-Front-Cross-Country-Beschermer/r50156601.htm?colour=White

Equilibrium tri-zone Open Fronted (met extra bescherming achterzijde pees en aan voorzijde open) https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Equilibrium-New-Tri-Zone-Open-Fronted-Cross-Country-Beschermer/r50186650.htm?colour=White

R_emkee

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:55

Als je alleen gaat springen dan zou ik voor de laatste gaan ;)

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:41

Mee eens.

Ze zijn lang niet zo stevig als de gangbare beschermers maar bieden naar mijn idee nog steeds genoeg bescherming icm ventilatie. Ideale combi.
Ik spring hier zelf ook mee.

SharStory22
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-07-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:35

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen omdat ik er zelf niet in thuis ben. Ik ben voor onze Cruzado die aanstaande weekend zijn eerste oefencross heeft op zoek naar een beschermer. Hij heeft altijd "kaal" meegedraaid maar nu de hindernissen wat hoger worden neemt hij wel eens wat schors mee van een boomstam bijvoorbeeld. Ik vind het nu toch een beetje spannend worden.
De voornaamste reden dat wij geen bescherming gebruiken normaliter is vanwege het opwarmen van de pezen, wie kan mij advies geven over iets wat dus passend is voor een pony van 1.48, smalle beentjes, heel ventilerend maar wel beschermend genoeg en fijn voor een hele cross? Houd er even rekening mee dat ik echt leek ben op dit gebied. Bij voorbaat dank. :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 07:01

Ik heb gisteren na maanden dubben gekozen voor de equilibrium new trizone open fronted. Nieuwere model, zo te zien iets meer meegevormd en extra bescherming aan de achterzijde. Hopelijk zijn ze er snel, ze komen uit engeland. Ik hou jullie op de hoogte :)

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:12

Ik heb hier al veel meegelezen, maar het is zo lastig kiezen.
Welke beschermers voor voor en achter zouden jullie kiezen bij een Cob met stevige maar korte benen?
Wel met voldoende bescherming voor springen en ze heeft een bultje die niet meer weggaat net boven haar kogel op haar achterbeen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 16:55

SuperZodiaX schreef:
Ik heb gisteren na maanden dubben gekozen voor de equilibrium new trizone open fronted. Nieuwere model, zo te zien iets meer meegevormd en extra bescherming aan de achterzijde. Hopelijk zijn ze er snel, ze komen uit engeland. Ik hou jullie op de hoogte :)


Ik heb ze gisteren al binnen gekregen super snel! De eerdere trizone modellen vond ik vrij recht en slap, maar dit nieuwere model vormt mooi mee met het been. Superlicht en mooi ademend. Benen komen er droog onder vandaan tot nu toe.
Wel vraag ik me af hoe slijtvast het materiaal is, maar dat zullen we mee gaan maken. Hierbij iig de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:48

Die zien er mooier uit dan het oudere model. Passen netjes ook :j

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:17

Bedankt voor de foto’s! Ik vind ze erg mooi.

Ik heb de peesjes met de gesloten voorkant, aan de pasvorm te zien de oude variant.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:56

Hoe vallen de compositi beschermers qua maat? Ik zie via de zoekfunctie dat mensen ze ook gebruiken voor hun pony's. Ik heb een grote D met een klein beetje sok. Denk dat het qua lengte wel zou passen, maar hoe zit het met de omvang?

Mocht dat passen en als iemand ze nog 2ehands heeft liggen hou ik me aanbevolen!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:08

Ik hoop dat de Beenbeschermers LeMieux Mesh Flextrainers maat M binnenkort binnen komt bij ej want de L die ik voor de voorbenen gekocht had zijn te groot :+

Zijn zo te voelen wel fijne beschermers.al heb ik nog niet echt serieus wat kunnen doen

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:34

Daan13 schreef:
Ik hoop dat de Beenbeschermers LeMieux Mesh Flextrainers maat M binnenkort binnen komt bij ej want de L die ik voor de voorbenen gekocht had zijn te groot :+

Zijn zo te voelen wel fijne beschermers.al heb ik nog niet echt serieus wat kunnen doen


Ik had ook maat M + L besteld (M via een andere site want die waren idd niet op voorraad bij de EJ), maar maat M was te klein bij de voorbenen. En maat L was dan weer te groot voor de voorbenen... dus helaas ga ik ze allebei terugsturen. Paard heeft normaal altijd M + L (ook van HH flextrainers bijvoorbeeld) maar deze vond ik apart vallen.