Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

Hallo,

Aangezien ik nog erg weinig kan vinden aan ervaringen over de Sella zadels en er nog niet een lopend topic hiervoor is open ik dit topic om te kijken of er inmiddels meer mensen zijn die een Sella zadel hebben.

Ik ben al een tijdje op zoek naar het geschikte zadel voor mijn arabier. Zo kwam ik bij Sella en wat me vooral erg aanspreekt is dat de boom heel gemakkelijk veranderd kan worden zodat als hij straks veranderd het zadel weer op maat gemaakt kan worden.

Zijn er inmiddels meer mensen met een Sella zadel die hier hun ervaring willen delen?
Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 12:51 



 
Profiel   

Misschien kun je hier al wat vinden: [HAR] Arno Brandt of Sella zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 12:54 



 
Profiel   

Ik heb er zelf helaas nog geen 1 omdat ik het voor mijn 4 jarige nog zonde vindt, maar volgend jaar komt er zeker een. Heb er meerdere malen op gereden en ben fan!
Tevens heeft een instructrice van mij er één en zijn een aantal vriendinnen en kennissen in het bezit van zo'n onwijs fijn zadel. Heb van hun nog geen klachten gehoord erover, alleen maar heel tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 12:56 



 
Profiel   

Rije schreef
Misschien kun je hier al wat vinden: [HAR] Arno Brandt of Sella zadel?


Alle berichten op bokt heb ik gelezen maar dat zijn nog steeds erg weinig vandaar dat ik toch een topic aangemaakt heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 12:57 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Ik heb er zelf helaas nog geen 1 omdat ik het voor mijn 4 jarige nog zonde vindt, maar volgend jaar komt er zeker een. Heb er meerdere malen op gereden en ben fan!
Tevens heeft een instructrice van mij er één en zijn een aantal vriendinnen en kennissen in het bezit van zo'n onwijs fijn zadel. Heb van hun nog geen klachten gehoord erover, alleen maar heel tevreden.


Maar de zadels zijn toch juist heel makkelijk aan te passen in de boom?
Dan zou je hem toch gewoon na een jaar weer na laten kijken en opnieuw op maat kunnen laten maken?

Hoe vind jij de zadels zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 12:58 



 
Profiel   

Ja dat zou een optie zijn. Maar ik heb vorig jaar een tweedehands zadel (bij dezelfde zadelmaker) aangeschaft die nu nog past. En een springzadel heeft momenteel eigenlijk mijn voorkeur zolang dit zadel nog goed ligt. Maar omdat mijn geldboom ook niet eindeloos is wil ik eerst door sparen zodat ik in ieder geval genoeg heb om beide zadels aan te schaffen mocht dit nodig zijn. :)

Ik vind ze echt heerlijk zitten, ik ben zelf vooral fan van het close contact zadel (enkel zweetblad), maar dat is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk.

En er komt bij dat de zadelmaker een hele kundige man is, die alles met veel rust doet. Bij mijn paard kwam hij vorig jaar voor het eerst en ze was toen pas net onder het zadel en heel ongeduldig met stilstaan. Hij nam er uitgebreid de tijd voor en toen hij een poosje later voor een vriendin kwam die (toen) een erg moeilijk paard had die gek werd met opstappen heeft hij ook alleen heel veel rust gedaan. Echt heel erg fijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 13:09 



 
Profiel   

Ik heb met heb gebeld en hij kwam inderdaad ook erg kundig over en nam goed de tijd voor mijn vragen wat ik erg fijn vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 20:17 



 
Profiel   

Mijn zusje heeft er sinds kort 1.
Ding zit echt fantastisch.
En die man die ze verkoop is zeker kundig, en weet heel goed waar die het over heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-15 23:48 



 
Profiel   

En nog een groot voordeel: toen mijn zadel plots niet meer lekker lag op mijn paard en ik hem hierover belde kwam hij de volgende dag meteen langs. Hij vindt het gewoon belangrijk dat je een passend zadel voor je paard hebt. Was hier echt onwijs blij mee, dat is pas echt service!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-15 17:31 



 
Profiel   

*\o/* Mijn Sella is vanmorgen afgeleverd, heb er dus net voor het eerst mee gereden.
ik vond het zowiezo al een heerlijk zadel qua zit en het zal nu gaan blijken hoe mijn paard er onder loopt.
Ik heb voor mijn bestelling een week een Sella mogen proberen van een kennis en toen was ik om, hele fijne zadels, over de singel ben ik ook erg te spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 11:15 



 
Profiel   

Hemel op aarde dat zadel. Nee zonder gekheid. Heerlijk zadel. Fijne zit zonder gedwongen te worden. Ikzelf heb de Sella Rosa. Geen dag spijt van gehad. Einde deze maand wordt ie gecheckt hoe ie nu ligt. Dan heb ik er 3 maanden mee gereden.

Edit, zadelmaker eerlijke man die alle tijd voor je paard en jou neemt. Hij neemt het gelijk mee als je scheef of je zadel zit en kijkt dan ook waar dit vandaan komt.


Laatst bijgewerkt door Bullebeest op 06-06-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 11:24 



 
Profiel   

Wat leuk al die positieve reacties! Ik ga hem maandag bellen voor een afspraak.

Heb je ook een foto ullaatje? Ik vind het zo jammer dat er nog zo weinig foto' s te vinden zijn van de zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 11:24 



 
Profiel   

Let niet op mijn moeilijke gezicht, maar hier mijn bruine Sella op mijn paard.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 11:30 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Ik vind bruin ook heel mooi maar dan moet je alles weer helemaal in het bruin erbij kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 19:17 



 
Profiel   

Ik had mazzel. Vorige zadel was ook bruin, dus ik was er al op voorbereid. Al wil ik wel nu een ander hoofdstel want kleur komt niet helemaal overeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 21:08 



 
Profiel   

Dat topic sella of Arno Brandt is van mij. Ik ben uiteindelijk voor een sella gegaan welke ik volgende maand zou ontvangen. Helaas heeft mijn paard afgelopen week een flink ongeluk gehad met operatie tot daar aan toe. Ali van sella gebeld en top service. Hij komt het zadel pas brengen en ik hoef hem pas te betalen als mijn paard weer goed is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-15 21:27 



 
Profiel   

Ik ben ook met Arabieren bezig. Ik heb een heel fijn zadel ervoor laten bouwen in Engeland. Ik volg Sella met interesse, want ik houd van keuze, maar mijn Wellsaddle zadel mag er ook zijn! Ik moet mijn site nog aanpakken, maar ook in Belgie vonden ze het een erg mooi zadel.

Ik ga naar St. Oedenrode voor http://www.arabianhorseweekend.nl/?nav=informatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 19:59 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst echt mijn zadel kunnen proberen, en ik moet zeggen dat het wel even wennen was voor ons allebei ( ik heb met een stubben schultheiss gereden en die heeft 0.0 wrong en dus geen steun ) Mijn benen liggen nu op een andere plaats en dat was even aftasten qua hulp, maar het was snel voor elkaar.
heb heerlijk gereden, ben heel benieuwd wat het na een maand of twee doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 11:02 



 
Profiel   

wat een top service ROCHELLEx.

Ja dan kan ik begrijpen dat het even wennen was ullaatje maar fijn dat je toch lekker gereden hebt.

Ik heb vanmorgen gebeld en hij komt volgende week dinsdag om een zadel aan te meten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 12:56 



 
Profiel   

Nou mijn Sella zadel is ook aangemeten!

Net zoals iedereen hier al zei, een zeer kundige man die alle tijd neemt en me super geholpen heeft!
Ik had ineens een ander paard door zijn zadels en toen ook nog de sterno singel geprobeerd en was ik helemaal om! Niet te geloven wat een verschil.

Nu alleen het lange wachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-15 20:28 



 
Profiel   

Hahaha maar het is het wachten dubbel en dwars waard. Welk model heb je uiteindelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-15 22:35 



 
Profiel   

Ik heb gekozen voor het model met enkel zweetblad en lange wrongen.
Ik zat te twijfelen tussen die en degene met het dubbele zweetblad maar omdat ik vanuit mijn rug niet helemaal recht ben zit mijn rechterbeen bovenbeen altijd iets verder over de wrong en die van het enkele zweetblad houden je benen netjes op zijn plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-15 14:04 



 
Profiel   

Ik dek dat jij dan ook de senzi hebt besteld. Ik heb deze ook besteld en hij wordt aangepast aan mijn beperking in mijn rechter been heel fijn dat Ali zo goed meedenkt! Eind juli wordt hij geleverd als het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-15 13:39 



 
Profiel   

Ja dat klopt helemaal Laura1982! Als het goed is die van mij ook nog eind juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-15 14:00 



 
Profiel   

dan lag jou zadel in ee bus toen de mijne werd afgeleverd haha.
Hij vertelde dat die aangepast moest worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-15 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen