Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

Het is ook geolied leer. Dus op zich wel logisch.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 21:26 



 
Profiel   

Voor degenen die de singel hebben, hoe onderhouden jullie die singel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 18:44 



 
Profiel   

MyChoice schreef
[ [url=m/5J6EtL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aKFp72.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn binnen! Helemaal blij!

Waarmee onderhouden jullie het leer? Ben met bruin altijd bang voor vlekken.

Voor bruin gebruik ik altijd de hamanol van stubben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 18:59 



 
Profiel   

Doen jullie dan blanke olie of zwarte op een zwart zadel?
Ik ben ook nog steeds heel blij met m’n Sella rosa. Alleen nu m’n paard weer dikker en gespierder is geworden schuift ie weer wat naar voren, binnenkort maar weer de zadelmaker laten komen.

Zit trouwens nog kwijlend te kijken naar dat bruine springzadel op de vorige pagina. :~ ooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:24 



 
Profiel   

Met olie gedaan, toch wat vlekkerig geworden. Maar had niet anders verwacht. Trekt wel weer weg. Had ik met m'n vorige bruine zadel ook. Het leer is zo super zacht, trekt gewoon erin ofzo. Hoofdstellen weer van totaal ander leer, daar nog nooit vlekken op gehad of dat het leer donkerder werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 20:03 



 
Profiel   

Vandaag is Ali mijn springzadel komen brengen. Enorm blij met het zadel! Hopelijk de pony ook <3

Ik had eigenlijk met lak piping besteld. Maar die waren ze 2x toe vergeten. Dus het nu maar zo gelaten :+

[ img ]

[ img ]

Nu sparen voor een nieuw dressuurzadel.. -O- gevalletje zadels groeien niet altijd met de pony mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 16:26 



 
Profiel   

Blijven mooie zadels <3

Hier heeft mijn zadel zondag debuut gehad. Meteen de crossles in. Paard deed dat voor het eerst.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 16:42 



 
Profiel   

Hallo!

Iemand hier ook ervaring met een Sella zadel op een fjord?
Voor mijn fjord Do ben ik opzoek naar een ander zadel. Momenteel heeft ze een Rossner Amerika dressuurzadel in 18'' welke voor haar én mij niet fijn ligt. Aanpassen zal vast kunnen maar investeren in een wat hoger segment lijkt mij ook niet verkeerd voor ons beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:22 



 
Profiel   

Daarvoor moet je echt een pasconsult nemen. Voor een fjord is een U kopijzer vaak wel geschikt. (Rond en breed ga ik vanuit) maar of de vorm van de boom past bij jouw paard is een kwestie van testen.

Het is bij Ali allemaal vrijblijvend.

Mijn zadel ligt nog steeds top. Over een maand controle. Zit momenteel ook al een maand zonder passend dressuurzadel. Wil binnenkort even met Ali wat dressuurzadels proberen, samenstellen en zodra de centen er zijn (van verkoop huidig zadel) wil ik een nieuwe bij hem bestellen.
Mijn voorkeer gaat gewoon uit naar de Rosa. Maar weet totaal niet hoe het zit. Wil sowieso niks met wrong op het zweetblad ivm mijn lichaamsbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:11 



 
Profiel   

Saaams, ik heb ook de rosa.
Wel van een andere zadelmaker. Maar toen alle modellen geprobeerd die zij had en deze zat echt het beste. Door mijn stevige billen en bovenbenen wil ik ook geen dikke wrong op het zweetblad.
Ik vind hem heerlijk zitten. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:20 



 
Profiel   

san4nie schreef
Saaams, ik heb ook de rosa.
Wel van een andere zadelmaker. Maar toen alle modellen geprobeerd die zij had en deze zat echt het beste. Door mijn stevige billen en bovenbenen wil ik ook geen dikke wrong op het zweetblad.
Ik vind hem heerlijk zitten. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.


Bedankt! Klinkt positief.
Heb je een foto van jou zadel?
Ik vind mezelf ook wel klein en mollig. Ik word met bovenbeen wrong op het zweetblad teveel met mijn bekken naar voren gekanteld. Het ging me ook enorm aan het hart dat mijn oude Tribal zadel niet meer ging passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:28 



 
Profiel   

Saaams schreef
san4nie schreef
Saaams, ik heb ook de rosa.
Wel van een andere zadelmaker. Maar toen alle modellen geprobeerd die zij had en deze zat echt het beste. Door mijn stevige billen en bovenbenen wil ik ook geen dikke wrong op het zweetblad.
Ik vind hem heerlijk zitten. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.


Bedankt! Klinkt positief.
Heb je een foto van jou zadel?
Ik vind mezelf ook wel klein en mollig. Ik word met bovenbeen wrong op het zweetblad teveel met mijn bekken naar voren gekanteld. Het ging me ook enorm aan het hart dat mijn oude Tribal zadel niet meer ging passen.


Ja dat heb ik dus ook. Als m’n bovenbenen naar achteren moeten, gaat m’n lijf naar voren. Heb alleen foto’s van zadel met paard. Wel wat wrong zoals je ziet, maar voor mij helemaal perfect zo.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:59 



 
Profiel   

Mooi zadel!
Ja precies. Moeilijkmoeilijk. :+

Daarnaast ben ik ook gezegend met een extra wijde boommaat. Dat is haast onmogelijk tweedehands onder de reguliere A merken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:01 



 
Profiel   

Je kunt die van mij wel proberen. Heb de Bella. Is alleen met vlakkere zit dan de Rosa. En je kunt de wrongen eraf halen. Die van Mel is op maat wijd. Van Baldur op extra wijd. Die van Mel kun je een week lenen, die heb ik vanaf volgende week woensdag pas nodig weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:19 



 
Profiel   

Lief! Wil wel eens op die van Baldur zitten.
Wijd is helaas geen optie. Wat Ali al zei. Ze is een kleine versie van Baldur :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:36 



 
Profiel   

Neantje schreef
Hallo!

Iemand hier ook ervaring met een Sella zadel op een fjord?
Voor mijn fjord Do ben ik opzoek naar een ander zadel. Momenteel heeft ze een Rossner Amerika dressuurzadel in 18'' welke voor haar én mij niet fijn ligt. Aanpassen zal vast kunnen maar investeren in een wat hoger segment lijkt mij ook niet verkeerd voor ons beide.


Weliswaar geen Fjord maar ik heb een Sella op mijn Tinker liggen. Heb het zadel inmiddels al weer 2 jaar in mijn bezit.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:46 



 
Profiel   

Neantje schreef
Hallo!

Iemand hier ook ervaring met een Sella zadel op een fjord?
Voor mijn fjord Do ben ik opzoek naar een ander zadel. Momenteel heeft ze een Rossner Amerika dressuurzadel in 18'' welke voor haar én mij niet fijn ligt. Aanpassen zal vast kunnen maar investeren in een wat hoger segment lijkt mij ook niet verkeerd voor ons beide.


Super tevreden met de mijne.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:50 



 
Profiel   

xApple welke model is dat?
Wat een rete gaaf zadel!! Waar woon je, ik kom hem stelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:58 



 
Profiel   

Saaams schreef
xApple welke model is dat?
Wat een rete gaaf zadel!! Waar woon je, ik kom hem stelen :+


Sella Rosa is dit. Ja super blij mee joh. Stelen gaat lastig worden, mijn 2 zadels liggen verstopt en niet in de zadelkamer want ik ben er súper zuinig op :')

Heb nog een pareltje voor mijn andere fjord;


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:54 



 
Profiel   

Ik ga komende maand kijken voor een nieuw dressuur zadel voor mijn paard.
En ik wil heel graag nu naar een donkerbruine kleur.

Zonder er überhaupt nog op gezeten te hebben, dus nog geen ervaring, vind ik wel de modellen van Sella heel mooi.

Ik ben normaliter vaste klant van Countrymill in Nijkerk.
En ik weet ook bijna zeker dat ik daar ook vast zal slagen, maar toch blijf ik steeds kijken naar Sella :+

Kan je hier eigenlijk je huidige zadel ook op inruilen? Weet iemand dit misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:17 



 
Profiel   

Ligt aan de zadelmaker die je laat komen. John Kool en Rispens ruilen volgens mij wel in. Maar afhankelijk van het merk. Ik heb een tribal dressuurzadel liggen in de verkoop bij CM want ik krijg hem niet ingeruild elders. Ik moet dus wachten tot hun hem hebben verkocht. Dan bestel ik bij Ali een dressuurzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 22:01 



 
Profiel   

John Kool komt zeker niet.
Sowieso weet ik dat ik mijn zadel bij CM kan inruilen hoor, maar vroeg het me ook af bij Sella zelf.
Maar ik heb inmiddels daar via pb ook al antwoord op gekregen :)

Ik zit nu echt nog in de oriënterende fase :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 22:15 



 
Profiel   

Ik geef dit topic nog een schop omhoog als het mag..

Volgende week eerste pasconsult!! Ben heel benieuwd!
Natuurlijk kan ik deze vraag ook aan sella stellen... maar weet iemand of ze ook 2de hands zadels hebben?

En er word gezegd dat de zadels "klein" vallen. Als je normaal 17inch heb.. moet je bij Sella naar 17,5 of 18 inch

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 08:46 



 
Profiel   

Ali komt dinsdag ook hier. Controle springzadel na blessure. Hij zweeft achter iets. Dus helaas wat te breed geworden denk ik.
En we gaan dressuurzadels passen welk model bij ons past.

Ik heb altijd 17,5 inch, van sella een 18.
Ligt een beetje aan jouw bouw en de ruimte van je pony/paard.

Volgens mij heeft Ali niks tweedehands, hoe de andere zadelmakers hun assortiment hebben weet ik niet. Volgens mij heeft John Kool wel tweedehands sella’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 08:51 



 
Profiel   

Ik heb een 17.5 inch, ze vallen vrij klein geloof ik.

Twijfel of ik mijn zadel wil houden of ga verkopen.
Ik rij veel buitenritten en heb daar een massimo trail voor. Gevolg: Mijn Sella gebruik ik nauwelijks..
Beetje zonde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 08:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen