Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:29

Ali van Sella zelf.

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:50

Hier sinds vrijdag ook een Sella! Het is de Sella Vera, het springzadel. Afgelopen maanden al een paar miskopen gedaan.. en nu dan eindelijk een passend zadel voor onze brede tank! Boommaat xxw. Ali had er nog eentje op voorraad en dan gelukkig een bruine! Heel blij mee!!

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:02

Bottles schreef:
Hier sinds vrijdag ook een Sella! Het is de Sella Vera, het springzadel. Afgelopen maanden al een paar miskopen gedaan.. en nu dan eindelijk een passend zadel voor onze brede tank! Boommaat xxw. Ali had er nog eentje op voorraad en dan gelukkig een bruine! Heel blij mee!!

[ [url=m/cl5SUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig!

Hoe bevallen de beugels?
Ik heb nog een ouder model. Wil deze op den duur ook!

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:12

Beugels bevallen echt heel erg goed, kan ze echt aanraden. Had al veel verschillende geprobeerd, maar deze zijn echt heel fijn. Mooi breed en veel steun en heb echt minder last van mijn gewrichten.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:32

future_vet schreef:
Ik heb zojuist een tweedehands Sella opgehaald. Prachtig zadel.
Nu nog een goede zadelmaker die hem passend kan maken. Aanraders regio Utrecht? Er zijn maar weinig Sella dealers zag ik.


Ali zelf? Die komt vanuit almere geloof ik.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:33

Ali woont in Alkmaar

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:35

Dancer schreef:
Ali woont in Alkmaar


Dat is dan nieuw. :+

De laatste keer dat ik wat bij hem moest brengen was t regio het Gooi/Bussum.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:44

Dan is ie gaan samenwonen met z’n vriendin.

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 18:24

Ik ben nu al aan het kijken naar een zadel voor mijn tweejarige :')
Ik begrijp dat het type boom heel erg kan uitmaken. Uiteraard weet ik niet wat zij prettig vindt.

Mijn strategie is paard volgend jaar zadel en ruitermak te maken op een simpel prima inrij/springzadel en daarna inrijden en doorrijden met echt een fatsoenlijk zadel. Gezien Sella fijn aan te passen is viel natuurlijk mijn oog op dit merk. Bij voorkeur wel tweedehands. Ik denk dat jullie advies is: bel een dealer tegen die tijd, zie de naam Rien vaak voorbij komen. Doet hij ook aan de verkoop van tweedehands zadels?

boemel

Berichten: 8412
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 18:49

Nee, alleen nieuw.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:35

Weet niet of het hier mag;

Het lijkt idd of Sella dealers nagenoeg geen 2e hands hebben liggen, dus ik zoek nu tussen de particulieren om vervolgens pas te laten maken. Mocht iemand de komende weken afscheid van zijn zadel willen nemen

Ik zoek 2e hands
Velluto of Sensi
17,5 inch ( 18 inch is écht te lang, 17 pas ik denk ik niet ik op dit moment). Max 44 cm oplegvlak en dat is eigenlijk voor nu al aan de de lange kant.
Bruin of zwart maakt niet uit.
Boommaat medium(/wijd), fjord in de groei momenteel zou ik uitkomen en rond de 32.

Mocht iemand iets weten

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:40

Ja zadelmakers vertikken het bijna om tweedehands over te nemen en aan te bieden. Echt een hele vervelende rage..

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:18

absque_dubio schreef:
Ja zadelmakers vertikken het bijna om tweedehands over te nemen en aan te bieden. Echt een hele vervelende rage..


Er werd mij idd een nieuw ‘lager’ prijs segment aangeboden. Maar ik wil niet nieuw of lager prijs segment :+ ik wil een 2e hands Sella

Maar het was wel tof geweest als dat via een zadelmaker had gekund.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:43

linda_arnold schreef:
Weet niet of het hier mag;

Het lijkt idd of Sella dealers nagenoeg geen 2e hands hebben liggen, dus ik zoek nu tussen de particulieren om vervolgens pas te laten maken. Mocht iemand de komende weken afscheid van zijn zadel willen nemen

Ik zoek 2e hands
Velluto of Sensi
17,5 inch ( 18 inch is écht te lang, 17 pas ik denk ik niet ik op dit moment). Max 44 cm oplegvlak en dat is eigenlijk voor nu al aan de de lange kant.
Bruin of zwart maakt niet uit.
Boommaat medium(/wijd), fjord in de groei momenteel zou ik uitkomen en rond de 32.

Mocht iemand iets weten



Ik moet wel zeggen dat Sella heel klein valt. Ik heb broekmaat 38 en moest echt een 18” hebben…

Verder zou ik vooral Marktpalats in de gaten houden. Blijft een gok natuurlijk als je het particulier koopt maar ik heb het ook zo gedaan.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:53

Boommaat is niet zo zeer relevant. Deze kan je gewoon in de pers door iedere zadelmaker laten aanpassen.

Volgens mij maakt Sella geen 17,5 inch.

17inch valt als 16.5, kleine 17 en 18 inch valt als 17.5 inch

Ik had inderaad broekmaat 38/40 met een 18 inch springzadel vera op mijn 1.48 connemara.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:15

future_vet schreef:
linda_arnold schreef:
Weet niet of het hier mag;

Het lijkt idd of Sella dealers nagenoeg geen 2e hands hebben liggen, dus ik zoek nu tussen de particulieren om vervolgens pas te laten maken. Mocht iemand de komende weken afscheid van zijn zadel willen nemen

Ik zoek 2e hands
Velluto of Sensi
17,5 inch ( 18 inch is écht te lang, 17 pas ik denk ik niet ik op dit moment). Max 44 cm oplegvlak en dat is eigenlijk voor nu al aan de de lange kant.
Bruin of zwart maakt niet uit.
Boommaat medium(/wijd), fjord in de groei momenteel zou ik uitkomen en rond de 32.

Mocht iemand iets weten



Ik moet wel zeggen dat Sella heel klein valt. Ik heb broekmaat 38 en moest echt een 18” hebben…

Verder zou ik vooral Marktpalats in de gaten houden. Blijft een gok natuurlijk als je het particulier koopt maar ik heb het ook zo gedaan.


Marktplaats heb ik idd onder favoriete zoek opdracht staan, van de oude modellen Velluto en de Sensi zijn 17,5 inch in omloop. Wist ik ook niet hoor. Het mooiste zou ik idd ook zitten in een 18 inch, maar zijn rug houdt op dit moment echt op bij een 17,5 inch en zelfs liever een 17. :')

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:17

Saaams schreef:
Boommaat is niet zo zeer relevant. Deze kan je gewoon in de pers door iedere zadelmaker laten aanpassen.

Volgens mij maakt Sella geen 17,5 inch.

17inch valt als 16.5, kleine 17 en 18 inch valt als 17.5 inch

Ik had inderaad broekmaat 38/40 met een 18 inch springzadel vera op mijn 1.48 connemara.


En jou 18 inch komt niet voorbij de laatste dragende wervel? Daar zit mijn uitdaging op dit moment :-(

boemel

Berichten: 8412
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:20

Beide Sella's van mij zijn 17,5".

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:23

linda_arnold schreef:
Saaams schreef:
Boommaat is niet zo zeer relevant. Deze kan je gewoon in de pers door iedere zadelmaker laten aanpassen.

Volgens mij maakt Sella geen 17,5 inch.

17inch valt als 16.5, kleine 17 en 18 inch valt als 17.5 inch

Ik had inderaad broekmaat 38/40 met een 18 inch springzadel vera op mijn 1.48 connemara.


En jou 18 inch komt niet voorbij de laatste dragende wervel? Daar zit mijn uitdaging op dit moment :-(



Zadel is inmiddels al een jaar verkocht. Maar er staan vasg nog fotos in het topic.
Ik had een redelijk frans type kussen. Dus hij pastte precies.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:00

18” velutto op mijn compact pony van 1.55m

Afbeelding

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:01

Even voor het voorbeeld van een velluto 18” op mijn compacte haflinger van 1.43 en ik heb broekmaat 38 en ben 168.

Ik zou niet in een kleinere inch maat passen en het zadel is ook kort genoeg voor me pony.


Afbeelding

Afbeelding

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:03

Ik heb toevallig vandaag mijn voorraad wat uitgezocht en deze zo goed als nieuwe Velluto 18” mag worden verkocht om wat plaats te maken. Hij staat ook op Facebook.

Specificaties:
Sella Velluto
Vraagprijs bieden vanaf: €1795,- (zonder pasconsult uiteraard)
Staat: echt zo goed als nieuw!
18” en de boommaat is op dit moment MW maar is eenvoudig aanpasbaar.
Met volledige garantie.

Mvg Zadelmakerij Rispens

P.s. Ik weet niet hoe ik er foto’s bij krijg

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:14

Sterrenpony schreef:
Even voor het voorbeeld van een velluto 18” op mijn compacte haflinger van 1.43 en ik heb broekmaat 38 en ben 168.

Ik zou niet in een kleinere inch maat passen en het zadel is ook kort genoeg voor me pony.


[ [url=m/QvMKS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nJ1R5u.jpg]Afbeelding[/url] ]


:+

Dit soort berichten brengt mij dus aan het twijfelen, daarom was een zadelmaker met 2hands assortiment top geweest ;-). Dan was het mogelijk meerdere opties te passen. Nu heb ik een Sella dealer gevonden die bereid is 2e hands te passen, maar in eerste instantie attendeerde me op een ander merk zadel. In theorie heeft dit merk nagenoeg dezelfde oplegvlaklengtes.

Het gaat bij mij om een fjord 3 jaar, echt nog een pup. Als ik zijn rug uit meer tot aan de laatste dragende wervel kom ik uit op Max 40-42 cm maar ik ben geen zadelmaker. Alles boven de 17 inch is ( of lijkt) dan eigenlijk te lang.

Over een jaar of 2 zal het ongetwijfeld minder ingewikkeld zijn, maar ik wil hem van de zomer rustig onder het zadel beleren.

Maar qua zadel vind ik het dus best wel een struggle ( maar daar is geloof ik een ander topic voor) ;-)

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:33

boemel schreef:
Beide Sella's van mij zijn 17,5".


Mijn Sella is ook een 17,5 en pas een paar maand oud..

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:36

Indien je een dealer hebt van 2e hands Sella zadels, wees vooral niet verlegen het te delen hier O:)