Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

Ik kom ook even binnen vallen met een vraag. Wie weet kan iemand mij hier helpen.

Heb een tweedehands Sella op het oog maar kan nergens vinden welke boommaten gelijk staan aan de termen Small, medium, medium wijd, wijd. Dat verschilt toch wel per merk.

Ik wil het graag weten van een medium wijd. Wat is dan de boommaat die er in zit?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:34 



 
Profiel   

Dat is ook erg lastig te bepalen bij een Sella. Aangezien het kopijzer tot aan de millimeter aan te passen aan het paard.
+ dat je het dan zou moeten gaan vergelijken met in ieder geval zadels die ook een U vormig kopijzer gebruiken waar andere merken een V vormig kopijzer gebruiken.

Enige wat je dan kan doen is de uit eindes van het kopijzer gaan meten hoeveel dit in cm is

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:00 



 
Profiel   

Kopijzer is in elke breedte te persen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 17:25 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Kopijzer is in elke breedte te persen.


Dat ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:59 



 
Profiel   

Dat had ik al begrepen! Inmiddels is mijn bod geaccepteerd. Ben mega benieuwd. Als hij in orde is neem ik het zadel mee naar huis om te passen en hem eventueel aan te laten passen bij een Sella zadelmaker.

(De zadelmaker komt er sowieso bij kijken).

Hoop dat ik de goeie keuze heb gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 18:04 



 
Profiel   

Ik wil waarschijnlijk ook voor een tweedehands Sella gaan voor de fries die ik mag rijden. Weten jullie ook of hier specifieke types voor zijn? Hij is niet heel breed maar wel heel rond. Een medium/wide boom wordt denk ik te smal, of de vorm moet al anders zijn. Ik durf eventueel op de gok wel een zadel te laten versturen omdat de boom altijd nog aangepast kan worden, maar het zou mooi zijn dat ik er eerst alvast een tijdje mee kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:48 



 
Profiel   

Durf het je niet te zeggen want een bepaald type/model zadel kan helemaal gecustomized zijn voor het paard waarvoor het in eerste instantie is aangekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:58 



 
Profiel   

Begrijp ik. Dan kan ik het beste kijken naar een zadel wat op een vergelijkbaar type paard heeft gelegen. Ik had het liefst een nieuwe aan laten meten voor mijn eigen paard maar dat is helaas niet meer mogelijk. Omdat dit niet mijn eigen paard betreft wil ik eigenlijk geen nieuwe aan laten meten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:08 



 
Profiel   

Zoek je een dressuur of springzadel?

Nogmaals mijn springzadel ligt bij de verkoop van country mill. Hun hebben sowieso de service dat je 2 weken mag testeb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:23 



 
Profiel   

Ali werkt met V vormige en U vormige bomen, afhankelijk van type paard.
Daarnaast starre en flexibele bomen.

Mijn Fries heeft redelijk veel beweging en wordt dus helemaal onstabiel met een flexibele boom op haar rug.

Ik vind tweedehands kopen, dus wel een ding, maar wellicht maakt t voor een ander paard veel minder uit.

Mijn merrie loopt top onder de Star.
Ik heb m met t uiterlijk van de Cello.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:28 



 
Profiel   

Een dressuurzadel! 17,5/18 inch. Ik heb korte benen. Eventueel als ik een zadel heb gekocht en de boom zou niet passend zijn vind ik het geen probleem om dit laten te vervangen, mits dit mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:34 



 
Profiel   

Benader anders Ali even of hij geen demo/tweedehands zadel heeft liggen binnen budget. Soms komt er wel eens wat terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:35 



 
Profiel   

Ik heb in eerste instantie nu Jeanette Drent een berichtje gestuurd. Zij zit iets dichterbij. Mocht ze niks hebben dan stuur ik Ali ook even een berichtje. Bedankt! Mocht hier iemand zijn die zijn of haar zadel verkoopt dan hoor ik het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:42 



 
Profiel   

Ik heb net een zadelmaker gehad ... 2 paarden 1 zadel.

Nou mn Sella past op beide paarden, al moet er bij 1 paard een dunne pad onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:21 



 
Profiel   

Oh wat fijn boemel! Dat spreekt mij ook echt aan in Sella, dat er zoveel mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:46 



 
Profiel   

Mijn Sella star staat te koop.
Meer info stuur gerust een PB. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:38 



 
Profiel   

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw dressuurzadel. Nu zag ik deze groep voorbij komen, en heb even een aantal reacties gelezen.

Nu was mijn vraag zijn er ook mensen in deze groep die een Sella op hun fjord hebben liggen? En zo ja bevalt dit met rijden?

Daarnaast ben ik erg benieuwd of ze zacht zitten. Met mijn huidige zadel krijg ik helaas doorrijpleken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:44 



 
Profiel   

Ik heb een Sella op mijn Haflinger liggen.
Bevalt mij erg goed, als mijn veulen straks 3 a 4 jaar is gaat er zeker nog een Sella bij komen.

Zit is ook aangenaam zacht nooit last van zere billen hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:45 



 
Profiel   

MarcellaDB schreef
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw dressuurzadel. Nu zag ik deze groep voorbij komen, en heb even een aantal reacties gelezen.

Nu was mijn vraag zijn er ook mensen in deze groep die een Sella op hun fjord hebben liggen? En zo ja bevalt dit met rijden?

Daarnaast ben ik erg benieuwd of ze zacht zitten. Met mijn huidige zadel krijg ik helaas doorrijpleken :=


Niet op een Fjord, wel op een erg ronde Fries.

Zacht? T is geen puddinkje :D, maar het zit erg aangenaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:47 



 
Profiel   

MarcellaDB schreef
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw dressuurzadel. Nu zag ik deze groep voorbij komen, en heb even een aantal reacties gelezen.

Nu was mijn vraag zijn er ook mensen in deze groep die een Sella op hun fjord hebben liggen? En zo ja bevalt dit met rijden?

Daarnaast ben ik erg benieuwd of ze zacht zitten. Met mijn huidige zadel krijg ik helaas doorrijpleken :=


Twee kennissen van mij met fjorden rijden al een aantal jaar op een Sella en willen niets anders meer! Het zit heerlijk zacht ook voor langdurige ritten. Na een passessie was ik ook overtuigd en heb daarom zelf ook een nieuwe Sella besteld. Zij hebben de Impara en ik krijg de Velluto. Vond de Impara niet fijn en mijn rug werd daar nog holler van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:11 



 
Profiel   

Ik kom weer even binnenvallen in het topic.
Ik heb een hele tijd gereden met een Sella Impara, heel fijn zadel!

Maar, ik ga hem nu toch verkopen I.v.m. aanschaf van een Spaans zadel.
Mochten er hier misschien geïnteresseerden zijn, hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 23:25 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen in dit topic...
ik ben voor het buitenzijden op zoek naar een fijn veelzijdigheids of spring zadel.
Wellicht is Sella wel een optie.

Wat is zo’n beetje de prijscategorie van een Sella zadel?
Kunnen jullie een passer omgeving Rotterdam aanbevelen, of komt Ali zelf ook in deze omgeving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:02 



 
Profiel   

Ik heb geen idee hoe druk hij het heeft maar regio Rotterdam komt hij denk ik wel. Hij komt bij mij in Friesland :).

Prijs van de zadels staan wel op de site vermeld.
Vanaf €2300 dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:26 



 
Profiel   

Hoi Allen,

Ik lees al even mee en had wat vragen. Op dit moment heb ik een Sella Impara, welke ik te gedwongen vind zitten. In dit zadel krijg ik last van mijn lijf. Ik zoek iets wat wel de steun geeft bij de knieën en, net zo zacht is als de impara, maar met een vlakkere zit. En het liefst ook met het close contact idee.
Ik hoop dit te vinden in één van de andere modellen van Sella en zou dan graag iets helemaal op maat laten maken.

Ik weet dat de boommaat aanpasbaar is. Echter, kan deze meerdere keren aangepast worden of vervalt op een gegeven moment de garantie? Hier kan ik niets over vinden op de site.

Daarnaast was ik benieuwd naar ervaringen wat betreft het verkleuren. Mijn huidige zadel zou nu max 5 jaar oud zijn, maar was toen ik hem kocht al enorm verkleurd naar bruin ipv zwart. Ik zou het zonde vinden als dit ook met een toekomstig zadel gebeurd en was benieuwd naar andere ervaringen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:02 



 
Profiel   

Ik heb mijn Sella Rien al vanaf 2016 en die is nog steeds zwart. Wel gebruikerssporen, maar ook die zijn zwart maar wat vaal van kleur. Maar even schoonmaken en in het vet en het zadel is weer zgan

Hoevaak een boom kan worden aangepast, geen idee. Vaak geloof ik :')

Qua zadeltype zul je ze denk ik uit moeten proberen op je paard. Ik had ook een model in gedachten maar die lag op mn paard niet fijn en ik zat er echt *** in. Hangt ook heel erg af vd bouw van je paard en je eigen lichaamsbouw.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen