Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 54 van de 63 [ 1568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

boemel schreef
Mooi!


Jaa ben er ook heel blij mee, wat me nu alleen opvalt volgens mij heb ik dezelfde combi als jij met het zitvlak van de Star.. denk jij ook niet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 11:30 



 
Profiel   

xsamanthaz schreef
boemel schreef
Mooi!


Jaa ben er ook heel blij mee, wat me nu alleen opvalt volgens mij heb ik dezelfde combi als jij met het zitvlak van de Star.. denk jij ook niet?


Ja, dat denk ik ook.
Dus jij hebt de Star boom en verder de Cello?


Zou wel een 2e Sella willen, maar durf niet zo goed t geld voor een nieuw zadel neer te leggen. Zitten in verbouwing en paard is net hersteld van een lange blessure, dus toch wel een risico.

Denk voor nu maar een Wintec erbij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 12:56 



 
Profiel   

Ja, dat denk ik ook.
Dus jij hebt de Star boom en verder de Cello?


Zou wel een 2e Sella willen, maar durf niet zo goed t geld voor een nieuw zadel neer te leggen. Zitten in verbouwing en paard is net hersteld van een lange blessure, dus toch wel een risico.

Denk voor nu maar een Wintec erbij :D[/quote]

Nee de rest is van de velluto II

Ja snap ik, lastig altijd. Ik merk wel echt verschil in de spanning enzo van mijn paard hij is altijd vrij strak en gespannen en nu veel losser en ontspanner in zn lijf dus ik ben er heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:08 



 
Profiel   

Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:22 



 
Profiel   

boemel schreef
Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.


Ja klopt inderdaad, ik dacht eerst dat ik het zitvlak ook gewoon van de velluto had, maar toen ik naar jouw zadel keek kwam ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk het Star zitvlak is.

Mijn paard loopt inderdaad ook niet onder de flexibele boom + ik lig er denk bij een uitgestrekte draf af doordat ik wordt gelanceerd door zn vele beweging haha!

Wellicht heeft ali demo zadels ter overname. Ik begreep vd week namelijk dat ie het nu maar zo gaat doen ivm de langere levertijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:25 



 
Profiel   

Ik heb nog een Sella Impara in de aanbieding. Maar geen idee wat voor boom er gebruikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:47 



 
Profiel   

boemel schreef
Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.


Een van de Sella dealers heeft mijn bruine 18inch star mee in de bus.. Amper gebruikt en dus in super nette staat, scheelt toch weer een stuk in prijs en geen levertijd.

Wellicht is dat iets voor je? Of voor iemand anders hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 14:53 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik heb nog een Sella Impara in de aanbieding. Maar geen idee wat voor boom er gebruikt is.


Dank je, maar neem geen risico dat de boom niet geschikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 22:30 



 
Profiel   

JustLizz schreef
boemel schreef
Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.


Een van de Sella dealers heeft mijn bruine 18inch star mee in de bus.. Amper gebruikt en dus in super nette staat, scheelt toch weer een stuk in prijs en geen levertijd.

Wellicht is dat iets voor je? Of voor iemand anders hier?


Zonde dat je m weggedaan hebt.
Ik denk niet dat t wat voor mij is helaas.
Voor nu wil ik maximaal eur 1500 uitgeven aan een zadel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 22:32 



 
Profiel   

boemel schreef
Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.


Maar die boom kan je toch gelijk checken als je het zadel op gaat halen? Je kan van buiten al makkelijk voelen of 'ie flexibel is of niet, ik (en m'n paard) vonden het ook verschrikkelijk namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 22:52 



 
Profiel   

bliksemflits schreef
boemel schreef
Dan hebben we toch een ander zadel.
Mijn paard loopt totaal niet onder een flexibele boom en durf daarom geen Sella via Marktplaats te kopen, want het boomtype kan steeds anders zijn.
Ze loopt goed onder de boom van de Star en dramatisch onder de flexibele.


Maar die boom kan je toch gelijk checken als je het zadel op gaat halen? Je kan van buiten al makkelijk voelen of 'ie flexibel is of niet, ik (en m'n paard) vonden het ook verschrikkelijk namelijk


Er is ook nog verschil in boomvorm hè.
Heb t er wel met Ali over gehad. Hij zei dat de kans erg klein is dat ik in de markt een zadel met de juiste boom tegen kom. En adviseert tijdelijk een Wintec.

Paard is kogelrond na 14 maanden niks doen. Rug is erg veranderd. Eerst maar eens zien dat ze afvalt, spieren krijgt en heel blijft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 06:33 



 
Profiel   

Hoe voel je dat er een flexibele boom in zit. Wil dit weekend wel gaan kijken bij verschillende aanbieders 2de hands Sella zadels oa impara en velluto. Ivm de korte kussens die mijn paard nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:31 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb de Velluto gekocht. Lag mooi op mijn paard en zit heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 14:44 



 
Profiel   

[ img ]
Heb een sella rosa 17 inch BM 34 MW te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:16 



 
Profiel   

Mijn sella vera springzadel mag voor de verkoop. Mocht iemand interesse hebben stuur even een pb.

Ik heb een wintec gekocht voor de pony. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:23 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een 2e hands sella sensi 18 inch. Helaas heeft ali deze niet 2e hands op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:17 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een Impara, aangezien 17.5 inch er niet is, dan een 18 inch met wijde boom. Iemand tips??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 20:14 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels bijna het hele topic gelezen en lees heel veel positieve reacties! Ik twijfel of ik binnenkort op zoek ga naar een tweedehands Sella zadel of dat ik nog even doorspaar en ga voor een nieuwe. Een nieuwe is wel echt een rib uit mijn lijf, en omdat de boom naar elke maat kan worden gemaakt neig ik daar momenteel naar, maar ik vind het ook belangrijk dat ik er wel goed in zit.

Mocht iemand zijn tweedehands zadel verkopen.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:11 



 
Profiel   

Ik zou nog even doorsparen Ketly. Niet elk model is geschikt voor elk paard.

Van alle modellen welke op dat moment beschikbaar waren is alleen de Rien geschikt voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 18:11 



 
Profiel   

Ja toch wel? Zit er dan verschil in de boomvorm of ligt het echt aan het model zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 18:21 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ja toch wel? Zit er dan verschil in de boomvorm of ligt het echt aan het model zelf?


Er zit verschil in boomvorm en of deze flexibel of vast is.
Dat zie je niet aan de buitenkant, want de zadels worden gemaakt naar wens.
Het kan dus maar zo zijn dat je in een Cello een boom van een Star hebt zitten... of een andere variant.

Ik moet ook een 2e zadel, maar Ali heeft me afgeraden om tweedehands te kopen en aangegeven dat ik voor mijn dikzak beter eerst iets van een Wintec kan kopen.

Reden dat ik niet zoveel geld voor een zadel uit wil geven is dat mijn paard hersteld is van een ernstige blessure en ik eerst af wil wachten of ze goed blijft voor ik voor duizenden euro's iets op maat laat maken voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:18 



 
Profiel   

Bedankt voor het advies! Dan rijd ik nog even door op mijn Kent en Masters want die past gelukkig nog goed, en dan ga ik kijken of ik over een half jaar een afspraak in kan plannen voor een nieuw zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:50 



 
Profiel   

Is er ook ergens een overzicht wat de opties extra kosten? Of hebben jullie hier een idee van?

En ik las ergens in het topic ook dat op afbetaling ook mogelijk was? Hoe werkt dat precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:43 



 
Profiel   

Kosten van opties vindt je onder tabje maatwerk op de website.

Voor een betalingsregeling kan je het beste contact opnemen met Ali. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 13:31 



 
Profiel   

Oh super, bedankt! Dat had ik nog niet gezien. Zoals ik begrijp is de piping/stiksels dus gratis maar lak of steentjes op de achterkant een betaalde optie?

Ik denk dat ik gewoon nog even doorspaar (anders kan ik het niet verantwoorden bij mijn man na onze gigantische verbouwing :o ), maar als zoiets een optie is dan zou ik eerder een afspraak in kunnen gaan plannen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 54 van de 63 [ 1568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen