Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

Heb je hem nieuw gekocht?

Ik merk wel aan mijn allereerste zadel, dat ze wel goed blijven. Die heb ik ruim tien jaar laten liggen en kon toen op mijn nieuwe paard. Zelf zou ik hem dan eerder bewaren (gezien de afschrijving) dan verkopen of inruilen. Wat je er nu voor krijgt, krijg je er over een paar jaar ook nog wel voor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:16 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Heb je hem nieuw gekocht?

Ik merk wel aan mijn allereerste zadel, dat ze wel goed blijven. Die heb ik ruim tien jaar laten liggen en kon toen op mijn nieuwe paard. Zelf zou ik hem dan eerder bewaren (gezien de afschrijving) dan verkopen of inruilen. Wat je er nu voor krijgt, krijg je er over een paar jaar ook nog wel voor.


Ja nieuw inderdaad. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:25 



 
Profiel   

Ik heb een springzadel. Maar merk toch echt dat ik mijn dressuurzadel onwijs mis. Ik heb toen wel wat zadels gepast met Ali. Maar pony geeft haar zakgeld liever uit aan de dierenarts dan aan een nieuw dressuurzadel.

Ik heb wel tweedehands gekeken. Maar toch twijfel ik daar altijd over. Vaak zijn zadel al ouder dan 3 jaar en dat vind ik toch echt te oud als ik zie wat er nog voor gevraagd word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:26 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb een springzadel. Maar merk toch echt dat ik mijn dressuurzadel onwijs mis. Ik heb toen wel wat zadels gepast met Ali. Maar pony geeft haar zakgeld liever uit aan de dierenarts dan aan een nieuw dressuurzadel.

Ik heb wel tweedehands gekeken. Maar toch twijfel ik daar altijd over. Vaak zijn zadel al ouder dan 3 jaar en dat vind ik toch echt te oud als ik zie wat er nog voor gevraagd word.


Bij mij het meer de twijfel over de juiste boomvorm en breedte, welk model het beste bij ons past en het stukje service wat ik toch wel heel graag heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:39 



 
Profiel   

Maar ze gebruiken toch standaard een U boom en de maat kan in de pers.

Model weet ik al gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:48 



 
Profiel   

Saaams schreef
Maar ze gebruiken toch standaard een U boom en de maat kan in de pers.

Model weet ik al gelukkig.


Ali zei tegen mij dat er 2 boomtypes zijn. En verder is het dan nog de vraag of die geschikt zijn voor mijn paard, dus ik laat dat liever aan de expert over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:57 



 
Profiel   

Groot gelijk!

Daarom spaar ik liever die €2200 dat ik een maatwerk zadel heb, met de juiste service. Ook nog eens naar wens met kleur ed. Dan dat ik gemiddeld €1000-1500 uitgeef aan een zadel van gemiddeld 3 Jaar oud. Want dat vragen ze er nog voor. Ook zijn er maar weinig model rosa of rien te koop evenals de nieuwe star. Die zat ook wel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 11:00 



 
Profiel   

Saaams schreef
Groot gelijk!

Daarom spaar ik liever die €2200 dat ik een maatwerk zadel heb, met de juiste service. Ook nog eens naar wens met kleur ed. Dan dat ik gemiddeld €1000-1500 uitgeef aan een zadel van gemiddeld 3 Jaar oud. Want dat vragen ze er nog voor. Ook zijn er maar weinig model rosa of rien te koop evenals de nieuwe star. Die zat ook wel fijn!


Ik vind het juist zo fijn dat je bij Sella zoveel keuze hebt.
Type, maat, kniewrong vind ik essentieel. Het idee van een ander kleur biesje vind ik leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 11:04 



 
Profiel   

Er zijn inderdaad verschillende boommaten. Ik heb mijn tweedehands via Ali gekocht, dus daar geluk mee gehad. Kleuren en biesjes interesseren mij echt helemaal niets, moet vooral goed voor mijn paard liggen en ik moet er fijn in kunnen zitten.

@Kaitlyn; ik zou hem dan toch houden voor eventueel in de toekomst. Je schrijft zoveel af van nieuw zadel na een paar maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 11:30 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Er zijn inderdaad verschillende boommaten. Ik heb mijn tweedehands via Ali gekocht, dus daar geluk mee gehad. Kleuren en biesjes interesseren mij echt helemaal niets, moet vooral goed voor mijn paard liggen en ik moet er fijn in kunnen zitten.


Vanzelfsprekend! Maar, ik vind het wel een nice to have

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 11:34 



 
Profiel   

Ja, dan kom je sneller bij maatwerk uit!

Die van mij was met een paar maanden compleet anders geworden in de bespiering, dus blijf ook zelf controleren of je hem voor controle nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 11:36 



 
Profiel   

Hier komt ali ieder half jaar ongeveer , hebben er 4 inmiddels

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:39 



 
Profiel   

robbie88 schreef
Hier komt ali ieder half jaar ongeveer , hebben er 4 inmiddels


4 zadels! Dan ben je echt enthousiast over het merk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:44 



 
Profiel   

Ik heb er 3. 2 dressuur (Rien) en 1 spring.
Fantastische zadels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:02 



 
Profiel   

Ik spaar en droom nog even verder over dat springzadel. Ben nog steeds erg blij met mijn rosa.

Binnenkort mijn zadelmaker maar weer eens langs laten komen voor een check.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:47 



 
Profiel   

Mijn springzadel komt misschien te koop. Een bruine. Na dit weekend weer ik meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 20:59 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Mijn springzadel komt misschien te koop. Een bruine. Na dit weekend weer ik meer.


Heeft overigens niks met het zadel te maken :-)
Misschien dat ik hem ook wel houd voor bosritten. Maar mijn angst voor springen wordt steeds erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:13 



 
Profiel   

Je hebt hem nog geen jaar zie ik. Wel zonde zeg. Maar als je niet durft en hem toch nooit meer gebruikt is ook zonde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:26 



 
Profiel   

Hij is precies 7 maanden oud. En hooguit 20 x mee gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:31 



 
Profiel   

Balen MyChoice, woonde jij niet in het midden van het land?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:56 



 
Profiel   

Jep!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 22:35 



 
Profiel   

Mychoice, heb je een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 23:11 



 
Profiel   

Is te vinden in het topic :-)
Als hij te koop komt zal ik een nieuwe foto plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 07:40 



 
Profiel   

Ik denk dat jij dat zadel wel kwijt raakt, mocht je beslissen hem te gaan verkopen. Als ik de reacties zo lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 08:20 



 
Profiel   

Mijn Sella is ook in bestelling.
Fijn zadel!

Het is de Cello geworden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen