Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Sella zadels

 
Profiel   

Hier wel een tweedehands (of leenzadel) overgekocht van Ali afgelopen zomer.

Hij is net deze week weer geweest, kleinere boom erin gezet. Vond haar wat zuur reageren de afgelopen tijd en ook niet bewegen zoals ze kan. Blij dat ie weer aangepast is, ga zo weer rijden, ben heel benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 12:33 



 
Profiel   

Ik heb 2.nieuwe gekocht en 1 demo-/leenzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 12:47 



 
Profiel   

Ik heb als 1 van de weinige denk ik een 17" maar ben zelf ook erg klein. Iets aangekomen nu vanwege zwangerschap maar zit niet op de lepel, past nogsteeds een hand achter.

Ik weet niet hoe het zit met tweedehands bij Ali.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 08:12 



 
Profiel   

Ik had op mn andere zadel 17,5. Mijn sella is een 18. Ik heb kontmaat 36 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 13:32 



 
Profiel   

Ik heb normaal 17 en Sella 17,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 14:36 



 
Profiel   

Ik ga het wel meemaken..
Hoop dat hij wat heeft waarbij ik geen pijn in me rug krijg (lees 2jr geleden rug gebroken) en mijn paard geen drukplekken.

En dat hij snel kan leveren want ik heb geen passend zadel meer.
Gevalletje uitstel.. blijft toch een hoop geld

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 23:03 



 
Profiel   

Dan denk ik dat je uitkomt op een zadel met een vlakke zit. oa de Bella heeft dat. Maar je kunt die denk ik in elk model wel krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 06:18 



 
Profiel   

jolanda20 schreef
Ik ga het wel meemaken..
Hoop dat hij wat heeft waarbij ik geen pijn in me rug krijg (lees 2jr geleden rug gebroken) en mijn paard geen drukplekken.

En dat hij snel kan leveren want ik heb geen passend zadel meer.
Gevalletje uitstel.. blijft toch een hoop geld


Ik heb sinds mijn Sella zadel tijdens het rijden nooit meer last vn mn rug. (Ik heb geen gebroken rug gehad, maar wel andere problematiek)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 06:21 



 
Profiel   

Helaas kunnen ze mijn Sella niet passend krijgen op mijn nieuwe paard :( Baal als een stekker, het zadel is in absolute nieuwstaat. Is na levering amper gebruikt omdat mijn paard kort daarna blijvend geblesseerd raakte |( Dus mochten er mensen interesse hebben in een mooie bruine Sella Velluto 17,5 inch mw-boom (kopijzer vervangbaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 14:16 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe jullie de zit van de Sella zadels ervaren.

Ik heb nu een Bates Dressage op een luxe Friese merrie. Mijn paard is niet breed, maar ik zit wel breed en kom met mn been niet lekker aan mn paard, doordat ik op de een of andere manier met mijn bekken in de knoei kom.

Nu zoek ik een alternatief.
Kort dresuurzadel, boom aanpasbaar, ietwat smalle twist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:08 



 
Profiel   

Hier een brede, klassieke deels gelders bloed, KWPN'ner en zelf smalle heupen. Dat gaat op mijn Sella heel goed. Zadel is ook echt heel zacht en fijn. Iedereen die er vanaf komt, is er gek op. Alleen mijn instructrice hekelt de lange bladen en kan voor haar gevoel niet goed de beenhulpen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:13 



 
Profiel   

Hier sella’s op paarden met maat wijd en extrawijd. Zit hier prima op. Voelt smaller dan op m’n vroegere kent en masters cob.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 17:02 



 
Profiel   

Hier ook een fries en ik heb een sella sensi. Ook voelt hij niet breed aan maar zit je wel breder. Ik had ook een bates erop liggen en zat daar ook niet fijn meer in. Enorm blij dat ik over gestapt ben alweer bijna 4 jaar geleden. Ik merk dat ik meer ruimte heb in mijn bekken en niet gedwongen zit. En het fijne is dat het zadel tot nu toe goed aan te passen is aan zijn lijf en ik daar met mijn lijf geen last van heb dus voor beiden win win.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:55 



 
Profiel   

Hier liggen ze op de tinkers :)[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:16 



 
Profiel   

Klinkt goed allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 06:45 



 
Profiel   

Mijn paard is heel groot, de sella is bovenaan niet zo wijd waardoor je benen fijn afhangen IPV dat je vanaf boven in de spagaat zit. Dat heb ik vaak bij een zadel van een ander.
Ik heb de Sella Impara, nu alweer bijna 5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 09:06 



 
Profiel   

Ik droom nog van een Sella springzadel. Tenminste, ik ga er vanuit dat die net zo geweldig zitten als m’n dressuurzadel. Heb er nog nooit op gezeten. Ga ik ook nog even niet doen, ben bang dat ik dan verpest ben. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 11:49 



 
Profiel   

Die zijn heel fijn ja :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 12:02 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Die zijn heel fijn ja :D


Niet zeggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 13:15 



 
Profiel   

Die van mij heeft het alleen als ik een dun dekje gebruik, op de rand van de kussens richting zweetblad.
Ik rijd nu met de dekjes van bijv StudOne en daar heeft hij het nooit mee.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-12-19 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht aangepast


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 08:21 



 
Profiel   

Ik ga dit topic "omhoog" schoppen, want ik ben ook aan het sparen voor een Sella dressuurzadel en wil (en kan) binnen 2 maanden een afspraak maken!

Nu wil ik het zadel in cognac en zag al dat dat mogelijk is, maar misschien een hele rare vraag, is het ook mogelijk er een singel bij te laten maken? Een dressuursingel in cognac vinden lijkt wel onmogelijk namelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 15:29 



 
Profiel   

Dat is denk ik wel mogelijk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 16:00 



 
Profiel   

Zou heel tof zijn!
Ik zal het uiteraard ook gewoon vragen als ik volgende maand bel voor een afspraak, maar was benieuwd of iemand het wist :)

Ik ben alleen wel bang dat, na alle goede verhalen die ik hier lees en in m'n eigen omgeving hoor, ik straks niet meer op m'n springzadeltje wil rijden en daar ook een Sella van wil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 16:07 



 
Profiel   

Ik heb overmorgen een afspraak met Sella.
Ben heel benieuwd.
Er is genoeg tweedehands aanbod, maar durf dat toch niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:10 



 
Profiel   

Ik zit te twijfelen om mijn dressuurzadel van Sella te verkopen. Ben er zo blij mee, maar ik merk gewoon dat ik nog veel meer plezier in mijn springzadel heb. :o
Heb ook besloten dat ik geen dressuurwedstrijden meer wil rijden, maar ons wil focussen op het springen.
Vind het ook zonde om het zadel maar te laten liggen in de kast, daar is ie te mooi en goed voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 63 [ 1567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen