Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:58

Super mooi maratoetje ik hoop mijn zadel ook snel te hebben krijg ook de velluto <3

polderke
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-09-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:08

Nou ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan ik. Heb helaas ook kennis mogen maken met de minder vriendelijke kant van Ali. Maar het is mijn eigen schuld. Ik had al veel eerder moeten aangeven dat het gewoon niet was zoals ik wilde en geen genoegen moeten nemen met wat er geleverd werd. Maar ja dan ben ik weer te lief en beleefd. Het zal me leren.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:20

Je begint met een negatief woord over Ali en legt dan de schuld bij jezelf. Niet geheel goed te volgen..

polderke
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-09-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:46

Ik had nooit het geleverde zadel moeten accepteren dat niet was zoals gevraagd. Dat is mijn schuld. De misselijke botte reacties van Ali op een simpele vraag die ik stelde had ik niet verwacht en vielen me nogal rauw op mijn dak. Ik ga hier echt niet het hele verhaal uit de doeken doen, dat kan eventueel per pb als je daar echt interesse in hebt.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:52

Nee hoor, ik hoef het hele verhaal niet hoor. Maar ik vond je eerdere bericht wat tegenstrijdig. Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is :(

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:25

Oh jakkes Polderke.. heel vervelend.
Ik heb Ali ook al 2x met wat problemen bij mn zadel en paard gehad maar dit herken ik totaal niet.. bij mij nam hij vorige keer ruim de tijd om alles uit te leggen en gaf wel eerlijk toe dat dit zadel wat ik nu heb (wat voor mijn merrie op maat is gemaakt) niet het model zou zijn die hij zou uitkiezen voor mijn ruin, maar we het wel zo optimaal mogelijk kunnen maken. Paard loopt er super onder.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:39

Ali is vanochtend bij mij geweest.
Als eerste de Velluto II op mijn paard gehad, daarbij zei hij gelijk dat het niks zou worden qua kussens die er onder zitten.
Daarna het zadel erop gehad wat ik graag wou hebben de Impara, maar de kussens die daar onder zitten waren ook niet goed.
Daarna een ander zadel (wat ik nu ook heb liggen als leenzadel) maar weet zo niet welke het is.
Dat zadel ligt super!
Met de Velluto II en Impara eerst gereden, maar bij die had ik het idee dat ik heel ver voorover kiepte, vooral in draf.
Bij het zadel wat ik nu ook heb liggen bleef ik gewoon zitten en recht *\o/* en het zadel blijft op mijn paard liggen.
Die andere 2 schoven wat naar voren.

Voor mij wordt het de Impara met de kussens van het zadel wat ik heb liggen, en wel met dubbel zweetblad omdat anders deze kussens niet konden.
En in het bruin besteld, deze zelfde kleur als Moratoetje heeft <3 met bruine bies en lichte stiksels.

Lange wachten (+/- 7 weken) is begonnen :)

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:04

Ik heb gister mijn sella zadel ontvangen ben er super blij mee ligt mooi op me pony en zit super voor mij Afbeelding

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:36

Na wikken en wegen, toch mijn Sella zadel te koop gezet. Hij blijft helaas toch wat schuiven op m’n pony.

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:18

irisje2 schreef:
Na wikken en wegen, toch mijn Sella zadel te koop gezet. Hij blijft helaas toch wat schuiven op m’n pony.


Ik weet niet waar je nu mee rijdt, maar heb je al een andere singel geprobeerd?

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:34

JeDe schreef:
irisje2 schreef:
Na wikken en wegen, toch mijn Sella zadel te koop gezet. Hij blijft helaas toch wat schuiven op m’n pony.


Ik weet niet waar je nu mee rijdt, maar heb je al een andere singel geprobeerd?


Heb 3 verschillende singels geprobeerd. Haar singelgroeve zit ook heel ver naar voren. De zadelmaker is er bij geweest en daarmee ook nog wat dingen uitgeprobeerd om het schuiven te stoppen en het zadel stabiel te laten liggen.

Dat maakt het helaas ook moeilijk

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:04

Ik had dat probleem, singelgroeve ver naar voren en schouder loopt ver door naar achter. Ook met mn sella zadel ging deze schuiven, maar afhankelijk van welke singel ik gebruik. Met de simpele HH neoprene singel, zeg maar de goedkoopste van allemaal, is mijn probleem opgelost.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:19

Na 9 weken is hij eindelijk binnen gekomen <3 Wauw! Ik maak vrijdag even een foto.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:31

Ik had met het leenzadel dat die wat schoof nu een ander dekje eronder en het probleem is opgelost.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:34

Wat voor dekje gebruik jij? Heb meerdere getest, maar alleen bij BOT blijven ze zitten (mogelijk door de twee separate lussen onder). Maar bij mij schuift het dekje en niet het zadel.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:51

Jotoma schreef:
Wat voor dekje gebruik jij? Heb meerdere getest, maar alleen bij BOT blijven ze zitten (mogelijk door de twee separate lussen onder). Maar bij mij schuift het dekje en niet het zadel.


Ik heb er dekjes onder liggen die geen gladde onderkant hebben.
Bij mijn dunne dekje schoof het zadel.

Maar....
Mijn eigen zadel is er *\%/*

Deze foto is van vanochtend.
Lag gelijk goed op mijn paard, pas er zelf super in, kan eindelijk gewoon stil zitten op mijn paard dus echt blij dat ik deze keuze gemaakt heb, en niet gekozen heb voor het zadel wat ik als leenzadel had.
Afbeelding

Beugelriemen en singel waren er nog niet, dus die krijg ik nog.
Moest van Ali het zadel met olie doen, dus vanmiddag gedaan, vond het doodeng, want ik weet dat bruin vaak wat donkerder wordt, maar je ook kans hebt op vlekken als je het niet goed doet....

Tussendoor wat foto's gemaakt dus schrik niet :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eindresultaat
Afbeelding
Afbeelding

mijn hoofdstel past er nu ook super bij <3
Net nog even gekeken naar de kleur, maar ik denk dat die zo donker blijft, en ben daar wel blij mee.
Qua kleur makkelijker dan dat licht, past bij mijn hoofdstel (helaas geen reden nu om een nieuwe te kopen -O- ) maar dan houd ik meer geld over voor bijpassende laarzen :')

Heb al bruine beugels liggen die er aan komen, alleen wacht ik de beugelriemen nog even af.
Krijg die als het goed is volgende week of begin januari net als de singel.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 08:50

Het is een gaaf zadel zus!

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:40

Wat een gaaf zadel.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:43

Wauw prachtig! Welk model is dit?

Lijkt mij een geschikt zadel voor mijn Haflinger in de toekomst.

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:59

Heeft er iemand een Sella impala voor mij te koop? 17” of 17,5” M/MW boom? Regio Brabant.

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:38

Ik heb een Sella Impara, 17,5 inch. Te koop.

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:13

Je hebt pb!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:01

Remark schreef:
Wauw prachtig! Welk model is dit?

Lijkt mij een geschikt zadel voor mijn Haflinger in de toekomst.


Het is een combi van 2.
De kussen zijn van een model waar ik de naam niet van weet :(
En de bovenkant is de impara.

En ben nog steeds superblij met mijn zadel <3

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:33

Mocht er interesse zijn mijn jaar oude Sella Sensi, 18 inch, zwart met witte stiksels mag weg ivm overstap springzadel. Zadel is recent nagekeken. Haast in nieuw staat. Stuur dan even een berichtje! :)

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:49

Hey! Ik kom me ook even melden in dit topic!
Ik heb nu denk 1,5 jaar een Sella zadel. En ben er qua uiterlijk nog steeds helemaal weg van. Maar merk met rijden dat ik er steeds minder lekker in kan zitten. Dit door dat mijn knieen over het kussen komen. Met een grip rijbroek nog erger dan zonder. En ben ook al met beugels langer/korter bezig geweest. Het gaat om een Sella Sensi. Zou Ali daar nog wat aan kunnen doen omdat te verhelpen ? Wat denken jullie.

Even wat fotos voor het idee

Afbeelding

Afbeelding