Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:53

MyChoice schreef:
Is te vinden in het topic :-)
Als hij te koop komt zal ik een nieuwe foto plaatsen!


Ik aas liever op je dressuurzadel 8-) :Y)

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:53

Gaaf Boemel.
Heb je een foto van de cello?

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:21

Donkerbruin of lichtbruin samantha :p

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:21

Geen seconde aan gedacht.
Maar eigenlijk is het een combinatie zadel.
Het wordt nml de boom en zitvlak van de Star. Zit namelijk top!

Maar aangezien ik graag een monoblad wil en die van de Cello heel fijn vond qua kniewrong, wordt het zadel dus gecombineerd.

Ik heb nu de Star als leenzadel. Mocht namelijk niet meer verder met mijn Bates rijden.

Van de Star kan ik wel een foto maken

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:26

MyChoice schreef:
Donkerbruin of lichtbruin samantha :p


Geen voorkeur :=

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:28

boemel schreef:
Geen seconde aan gedacht.
Maar eigenlijk is het een combinatie zadel.
Het wordt nml de boom en zitvlak van de Star. Zit namelijk top!

Maar aangezien ik graag een monoblad wil en die van de Cello heel fijn vond qua kniewrong, wordt het zadel dus gecombineerd.

Ik heb nu de Star als leenzadel. Mocht namelijk niet meer verder met mijn Bates rijden.

Van de Star kan ik wel een foto maken


Oh grappig! Ik kende hem al niet.
Ik heb de star getest. Is een fijn zadel.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:14

Ik had een goede indruk van Ali. Hij was netjes op tijd en vriendelijk.
Hij wilde eerst mijn paard aan de longe zien lopen en haar huidige zadel bekijken.

Daarna kwam hij met een aantal zadels om te testen.
Hij dacht goed mee en was zeker 2 uur bezig. Ook demonstreerde hij hoe het smaller en breder maken van de boom werkt. Interessant!

De kussens zijn boterzacht en het leer voelt echt heel goed.

Mijn paard werd tijdens het testrijden al beter in de aanleuning, dus dat is een goed teken.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:33

Ik heb een afspraak staan voor 3 februari voor het aanmeten van een dressuurzadel! :D

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:05

MyChoice schreef:
Mijn springzadel komt misschien te koop. Een bruine. Na dit weekend weer ik meer.


Jammer dat hij mij net te donker is! Kom ook uit het midden van het land :)
Maar denk dat je hem zo kwijt bent, succes alvast!

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:14

Trouwens op mijn bon staat Cello, maar het is de Cella.(foutje) Ik zag 'm namelijk op hun FB site en het is dezelfde.
Alleen wordt het de boom van de Star.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:10

Kogel is door de kerk!
Ik stop met de springsport en m'n zadel komt te koop.

Dit heb ik erbij:
Bates Webbers Bruin
Beugels acavallo veiligheidsbeugels blauw grijs
Singel kentaur met buikflap 135 cm
4 lemieuxdekjes: licht oranje, navy, chili red en bruine ruitjes.
Beschermers bruin, 1 x gebruikt
Crossbescherming lemieux stealth air rondom
Hoofdstel maat full bijpassend, model PS of sweden

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:38

Wat is je vp? Mag via pb

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:36

Zijn er mensen met foto’s van de Cella? Schijnt voor meer barokke types te zijn en ik ben benieuwd hoe de kussens van dit zadel zijn en de zit van het zadel.

En weet iemand wat verder de mogelijkheden zijn qua wrongen? Ik kan namelijk eigenlijk geen wrong hebben. Evt een korte dijbeenwrong misschien wel, maar niet eentje die mijn knie blokkeert.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:27

Remark schreef:
Zijn er mensen met foto’s van de Cella? Schijnt voor meer barokke types te zijn en ik ben benieuwd hoe de kussens van dit zadel zijn en de zit van het zadel.

En weet iemand wat verder de mogelijkheden zijn qua wrongen? Ik kan namelijk eigenlijk geen wrong hebben. Evt een korte dijbeenwrong misschien wel, maar niet eentje die mijn knie blokkeert.


Klopt, is inderdaad meer voor Barokke paarden. Mijn Fries is niet barok genoeg en krijgt de boom van Star.

Als ik het goed onthouden heb heeft de Cella een verende boom.
De twist is toch wel wat breed.
Zadel is heerlijk zacht, maar ik kon er niet op rijden. En dat had Ali al verwacht. Mijn paard is best beweeglijk en zo'n verende boom haalde mij uit balans en mijn paard dus ook.

Qua kniewrong vond ik de Cella heel beschaafd en deze zat mij niet in de weg.
Of je een zadel zonder kniewrong kan bestellen, weet ik niet. Dat zou ik gewoon vragen.


Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:26

Oooh joh, bijzonder, een verende boom! Hoe zit dat met schuiven dan? Want ik schuif nog wel eens met zadel en al naar voren... Wat voor boom heeft de star? En hoe zit het met de kussens? Want het valt mij op dat de kussens van de sella zadels wat ‘puntig’ zijn. Mijn haffie heeft een platte rug, dus ik zou wel graag platte kussen willen (en dat lijkt de cella op een foto op instagram te hebben).

Bedankt voor de info trouwens!

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 06:16

Dit is mijn Impara van bijna 5 jaar oud.
Maar kussens zijn niet erg puntig en toen ik mijn zadel liet maken zijn de kniewrongen en zweetbladen ook korter gemaakt dan oorspronkelijk. Ik heb nogal korte beentjes.
Afbeelding

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 06:19

Remark schreef:
Oooh joh, bijzonder, een verende boom! Hoe zit dat met schuiven dan? Want ik schuif nog wel eens met zadel en al naar voren... Wat voor boom heeft de star? En hoe zit het met de kussens? Want het valt mij op dat de kussens van de sella zadels wat ‘puntig’ zijn. Mijn haffie heeft een platte rug, dus ik zou wel graag platte kussen willen (en dat lijkt de cella op een foto op instagram te hebben).

Bedankt voor de info trouwens!


Als ik goed opgelet heb ;-) dan heeft de Star een V boom die niet verend is.
De Cella schoof niet bij mijn paard en is juist voor meer barokke paarden. Mijn Fries is niet echt barok qua type en het was niet onze boom.

Puntige kussens? Nou dat is me niet echt opgevallen. Denk dat je het beste een afspraak kan maken met Sella om te passen. Zadels van Sella liggen ook op andere haflingers, Friezen, Tinkers en Fjorden, dus dat zal wel goedkomen.

Ik kan iig zeggen dat ik nu 3x gereden heb met de Star en dat het leenzadel echt super ligt. Mijn paard was erg gestresst en rennerig en ze heeft al zoveel meer rust en ontspanning.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 06:30

Sella is het eerste zadel dat niet naar voren schuift bij mijn merrie. Zelfs niet na een bokpartij. Sommige zadels hebben idd een wat gekke vorm kussens. Mijn 3 zadels totaal niet. Elk paard heeft weer een bepaald type kussen nodig.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 06:35

MyChoice schreef:
Sella is het eerste zadel dat niet naar voren schuift bij mijn merrie. Zelfs niet na een bokpartij. Sommige zadels hebben idd een wat gekke vorm kussens. Mijn 3 zadels totaal niet. Elk paard heeft weer een bepaald type kussen nodig.


Inderdaad, ik heb nog niet eerder met een zadel gereden dat zo netjes op de plek blijft liggen op mijn merrie.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:43

Ik heb ook een Sella zadel, maar mijn wrongen zitten met klitteband vast. Weet iemand of er ook losse (dikkere) wrongen te koop zijn bij Ali? of moet hij dan echt speciaal langs komen?

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:59

Kelly1992 schreef:
Ik heb ook een Sella zadel, maar mijn wrongen zitten met klitteband vast. Weet iemand of er ook losse (dikkere) wrongen te koop zijn bij Ali? of moet hij dan echt speciaal langs komen?


Normaal gesproken kan klittenband moeiteloos bevestigd worden en is versturen geen probleem. Maar, zou de vraag gewoon aan Ali voorleggen.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:19

Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft mij hoop :D. Ik schiet tegenwoordig namelijk in de paniek als mijn paard begint te bokken. Niet omdat ik dat bokken zo eng vind, maar omdat ik mijn zadel niet vertrouw. Laatst schoof hij door het bokken zo ver naar voren, dat hij kantelde en ik in het zand eindigde := .

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:30

Remark schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft mij hoop :D. Ik schiet tegenwoordig namelijk in de paniek als mijn paard begint te bokken. Niet omdat ik dat bokken zo eng vind, maar omdat ik mijn zadel niet vertrouw. Laatst schoof hij door het bokken zo ver naar voren, dat hij kantelde en ik in het zand eindigde := .


Ik heb een hoop gekke bokkensprongen uitgezeten op mijn springzadel, zonder dat deze verschoof. Niet eens alleen op mijn eigen paard, ook op andermans paarden met mijn zadel. :))

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:52

Mijn springzadel is wel een keer verschoven. Maar mininaal.

Ik heb een rondgeribte weinig schoft extra wijde pony. Kop tussen de benen, tonnetje bol worden en dan ga je maar 1 kant op :=

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:51

Kelly1992 schreef:
Ik heb ook een Sella zadel, maar mijn wrongen zitten met klitteband vast. Weet iemand of er ook losse (dikkere) wrongen te koop zijn bij Ali? of moet hij dan echt speciaal langs komen?


Ja die zijn er, die kan hij gewoon opsturen! :)