Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:00

_Rataplan schreef:
Het is wel zo dat veel mensen wel achter de meute aanlopen. Eerst was het Hulsebos, toen was het euroriding of Passier, toen werd het Wow en daarna kwam Arno Brandt, nu lees ik weer de Tribal en zo gaat het maar door. En als men nou beter is gaan zitten of rijden. Helaas. Ik vind persoonlijk Hulsebos en Euroriding wel fijne zadels, ook de KN symfony behoort nog tot mijn favorieten. Ik heb weleens een nieuw merk geprobeerd maar ik blijf voorlopig heerlijk met mijn Hulsebos rijden.


Ik heb een 20 jarig oude hulsebos, zit heerlijk en past op veel paarden. Maar toch ben ik ook wel eens toe aan iets nieuws. :)

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:45

Noukie schreef:
bulck schreef:
En als je dan kijkt naar bvb de wereldtop, Isabelle Werth, die rijdt simpel rond op een wintec :+ :D, en dat sinds ik me dressuur herinner met haar. Dus is het niet allemaal wat hype? Ik ken mensen die amper hun nieuwe zadel hebben, en er start een nieuwe hype, en hop het wordt een nieuwe. En daardoor gaan die prijzen de lucht in vrees ik.

Dus Isabelle is in haar eentje de hele wereldttop?
Al deel ik je mening dat zij voor mij ook wel dé dressuuramazone is hoor :)
Maar niet iedereen rijdt op een Wintec GP en mijn paard zou onder een Wintec helaas zelfs geen Z lopen. Waarom weet ik niet, maar hij loopt er van geen kant onder.

Ook eens dat sommige mensen nieuwe zadelmerken als hype zien en ook ik heb op een stal gestaan waar de Customs, Luc Childerics en MSFC's elkaar binnen een tijdsbestek van 4 jaar afwisselden. Dat ik dacht: maar vorige maand was dat andere merk nog jouw ultieme droom en moest iedereen dat kopen?
En ik krijg de kriebels van een hoop ruiters/amazones die in een stoelzit op hun paard hangen in 1 of ander nieuw merk waarbij we blijkbaar gestopt zijn met in balans en met schouder/heup/hak op 1 lijn zitten.

Maar puur voor mezelf sprekend: ik heb een hoop op dit paard geprobeerd. Passier, Euroriding, Wintec, enz. Met een oude KN Symphonie kwamen we nog het fijnst weg en daar zat ik prima op. Had ik er nooit wat anders op gelegd, dan had ik nooit het verschil geweten en gewoon gedacht dat er weinig rek meer in het paard zat. Voor ons is het verschil tussen dat zadel en Erreplus (maar ook Prestige, al zat ik daar zelf minder op) echt heel erg groot. Voor mij groot genoeg de financiële afweging te maken. Ja, 3400 euro is een heleboel geld, eens. Maar daar krijg ik ook echt wel meer rijplezier voor terug.

Hoe dat voor een ander is kan ik niet zeggen. Sommigen zullen wellicht wel voor Erreplus gaan als zijnde een hype (alhoewel ik t merk niet echt kende toen het op mijn paard werd gelegd, dus zo mega vind ik de marketing dan ook weer niet, itt Custom). Als ik hier het topic zo zie, zoals bijv Capriootje, die heeft ook meerdere zadels geprobeerd en had op Erreplus het beste gevoel. En zoals ik al eerder zei: er zullen zeker ook combinaties zijn voor wie Erreplus helemaal niks is.
Maar om het nou direct af te doen als hype, dat vind ik te kort door de bocht. (dit trouwens niet op Bulck als reactie maar op meerdere posts. Lijkt anders zo doordat ik dat stukje over Isabelle quote)


Geen erg hoor! Ik vond gewoon Isabelle W een voorbeeld daarin. Goed rijden bestaat uit meer dan een zadel. En daar gaan vele mensen aan voorbij. Maar verder helemaal eens met je post.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:20

Daar sluit ik me helemaal bij aan :)

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:26

Ik zie het ook niet als hype.. in de springzadels is cwd eerder de hype en daarmee heb ik dus geen goede ervaring gehad toen ik ze liet komen.

Ik kende erreplus alleen via Kees en niet door de marketing of dat ik zoveel mensen ermee zie rijden. Maakt me ook niks uit, wil een fijn zadel voor mij en m'n paard en goede kwaliteit maar welk merk erop staat is niet belangrijk.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:10

Capriootje schreef:
Ik zie het ook niet als hype.. in de springzadels is cwd eerder de hype en daarmee heb ik dus geen goede ervaring gehad toen ik ze liet komen.

Ik kende erreplus alleen via Kees en niet door de marketing of dat ik zoveel mensen ermee zie rijden. Maakt me ook niks uit, wil een fijn zadel voor mij en m'n paard en goede kwaliteit maar welk merk erop staat is niet belangrijk.



Juist :) mee eens zelfde voor mij

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:04

Heb net toch gebeld, eerste week juni wordt die verwacht. Met beetje geluk volgende week en anders vanaf 5 juni. Zo benieuwd *\o/*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:03

Capriootje schreef:
Heb net toch gebeld, eerste week juni wordt die verwacht. Met beetje geluk volgende week en anders vanaf 5 juni. Zo benieuwd *\o/*

Whoohoo! Eindelijk, ons wachten wordt beloond!

Is dat bij de springzadels ook, dat je een stroeve zit hebt? Echt heerlijk bij de dressuurzadels, hoef geen silicon rijbroek meer. Zit super stevig!

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:47

Ik kan zoiezo niet tegen siliconen :+ Voel ik me vastgeplakt in mijn zadel haha

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:41

Waarbij ik knie-grip de mooiste vind. Sinds wanneer is het gewenst dat we met onze knieën klemmen dan? :')

En geheel off-topic: Laurie, volgens mij zaten wij ooit ook in een ander topic ivm afstamming. Jij een Darco, ik een Nonstop :)

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:50

Noukie schreef:
Waarbij ik knie-grip de mooiste vind. Sinds wanneer is het gewenst dat we met onze knieën klemmen dan? :')

En geheel off-topic: Laurie, volgens mij zaten wij ooit ook in een ander topic ivm afstamming. Jij een Darco, ik een Nonstop :)

Oh dat kan inderdaad. Mijn Darco'tje is nogsteeds in mijn bezit :D

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:54

Leuk! Mijne ook, dressuurpaard geworden hier :D

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:08

Vandaag is Kees ook bij mij geweest om zadels te passen. Ik heb er een stuk of 6 geprobeerd maar uiteindelijk ben ik ook uitgekomen op de Adelinde. Mijn paard ging direct een stuk expressiever en ruimer bewegen, terwijl de energie heel gecontroleerd bleef. (En dat is altijd nog wel een dingetje haha)

Maar het is wel echt een rib uit mn lijf :\

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:20

Ja heel herkenbaar.. :$

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:31

Ik moet nog even wachten maar ben wel heel benieuwd nu
Welke types heb je nog meer geprobeerd van erreplus

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:48

De Vittoria en de DL. Maar ik heb ook andere merken geprobeerd.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:11

Yassss mijn zadel komt vandaag binnen en morgen wordt hij geleverd! Ben ZOO benieuwd!

Nogmaals, mijn paard loopt gewoon prima onder mijn huidige zadel (dus het is niet van "ik neem een nieuw zadel want dan gaat mijn paard vast beter lopen"), maar het is vooral dat IK er echt SUUUPER fijn in zit hahaha!

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:19

astridastrid schreef:
Yassss mijn zadel komt vandaag binnen en morgen wordt hij geleverd! Ben ZOO benieuwd!

Nogmaals, mijn paard loopt gewoon prima onder mijn huidige zadel (dus het is niet van "ik neem een nieuw zadel want dan gaat mijn paard vast beter lopen"), maar het is vooral dat IK er echt SUUUPER fijn in zit hahaha!


*\%/* *\%/* *\%/*

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:21

Zadelmaker is vandaag geweest
En het is de freestyle geworden
Was gelijk een match!! Zo fijn merkte echt veel verschil!

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:23

Tof! Heb je hem direct of ook besteld en levertijd?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:17

Ik heb hem gelijk waren toevallig gisteren binnen gekomen!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:20

De adelinde was ook heel fijn maar mijn paard liep er niet fijn mee
En de freestyle zat ik heel goed in en Mn paard was veel losser
Mn moeder was er ook bij en die wilde het nu ook uit proberen :P

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:15

Gefeliciteerd FenixJL!

En Astrid: spannend!!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:24

FenixJL schreef:
De adelinde was ook heel fijn maar mijn paard liep er niet fijn mee
En de freestyle zat ik heel goed in en Mn paard was veel losser
Mn moeder was er ook bij en die wilde het nu ook uit proberen :P

Tof! Ziet er heelll mooi uit <3!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:49

Ben zo benieuwd naar je zadel Astrid stuur je een foto als je het hebt? :) wil je ook even een close up maken van het lak randje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:05

FenixJL schreef:
De adelinde was ook heel fijn maar mijn paard liep er niet fijn mee
En de freestyle zat ik heel goed in en Mn paard was veel losser
Mn moeder was er ook bij en die wilde het nu ook uit proberen :P

Ik ben benieuwd naar een foto.