Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:24

Zal morgen foto's maken van het leen zadel

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:03

Dit ben ik niet maar iemand anders is langs gekomen om te rijden zodat ik kon zien wat het zadel deed en hoe het lag.
Ik had een filmpje gemaakt maar ben vergeten foto's te maken dus de foto's zijn uit het filmpje!
Het enigste wat ik nu zag dat het zadel aan de achterkant klapte met lichtrijden . Het kwam omhoog elke keer als ze ging licht zitten?
Nou is dit een leen zadel
En de zadelmaker gaf zelf al aan het het een bredere kamer moest hebben en dat die voor nog moest zakken dan zou die recht liggen
En wat plattere kussens.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:18

Afbeelding

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:21

Dekje was schoon voor dat ik hem gebruikte vandaag maar je ziet wel het afdruk van het zadel waar die niet aansloot.
Er zat ook een plek achter de schouder/ onder de schoft wat nog droog was en hij had best flink gewerkt dus was overal bezweet

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:25

Zadeldekjesafdrukken, daar zijn de theorieeen over verdeeld haha.

Maar ze zit er netjes in! Moet jij nu ook 10 weken wachten op het zadel? Zucht...................

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:27

astridastrid schreef:
Zadeldekjesafdrukken, daar zijn de theorieeen over verdeeld haha.

Maar ze zit er netjes in! Moet jij nu ook 10 weken wachten op het zadel? Zucht...................


Nee gelukkig niet hij heeft er al 1 liggen toevallig de freestyle.
Dus dan het een weekje duren gelukkig maar
Maar als ik er lak op wil dan moest die het wel bestellen en dan duurde het veel langer pas 15 augustus :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:29

FenixJL schreef:
Dit ben ik niet maar iemand anders is langs gekomen om te rijden zodat ik kon zien wat het zadel deed en hoe het lag.
Ik had een filmpje gemaakt maar ben vergeten foto's te maken dus de foto's zijn uit het filmpje!
Het enigste wat ik nu zag dat het zadel aan de achterkant klapte met lichtrijden . Het kwam omhoog elke keer als ze ging licht zitten?
Nou is dit een leen zadel
En de zadelmaker gaf zelf al aan het het een bredere kamer moest hebben en dat die voor nog moest zakken dan zou die recht liggen
En wat plattere kussens.


Is dit het aangekochte zadel of leenzadel? Ligt inderdaad niet lekker op de schouder/rug. Kan mede ook komen doordat ze amazone goed niet in deze inch past. Ze valt achterin het zadel waardoor de druk weer anders is verdeeld. :)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:29

Heb je je zadel al Astrid?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:31

Het is een leen zadel dus het ligt inderdaad niet goed voor hem het is even om paar dagen te testen.
Jaa ik denk ook dat ze er niet helmaal goed in zat dat gaf ze zelf ook aan ze is dit zadels niet gewent

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:44

FenixJL schreef:
Heb je je zadel al Astrid?

JAAA ik zit echt op een GIGA roze wolk! Zal binnenkort even detailfoto's maken.

BIZAR dit, echt waar! Zoals aangegeven heb ik dit zadel voornamelijk voor mijzelf aangeschaft. Mijn bovenbenen waren te lang voor Fairfax waardoor ik bovenop de wrongen zat (wijdbeens dus, als een aapje volgens mijn instructrice). Mijn benen zaten naar voren, dus had een mooie stoelzit. Dit zadel schoof als een gek ("zit je OB'tje niet goed") maar mijn huidige zadelmaker hield vol dat dat kwam doordat ze rondgeribt is en dat ik zelf niet goed zat (op beide zitbeenknobbels) en dat het daardoor kwam.... okeeeee.........

Maargoed. Vandaag kwam mijn op maar gemaakte zadeltje en mijn huidige zadelmaker (Equilibrium) is niet van het strak aansingelen. Maar: dit zadel blijft gewoon liggen!!!!! Niet een keer verschoven!!!!! Ik heb alle kanten op geappuyeert etc., kon het niet geloven!!!! En kon gewoon bijna een hand tussen de singel doen. Bizar!

Heel raar is dat mijn paard veeelll vlotter loopt. Veel meer vrijheid en beweging. Moet er erg aan wennen hahaha om haar te "remmen". Uitgestrekte stap en galop is supervaag haha. Je voelt echt elke beweging onder je.

Mijn "testzadel" voor de testrit paste natuurlijk voor geen meter dus dit was me allemaal echt niet opgevallen. Alleen dan de extreme voordelen voor mijn eigen zit. Het is wel heeellll wennen want moest haar echt onwijs opvangen hahahaha. Maar denk dat ik daar ook zo weer aan gewend ben. Ik kon echt niet stoppen met rijden hahaha.

Dit zadel ligt veel minder over de ribben dus ze kan echt zoveel makkelijker buigen.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:56

Waauw *\o/* *\o/*

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:01

Zo, dat klinkt erg goed Astrid!! Fijn!

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:40

Zó blij voor je As :D Nog beter als dat je had durven dromen <3

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:58

FenixJL schreef:
Dit ben ik niet maar iemand anders is langs gekomen om te rijden zodat ik kon zien wat het zadel deed en hoe het lag.
Ik had een filmpje gemaakt maar ben vergeten foto's te maken dus de foto's zijn uit het filmpje!
Het enigste wat ik nu zag dat het zadel aan de achterkant klapte met lichtrijden . Het kwam omhoog elke keer als ze ging licht zitten?
Nou is dit een leen zadel
En de zadelmaker gaf zelf al aan het het een bredere kamer moest hebben en dat die voor nog moest zakken dan zou die recht liggen
En wat plattere kussens.


Ik lees al een poosje mee. Maar moet hier even op reageren:
Op basis van deze foto's met het leenzadel zie ik het zadel inderdaad ook kiepen. Dat verklaart ook wel waarom de amazone achterop de lepel terecht komt op het zit-moment. Met staan kiept het zadel voorover en met zitten kom je iets achterover erin.
Wat mij dan verbaast is het dikgedrukte stukje: gaat dat over het leenzadel op de foto?
Want hij kiept nu al voorover, dan zou hij juist alleen maar meer voorover kiepen als hij aan de voorkant meer zakt? >;) Ik zou juist zeggen dat hij nu te wijd is en te laag aan de voorkant...

toevoeging: Misschien is het inderdaad wat hierboven al gezegd is: dat de amazone er eigenlijk niet in past waardoor ze uit balans gebracht wordt door het zadel...
Ik vind het er op bovenstaande foto's in ieder geval een beetje 'vreemd' uit zien

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:24

Ik hoop eigenlijk ook dat je bestelde zadel beter ligt en ook dat jij er beter in zit dan in dit leenzadel.
Je bovenbenen worden helemaal naar achteren geduwd door de wrongen wat je zit niet ten goede komt.
Je ziet het op alle foto'ss dat je benen zoekende zijn en je bovenlichaam naar voor valt.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:50

_Rataplan schreef:
Ik hoop eigenlijk ook dat je bestelde zadel beter ligt en ook dat jij er beter in zit dan in dit leenzadel.
Je bovenbenen worden helemaal naar achteren geduwd door de wrongen wat je zit niet ten goede komt.
Je ziet het op alle foto'ss dat je benen zoekende zijn en je bovenlichaam naar voor valt.



Ik heb nog geen zadel besteld maar als ik dat zou doen zou het deze zijn,
En ik ben dit niet ;) Mn foto's willen niet laden heb vandaag nieuwe gemaakt

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:21

Dit ben ik zelf! :)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:35

FenixJL schreef:
Dit ben ik zelf! :)

Nice hoor, leuk om te zien! Heel anders dan mijn zadel weer.

Enne... betreffende die anderen: een kritische blik is nooit verkeerd,
Misschien kunnen jullie eens een foto van jullie eigen zadel op jullie paard plaatsen (& rijfoto's)?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:38

Jaa dat is een goeie Astrid!

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:12

Je kan wel duidelijk zien dat jij een stuk beter in dit zadel zit dan die ander die erop zat.
Bij jou sluiten de wrongen mooi aan.
Ik denk persoonlijk dat dit wel een goed zadel voor je kan zijn, als die zometeen op maat is gemaakt voor jouw paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:52

Hier ziet het er wel beter uit maar lijkt die lepel nu zo hoog? Het lijkt ook wel een beetje of dat je te veel op de lepel zit. Maar misschien valt het in werkelijkheid mee?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:43

_Rataplan schreef:
Hier ziet het er wel beter uit maar lijkt die lepel nu zo hoog? Het lijkt ook wel een beetje of dat je te veel op de lepel zit. Maar misschien valt het in werkelijkheid mee?



Nee klopt dat idee had ik zelf ook al! Ik ga morgen nog een paar foto's maken

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:07

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de afdrukken na het rijden.
2 plekken zijn er droog hoe zou dat komen?